۷۳۲۷۸۶
۱۷ نظر
۵۰۱۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
پ

آیا ممکن است «اون» از پشت به ایران خنجر بزند؟

برخی رسانه های غربی پس از دیدار رهبر کره شمالی و رییس جمهور آمریکا مدعی شدند کره شمالی به دلیل همکاری با ایران در گذشته، اطلاعاتی از برنامه هسته ای ایران در اختیار دارد و ممکن است آن را در اختیار ترامپ قرار دهد. نصرت الله تاجیک، دیپلمات سابق کشورمان می گوید: صنایع هسته ای ایران چیزی برای لاپوشانی ندارد که نگران باشیم که کیم جونگ اون آن را به ترامپ بدهد یا نه.

پایگاه خبری انتخاب: نصرت الله تاجیک، دیپلمات سابق کشورمان می گوید: صنایع هسته ای ایران چیزی برای لاپوشانی ندارد که نگران باشیم که کیم جونگ اون آن را به ترامپ بدهد یا نه.

برخی رسانه های غربی پس از دیدار رهبر کره شمالی و رییس جمهور آمریکا مدعی شدند کره شمالی به دلیل همکاری با ایران در گذشته، اطلاعاتی از برنامه هسته ای ایران در اختیار دارد و ممکن است آن را در اختیار ترامپ قرار دهد.

تاجیک، سفیر پیشین ایران در اردن در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، درباره این موضوع گفت: درباره اینکه آیا کره شمالی از برنامه هسته ای ایران اطلاعاتی دارد یا نه، باید گفت در متون غربی مربوط به انرژی هسته ای، مواردی درباره همکاری های هسته ای بین ایران و کره شمالی آمده است. بنابراین این مسئله، موضوع عجیب و غریبی نیست.

او درباره احتمال افشای این اطلاعات برای آمریکا توسط رهبر کره شمالی گفت: صنایع هسته ای ایران چیزی برای لاپوشانی ندارد. واقعیت آن است که پس از این همه اتفاق در سال های گذشته، بخشی از آن توسط بازرسان آژانس مشاهده شده و بخشی نیز از طریق جاسوسی برده شده است. از این رو چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد که نگران باشیم که کیم جونگ اون آن را به ترامپ بدهد یا نه.

او تصریح کرد: تمام روند فعالیت های هسته ای ایران از زمان رژم گذشته تا مذاکرات ۱۲ ساله و بازرسی های آژانس اکنون دیگر مشخص است و چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد که دل نگران همکاری اطلاعاتی اون و ترامپ باشیم.

تاجیک افزود: موضوع دیگر در این خصوص این است که رفتن به سمت این گمانه زنی توسط رسانه های غربی، نوعی منحرف کردن روند مذاکرات ترامپ و اون است. یعنی افکار عمومی به جای اینکه به نتیجه دیدار و مذاکرات این دو نگاه کند به سمت ایران کشیده می شود.

این تحلیلگر مسائل بین الملل ادامه داد: نمی خواهم نام شیطنت را به کار ببرم چراکه گمانه زنی هایی که در این زمینه می شود، طبیعی و قابل درک است. اما واقعیت آن است که نتیجه مذاکرات اون و ترامپ، یک تفاهمنامه مبهم، کلی و ابتدایی بود و یک راه طولانی برای اجرایی شدن دارد. اما اینکه رسانه های غربی به همین زودی به جای اینکه روی این موضع تمرکز کنند که آیا اجرایی می شود یا نه، موضوع را به سمت ایران جهت دهی کنند، کمی شک و تردید به وجود می آورد که به نظر می رسد تحمیل یک خط تحلیلی برای افکار عمومی و رسانه ها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      این و اون نداره فعلا که همه مشغولن

    • سرباز ۴۰۲سومار

      وقتی که به هر دلیل افرادی در داخل کشور مان و دولت ایران هستند دارند اطلاعات محرمانه کشور مان را به دشمنان مان میدهند از کره شمالی نباید انتظار داشته باشیم

    • بدون نام

      کره شمالی خودش رابه آمریکافروخت وهراطلاعی راممکن است دراختیارامریکاقراردهد ترامپ باشیطنت وفریب کره شمالی میخواهدرآستی ازمایی ایران رابسنجد

    • بهروز

      گزارش دادن و روشن کردن ترامپ به وسیله اون درخصوص همکاری هسته ای با ایران محال به نظر میرسد چون از شخصیت ودرایت این جوان کر ه ای خیانت محال است وتازه فکر نکنم با یک جلسه رهبر کره اعتمادبه ترامپ بکند که معاملات نظاامی را گزارش دهد

    • بدون نام

      بابا رفیق کیهان و شریعتمداری یه بدون مشورت با حاج حسین تی تاپ نمیخوره

    • مهدی

      الهی بسرنوشت قذافی دچار بشه هر کی خنجر بزنه...

    • بدون نام

      امیدوارم همونطور که می گید لا پوشانی در کار نباشد!

    • بدون نام

      حالا من یه چیزی میگم که همشان دارن به ادم خنجر میزنن مگه امریکا چه‌گلی زده تااین بخواد بزنه صدر صدان ترامپ بعد ازمدتها رفته انجا

    • بدون نام

      شک نکنین .تمامی کشور ها بجز ایران برای تامین منافع ملت و کشورشون همه کار میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • منوچهر شمسی

      روز بخیر سال ۱۹۷۷ من بدلیل شغلم روی یه تانکر چینی در جزیره خارک بودم تازه چین داشت دروازه هایش را روی آمریکا باز میکرد.من با طعنه به ناخدای کشتی گفتم شما هم که به دامن کاپیتالیسم افتادید . نگاهی به من کرد و گفت ما میخواهیم تکنولوژی از آمریکا بدزدیم و داریم میانبر میزنیم شما ۳۰ سال دیگه چین را نگاه کنید .و حالا همه ما چین را میبینیم .رئیس جمهور کره خیلی با خوشه میدونه چکار میکنه داره منافع مشترک ایجاد میکنه.

    • بدون نام

      یعنی خاک تو سرتون که از کره شمالی چشم یاری داشتین

    • خدا

      شک نکن!!!

    • بدون نام

      ابله مشنگ

    • بدون نام

      کسی که باعث بدبختی هشتاد میلیون انسانه با طرز فکرش

    • شهرام

      آقای تاجیک
      هرموقع از شما مطلبی منتشر میشه
      ناخوداگاه یاد برادرزاده مرحوم تان می افتم
      و یاد خنجر پدری در قلب پسر خود

    • بدون نام

      ایران باید بیشتر از دشمنان خارجی که کاملا مشخص و شناخته شده هستند به دشمنان و وطن فروشان داخلی توجه داشته باشد که زننده خنجر از پشت توسط این افراد خواهد بود . دشمن روبرو که مشخصه و ترسی هم نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج