جاباما
۷۳۲۸۵۵
۳۶۸ نظر
۵۰۰۵
۳۶۸ نظر
۵۰۰۵
پ

درخواست از مسئولان برای مذاکره مستقیم با آمریکا

غلامحسين كرباسچي، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با روزنامه اعتماد از نامه تعدادي از فعالان سياسي به مسوولان عاليرتبه نظام درباره مذاکرات مستقیم با آمریکا خبرداده است.

غلامحسين كرباسچي، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با شماره امروز ر وزنامه اعتماد از نامه تعدادي از فعالان سياسي به مسوولان عاليرتبه نظام درباره مذاکرات مستقیم با آمریکا خبرداده است. همچنین امروز روزنامه اصولگرای جوان با انتقاد از انتشار این نامه نوشت: چطور مي‌شود پاره شدن برجام را از سوي امريكا ديد و باز هم از ايران خواست براي مذاكره با امريكا آماده شود؟! اين پنج سال مذاكره چه دستاوردي داشت كه باز تكرار شود؟! نويسندگان نامه چه تضميني دارند كه امريكا باز با زيركي چندين سال ايران را معطل مذاكره نكند و بعد زير همه چيز نزند؟

از امضا‌كنندگان اين نامه مي‌توان به غلامحسين كرباسچي، احمد منتظري، ابوالفضل بازرگان، جلال جلالي‌زاده، جميله كديور، صديقه وسمقي، حسن فرشتيان، رضا عليجاني، حسين كروبي، عيسي سحرخيز، حسن اميني، محمدصادق جوادي‌حصار، علي كشتگر، ويدا فرهودي، حميد آصفي و بهروز خليق اشاره كرد.

غلامحسين كرباسچي، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره این نامه توضیح داد: در نامه اشاره شده است كه اگر امريكا تضمين دهد بدعهدي نكند و مسوولان بتوانند چنين تضميني از اين كشور اخذ كنند، بدون پيش شرط جديد مي‌توان براي حل مسائل با امريكا گفت‌وگو كرد. اين نامه مشروط بر آن است كه امريكا ديگر در قبال ايران بدعهدي نكند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما واكنش حاكميت به اين نامه چه خواهد بود؟ گفت: حاكميت جمع بندي‌هاي خاص خود را دارد. اين نامه به معناي تصميم‌گيري براي مذاكره مجدد با امريكا نيست بلكه يك نظر و تحليل سياسي است كه توسط يك جمع ارايه شده است. اين نظر و تحليل با توجه به مجموعه بن بست‌ها و مشكلاتي است كه امريكا پس از خروج از برجام با آنها مواجه شده. امريكا امروز در وضعيت خوبي به ويژه در برابر كشور‌هاي اروپايي قرار ندارد و ما مي‌توانيم از اين فرصت استفاده لازم را داشته باشيم اما اين نامه در فضاي سياسي ايران تعيين‌كننده نيست بلكه يك تحليل است. حاكميت و دولت همواره به مجموعه تحليل‌ها و نظر‌ها توجه كرده‌اند. درباره شرايط كنوني كشور نظرات مختلف است. در مواردی شاهد بودیم كه با يك تحليل و نظر مانند همين نامه موافقت و به آن عمل شده است. به لحاظ بين‌المللي و سياسي ما به ژستي كه در اين نامه اشاره شده است، نياز داريم. اين ژست آن است در صورتي كه امريكا و ترامپ تضمين دهند كه ديگر بد‌عهدي رخ ندهد و اعتماد ايران را بازسازي كند، ايران حاضر به گفت‌وگو خواهد بود. اين يك ژست منفي نيست.

كرباسچي افزود: اين نامه را من ننوشتم اما دوستاني كه اين كار را انجام داده‌اند، با توجه به تحليل‌هاي سياسي خود و شرايط ويژه كشور اين نامه را نوشته‌اند. شرايط فعلي به گونه‌اي نيست كسي نداند كشور با چه معضلات و مشكلاتي رو به رو است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره اینکه، آيا اتفاق جديدي رخ داده است كه نگارندگان اين نامه تصميم به نوشتن تحليل‌ها و نظرات خود گرفته‌اند؟ گفت: آن طرف ماجرا يك جوسازي سنگين درباره تحريم و افزايش فشار بر روي ايران را آغاز كرده است. اگر بابي باز شود كه سياسيون دلسوز چه در داخل و چه خارج از كشور به اين نتيجه برسند كه براي حفظ كيان جمهوري اسلامي، حفظ كشور، عدم ايجاد مشكلات براي زندگي مردم و نظام و انقلاب يك موضع‌گيري سياسي مثبت انجام شود اتفاق خوبي است. ما ما می توانیم با يك شرايط خاص و پيش‌بيني‌هاي درست جلوي اين بدعهدي را بگيريم، مي‌توانيم بسياري از مشكلات را با مذاكره به جاي تهديد برطرف كنيم. اين يك ديدگاه جديد و تازه نيست بلكه يك تذكر در شرايط فعلي كشور است. سياست‌مداران جديد امريكا به دنبال آن هستند كه مذاكره با ايران را به نام خود تمام كنند بنابر اين اين پيشنهاد مي‌تواند مورد توجه قرار گيرد.

وی در آخر افزود: در كشور ما ديدگاه‌هاي سياسي متفاوتي وجود دارد. يك ديدگاه در مجلس برجام و پرچم امريكا را آتش مي‌زند و يك ديدگاه ديگر آن است كه بايد بدون عصبانيت تصميم‌هاي مهم اتخاذ كرد. ديدگاه ما آن است كه اگر ايران بتواند از امريكا ضمانت گيرد كه بدعهدي رخ ندهد و گذشته را جبران كند، مي‌توان راه صحبت و مذاكره را باز كرد. در صورتي كه ما بتوانيم تضمين لازم را از امريكا بگيريم ديگر كسي نمي‌تواند تهمتي ناروا به مسوولان كشور بزند.

همچنین روزنامه جوان از نامه برخی فعالان سیاسی به مسئولان درباره مذاکره با آمریکا انتقاد کرد نوشت: نويسندگان اين بيانيه همچنين با اشاره به از دست رفتن فرصت مناسب دولت باراك اوباما از ايران خواستند كه «فارغ از جنگ‌هاي رواني كاخ سفيد... با يك تصميم ملي شجاعانه اعلام كند كه حاضر به انجام مذاكرات بدون قيد و شرط با امريكاست تا قدمي در راه حل مشكلات و اختلافات برداشته شود.»اولين دليل اشتباه تحليلي و محاسباتي نويسندگان اين نامه آن است كه نتوانسته‌اند دريابند كه شايد از جهت نمايش مذاكره امريكا و كره شمالي، اكنون وقت دعوت ايران به مذاكره با امريكا باشد، اما از جهت آنكه امريكا به تازگي از توافقنامه چند جانبه و مهم برجام خارج شد و همه تعهداتش در قبال ايران را بعد از چند سال مذاكره زير پا گذاشت و تصوير روشني از يك پیمان‌شکن و بدعهد را از خود مقابل چشم مردم ايران گذاشت، حتماً زمان بدي است.

چطور مي‌شود پاره شدن برجام را از سوي امريكا ديد و باز هم از ايران خواست براي مذاكره با امريكا آماده شود؟! اين پنج سال مذاكره چه دستاوردي داشت كه باز تكرار شود؟! نويسندگان نامه چه تضميني دارند كه امريكا باز با زيركي چندين سال ايران را معطل مذاكره نكند و بعد زير همه چيز نزند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اخه مسلمون نیستین چون از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه فقط اداش ودر
      میارین با اون مهر داغی که به پیشونی میچسبونین چرا بجای حمایت از قاچاق، نگین نمی کنیم که دروغ مگین از تولید کننده داخلی حمایت نمی کنید ازتفکر جونتر دفاع نمی کنید وتفکرات پوسیده رودور نمی ریزید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        این کار یعنی ساپگی محض

      • بدون نام

        .... آدم خندش میگیره. یعنی اینا فکر میکنن با آمریکا میشه مذاکره کرد و تضمین گرفت ازشون؟؟؟ ...

      • بدون نام

        لطفا تا آخر به کامنت به خصوص آرای مثبت و منفی را ملاحظه فرمایید همجنین با توحه به سایر خبرهای مشابه و نظرات مردم یک نتیجه حاصل می شود: اکثریت مردم خواهانصلح و آرانش و تعامل با دنیا و پرهیز از جنگ و افراطی گری هستند. مردم می خواهند با آرامش زندگی کنند اگر این کاسبان تحریم اجازه دهند

      • بدون نام

        لطفا به جای برچسب زدن ذره ای واقع بین باشید
        مذاکره کردیم،از حقوقمون کوتاه اومدیم،همه دنیا قبول و تایید کردند،شورای امنیت قطعنامه داد ولی باز هم آمریکا به توافق پایبند نبود

      • بدون نام

        نظر منو بزار سانسورچی

      • بدون نام

        مرگ بر آمریکا....همه چی درست شد

      • بدون نام

        فقط احمق از یک سوراخ دوبار گزیده می شود.
        انسان دیوانه باشد ولی احمق نباشد.

      • بدون نام

        یعنی طبق نظر اینها اگه یکی اومد زد توی گوشت باید اونطرف صورتتو هم بیاری جلو بگی یکی هم بزن اینطرف
        بی عرضه ها

    • آرش و A 21

      هنر مقامات ما آتیش زدن پرچم و کاغذ پاره س اونم تو مجلس!!

      پاسخ ها

      • ج جوادی

        یا ساده لوح اند یا خائن

      • بدون نام

        پس چرا خانوادشون تو اونجا زندگی میکنه؟؟!!!دم خروس قبول کنیم یا قسم جضرت عباس؟!!

      • بدون نام

        الانم نگران خانوادشه دیگه

      • بدون نام

        جالبش اینه که خودشون هم اون کاغذ پاره را تصویب کردند

      • سرباز وطن

        لعنت خدا بر کاسبان تحریم و افراطی گری که مردم ایران را نابود کردند

    • رضا

      نظر صحیح میباشد اما
      منظور آمریکا بازی در آوردن میباشد آقای کرباسچی

    • توحیدی

      اینا کلا رفتند تعطیلات خوب توی مذاکرات قبلی هم که دوستان شما بودن چرا ضمانت نگرفتن شاید هم گرفتن ولی رییس جمهوری آمریکا ضمانت رو هم پاره کرده

    • بدون نام

      خاک تو سر شما امریکا پرستا کنند که هر روز به امریکا خط میدین علیه ملت بیچاره بیشتر تحریم و دشمنی کنه خداوند نسل شما رو از روی زمین پاک کنه ابلهان بی درد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        شکی توش نیس تو هم با اونایی خاین

      • بدون نام

        کرررررررر باسچی گووووشاتو خب باز کن

      • بدون نام

        همین لیبرال نما ها و آمریکا پرستا و اروپا پرستا و در کل غرب پرستا که با این کاراشون مملکت رو به باد دادن این کسایی اند که مردم ساده لوح و بدبخت ما رو گول زدند که چند سال دیگه هم مملکت رو دستشون بگیرن و به مردم ظلم کنن این ابلهان بی درد همون اصلاح طلب هایی اند که اشرافی گری رو توی کشور مد کردن و کاری کردن که مردم روزی صد بار آرزوی مرگ کنن ده تا از این جنس آدم نماها هم بیان روی کار بازم مملکت همینه و هر روز هم بدتر میشه مشکل کشور همش اینا نیستن مشکل مردمی اند که دوباره از اینا طرفداری میکنن و دوباره انتخابشون میکنن که خودشونو زنده زنده بکنن تو گور

      • بدون نام

        خدا به همه بی عقلا و شستشوی مغزی شده یه عقلی بده؛ به شمام همینطور

      • سحر ملت

        اخه ایکیو ، وقتی میشه با مزاکره از یه تحریمی که قیمت ها رو کمر شکن کرده بس کرد ، حالا تو این وسط چی میگی اخه ، پولداری ؟ یا نفست از جای گرم در میاد ، به فکر مردمی یا نه ؟

    • بدون نام

      آقایون هنوز جای مذاکره قبلی درد میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

      • بدون نام

        آب بریز روش خخخخخخخ

    • بدون نام

      اگر فکر می کنید با این حرف ها کاری از پش می برید کور خوندین


      مذاکره بی مذاکره

      هرکس صحبت از مذاکره کند باید محاکمه و مجازات شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وطن فروشان بی درد و ابله

      • حميد

        از نظر شما زندگي يعني فقط جنگ و بمباران و محاصر اقتصادي و اخر نوشيدن شربت شهادت. تا ايران رو به فنا ندين ول كن نيستين. ما ميخوايم در صلح زندگي كنيم . ميخوان ايران بشه مثل عراق و افغانستان

      • بدون نام

        یه نگاه به عراق و افغانستان بنداز قطعا امریکا را انجا مشاهده خواهی کرد

      • آ زاد

        در کشوری که فقط اظهار نظر جرم باشه فاتحه اون کشور خونده هیچ گس مثل شما تندروها ودل واپسانشور را به سوی نابودی نکشانده ، سیاست برنده تر از شمشیر

      • jey

        شما دقیقا پایه حقوقت چنده؟ شغل و مدرکت چیه؟ چقدر سهمیه داری دوست خوب؟ کودکان کار رو نمیبینی؟ اختلاس های کلان و فرار وطن فروشا رو نمیبینی؟ اقتصاد و دلار ۹ هزار تومنی رو نمیبینی؟ اینام نتیجه تحریم های امریکاس دوست خوبم؟ یا بهتر بگم شاید ترجیح میدی نبینی و فقط تندرو باشی؟

      • ساشا

        چقدر ساده هستید که هنوز هم متوجه نشدین و نمیشین که امضای توافق برجام همچنین پاره کردنو آتیش زدنش و ایضا این پیشنهادو زمینه چینی برای یه توافق مستقیم با امریکا از یه اتاق فکر میاد بیرون

      • دکتر محمد جواد ظریف

        این حمید رو از خواب بیدار کنید
        کدوم جنگ کدوم بمباران کدوم شربت شهادت
        ما با آمریکا مذاکره و توافق کردیم آمریکا عهد شکنی کرد و توافق را ابطال کرد برای مذاکره مجدد باید منتظر موقعیت خوب بود
        ضمنا عراق و افغانستان از تفرقه به این روز افتادند پس از تفرقه افکنی پرهیز کنید

      • بدون نام

        چندش

    • بدون نام

      امریکا ضمانت بدهد بد عهدی نکند!!!!؟؟؟/
      بابا خودتون عملا هلش دادین به طر ف نقض برجام اراده بر این بود که نذارن برجام عملی بشه
      چون ایران رو این هموطنا ویران می خوان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متوهم بیچاره اروپا و بقیه ی دنیا میگن ما برجام رو عملی کردیم تا کی می خوای به خودی گل بزنی؟

      • بدون نام

        توقع داشتین بعد هسته ای، صنایع دفاعی رو هم تعطیل کنن؟!

    • مهران فر

      آزموده را آزمون از حماقت است، که البته برخی مقدار فراوانی از آن را دارند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واسه فقر مردم هم یه شعری بگو داداش

      • بدون نام

        آزموده را آزمون از خیانت است

    • بدون نام

      آقا تورو خدا ول کنین این فلسطینو شصت میلیون ایرانی بی پول و مظلوم رو ول کردین چسبیدین ب دو میلیون مظلوم خارجی , هم براشون هزینه میکنیم هم بخاطرشون تحریم میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا بهترین زمان برای مذاگره هست ترامپ امتیازی خیلی بهترازبرجام میدهد

      • بدون نام

        اول اخر باید با امریکا مذاکره کرد پس هر چه زودتر بهتر نزارید دلار ۱۵۰۰۰ هزار تومنیم ببینیم بقرآن دیگه طاقت نداریم داریم تو بدبختی خر قلت میزنیم خودتونو نگاه نکنید تحریما واستون دوسر سوده ماشینا زمینا طلاهاتون دو برابر شده به قرآن کرایه خونه نداریم فک کنید خودتونم حقوق وزارت کار می گیرید بعد تصمیم گیری کنید

      • بدون نام

        بهتر نیست بریم همه چیز رو تموم کنیم ولا به الله اگر با امریکا روابط دوستانه بر قرار کنیم به قرآن خیلی بهتره حا زندگی خیلی ها بهتره می شه اگر با امریکا روابط دوستانه بر قرار کنیم فوق العاده می شه. تا زه ما ملت مسلمان نباید از دیگر دین های کینه داشته باشیم این کار درستی نیست یک عده احمق از صبح تا شب می خورن می خوابن روز 13 آبان می یا می گن مرگ بر آمریکا در حالی که ان ها هیچ این خیالشون هم نیست.

      • بدون نام

        از وقتی مذاکره شروع کردین ملت و کشورو ول کردید کارخونه ها رو تعطیل کردید و گشنه ها رو گشنه تر

      • بدون نام

        ۳ سال مملکت رو برای مذاکره تعطیل کردن چه اتفاقی افتاد؟
        حماقت تا کی؟؟؟

      • بدون نام

        اخه تا 1400 بیکارن باز باید خودشون رو مشغول خوش و بش و ملتم در ارزوی باغ گیلاس نگه دارند

      • بدون نام

        سختی گرونی گرفتاری همه قبول، ولی دلیل نمیشه چشمتون رو به این راحتی رو به واقعیت ببندید. حواستون هست که ترامپ گفت از زمان امضای بازگشت تحریم، سه تا شش ماه دیگه تحریم ها استارت می خورن؟الان تحریمیم یا یه عده نون به نرخ روز خور خائن پولدار رانت خور اختلاس گر که فقط به فکر منافع خودشون هستن دارن بازار دلار و سکه و خودرو رو قبضه میکنن. ما هرچی می کشیم از داخل می کشی. خارجیا هم خوب مارو شناختن خوب! برین یکم تو خلوت خودتون فکر کنین، مشکل ما فلسطین و سوریه نیست، اونا مارو مثل عربستان گاو شیرده می خوان، اگه الان هی دم به دم اینا بزاریم پر روتر میشن.

    • مصطفی

      الان مذاکره نشه 4 روز دیگه باید التماس کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برجام التماسم کردید

      • بدون نام

        پاسخ قاطعتون در نقض برجام از التماس گذشته عزیزم

      • حسین

        آقا بیخود آمریکا آمریکا نکن ما مذاکره نم کنیم درد شب روز من الان فقط اینه که مفسدای اقتصادی که جامعرو بهم ریختن در میدان آزادی اعدام بشند

    • بدون نام

      به جای مذاکره با این و اون به مشکلات مردم رسیدگی کنید

    • عباس گودرزی

      سلام راستی لغت معنی ها تغییر کرده ؟ در قدیم سیاسیون به کسانی می گفتند که از هوش بالایی برخوردار بودند و دوست و دشمن را خوب می شناختند و همواره متوجه دام دشمنان بودند البته به نظر بنده اسم اینان را باید نفوذی یا جاهلان سیاسی گرفتار در دام دشمنان لقب داد . و سیاسیون را بد نام نکرد . چون آزموده را آزمودن خطاست . لذا مسئولین هوشیار باشند و پاسخی قاطع به اینگونه جهل ها بدهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        دقیقا

      • سوگل

        حیف که فکر نیست و جون در عذابه

      • بدون نام

        حاج عباس دمت گرم ، اما این مسولین تا برکنار نشوند همان آش و همان كاسه است

      • مرگ بر آمریکا

        آقا کو گوش شنوا مثل این که آقای کرباسچی آدم اجیر کردهکه تو فضای مجازی بریزن زیر پستا و خبرهای خودش به موافقین مثبت بدن و به مخالفین منفی...ولی جالبه ما جنوب تهران زندگی می کنیم از این خبرا نیست که مردم دوباره بخواهند دوباره با آمریکا مذاکره کنیم آقای کرباسچی ما مردم شهید دادیم وطنمونو دوست داریم و همین مردم دغده ی اصلیشون الان اعدام مفسدان اقتصادیه که از هر راهی برای پیچوندن و هرج و مرج کردن در جامعه استفاده می کنند

    • بدون نام

      خواص بی بصیرت
      واقعا اینا دارن کجا زندگی میکنن؟؟؟؟
      یعنی بعد اینهمه بدعهدی امریکا بازم دنبال مذاکره با امریکان
      ترامپ اصلا مذاکره کنندگان ایران رو آدم حساب نکرد، مردم ایران رو آدم حساب نکرد و... زذ زیر همه چی هنوز یکماه نشده بعد این حماعت ساده لوح دنبال مذاکره با امریکا میرن...
      واقعا ادم چقد میتونه ذلیل باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای روشنفکرپس شیپورجنگ رابه صدادراور

      • بدون نام

        دلیل چیه که ترامپ همه رو آدم حساب میکنه، اما دولت و مردم ایران رو نه؟!
        میشه بفرمایید؟
        واقعا وحوشی که وقتی با گرونی روبرو میشن، میپرن توی صف ارز و کالا، آدم هستند آخه؟
        یا دولتمردانی که بجای رسیدگی به ملت خودشون، واسه کشورهای دیگه دایه‌ی مهربونتر از مادر میشن؟
        جبر و خفقانی که حاکم بر این کشور هست، فقط بخاطر احمقهاییه که دنیا رو با دندون میجّون آخرت رو با پول میخرن

      • بدون نام

        شماها بی بصیرتین که نمیبینید داریم زیره همه ی فشار ها پاره میشیم

      • بدون نام

        بالاخره که باید جام زهر رو سر بکشیم، دوران جنگ رو فراموش کردید؟ چند سال دیگه باید هدر بدیم و باز هم بگیم دشمن نمی زاره مملکت را آباد کنیم؟

      • بدون نام

        اینا خودشونم بباد میدن اخر از عشق امریکا بچسبین به مملکت

      • بدون نام

        چقدر جالبه بعضی ها یادشون می ره از فردای برجام چه اتفاقاتی که تو کشور نیفتاد..چه سخنرانی هایی که نشد.. چه تسلیحاتی که رو نمایی نشد.. راستی مگه توان نظامی یه امر پوشیده نیست؟

      • بدون نام

        توان نظامی یک امر پوشیده است!!!!!!!!!!!!
        دوست عزیز بهتره یک مقدار سنجیده تر صحبت کنین
        رزمایش هایی که کشور ها برگزار میکنن چیه؟؟
        نمایش توان دفاعی خودش یک عامل بازدارنده از جنگه

      • بدون نام

        ولشون کنید باید زمان باقیمانده تا 1400 رو به یکاری مشغول کنند چه بهتر که در رفت و امد امریکا باشن

      • مرگ بر آمریکا

        دوست عزیز زور نزن واژه ای هست به اسم غیرت که تو این جماعت یافت نمیشه

    • بدون نام

      این چهل سال دشمنی چه فایده ای داشت؟عزیز دل دلواپس!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برجام چه فایده ای داشت.عزیز دل فتنه گر!!!

      • بهلول

        شما که دلواپس نبودید چه غلطی کردید؟ بی نام ونشان!

      • بدون نام

        این فتنه گرا فقط پاچه لیسی یاد دارن

      • بدون نام

        متاسفانه بعضی ها به جای حل مشکل فقط بلدن به بقیه برچسب بزنن
        دلواپس
        بی سواد
        بی شناسنامه
        کاسب تحریم

        اونا که میگفتن مذاکره بلدن چه کار کردن جز تعطیل کردن کشور؟؟
        یک مقدار واقع بینی لطفا...

    • بدون نام

      وضعیت فعلی فقط به نفع سرمایه داران است و فقط آنها سود می برند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا واسه همینم از زبون مردم هر روز یهخ چیزی می گن.. بابا اصلش اینه که مردم خسته و عصبی و بی امیدن .چرا نمی بینید

      • بدون نام

        اگه اصلاح طلب ها بذارن مردم امیدوارن

    • مونا

      این 5 سال،ارامش بود و بازار در حال نوسان قیمت نبود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی عرضگی سیف ربطی به امروز و دیروز نداره

    • بدون نام

      واااااااای چه مارهایی توی آستین پرورش داده ایم وخبر نداریم

    • بدون نام

      مرسی آقاکرباسچی
      واقاداریم نابودمیشیم
      کاروکاسبی نیست
      همه بیکارشدیم

    • بدون نام

      بوي مذاكره مياد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مذاکره مال اندیشمندان عاقل است ایرادی
        ندارداگه طرف بدعهدی کردی ماکه مثل همیشه مشکلی نداریم دوباره مرگ برامریکا
        اقای مسول نظرهاشش ماه مشترکم هنوز
        یک نظرنذاشتی

      • فرید

        راست میگه هنو سه سال دیگه مونده این بیسوادا چیکار کنند

      • بدون نام

        مذاکره بی مذاکره ناراحتی برو خارج نشین شوoki

    • بدون نام

      خدا وکیلی بیخیال فلسطین و مرگ فرستادن بشین , بابا از مردم ایران مظلوم تر؟؟؟؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی عرضگی و بی کفایتی مسئولین و مدیران چه ربطی به فلسطین داره؟؟

    • احسان

      امضای ترامپ تضمین است.
      چقدر این حرف آشناست...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یا مردم رو احمق فرض کردن یا خودشون...

    • بدون نام

      .. با این نامه نوشتنتون .تازه امضاء پسر کروبی و منتظری و کرباسچی خیلی خنده داره.ببین کیا .خجالت اوره

    • بدون نام

      واقعا با این وضع مذاکره با امریکا لازمه
      داریم غرق میشیم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان شاالله زودتر غرق شین تا ملت بتونن یه استراحتی بکنن بچسبید به توان داخل

        کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من

      • حسین

        ساقی پدر بود عرق ریخت که ما...زِ بیگانه تمنا نکنیم باده ی خود را،پدرامون شهید نشدن و جانباز نشدن که بریم مذاکره کنیم همینجوری قرارداد ترکمن چایی امضاء کنیم و وجب به وجب از خاکمونو مفت بدیم بره مذاکررو من میفهمم که پدرم جانبازه و عموم هنوز ترکش جنگ تو سرشِ و داییمو خیلی از فامیلامون شهید شدن،حالا الان پدرم و عموم میگن این مذاکره با آمریکا یعنی وارد شدن تو یه جنگ تمام عیار برو بچه زوده واست بیای تعیین و تکلیف کنی شهدا و جانبازا از منو تو هیچی نخواستن جز این که غیرت داشته باشی رو خاک و ناموست...

    • علی

      اتفاقا مذاکره با آمریکا هیچ اشکالی نداره . و مطمئنا مذاکره با آمریکا بدتر دوستی با روسیه نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملاً موافقم

      • بدون نام

        با امریکا که مذاکره کردید تف انداختن تو قراردادتتون

      • بدون نام

        موافقم

      • بدون نام

        ساده لوحی تا کی؟؟؟
        مذاکره با آمریکا!!!!
        آمریکایی که حتی به قطعنامه های شورای امنیت هم پایبند نیست
        اندکی بصیرت لطفا

    • بدون نام

      لعنت به تو کرباسچی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به تو

      • مرگ بر آمریکا

        آقای کرباسچی لااقل خودت زیر این خبر که از خودته فعالیت نکن چقدر تابلویی عزیز تا گفتن مرگ بر کرباسچی گفتی مرگ بر خودت ههههههههههه حتما با خانواده و دوستات میای مثبت و منفیم میدی!؟

    • احسان

      غلط کردن ! همون یه بار مذاکره کردیم برا هفت پشتمون بسه !
      آمریکا اگه با مذاکره آدم میشد که همون مذاکرات هسته ای کافی بود
      احمقا میخوان خودشون رو تسلیم دشمن کنن بعد اسمش رو میذاره مذاکره کردن !
      لعنت به هر کی که بخواد با دشمن کنار بیاد

    • ولایت

      این آدم ها تا کشور دو دستی تقدیم آمریکای جنایتکار نکنند ول نمیکنند...بابا آخه به شما هم میگن انقلابی؟چرا رهبر و مردم و کشور رو اذیت میکنید؟تمومش کنید..پنج سال مذاکره بی نتیجه برای شما درس نشد؟ولی کور خوندید..هرگز ملت جمهوری اسلامی ایران چنین اجازه ای نخواهد داد...مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافقین و کفار...نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا.......

      پاسخ ها

      • IRAN

        خیلی موجودات جالبی هستین توافق میکنین بعد میاین میگین مرگ بر امریکا .؟خداوکیلی اگه برعکس بود یعنی ملت اونا میرختن بیرون میگفتن مرگ بر. ایران واکنش شما چی بود

      • کوروش کبیر

        ما چهل ساله داریم میگیم اینجوری نبوده بعد برجام شروع کنیم

      • بدون نام

        مرگ بر آمریکا کار رو درست نمیکنه مملکت رو بدین دست کسی که متخصص باشه بتونه رو پا خودش بایسته و به نظرم باید نخبه های علمی واسه رئیس جمهوری استفاده کنن که این خودش برمیگده که

    • بدون نام

      واقعا در زمانی زندگی میکنیم که وطن پرستی فقط شعار برخی شده ،
      عشقشون شده ۲۵۰۰ تاریخ ولی اگه بشون خوب دلار بدی وطن که هیچ شرفشون رو هم میفروشن.
      اینا اگر زمان جنگ امور دستشون بود میگفتن چرا بجنگیم کشته بدیم خرمشهر رو هم مثل بحرین و ... بدیم به جاش تضمین بگیریم.
      خدا ما رو وقت جون دادن عاقبت بخیر و رو سفید کنه.
      خدا همه رو از فتنه های آخرالزمان حفظ کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل اون مجری معروف سحر... من هیچ جا نمی رو... مملکت عشق منه... شرایط در فرانسه جور شده... ایارن جای کار نیست. برنامه ه سانسور می شه... من رفتم... فقط شعاار

      • بدون نام

        خدا فتنه گر ها رو رسوا کنه

    • بدون نام

      آخرش یا جنگ است یا مذاکره مجدد خود و مردم را اذیت نکنید.
      با دم شیر نمیتوان بازی کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما چهل سال شیر پاکتی امریکا رو بازی دادیم خدا ریشه ساده لوح ها رو بکنه که هم تحریمو بیشتر کردن هم هسته ای رو بفنا دادن

      • بدون نام

        خدا عقل بده به اصلاح طلبان به جای پیگیری برجام مشکل جدید می خوان درست کنن

      • Godbreaker

        فعلا که همین شیر پاکتی که شما میگین جوری نسختونو توی اقتثاد و روابط بین الملل کشیده که تبدیل شدین به یه جمع غارنشین !!! بسه دیگه بابا بزارید دنیا ما رو ببینه..وقتی همه دنیا میخوان بشینن تو چرا میخوای وایسی؟؟وقتی همه میخوان وایسن تو چه کاره ای که بخوای وایسی؟؟؟؟

    • بدون نام

      تا کی مرگ بر ... گفتن
      یکم متمدنانه رفتار کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا کی ساده لوحی یکم فکر کنید

    • مهدی

      آفرین به این نماینده باید با آمریکا صلح کنیم اگر با آمریکا دست دوستی بدیم همه دنیا با ما متحد میشود به جای مرگ بر آمریکا همه با هم بگوییم درود بر آمریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مواظب دستت باش قطع نکنه اخه روبروت یه کابوی وحشیه داداش

      • بدون نام

        مذاکره کردیم
        صنعت هسته ای رو تعطیل کردیم
        چه نتیجه ای داشت؟
        چرا نمی خواهیم بفهمیم راه حل مشکلات در داخله

    • کتی

      تو رو خدا به فکر مردم باشید بخدا بخدا خیلی تو سختی زندگی میکنیم بابا من وقتی برای ده روز دیگه امید ندارم با این گرونی برا چی میخوام حالا بچه من از دستاوردهای انرژی اتمی استفاده کنه واقعا داریم با بدبختی و فلاکت زندگی مونو میگذرونیم لطفا به فکر مردم باشید شمارو به همون مقدسات قسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کره شمالی چه نفعی از بمب هسته ای برد. ما کهداریم می گیم هدف صلح امیز داریم. این همه انرژی دیگه تو این مملکت هست. انرژی نیروی جوان مملکتو گذاشتیم زیر پا له می کنیم به امید انرژی هسته ای؟ نیروگاه بادی بسازید جوانها فوتش کنن کار کنه والا بیشتر نفعش و می بریم

      • بدون نام

        یه دندون رو جیگر بزارید ببینید ترامپ و اون به نتیجه میرسن

    • بدون نام

      مذاکره با امریکا بر سر یک میز و در نظر گرفتن منافع دو جانبه همیشه بهترین گزینه هست
      ولی کاسبان تحریم متاسفانه بیشتر جنگ لفظی با امریکا و باج دادن به روسیه و چین را می پسندند
      چرا یک نظر خواهی از مردم در مورد مذاکره و رابطه با امریکا نمی گذارند تا معلوم شود واقعا شعار مرگ بر امریکا چقدر در ایران طرفدار دارد

    • رضا

      خدایی چه اشکالی داره ایران دوباره با آمریکا مذاکره کنه ؟‌ مسئولان باید به فکر مردمان خودشون باشن . با این تحریمها اگه به همین منوال پیش بریم چیزی از ایران باقی نمونه . فقط فقرا فقیر تر و ثروتمندان ثروتمندتر میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچی فقط حماقت خودشو ثابت میکنه

    • بدون نام

      بایک نظر سنجی از ملت اگر ملت راضی با مذاکرات بود؟ که مزاکرات بکنید واگر راضی نبود نه

      پاسخ ها

      • ح

        مردمی که هنوز به بلوغ فکری نرسیده اند و با یک شوک مذهبی سریع تغییر موضع میدهد چطور انتظار رفراندوم دارید

      • بدون نام

        این نظر سنجی اگر در ماه رمضان یا محرم برگزار شود مردم پاسخ منفی و در دیگر ماه ها پاسخ مثبت میدهند.

    • رضا

      این مملکت چقدر بی سواد سیاسی داره.

      بروید ببینید آمریکا قبلا با کشور هایی که مذاکره کرده چی به سرشون آورده

      بروید ببینید چرا مردم روسیه اینقدر پوتین را دوست دارند

      واقعا متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوگیر مذاکره کره شمالی شدن
        آخه دو ماه وایسین ببینید سر کره شمالیم کلاه میذارن

      • ح

        داستان دو گدا و.سلطان محمد را شنیده ای؟ آره عزیزم تو دلت سیره و چشمهایت را هم بسته ای و پیر و جوان و .... که برای سیر کردن شکمشان تا کمر درون سطل زباله هستند را ندیدی البته مسولین و خودرو سازان هم نمی بینند .....

      • حسین

        دوست عزیز موضوع اینه که نمیخوان بدونن و دوست دارن کله هاشونو بکنن زیر برف که بگن بریم مذاکره کنیم...

    • ریتا

      بازم دمت گرم آقای کرباسچی کاش همه مدیران و سران کشور فقط به فکر منافع و خودخواهی های خودشون نبودن و کمی هم به مردم و مشکلاتشون که هر روز بیشتر می شه فکر می کردن
      امیدوارم مثل دوران شهرداری موفق باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمینی بفکر اقازاده های خودش نبوده

    • محمد صالحی

      زودتر مذاکره کنید پدر ملت در اومد

      پاسخ ها

      • امیر

        پدر ملت رو همون مذاکره کننده ها در آوردن عزیزم اگه خبر نداری بدون

      • بدون نام

        پدر ملت رو دراوردید با مذاکراتتون

      • بدون نام

        ازموده را دوبار ازمودن خطاست

    • محک

      آقایان خانمهایی که این نامه را نوشته اندبدون شک عقل درستی ندارن بایدخوب موردکنکاوقرارگیرند اینان عوامل آمریکا هستند شک نکنید هیچ زمان آمریکا به این ذلت نبوده اینها میخواهندآمریکا را نجات بدهند چنانچه هردولتی مجددان بخوهدباآمریکا مذاکره کندبایدبایک رفراندوم ازملت اجازه بگیرد

      پاسخ ها

      • سعید

        حالت خوبه؛ویا حتما منافعت در تحریمهاست،چه ذلیلی،لطفا از توهم بیا بیرون
        التماس تفکر

      • بدون نام

        چرا نمیشه مثبت داد؟

    • سید جلال

      اقایون محترمی که نامه نوشتید دوره ریاست ترامپ هم تموم میشه باز ریس جمهور بعدی می خواد این توافق را پاره کنه و توافقی جدید به اسم خودش ثبت کنه خواهشا کمی تامل و دوراندیشی بد نیست جای تاسف داره خدایش

    • بی نام

      این طیف معلوم الحال دست پیش گرفتن عقب نیوفتن

    • شهروند

      متاسفانه آمریکا دیگه، امریکای قابل مذاکره نیست..... بخصوص با که کسی مثل ترامپ که با عرض پوزش حرفاش از اونجاش بیرون میاد... یه زمانی شاید در دوره خاتمی میشد مذارکره کرد و نزاشت کار به اینجا برسه... ضربه ای که ترامپ به آمریکا زد، مثل ضربه ای بود که احمدی نژاد به ایران زد... مردم آمریکا الان درک نمیکنند که حیثیت کشورشون چطور داره در کل دنیا لکه دار میشه، امیدوارم به خودشون بیان.

    • بدون نام

      حتی اگر برجام را پاره نمی کرد بعضی ها حاضر به مذاکره و حل مشکلات مردم نیستند. افراد دلسوز حتی اگر التماس کنند بهتر از این می دانند که فساد و فحشا ناشی از فقر هموطنانشان را گریبان بگیرد. اگر همه چیزمان را تسلیم کنیم بهتر از اینه که زنان و مردانشان بخاطر فقر و نداری دست بهر کاری بزنند.

    • محمد مهدی

      غلط اضافه کردن

    • بدون نام

      مردم زجر می کشند. باید کوتاه بیاید ،چون چاره ای نمونده. شکم سیر از حال گرسنگان خبر ندارد.

      پاسخ ها

      • کتی

        کاملا موافقم

      • بدون نام

        کوتاه امدید که پنج ساله اخرش دلار شد هشت تفم کف دستتون نداختند شرکتاشونم که همه رفتند هواپیما هم که ندادنتون پدر ملتم در اوردید

    • علیرضا

      پاسخ دادن به کلیه این سوالات متوجه کسانی است که مملکت را با سیاست های غلط و شعارهای افراطی به این روز انداخته آمد .

    • بدون نام

      ایران به بادنده اید ما لیبی نیستسم

    • غلامرضا

      نوشته: "اين نامه مشروط بر آن است كه امريكا ديگر در قبال ايران بدعهدي نكند."
      یاد فیلم احمق و احمق تر 2 افتادم :)

    • حمید

      اصلا کار درستی نیست. این اشخاص که در لیست هستند و امثالهم میترسند مبادا خللی به اوضاعشان بیفتد. و در ظاهر خودشان را روشن فکر وطن پرست وانمود میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میترسن نتونند خودشون و اقازاده هاشون راحت رفت و امد کنند

    • بدون نام

      حاصل مذاکره با آمریکا برجام بود که باعث ایجاد تحریمهای شدید توسط آمریکا و گرانی و تورم و افزایش شدید دلار و سکه و طلا شد و هنوز هم درس عبرت برای خاینین نشده است!!!!!!

      پاسخ ها

      • hdjdn

        واقعا برجام باعث گرانی شده ؟ یعنی تهدید و ارعاب و عربده کشی مرگ بر اینو و اون باعث تحریم ها نیست ؟ نکنه شما ایران زندگی نمیکنین ؟!

    • بدون نام

      همه میدونن که شما پنهانی از ترس دارین مذاکره میکنین

    • بدون نام

      درودتنهاراحل موجود ازبحران اشفته مملکت باید باامریکا مذاکره کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایا کمی عقل در این مملکت وجود دارد؟مگه میشه مگه داریم اونم بعد برجام شماها نوبرید باید اسمتون رو تو تاریخ و گینس ثبت کنند

    • بدون نام

      درودتنهاراحل موجود ازبحران اشفته مملکت باید باامریکا مذاکره کرد

    • دکتر

      اتفاقا بین بد و بدتر باید بد را انتخاب کرد.....ب نظرتون اگ ما پیش نکشیم....امریکا چ دردسری داره ..تحریمای اینبار فلج کننده هستند...گروهی هم ک پول پارو کردن درد مردم نمیدوننن...از جمله خودروسازان ک میخان تحریم بشه تا پراید ک قوطی رانی هست ببرن ب مرز ۴۰ میلیون قالب مردم ایران کنن.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا مثلا خیلی ارزون شد خودروها بعد برجام

      • بدون نام

        بین بدو بدتر چه حرف مسخره ای هر چی میکشیم از این نظرات بی تفکره

    • محمودی

      خاک بر سر کسانی که هنوز خواب دوستی با امریکا رو میبینن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نفست از جای گرم بلند میشه

    • بدون نام

      برای نجات مردم ایران باید گفتگو کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین پنج سال بسه بچسبین به توان داخلی ...

      • مرگ بر آمریکا

        آقایونی که یه شبِ کارشناس امور بین المللی شدید دمِ انتخاباتم همینجوری کارشناسی می کردید که به خاک سیاه نشوندید هممونو آقا میشه کارشناس نشید!؟اگه سواد نداری حرف نزنی خیلی سنگین تریا!؟چرا خوردی زمین بلند نمیشی خودتو بتکونی همینجوری میخوای سینه خیز بری!؟آقا بلند شو غرورتو بذار کنار بگو جیغو رقص های بنفش ما مملکتو به اینجا رسونده چرا به جای این که بگی دولت مردانت اشتباه کردن و خیانت کردن میگی بریم با آمریکا مذاکره کنیم!آقا بسته یاد دیالوگ نقی افتادم که میگفت دوووووغِتِ بنووووووووووووووووووووووش

    • بدون نام

      به شدت به تجدید نظر جدی در مورد روابط خارجه نیاز داریم.
      اما من که محال میدونم آبی از مسئولین ما گرم بشه

    • حسین

      همانطور که نویسندگان نامه مذاکره با آمریکا تضمینی برای بد عهدی آمریکا ندارند شما هم تضمینی برای اینکه آمریکا این بار با توجه به دادن تضمین لازم دیگر دو باره بد عهدی کند را ندارید کناره گیری آمریکا از برجام قدری به رفتار های سیاستمدار آن ایران وعده ای قلیل که دنبال آشفته کردن روابط هستند هم دارد قبول کنید کشور در شرایطی نیست که بخواهیم با رفتار های غیر اصولی ودیپلماتیک کشور را نجات دهیم نه اینکه تنها راه نجات روابط با آمریکا باشد ولی روابط با آمریکا می تواند یکی از گزینه های مناسب باشد بشرطی که ما‌هم رفتار سیاسی وبین المللی درچهارچوب تعریف شده جهانی داشته باشیم بهر حال عاقلانه این است کشور را از بحران نجات دهیم نه در بحرانها ی جدید قرار دهیم

    • ALI

      چون فاصله آمریکا و اروپا و چین خیلی زیاد شده تازه فهمیدن چه غلطی کردن .مذاکره با آمریکا یعنی خودکشی مثل خود آمریکا جلوی دوربین نامه آمریکا را پاره کنید.

    • محسن

      دم خروس. ...قسم حضرت عباس

    • بدون نام

      نمیشه با یکی توافق کنی بعد بهش مرگ بفرستی

    • امير

      از كره شمالي كه بمب هيدروژني داشت كه بزرگتر نيستيم اخرش مذاكره كرد و منافع ملت رو به همه چي ترجيح داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکم صبر کن ببین اون و ترامپ چی میشه عاقبتشون بعد تز بده بعدشم شما که زودتر از اون کوتاه اومدید جلو جلو همه تعهداتتون رو هم انجام دادین باز خوبه اون عاقله

    • بدون نام

      فعالان سیاسی اگریک تصمبم درست گرفته باشنداین تصمیمه تاکی بابدتاوان دشمنی باامریکاداده شوداگرامربکانباشه بقیه نمیتوانندهبچ غلطی بکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما دارین تاوان دوستی با امریکا و از بین بردن توان جوانان ایرانی و تولید داخل رو میخوری

    • بدون نام

      ارزومندان پست ومقامدخودتان رااذیت نکنید علاج واقعه راقبل ازوقوع بایدکرد برجام که کیفیت بالایی داشت هنوزموردتمسخررانت خواران وکاسبان تحریم است تاچه رسدبه مذاکره ازروی عجز

    • سجاد

      برید مذاکره کنین که دوباره چند سال معطلتون بکنن بعد که رئیس جمهور آمریکا عوض شد بگه من این مذاکره رو قبول ندارم

      واقعا که شل مغزین
      ...

    • محسن ذبیحی

      مذاکره؟کاخ سفید ۱۲پیش شرط گذاشته که ایران تنها۴موردش رو هم نمیتونه رعایت کنه ضمنا چه مذاکره ای وقتی که اونه هدفشون براندازیه.اینبار داستان متفاوته!!

    • محسن

      همینجا رای گیری کنید مشت نشانه خرواره مثبت منفیا بشمارید خخ موافقا لایک کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز بیا سایت ما رای گیری کنیم ولی خوب میبازی هم تعداد بیشتره هم عاقل ترند
        مثبت منفی هم که اصلا درست کار نمیکنه

    • مهران

      بانظر مثبت به موضوع فکر کنید این بار شاخشو مستقیم میشکنیم

    • بدون نام

      مذاکره مستقیم با آمریکا بسیار مناسب است زیرا تمامی مشکلات موجود از سوی این کشور است.دولتهای اروپایی نشان داده اند که توانایی مقابله با تحریمهای امریکا را ندارند و ما بیخودی زور میزنیم که به انها تکیه کنیم غافل از انکه این دیوار اروپا بسیار سست است و قابلیت اتکا ندارد.پس بهتراست با همان امریکا طرف حساب شویم

    • ح

      مسایل سیاسی چیزی نیست که در حیطه من و امثال من باشد فقط میدانم مردمی که نه دلار میدانند چیست نه سکه ونه.....
      زیر فشار اقتصادی به شدت له شده اند و چهارتا روزنامه نگار مثل جوان و کیهان دایم بر طبل خالی می کوبند اگر واقعا می گویید چشم به خارج از مرزها نداشته باشیم بیایید دست به دست هم دهید و کمی از منافع شومتان بگذرید و برای مردم پوست به استخوان رسیده کاری کنید

    • بدون نام

      درودبر کرباسچی

    • بدون نام

      ... بعد از این همه نامردی که آمریکا کرد باز هم میگین بریم مذاکره.چرا به حرف رهبر گوش نمیدین تا روی پای خودمون بایستیم.چرا باید همیشه محتاج یه کشور باشیم. جوان ایرانی فقط بخواهد یه چیزی تولید بکنه انجامش میده

    • hdjdn

      خاک بر سر کسانی که نمیفهمن مذاکره با دنیا چقدر واجبه. .......

    • علی

      خیلی جالبه ...ما همش مرگ بر امریکا میگیم پرچمش رو اتیش میزنیم ...بعد ماشیناش که وارد کشور میشه...با فوتبال و فوتسالش هم که بازی میکنیم ...والیبالمونم که میره تو شیکاگو بازی میکنه . تمام شبکه های ملی هم فیلم امریکایی پخش میکنه...و اقعا نمیدونم تو چه کشوری دارم زندگی میکنم !!یا مسئولان دارن سر ما کلاه میزارن یا ما مردم داریم خودمون رو گول میزنیم که کوریم وهیچی نمیبینیم ؟!؟

    • بدون نام

      نکنه بعد از برجام ما کارهای کردیم امریکا مجبور به ترک برجام شد تا حالا به این مسئله فکر کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثلا چه کاری میخوای تا تسلیحاتمونم تحویل بدیم

      • بدون نام

        اگه ایران دست از موشک برداره عربستان به ایران حمله می کنه مثل عراق اول انقلاب

    • مدافع حقوق فقرا

      بنظر من ترامپ حق داشت که برجام را پاره کند،اگر ما و آمربکا برجام را قبول داشتیم یعنی اینکه دیگر دشمن هم نیستیم ولی ما با هر بهانه ای همیشه مرگ بر آمریکا سر لوحه شعارهایمان بود خب معلوم است که این شعار های الکی موجب عصبانیت آمربکا میشه،کمی منطقی باشیم،سیر کردن شکم مردم و جلب اعتماد دوباره مردم بهتر از مرگ بر آمربکاست

    • سکوتم از رضایت نیست

      بنظرمن مذاکره مستقیم باامریکا لازمه.امریکا بااین همه بی اعتمادی خیلی از روسیه و چین بهتره.این2کشور میخورن و بعدش پشت ایرانو خالی میکنن امریکا بارفتنش از برجام تمام دربهارو روی مردم و اقتصاد کشورمون بست.بیاییم واقع بینانه تر باشیم.عزیزانی که نویسندگان نامه رو احمق و اله و بله خطاب میکنین از نوشتتون پیداس که مثل رو منبریا هیچ مطالعه ای ندارین یا وضعیت کشورو نمیخواین درک کنین.خدایی خسته نشدین از2روی پوتین و کالاهای بنجل چینی اونم با قیمت گذاف.یا بیکاری و فقر و فحشا و تن فروشی و کودکان کار.زنان بدسرپرست و جوانان افسرده و معتادو نمیبینین... ..شاید هم ژن خوب خیلیا دارن.مثل مسولین ک شعار مرگ بر میدن و بچه هاشون در امریکا و انگلیس و فرانسه و... زندگی میکنن

    • A

      دشمن دشمن است ومنتظر غافل گیر کردن ماست .ماباید فکر اقتصاد داخل کشور باشیم رقابت شرگت های ایرانی رقابت در







      دشمن همیشه دشمن است ومنتظر غافل گیری ماست .ماباید صادر کننده باشیم نه وارد کننده مامی توانیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • کارگر

      تو رو خدا هر کاری میکنید بکنین ما تو فشار گرانی و بدبختی له شدیم

    • سکوتم از رضایت نیست

      امیدوارم عده ای از توهم خارج شن و وضعیت مملکت بهترشه چه مذاکره باامریکاس یا دزدی نکردن جنابان مسعول.یا کمک ها رو بدن ملت فقیر خودمون که بقول مرکزامار47میلیون زیرخط فقرن.فلسطین و لبنان و سوریه و یمن رو بیخیال.مدیریت کشورخودمون بچسبین ...

    • بدون نام

      ای که دستت میرسد کاری بکن .به خدا ما قشر فقیر جامعه دیگه بریدیم یکی به فریاد ما برسه دیدید امریکا غلط که نمیکنه هیچ همه کاری همه میتونه بکن پس برید باهش مذاکره کنید و به نتیجه برسید این هنره نه از جانب مردم بکید ما در برابر تحریم ها مقاومت میکنیم

    • بدون نام

      یک عده دارن از این کنار در آمد زایی می کنند . قطعا موانع ایجاد می کنند ..

    • امیر

      واقعا اگر این آقایان نظری ندهند کسی میگه اینا چیزی بلد نیستم.
      البته نظر بدی نیست ما تو مذاکرات قبل فهمیدیم که کی بدقوله. جاسوسامونو شناختیم. فهمیدیم دنیا کشکه مذاکره کیلویی چند. ژست های متفاوت مذاکره کننده ها رو یاد گرفتیم. فهمیدیم ژنو کجاست. ‌اگه بازم مذاکره بشه بازم کلی از این چیزای خوب یاد میگیریم و متوجه میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت شدیم زدن زیرش عقب افتادیم کلی ضرر دادیم هیچیم نگرفتیم.

    • بدون نام

      آمریکا دیگر ادب شده و قول میدهد زیر حرفش نزند!چون تاکنون این کار را نکرده !این که میگویند آمریکا بد عهدی کرده دروغ است و شایعه!!!! واقعا متاسفم برای نگارنندگان این نامه که اینقدر ساده لوحانه به مسائل نگاه میکنند

    • meysam

      هیچ وقت با گندتر از خودت در نیوفت ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حداقل تو جنگ عراق و جنگ با داعش عکس شو ثابت کردیم

      • ارش

        ان حزب الله هم الغالبون

      • بدون نام

        چه بسیار گروهای کوچکی که با ایمان بر گروهای بزرگی غلبه کردند
        تاریخ هم گواهی میده

    • ش م

      سلام دوستان نظرات خوبتان درجای خود خیلی خوب است ایا فکر نمیکنیدباز در دام انها گرفتار میشویم ودرمود کاسب کاران تحریم نظام باید با انها برخورد کند حتی اگر نزدیکان مان باشدچون انها دارندتیشه به ریشه نظام مقدس مان میزنند تا دیر نشده از همین امروز شروع کنیم وقت تنگ است....

    • حمید

      انسان ازیک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.باز هم مذاکره ؟آمریکا خواهان براندازی نظام وتسلیم شدن مردم ایران است چه مذاکره وچه تضمینی؟

    • بدون نام

      همین روزای اخیر بود که ترامپ گفت ایران باید مذاکره مستقیم کند حالا مسئولان هم این درخواستو دارن
      یعنی حافظه جمعی اینقدر ضعیف شده که همه چیو فراموش میکنن ؟ منتظرین آمریکا بیاد بهتون کار بده یا سیرتون کنه یا شادتون کنه ؟ افغانستان و عراق و اونایی که به بهونه تروریسم اشغالشون کرده و بیرون نمیره رو ببینین ؟ خود ایران رو تروریسم میبینه بعد میاد انتخاب میکنه کی بمونه کی بمیره ؟ فکر کنید فقط فکر

    • بدون نام

      چه اشکالی داره اگر این اتفاق بیافته.
      یک عده هنوز دست از تعصبات بیخود و احمقانه شون برنداشتن.
      اگر لازم باشه و مردم زیر خط فقر برن ما هم مجبوریم این کار رو بکنیم خب.

    • بدون نام

      درود بر ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقایانیکه مخالف مذاکره تقصیری ندارند چونکه درد گرسنگی را ندیده اند
        ۱

      • بدون نام

        اتفاقا این موافقان مذاکره اند که درد و فقر رو نمیفهمند

      • بدون نام

        کرباسچی گشنشه خخخخخخخخخخخخخخخخخخ اخی

    • بدون نام

      اگر دولت وملت ایران مرگ بر آمریکا نگویندکاردرستمیشود
      و همچنین پر چم آمریکا را آتش نزنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از این ساده لوحانه تر ایا داریم ملت هایی مثل لیبی و افغانستان وبوسنی و ...ایا مرگ بر امریکا میگفتند یا مثل شما درود درود داشتند اخرش چی شد

    • بدون نام

      براي برون رفت از اين مشكلات فراوان بايد با آمريكا مذاكره و مصالحه كرد.كي سر مسئولين ميخواد به سنگ بخوره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برجام خورد ولی مثل اینکه نمیفهمند هنو درخواست مذاکره دارند

    • بوشهر

      ... ما که نماینده ای داریم در مجلس که هنوز نمیداند امریکا شیطان بزرگ و دشمن قسم خورده ماست
      مرگ بر امریکا✊✊✊

    • بی نام

      مشکل ما با حرف زدن با آمریکا حل نمیشه......دزدی و فساد ما داخلی هست..ربطی به آمریکا نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درسته درود برشما

      • بدون نام

        احسنت کی میخوان بفهمن همه مشکلات داخلیه
        بابا جلو اختلاص رو بگیرید اقتصاد مقاومتی رو اجرا کنید

    • بدون نام

      کره شمالی که بمب اتم داشت سر خم کرد حالا اینا تا یه جنگ دیگه رو به مردم تحمیل نکنن ولی کن نیستن بابا ما خسته شدیم از تحریم به کی بگیم خب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به همونایی که پنج سال با مذاکره وعده باغ گلابی دادند ولی اخرش ....

    • حسن

      سلام
      نامه درخواست مذاکره با آمریکا.
      شک نکنید نویسندگان نامه نگران جیبشان هستند که دیگر از سوی مخالفان داخلی و خارجی پُر نشود.

    • احسان

      مشکل ما اینه ک تو کشور دودستگیه ی( اصولگرا و رفتار گرا)
      اما ب نظر من باید حتما مذاکره کنن با امریکلا
      از نظر من امریکا قابل اعتماد تر از روسیه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روسیه کی زده زیر حرفش یه بارشو تو بگو

      • Godbreaker

        روسیه کثیفه ! آمریکا توی روز روشن بجام رو پاره کرد ولی روسیه میزاره توی موقعیتش قرار بگیری بعد خیلی قشننگ پشتتو خالی میکنه و اون موقع هست که میفهمی باج دادن یعنی چی؟ از پدربزرگات و بزرگترا که اگه زنده هستنو جنگ جهانی رو با چشاشون دیدن بپرس..بپرس فرق سرباز آمریکایی با روس رو !!!!

    • م

      .... ساده لوح ها باز هم به مذاکره با آمریکا فکر می کنند.

    • بدون نام

      درسته امریکا بدعهده ولی به گمانم چاره ای نیست٫اینایی که میگن نه به گمانم وضعشون خوبه و مردم رو نمیبینن که همه سرشون بخاطر نون شب تو سطل اشغاله٬تا کی مردم بخاطر دو تا کشور عربی تو فقر و سختی باشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه وقتی بدعهده چه جوری باهاش مذاکره کنیم عاقل میزنه زیرش

    • بدون نام

      چقدر غم انگیز و تاسف بار!!!!

    • شاهین

      بخدا نمیدونم چی بگم ..بعد شماها که تمام بدبختی ملت رو با همین شعارهای مرگ بر امریکا درست کردید الان .....خدا ما را نجات بده از اینا

    • احمد ف

      ایناکه این چنین نظری می دهند باقرآن سروکار ندارند
      والا می فهمند که خدا رفتار وارتباط بادشمنان رادرقرآن
      مشخص کرده .ای دین و وطن فروشان .راه خدا را رها کردیدبه شیطان بزرگ چسبیدیددیگراعتماد به دشمنان
      خدابس نیست اگرواقعا خو دتان ازآنهانیستید

    • شاهین

      بالاترین دیگه خیلی داری نظرات مردمو سانسور میکنی بزار مردم حرفشونو بزنن

    • بدون نام

      من با مدرک بحث میکنم ... آمریکا اصلا به فکر شما نیست بیاین بحث کنیم
      درضمن دلار هم هیچ ربطی به آمریکا نداره دلار و غیره رو خود دولت با همکاری بعضی از صرافی چی های بزرگ و بانک مرکزی زیاد میکنه دلیلشم کاملا مشخصه حالا شما انقدر از سیاست نمیفهمین بحث دیگست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا چرا اون تیکش رو سانسور کردی؟
        باشه محترمانه ترش این میشه که کسایی که میگن مذاکره با آمریکا یه مشت بچه ان

    • بدون نام

      تا دیروز که میگفتین مرگ بر امریکا حالا چی شد؟؟؟؟

    • بدون نام

      تا دیروز که میگفتین مرگ بر امریکا حالا چی شد؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • آرش

        آقای کرباسچی شما و آقای زیبا کلام جفتتون اوایل انقلاب مقاله می نوشتید که مردم بگن مرگ بر آمریکا اصلا مرگ بر آمریکا اول از جناح چپ و از اصلاح طلبا بلند شد!اگه اون موقع آمریکااَخ بوده الان یه دفعه چی شد که خوب شد اصلا شماها مارو با آمریکا در انداختید و هزینشو امروز دارن مردم میدن بعد خودتونو کشیدید عقب دنبال مقصر می گردید مقصر اصلی خود شمایید که هزینه زایی کردید برای انقلاب ایران حالا باید تاوانشو
        شما بپردازی نه مردم فلک زده چرا رو در رو صحبت نمی کنید چرا مناظره نمی ذارید و هرجاییم که می خواهید بروید قول میگیرید تا سوال چالشی پرسیده نشود اینارو بیاید شفاف توضیح بدید این شرو ورارو بذار کنار اصل نفاق شما بودید بله ما از اول با اسرائیل مشکل داشتیم و داریم و خواهیم داشت ولی شما مارو با آمریکا طرف کردید شماها بخصوص اون اصلاح طلب خلخالی که بعد از جنگ میگفت بریم با صدام یکی بشیم و با آمریکا بجنگیم اگه نبود مخالفت رهبری که شماها همون موقع ایرانو به باد فنا داده بودید بعد الان ژست اپوزیسیون گرفتید!ننگ بر شما نابود باد هر چه وطن فروش خائنه اون از سلبریتی ها که میگفتن اگه روحانی رای نیاره از ایران میریمو این کارو می کنیم و اون کارو می کنیم ولی الان خفه خون گرفتن،کسایی که پشت سفارت فرانسه شمع روشن میکردن برای حادثه ی تروریستی برای ۱۱شهید مریوان یک پست هم نگذاشتند چه برسه به شمع!؟خون شهروندان پاریس از شهدای خودتون که برای امنیت شما می جنگن کمتره!؟....

    • حامد

      سلام
      جناب کرباسچی ،شما فعلا برو میوه برجام رو بچین ،بعد برو مستقیم ،مذاکرره کن ،دوم از اختلاسهای سالهای قبلت چه خبر؟

    • بدون نام

      معلومه امریکا همیشه درمورد ایران تصمیم درست میگیره این اقدام شما هم مهر تاییدشه.

    • ایرانـــدوست

      وای خدا چه سیاستمدارانی ،یا اختلاسڱر،یا فتنه ڱر،یامطرود،یافراری،جوڪ بعد ماه رمضان بود

    • بدون نام

      اینایی که میگن مذاکره با آمریکا نه و فلان و بیلان ازشون بپرسی خب بجای مذاکره چیکار کنیم جلوی تحریم وایسیم؟ میگن توجه به جوانان تولید و توان داخلی !!!! باوو مگه 8 سال احمدی نژاد همین حرفا رو نمیگفتید خرمون می‌کردید چی شد آخر و عاقبت اقتصادمون؟ مگه من جوون ایرانی توان داخلی نیستم کو کار ؟ چرا فقط شعار میدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا دست احمدی نژاد بود که از الان بهتر بود این گندکاریا بعد از احمدی نژاد شروع شد

      • حسین

        خب الان چه گلی به سرتون زدند اینایی که میگفتن ما به عقب برنمی گردیم!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟مارو بردن به ما قبل تاریخ که!؟دیگ فقط باید شکمتو سیر کنی باز دم احمدی نژاد گرم وطن فروش نبود اینا خائنین وطن فروشن

    • بدون نام

      ااین کار یعنی سا دگی محض

    • بدون نام

      کشور ترکیه و عربستان هر دو با امریکا و روسیه ارتباط دوستانه دارند یکیشون به امریکا دستور میده و واسه روسیه خط و نشون میکشه و هواپیماشو رو هوا میزنه نابود میکنه و یکی دیگه گاو شیرده با هرکی بخواین رابطه داشته باشین باید علم سیاست و اقتصاد رو بلد باشین

    • علی

      من با خوندن نظر همه دوستان اینجور فهمیدم که یا نفستون از جای خیلی خیلی گرمی بلند میشه یا خیلی بچه هستین که هنوز خرج و مخارج زندگی گردنتون نیافتاده .

    • بینام

      برترین ها تو که نظرهارو گلچین میکنی هر دفعه پیامی دادم که به نطر شما خوش نیومد نمیزاری

    • عاسی

      خواسته آمریکا مشخصه . تغییر جهت سیاست خارجی ایران . اگر این تغییر انجام بشه بدون مذاکره هم مشکلات فی مابین خودبخود حل میشه . ولی اگر سیاست خارجی ایران همین باشه صد سال مذاکره هم را به جایی نمی بره . وآش همین آشه وکاسه همین کاسه . پس باخودمن روراست باشیم . وآینده رو واقعی ببینیم . معمولا وقتی یه کشتی درخطر غرق شدن باشه برای نجات کشتی وسرنشینانش مجبور میشن یه سری بارهای اضافی رو توی دریا بندازن .

    • حسین

      به نظر شما آمریکا از ایران‌ چه میخواهد.اول ایران را خلع سلاح خواهد کرد باز هم به این راضی نیست باز هم زیر همه چیز خواهد زد و مساله حقوق بشر را به میان می آورد تا دین اسلام و مکتب شیعه را از ما بگیرد.
      آنها تا ما را به آیین خودشان برنگردانند آرام نخواهند نشست. یعنی کاملا زیر سیطره آنها باشیم.

    • بدون نام

      پول می گیرن خائنن

    • بینام

      نمیدونم منظور بعضی از دوستان که میگن توان داخلی چیه شرکت های خودرو سازیمون مثل سایپا و ایران خودرو که نصف قطعاتشون از چین داره وارد میشه بخاطر سود بیشتر همین شرکت ها و کوچکترین اهمیتی برای جان مردم قائل نیستن آیا این توان داخلی که شما ازش حرف میزنین به فکر طبقه ضعیف جامعه هستن یا سود بیشتر خودشون
      به نظر من ترامپ حق داشت برجامو پاره کنه وقتی بهش دست دوستی میدی و از اونور داری براش مرگ میفرستی
      اون کیم جونگ اون با اون همه ادعاش و سلاح هسته ای که داشت کوتاه اومد حالا ما که تازه اول راهیم تازه میخوایم به دانش هسته ای دست پیدا کنیم خدا به دادمون برسه بعضی ها از رو شکم سیری حرف میزنن فکر بدبخت بیچاره هارو نمیکنن که هر روز دارن بدبخت تر میشن
      درود بر ترامپ

    • بدون نام

      شما کحا بودین تا حالا
      ایران به شما افتخار می کند
      شما را بایستی پایه پل رودخانه ها گذاشت
      تا جاده ای بسازیم واز ان تردد کنیم
      سنبل ترسوها

    • کاوه

      سلام ببینید خیلی راحت بهتان بگوییم یا جنگ داخلی یا مذاکره حال مردم خوب نیست بخدا قسم فقر بیداد میکنه ملت را ببینید مسئولین خودشان بهتر میدادند اگر مذاکره نکند ایران تکه تکه میشه پس بکنید تا خون هموطنم ریخته نشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        ماتو ایرانیم همچین اوضاعی روندیدیم نه شنیدیم . تو کجایی؟

      • حسین

        دوغِتِ بنوووووووووووش

    • رضا

      آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا.
      وقتی از مذاکره تفره میرویم یعنی پذیرفته ایم که با مذاکره به اهدافمان نمیرسیم .و دانش تسخیر مخاطب را نداریم .نمیتوانیم برتری خرد را اثبات کنیم و این احساس حقارت خیلی بد است.

      پاسخ ها

      • حسین

        دانش هه دانش چیزی بود که اینا با مذاکره گذاشتن تو طبق اخلاص و دو دستی همچیو در ازای هیچ دادن رفت آره عزیزم اینجوریاست این تاوان پایمال کردن خون شهدای هسته ایی بود که پای دانشمون خون دادن که برن با چهارتا امضا همشو بذارن رو یه برگه منو تو مملکتتو الافِ شدن یا نشدنش کنن بعد ی نقضش کنن آره معلومه که بازی میخوری خدا میگه و مکروا و ...مکر اللّه و اللّه خیر الماکرین

    • بدون نام

      بله باید مذاکره کنند متاسفانه جامعه رو نمی بینند که مردم هر روز بخاطر گرسنگی چه ها که نمی کنند دزدی تن فروشی و غیره........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیاه نمایی تا کجا ایران چیزی که تو میگی نیست

      • حسین

        بی سواد ندیدی چجوری شرکتهاشون دست ایرانو گذاشتن تو پوست گردو و رفتن!؟به لباس های تیم ملی و کفش هاشون تو جام جهانیم رحم نکردند بعد با یه هچین مزخرفایی که هنوز نقض یک طرفه ی جسم و روح برجام چند ماه بیشتر نگذشته دوباره مذاکره کنید اگه شما دنبال نونید به هر قیمتی ولی ما جونمونم واسه اسلام و ایرانمون میدیم عزت نفس تورو سردار سلیمانی و مدافعای حرم نگه داشتن نه کوروش پرستا و ملی گراها وگرنه اگر مملکت دست ملی گراها بود نه اسلامی وجود داشت و نه ایرانی بخاطر این که به شدت ترسو لرزانند

    • بدون نام

      مذاکره چیه. ترامپ تو رو به جدت با اینها سازش نکن

    • بدون نام

      من به عنوان یه ایرانی بیکار و مورد ظلم قرار گرفته خواستار مذاکره نیستم .مذاکره کار گشا نیست
      من خواستار اینم که اوضاع ز بیخ و بنیان درست بشه که انشاالله به زودی چنین خواهد شد.

    • نیما

      آقای حمید ۱۲:۳۵ اگر راه حل میدانید بیا جلو پاپیش بگذارید ماهم پشت سر شماییم نگران نباش.مگر ندیدی بدستور آمریکا بادست خودمان حاصل زحمات طاقت فرسا و خون دانشمندان جوان هسته ای مان را و قلب جوانان شهیدمان را در اراک بتون ریختیم در فردو و غیره طور دیگر در جاهای دیگرهم همینطور دیدی رئیس جمهور بی تدبیر و اعیانو اشرافش علی رغم فرمان رهبری با سرمایه های جبران ناپذیر کشور چه کردند.

    • بدون نام

      مذاکره مستقیم در حال حاضر تمام مشکلات ایران را حل خواهد کرد،همانطور که مشکل کره شمالی را حل خواهد کرد.روسیه به درد ایران نمی خورد،روسیه خود وابسته است از نظر اقتصادی به اروپا و امریکا و ترکیه و ...

      پاسخ ها

      • حسین

        روسیه حاضر شده پنجاه میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کنه برو با دلار جهانگیریم که شده حساب کن ببین تو سیاست خارج تز کشور رهبری موفق شد یا روحانی!؟رهبری چند سالِ که هشدار میده دلار رو از اقتصادتون و از مبادلاتتون حذف کنید و واحد پولی دیگری مثلا یوآن چینرو جایگزین دلار کنید گفت یا نگفت!؟هی مکرر میگه مردم نفوذیها نفوذیها فکر کردی وندی شرمن و اینان!؟یا آقای ایکس و ایگرگین که تو داخل کشور حتی مسئولیتم دارن ولی پیاده نظام اونان...نه عزیز شما خوابی یا این که خودتو به خواب زدی به کوری چسم آمریکا باوران ما با روسیه و چین تعامل بیشتری می کنیم تا بفهمن معنی تعامل یعنی آباد کردن نه ویران کردن....

    • مرد ساده

      مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل

    • بدون نام

      من هم مثل اکثر مردم بی سواد هستم و تنها هنرم مطالعه بیش از 2000 صفحه کتاب در ماه است.باید اعتراف کنم که در جامعه و فضای مجازی با مردمی روبرو میشم که فقط احساسی تصمیم میگیرن.من با طرز فکر هر دو گروه مخالف هستم چون هر دو بی فکر هستن و احساسی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پروفسر تنها مخالفت كاري نداره راه چاره رو بگو

    • بدون نام

      مجبور به مذاکره هستیم چاره نیست.تنها گزینه .چون ما داریم بدبخت میشیم نه امریکا.

      پاسخ ها

      • حسین

        نه عزیزم ما داریم مذاکره می کنیم ولی نه با آمریکا با روسیه و چین و....باز اینها اگر دوست نباشند دشمن هم نیستند...

    • بدون نام

      ترامپ از کره شمالی انتظار زیادی نداشته است.یک امتیاز داده و یک امتیاز گرفته.کره شمالی آزمایش موشکی نباید داشته باشد و در عوض امریکا و کره جنوبی مانور مشترک نظامی نباید داشته باشند و...

    • بدون نام

      چه عتیقه هایی درخواست کردند

    • بدون نام

      یعنی شما ها مازوخیسم سیاسی دارین وگرنه دیگه چرا باید دوباره مذاکره کنیم با امریکا !

    • بدون نام

      اگر مذاکره مستقیم صورت نگیرد بیش از 90%از خانواده ها در ایران،به دلیل گرانی و... از هم خواهند پاشید.

      پاسخ ها

      • حسین

        اینو که آقای قالیباف تو انتخابات گفت و سلام کرد به ۹۶درصد جامعه و مردم جواب سلامشو ندادن...

    • مسعود

      کفگیرشون به ته دیگ خورده...از خاتمی کمک گرفتن ،نتیجه مذاکره محرمانه و شبانه شون شده این که موضوع رو از طریق کرباسچی به گوش ملت برسونند و آروم آروم مردم خام کنند تا با آمریکا مذاکزه بشه...فکر کردن مردم هنوز خوابند و مث سالهای گذشته راحت بهشون سواری میدن و باور میکنند چرندیاتشون...زهی خیال باطل...خیلی دیر شده دیگه

    • بدون نام

      قدیما وطن فروشا آب زیر کاه بودن الان علنی وطن فروشی میکنن

    • بدون نام

      ای ول.. عالی در دهن ترامپ رو ببندیم .وقت بخریم تا ایران پیشرف و رو پا خودش بتونه واسه.مذاکره با امریکا به نفع ایران است

    • سرباز وطن

      انشاءالله که مبارک باشه

    • قادری

      آزموده را آزمودن خطاست....یه بار با آمریکا مذاکره کردیم و چیزی جز از بین رفتن دست آوردهای جوانان کشورمون در هسته ای نداشت.... مذاکره مجدد حقامت محضه....

      پاسخ ها

      • مرگ بر آمریکا

        معلومه که دیگه با آمریکا مذاکره نمی کنیم مگه دیوانه اییم یه بار دیگه بریم مذاکره کنیم!؟میدونید موضوع این مذاکره چیه!؟آره میدونید!؟مدضوعش موشکه میفهمید موشک!؟بدبخت هایی که دم از مذاکره میزنید دادن موشک یعنی جنگ تمام عیار با کل دنیا هرکی دم از مذاکره میزنه اینو میدونه و مطمئن باشید پیاده نظام دشمنِ شک نکنید که جنگ راه بندازن و فرار کنند چرا حافظه ی تاریخی تونو به کار نمی اندازید!؟برید تو زمان بنی صدر اون لاماها بچرخید...

    • m

      بابا توهم زدید بیشترریاتون با ای نظر دادنا
      همه ایرانی هستیم و با همیم تو کامنتا انگار دشمن همیم
      و بعدش ، هم مذاکره میکنیم و توافق
      هم میگیم مرگ بر امریکا اسراییل انگلیس و و .....
      خودمون باشیم زورمون نمیبره
      توافق کنیم بعد امریکاییا بریزن بیرون مرگ بر ایران کنن؟
      دو طرف اشتباه کردن
      هم امریکا هم ایران
      امریکا پیمان شکست ایرانم با این ک توافق کردن همش تهدیدشون کرد

    • بدون نام

      واسه یه سریا که بد نشده یه شبه میلیاردر شدن

    • بدون نام

      خاک تو سرتون که اندازه یه بچه ۴ساله حالتون نیست

    • بدون نام

      یکی به اینا بگه اخه نتیجه اون مذاکرات اولییتون چی بود که حالا دنبال دومیش وسومیش هستین ! دریغا از این همه حماقت !!!!!

    • بدون نام

      واقعا احمق تر از اینا وجود نداره !!!!!!!

    • بدون نام

      منظور آقای کرباسچی اینه که جوری نشه که آخر سر هم پیاز رو بخوریم هم کتک بخوریم هم پول رو بدیم .....افتاد

      پاسخ ها

      • مرگ بر آمریکا

        مینوسند کرباسچی شما بخوان ستون پنجم دشمن

    • امد

      واقعا این دفه پا کار همه وایمیستیما دست از حماقت بردارین

    • اب

      مردم رو مسخره خودتون نکنید بد میبینین اگه هم دلت برا امریکای اشغال تنگه هررری واقعا نمیفهمین یا دست نشونده اوناید

    • اب

      واقعا نمیفهمین یا دست نشونده امریکایید مردم رو ب مسخره گی نگیرین که بدددد میبینین

    • اب

      واقعا نمیفهمین یا دست نشونده امریکایید مردم رو ب مسخره گی نگیرین که بدددد میبینین

    • بدون نام

      وطن فروش خاین فکر کردی کی هستی جاسوس

    • بی نام..

      مزاکره کنیم بعد دوباره چهار تا دلواپس بر بیفتن تو خیابون سینگلی امریکا فینگلی اسرائیل؟؟؟

      پاسخ ها

      • مرگ بر آمریکا

        اولا سینگلی نبود و جینگیلی بود دوما اینا واسه زمانیه که نتانیاهو یک نمایش سخیف اجرا کرد و ترامپ هم یک طرفه برجام رو پاره کرد انقدر میگیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل تا چشم غرب باورا کور بشه

    • ب رهنما

      ههههههه حزب کارگزاران ب به گور سپرده شده، این کی میخوان بفهمن با کاسه لیسی آمریکا چیزی بهشون نمی‌رسه ؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این آدمهای به اصطلاح روشنفکر گویا مغز خر خوردند.یا ازجای دیگه دستور میگیرند.چرا از اول از آمریکا تضمین نگرفتند تا5سال معطل نمانیم.حالا دوباره بریم مذاکره کنیم ولی اینبار تضمین بگیریم!!!!بابا اینا دیوانه اند.کرباسچی ،درمورد مردم چی فکر کردی؟ آیا ما گاویم.رشت الکتریک از یادمان نرفته است آقای روشنفکرنما.به امید روزی که این کشور از لوس وجود کرباسچی وکرباسچی ها پاک شود.

      پاسخ ها

      • حسین

        آقا کلِ حرف ما همینه حالا میدونی چی خیلی درد آوره زمانی که میخواستن مذاکره کنند وندی شرمن گفته ژنِ ایرانی ها مشکل داره اونا ژنتیکی دروغگو و فریب کارند ولی صداشو درنیاوردن تا برن دست بدن و بخندن و بگردن و عکس بندازن و دست از پا درازتر برگردند مردم انقدر ساده نباشید برید از رئیس جمهور وزارت خارجش این ننگ نامرو مطالبه کنید بیان بازگو کنند که چقدر امتیاز یک طرفه یکجا به طرف های غربی دادند در اِزای ی مشت دلار نه بیشتر...

    • عبدا...

      آقای کرباسچی شما که خودتون هنوز متهمی اجازه بده تا شما بخوای تصمیم بگیری فکر کنم اصولگراها دوباره از رله برسند و بازهم بری ن جای قبلی تون! اینم بهتون بگم این آقا و شما ها از کیان جمهوری چیزی دیگه نذاشتین توبرجام تقدیم کردین !

    • بدون نام

      این آقای کرباسچی همان شهردار سابق تهران هستند که الان دلسوز مردم شد اند

    • بدون نام

      اگر قرار باشه که به آمریکا باج داده بشود و طبق برخی نظرات ما هم مثل عربستان و برخی کشورها بله قربان گوی آمریکا باشیم دلیل این همه شهید دادن و انقلاب چه بود؟ شاه هم که تمام این کارها را به بهترین نحو انجام میداد..مثل اینکه عده ای یادشان رفته که هدف از انقلاب اسلامی ایران کوتاه کردن دست آمریکا و استقامت در برابر زورگوئیهای شیطان بزرگ بود ...

      پاسخ ها

      • حسین

        احسنت بر تو دوست با غیرتم میدونی اینها چرا متوجه نمیشن غیرتو!؟چون پدرشون برادرشون و خواهر مادرشون جلوی چشمشون پر پر نشدن اینها که میگن بریم مذاکره کنیم به والله مشکل ژنتیکی دارن اینا ایرانی نیستند مگه وندی شرمن نگفت ژنتیک ایرانی ها مشکل داره اونا ژنتیکی دروغگو و فریب کارند کَبکای تو محله ی ما فهمیدند مذاکره بهانست کلشونو از برف درآوردند ولی بعضی ها هنوز خواب تشریف دارند یا که کله هاشونو کردن تو برف...

    • بدون نام

      خاک توسرهمه کسایی که نظردادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از جمله خودت ؟

    • بدون نام

      برنامه دارن برا انتخابات این شکست خوردگان سیا سی

    • بدون نام

      الان وقت مذاکره باامریکا نیست اقای کرباسچی بگذارید تکلیف را مسئولان ومردم در قالب خواسته هاشون حل کنند و عجولانه نظر ندیم !!! صدام هم روزی متحد امریکا بود و یک روز هم اومد که ظرف چهل وهشت ساعت فلج شد توسط امریکا ...!حالا ما که دشمن امریکا بودیم باید از صدام حمایت میکردیم؟ پس هر پیشنهاد وحرفی زمان خودش را داره......! خوتون میدونید چی میگم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه تک تک افراد دولت و مجلس قبل از اینکه آمریکا زیر برجام بزنه نمی گفتند مذاکرات مجدد را به هیچ عنوان نمی پذیریم. چرا بعد از جریان پاره شدن برجام توسط ترامپ یک فراموشی ناگهانی به همه دست داده و حرفهایی قبلشون را یادشون رفته . به طنابی که پوسیده است نمیشه اطمینان کرد چون آخرش پاره میشه و اگه یک متر بالا برده باشدمان چندین متر می اندازدمون پایین تر از قبل
        از طرفی ، قدیمی ها گفتن در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
        ....
        اگه دوره هخامنشی و کوروش کبیر هم بود زیر بار این خفت ها نمیرفتند (قابل توجه کسانی که خیلی به کوروش اعتقاد دارند)
        مشکل مملکت خودمان هستیم ، مدیریت های غلط ، دزدی ها و اختلاص ها و کم کاری و لج و لج بازی ها و ...

    • بدون نام

      پیشنهاد امروز شما با پیشنهاد چمران ومعرفی مرد شماره یک جهان یکی هست و بگذارید مردم از دولت خواسته های خود را مطالبه کنن و اونکه ماله بدست شماداده بگوئید امریکا جایی نمیره مثل روسیه اما اول تکلیف خودمون رو روشن کنیم!!امروز دنیا تغییر کرده وهمان اندازه افکار مردم! وشما تغییر نکردید!! صداقت و صداقت وصداقت بعد بدنبالش همه چی میاد از دکل نفت و عدالت تاروسیه وامریکاو صلح جهانی! چه گوارا کجایی ببینی چغندر رو دادن به مردم اما نفت رو خودشون بردن بفروشن که لولو برد!!!

    • محسن

      ما بجای گفتن مرگ بر امریکا باید با علم و پیشرفت در جامعه قدرت نمایی کنیم همه میدانیم با حلوا حلوا گفتن هیچوقت دهانی شیرین نمیشود

    • محسن

      انرژی هسته ای هم خیلی خوبه، پیشرفت در علم و تکنولوژی هم خیلی خوبه، اما به چه قیمتی؟ به قیمتی که فقیر و پولدار دارن به نون شب زن و بچشون محتاج میشن؟ به قیمتی که پدر باید به دخترش بگه ندارم!! دخترش بره خودفروشی کنه!! بخدا هر چیزی یه قیمتی داره، شرف مردم بیشتر از هر انرژی که سالهاست مردم دارن براش خون دل میخورن، ارزش دارهههه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انرژی هسته ای که تعطیل شد ، پس دیگه درد چیه؟
        ....

      • حسین

        دوست عزیز ساعت خواب!!!؟؟؟کجای کاری!؟هسته اییو که بتن کردن؟وندی شرمنم چون میدونست این قصه تهش لنگش میره هوا گفت فقط بتن!؟چی شد دلار هزار تومنیتون!؟چی شد برچیده شدن تحریماتون!؟چی شد دلارهای آمریکاییتون که قرار بود کشتی کشتی وارد مملکت بشه اون همه حرفها یک مشت حرف مفت بود....نه عزیز شما یه آب به دست و صورت بزنن الان میگن هسته ایو که دادیم رفت موشکمونم بدیم بره که تحریم ها برداشته بشه....

    • نوای حق

      کسانی که دم ازغیرت ودلواپسی می زنند اکثرا همون آدمهایی هستند که کاسب تحریمها هستند ومیدانند مملکت سروسامان پیداکنه اونها باید چه جوری کاسبی کنند؟ باجنسهای چینی داخل انبارچکارکنند؟خدانگذره از آدمهای سودجو آفتاب پرست مطمئن باشیدخداجای حق نشسته وبه زودی منتظر چوب خداباشید.سرملت روکلاه بزارید باخدای حق تعالی چکارمی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی بیشتر از دولت حسن روحانی داره کاسبی تحریم میکنه؟

      • آرش کمانگیر

        چرا لقمرو دورِ سرت میگردونی میترسی بگی روحانی و تیمش مارو به این وضع انداختن!!!؟؟؟ولی من نمی ترسم و ای کاش فرصتی پیش میومد تا حق پدرم که تولیدی داشت و سیاست های غلط این دولت و واردات بی رویش برای خانواده ی خودشونرو ووووو زمین زدن از حلقومشون می کشیدم بیرون چطور زمان احمدی نژاد خوب بلد بودید بهش فحش بدید اینجا که میرسه ساکت میشید کاسبان تحریم و دلواپسان کین دقیقا!؟کسایین که میگفتن ما به مذاکرات خوشبین نیستیم و از اول آخرشو میدونستن!؟داری به رهبری طعنه میزنی!؟مواظب حرف زدناتون باشید!؟به موقعش رهبری سخن میگند که چه ننگ نامه ای یا جامه زهری به نام برجام به جامعه و توسط چه کسانی خورانده شد

    • شمس

      باید یه دولت باهوش وزیرک باشه که مردم بامذاکره با امریکا مشکل نداشته باشن اما این دولت نشون داد مذاکره بلد نیست راحت کلاه سرش میره واقعا غرور ایران له شد

    • اسحاق خمر

      سلام پس دلار آمریکا را استفاده نکنید تمام بدبختی ما دلار آمریکا ست واین که ما عضو تجارت جهانی نیستم چه کسی از عضو نبودن در تجارت جهانی سود میبرد دولت واطرافیان قدرتمند وصاحب قدرت سود میبرند وزیانش را ملت باید تحمل کند ....

    • شمس

      اقتصاد مردم گروگان گرفتید که مردم راضی به مزاکره کنید به ولله اگه تحریمها برداشته شود مشکلاتمون با امریکا حل شه این دولت پول دوست برای خود شیرینی هم شده مردم خداپرستو به خاک سیاه میکشه بعدشم باید مردم بیگناه اسرائیل کمک کنیم اون موقع باید بجای شعار نه غزه نه لبنان با بگیم نا اسرائیل نه امریکا جانم فدای انگلیس

    • بدون نام

      چرا ما یاد گرفتیم همه چیز رو گردن آمریکا و تحریم بیندازیم؟ مشکل ایران تحریم آمریکا نیست، مشکل ایران فساد اداری، پارتی بازی، رانت، بی سوادی و بی لیاقتی مدیران و نمایندگان مجلس، راندمان پایین کاری، اختلاس، کلاهبرداری و ... است که فکر نمی کنم هیچ کدومشون هم به تحریم ربطی داشته باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من و تو رو هم بزارن اون بالا میریم پارتی بازی میکنیم. این شده فرهنگ عمومی ملت متاسفانه

    • بدون نام

      بابا شما تا کی میخواین با دنیا قهر باشید,,,,برین مثل کره شمالی بکم فکر مردم کسورتون باشین وبا دنیا اشتی کنین,,,,امریکا اگه بد هست چرا بچه هاتون اونجا مقیم هستن,,,,بیاین یکبار با خودتون حداقل روراست باشین وحرف ملت رو گوش کنین وبا دنیا اشتی کنین,,,,,ما سلاح هسته ایی نمیخوایم بیاین با امریکا اشتی کنین,,,,,من نه سیاسی هستیم نه میخوام باشم فقط یک شهروند بیچاره ام که گرونی پدرمو در اورده,,,

      پاسخ ها

      • حسین

        دوست عزیز تهِ مذاکرات کره شمالی و آمریکارو بگو تهش قشنگه!چی شد آخرش تهِ لیبی چی شد!؟واژه ی لیبیزاسیون به گوشت خورده با میشه توضیح بدی مشکلشون با لیبی چی بود!؟مذاکره نکردن!؟تعهد ندادن!؟عمل نکردن!؟چرا آخرش آمریکایی ها کشورشونو تجزیه کردن!!!؟؟؟ ما با دنیا قهر نیستیم جانم با آمریکا قهریم آشتیم نمیکنیم برو تو گوگل سرچ کن حرفی که وندی شِرمن درباره ی ژِنِ منو تو زده ببین حالت از آمریکا بهم میخوره یا نه!!!؟؟؟اگه بهم نخورد بدون واقعا ژنتیکت مشکل داره و ایرانی نیستی احتمالا توهم آمریکایی هستی...

    • علیرضا

      کره شمالی بااون بمب اتمش هم نتونست مقاومت کنه صلاح دونست بخاطرمردم کشورش رودررو مذاکره کنه باترامپ.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر ایران مذاکره نکرد؟ چی نصیبش شد؟ دلار 9 تومنی ، بیکاری بیشتر ، فقر بیشتر و ...
        مذاکره بیشتر مساوی است با نابودی کشور

      • سعید

        مذاکره با خود ترامپ جواب میده. ترامپ مثل اروپا و روسیه گدا گشنه نیست

      • حسین

        ما بمب اتم نمیخواستیم با انرژی هسته ای هزار تا کار میشد کرد که دو تا از مهماش تولید برق و آب شیرین کن هسته ای بود اینا
        بازی گل یا پوچ راه انداختن ببینن ما بمب اتم داریم!؟که خیالشونو عزیزا راحت کردن الان میگن اون یکی دستتم(موشکی)پوچ کن تا بهت آبنبات بدیم این پوچ بشه فردا بجای نون درآوردن باید بری اسلحه بگیری به دست مبارکت و بجنگی تا ناموستو نبرن آره قربونت برم داستان اینِ رکب نخوری باز

    • جی

      وطنم پاره شد تنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای مردم از خنده :))))))))

    • ناشناس

      قابل توجه دلواپسها و کاسبان تحریم؛ "لطفاً پاسخ های منفی به نظرات خودتان را که پیشترها نیز بارها و بارها شاهد آن بوده اید، مجدداً ملاحظه فرموده و از اظهارنظرهای زیادی خودداری بفرمایید(اظهارنظر آنهم بعنوان نماینده ملت!!!!! رو که رو نیست، سنگ پای قزوین است).اگر رفراندوم برگزار کنید به همه دل نگرانیهاتان، خط بطلان می کشید، اگر نمی هراسید، "رفراندوم" را اجرایی کنید.

      پاسخ ها

      • حسین

        دوغتِ بنووووووووش

    • اميد

      بهتر است سياستمداران و سياستگذاران خارجي ما از اين مذاكره اكنون كه در ابتداي تحريم ها هستيم سريعا استقبال كنند .
      چون با وضع تحريم هاي شديد و بعدا مذاكره كردن سالها طول خواهد كشيد كه كشورها و شركتها از تحريم بيرون بيايند ........
      از فرصت به موقع استفاده كنيد اين عاقلانه ترين كار است

      پاسخ ها

      • حسین

        آره بدویید تا دیر نشده برید موشکیرم بدید بره یا چهارتا سلفیِ جدید با ترامپ و پمپئو ...تو کاخ سفید بگیرید و مملکتو بندازید تو جنگ تمام عیار تو که نمی خوای بجنگی چون همیشه خون دادنش با خانواده ی ما بوده رای دادنش و عشق و حالش باتو چون می دونی اگه جنگ بشه توهم لونه موش کرایه میکنی و فرار میکنی....

    • بدون نام

      بهتره قبل از اجراي تحريم جدي و ديدن اسيب مذاكره بشه . چون اگر اخره اين ماجرا مذاكره كنيم
      هم بايد امتياز بيشتر بدهيم
      هم از موضع قدرت نميتوانيم مذاكره كنيم
      هم از تحريم اسيب ميبينيم
      هم اين كه سالها طول ميكشه روال تحريم ها ايجاد شده شكسته بشه
      پس هم اكنون مذاكره و توافق كنيد

    • مريم

      زودتر مذاكره كنيد تا ويزاهاتون باطل نكردن !!!
      جديدا ترامپ دستور به رسيدگي و بررسي ويزاهاي داده شده در دوران اوباما به ايرانيان و داده ...!!!!!!!!1
      از ما گفتن !!!!

    • hegel

      یکم وطن پرستی و آرمان گرا ی هم خوبه.
      این مقلد ها داخلی هستن، که آمریکا به خودش جرعت میده
      اوضاع متشنج نکنید.
      اینها همش مانور سیاسی

      شاید یه نمایش دیگر
      جریان رودخانه سیل هم دارد!
      البته حق میدم اقتصاد ما ایستایی که نداره بلکه بعضی وقتها به جای یه گام به جلو یه گام به عقب برمیگرده.
      مشکلات ما از کجا ناشی میشه؟ اگر به صورت رادیکالیسم برسی کنیم شاید بشه فهمید.
      آدمهای پشت پرده درست بشن باورکنید همه چیز درست میشه

    • بدون نام

      اگر زودتر مذاكره كنيد اين توافق و ترامپ به تصويب مجلس سنا امريكا ميرسونه و ديگر با تغيير ريس جمهور بعدي قابل تغيير نيست

    • بدون نام

      تو خدا یه ذره فکر کنید.. چ گناهی کردیم مگه که اینجا بدنیا اومدیم خب معلومه باید مذاکره کنیم از کره شمالی عقب مونده تریم یعنی؟! وضع از این بدترم میشه؟! از این افتضاح تر دگه از چی دارید حرف میرنید اخه یعنی میتونم ده صفحه بنویسم..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترس برادر مرگه.... نترس عزیزم سیر یا گرسنه آخرش می میری. اما عزت نفس داشته باش.

      • حسین

        منم نمیدونم چرا با شما ترسوهادهم وطن شدم...

    • بهلول

      بهتره هر گونه صحبت با آمریکا برا بعد انتخابات کنگره آمریکا باشه البته چون ترامپ احتیاج به پیروزی داره تا خرابکارریهاش را بپوشونه مذاکره بد نیس شاید بشه امتیازات خوبی گرفت

    • بدون نام

      اگر زودتر از تحریم اول امریکا ،که تیر ماه است و مرحله دوم آن 13 آبان روز مرگ بر امریکاست برگزار شود بهتر است تا تحریمی بر علیه ایران صورت نگیرد تا مردم بدبخت نگردند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ميكم تو هم قوربوني اين اغاز مذاكره باشي هم بهتر اون وقت ١٣ ابان رو هم نمي بيني

    • بدون نام

      در جنگ دوم ، اندیشمندان و دلسوزان ژاپنی چون دیدند ژاپن دارد ازبین می رود صلح با امریکا را قبول کردند الان ما ، مردمی که دور از سیاست هستیم نمی دانیم وضع مملکتمان چگونه است حالا زمان هوچیگری و تهمت و خزلی چیزهای دیگر نیست باید مسولان بنشینند به دور از جنجال به دنبال راه چاره باشند این تهمت زدن و برچسب زدن به همدیگر کار درستی نیست نیازمندان دارند ازبین میروند و بیکاری و گرانی واقعیتهای جامعه است که با شعار حل نمی شود عزیزان مسول، به دنبال داه چاره باشید دیگر زمان شعا گذشته است...

      پاسخ ها

      • حسین

        ما با ژاپن فرق داریم اینو تو کلت فرو کن با اونا نه دوستن نه دشمن ولی با ما دشمنن مسلط بشند کاری میکنند که دیگه به کوروشتم نتونی افتخار کنی....آی جماعتی که ادم از کوروش میزنید الان چشاتونو باز کنید ببینید ایران تا کجا پیش رفته نگاه کنید ببینید تا کجا دارید با کارت ملی میرید مواظب باشید تو تاریخ صد سال دیگه ننویسن ایران داشت به یک قدرت جهانی تبدیل می شد که قومی در داخل گفتن سازش کنیم و خودشون خودشونو نابود کردن....

    • اسیرخوبان...

      روزنامه ی جوان وغیره که میگن باپاره شدن برجام دیگه مذاکره چه معنا داره. ؟! تابحال شرمنده ی زن و بچه شون شدن ؟ ویا می دونن گرسنگی اصلا چیه ؟ اینها مسله ی پیش پاافتاده ای نیست ! انسان اگه انسان باشه نباید تنها خودشو ببینه.این واقعیت رو باید پذیرفت که اوضاع خوب نیست اینو دیگه بچه ی پنچ ساله میدونه. درضمن اونایی که نامه نوشتن واسه مذاکره به این معنا نبوده و عاشق چشم و ابروی ترامپ که نیستن .واقعا واسه سرنوشت این مملکت باید گریست. اسیرخوبان یاحق.

      پاسخ ها

      • حسین

        مگه روزگار جوانو... باعث شده تا شرمنده ی زن و بچت بشی!؟موقع رای دادن دقت میکردید و نمی گفتید فلان کس بیاد دیوار میکشه تا امروز آسفالت نشیم...

    • hegel

      دوستانی که کره شمالی معیار سنجش برای مذاکره می داند کار اشتباهی هست
      تقریبا یک سال پیش بود که کره شمالی از روی ژاپن موشکی فرستاده
      ژاپن چه مناسباتی با آمریکا دارد
      من از دوستی ژاپنی شنیدم که کره شمالی برای ژاپن هزینه در بر داشته که ناشی از سیاست های اوباما بود
      کره جنوبی مستعمره آمریکا
      در کل آسیایی شرقی جز مستعمرات آمریکا
      لطفا استعمار مدرن مطالعه کنید
      کره شمالی داشت خطرناک می شد
      اویل که ترامپ آمد یه شو رسانی برگذار کرد( حرکت دادن کشتی ها، آماده باش پایگاه ها. رزمایش با ژاپن)

      هامی کره شمالی کشور ها نو ظهور مثل چین و روسیه بودن
      و این برای آمریکا خوب نبود چون منافعش در خطر بود
      حالا ایران چی؟ خاورمیانه که بیشترین ذخایر دنیا دارد که خود یک امتیاز هست، کنترل بیشتر دست چه قدرتی هست؟
      اگر نگویم جنگ را باید فراتر از مرز کنترل کرد
      که به مرزها نرسد
      و مستشار و نظامی به سوریه بفرستیم
      به خاطر چی ما در سوریه هستیم؟
      خب خیلی دلایل هست.
      ....


      آیا ایران هم منافع آمریکا به خاطر انداخت و مثل کره شمالی شده ؟
      آیا ایران خطرناک شده؟
      آیا فشار داخلی به ترامپ شد که چنین پیشنهادی بدهد؟

      این شیر فقط می خواهد برای همیشه شیر گله بماند شیرها ی جوان نمی پذیرد

    • محمد

      لطفا اگه میشه سهم اندک ما از این مملکتو بدید ما بریم،شما بمونید باقیش همش مال خودتون،قولم میدم بر نگردیم مزاحم شیم

      پاسخ ها

      • حسین

        کمی صبر کنی برادر آقای رئیس جمهور و معاونش سهم شما را هم از سفره ی انقلاب میدهند .....

    • محمد

      خداییش ما که تو پنتاگون نامه گزاشتیم،چرا ترامپو ترور نمیکنیم،خیلیا راحت میشن یه مدتی ،اونا هم حساب کار میاد دستشون

    • بدون نام

      هیچکدومشون آدم حسابی نیستند.

    • بدون نام

      چرا آمریکا اینجور آدما رو با این تفکر و تحلیل پیاده نظام و مهره خودش در داخل ایران ندونه؟!
      ما که ۴۰ ساله داریم تقابل میکنیم؛ اون موقع هم یک دهم قدرت فعلی رو نداشتیم، امریکای امثال ریگان هم چندین برابر امریکای امروز قدرت و نفوذ و وجاهت داشت... آن موقع نتوانستند کاری کنند؛ اینها فکر میترسند که الان چه شود؟ جنگ؟ محال است... ضررش برای آنها میتواند بحرانی جهانی ایجاد کند...
      پس چه میکنند؟
      فشار اقتصادیو روانی میآورند تا از داخل قلعه را فتح کنند و اگر دوره ای را مقاومت نکنیم و عقلمان رو هم به اینجور تحلیل ها تسلیم کنیم، آن وقت بر گرده مان سوار میشوند! و کیست که گمان کند آمریکا ایرانی ویران را بیشتر میپسندد تا ایرانی سرپا و قوی را... به صغیر و کبیر رحم نخواهند کرد... و از همین جاها هم شروع میشود...

    • ناشناس

      همین الان شما رای گیری کنید بالای 80 درصد مردم خواهان مذاکره و رابطه عادی با امریکا هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هشتاد درصد نه فقط هشت درصد ملت موافقن

    • بدون نام

      اقاجان یه کلام به صدکلام به نفعمونه که مذاکره کنیم بگذاریدباسربلندی پشت میزمذاکره بنشینیم نه بازوروترس و اکراه

    • بدون نام

      من با مذاکره موافقم

    • طاهر

      درود بر کسانیکه با این همه تجربه تلخ باز فکر میکند امریکا به ما سود میرساند

    • مرگ بر آمریکا

      جالبه هنوز برجام تو آی سی یواِ اروپاست تکلیفش مشخص نشده بعد این جماعت دنبال مذاکره ی مجدد با آمریکا این بار تو دهن زیاده خواهان می زنیم هرکی پاسپورتش واسش مهمه بره یه کشوری غیر آمریکا ایناییم که بخاطر ویزاهاشون نگرانن بچه های مسئولینن که از آمریکا دارن پیام میدن میگن بیاید موشکیرم بدید بره مارو از اینجا بیرون نکنن ولی مِن بعد از این خبرا نیست اگه مردم حالیشون نیست اینا چرا دو دستی چسبیدن به آمریکا ما حالیمونه اگه اینا متوجه نمیشن رئیس جمهور محترم چرا یک هفته الکی رفتند سوئیس و اتریش ما حالیمونه،رفته بودند از بانک های سوئیس وام بگیرند!!!وببیرن بدن به دخترِ مبارکشون که تو اتریش زندگی می کنه...هه مردم ساده ی مارو نگاه اصلا پرسیدید دستاورد اون یه هفته سفر چی بود!؟باز بگید بریم مذاکره!چی گیرت اومد اَخوی!؟مِن بعدهم هیچی گیرت نمیاد این تحریمها به منو تو که قشر متوسط و ضعیفیم فشار به اونایی که میرن مذاکره می کنن که فشار نمیاره چون همشون خونه های میلیاردیو ماشین های میلیاردیو حسابای پر بانکی دارن که صد سالم تو تحریم باشیم اونا هیچ دردی احساس نمی کنن چون اکثرشون مرفهین بی دردن

    • مرگ بر آمریکا

      میخواهید بریم دست ترامپو ماچ کنیم بگیم ببخشید که برجامو پاره کردی بهمون بر نخورد میشه یه قرار داد دیگه امضاء کنیم دوباره پاره کنی!؟در بی غیرتی شما بیاد بگم همین جام جهانی بود که که شرکت نایکی و آدیداس تیم ملیمونو تحریم کردند لباس ها و کفش هایی که قرار بود بدنو ندادن ولی شماها برای خرید گوشی اپل صف کشیدید خوشا به غیرتتون دست مریضاد...

    • حسین

      آقا ما می جنگیم ولی به غیر از خدای خودمون سر تعظیم به سوی هیچی احدی فرود نمیاریم...ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد...

    • حسین

      والا آمریکا ایرانو تحریم کرد ترکیه ام تحریم کرد ولی برخورد مردمشون بود که تحریم هارو خنثی کرد وخودتون با چشم دیدید که مردم ایران برای خریدن اپل آمریکا و نایکی و دلار آمریکا صف میبستند اما کمی آن طرف تر دلارها را آتش میزدند،مردم شریف نمیشه هم خرما خواست و هم بهشت رو...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج