۷۳۲۹۱۰
۵۲۴۸
۵۲۴۸
پ

زیر گنبد کبود

راهنمای بازدید از آسمان نمای گنبدمینا در تهران

رصد آسمان و دیدن اجرام دور و نزدیک آن، سفر به ناشناخته ها و کشف دنیایی جدید است که در کوله بار آرزوی کودکان زیادی جا گرفته است. برای تحقق این آرزو، آسمان‌نمایی در شهر که هم به کار بزرگترها بیایید و هم پذیرای کودکان و نوجوانان عاشق رصد کردن باشد، غنیمت است. پس فرصت را از دست ندهید و با کودکان تان ساعتی به یادماندنی را در زیر آسمان نمای گنبد مینا تجربه کنید.

ماهنامه همشهری سرزمین من - نگار شهیددخت: رصد آسمان و دیدن اجرام دور و نزدیک آن، سفر به ناشناخته ها و کشف دنیایی جدید است که در کوله بار آرزوی کودکان زیادی جا گرفته است. برای تحقق این آرزو، آسمان نمایی در شهر که هم به کار بزرگترها بیایید و هم پذیرای کودکان و نوجوانان عاشق رصد کردن باشد، غنیمت است. گرچه در آسمان نماها برخلاف رصدخانه، آسمان واقعی را تماشا نمی کنید اما با شبیه سازی نمایی از آسمان، فرصتی فراهم می شود تا در فضایی از جنس تخیل یا شگفتی هایش آشنا شوید. پس فرصت را از دست ندهید و با کودکان تان ساعتی به یادماندنی را در زیر آسمان نمای گنبد مینا تجربه کنید.

راهنمای بازدید از آسمان نمای گنبدمینا در تهران

چطور برسیم:

برای رسیدن به مجموعه گنبد مینا که در بوستان «منظومه شمسی»، بین پارک های «نوروز» و «آب و آتش» در تهران قرار گرفته می توانید از مترو استفاده کنید. پس از خروج از ایستگاه شهید حقانی در خط یک مترو، از مسیر پارک طالقانی با عبور از پل طبیعت به بوستان آب و آتش و سرانجام گنبد مینا برسید. همچنین می توانید از اتوبوس هایی که در بزرگراه حقانی تردد می کنند استفاده کنید و در ایستگاه «چهارراه جهان کودک» از اتوبوس پیاده شده، پس از عبور از پارک آب و آتش و پل «ابریشم» به گنبد مینا برسید.

چه می بینیم؟

شبیه آسمان

ساختمان آسمان نمای گنبد مینا شبیه یک خورشید است که گویی در زمین جا خوش کرده است. در زیر این گنبد اما ماجراجویی بزرگی در انتظارتان است. می توانید با سفر به آسمان، در کهکشان راه شیری قدم بگذارید؛ شگفتی های آسمان از غبار اطراف مشتری تا سرخی خاک مریخ را ببینید و با کوله باری از دانش و اطلاعات جدید به زمین بازگردید.

راهنمای بازدید از آسمان نمای گنبدمینا در تهران

بازدید از موزه: هر سانس بازدید از مجموعه یک ساعت و نیم است که نیم ساعت اول به بازدید موزه اطراف سالن اصلی اختصاص دارد. این موزه در راهروی مدوری برپاست که در بخشی از آن، صفحه های بزرگ نمایش قرار دارد که به نمایش فیلم های علمی و تخیلی می پردازد و مراجعان می توانند چند دقیقه ای در مقابل آن به تماشا بایستند. در بخشی دیگر از این راهرو هم تصاویر دانشمندان برجسته جهان و ماکت هایی جذاب از کرات و اجرام آسمانی و همین طور عجایب زمین شناسی چون ماکت بیابان لوت به نمایش در آمده است که می تواند برای بازدیدکنندگان دیدنی باشد.

نمایش فیلم: در سالن نمایش سه بعدی که با سطحی شیب دار و در مرکز گنبد قرار دارد، برای ۴۵ تا ۵۰ دقیقه، فیلم های علمی بیشتر با موضوعات فیزیک و نجوم برای بازدیدکنندگان به نمایش در می آید. تماشاچیان با نشستن بر صندلی های سالن و خواباندن پشتی آن و تمرکز بر سقف، فیلم ها را روی پرده نمایش گنبدی با قطر ۱۸ متر به همراه صداهایی که با تکنولوژی خاصی پخش می شود، تماشا می کنند و فضایی عجیب و رویایی را تجربه می کنند.

رصد آسمان شب و برنامه های جانبی: در بعضی از ایام سال، رصد آسمان شب با تلسکوپ در محوطه بیرونی گنبد در صورت مساعد بودن هوا، اجرا می شود که می توانید از طریق سایت مجموعه از برنامه آن مطلع شوید.

نکته

برای مشاهده سانس های بازدید این مجموعه و اطلاع از برنامه های جانبی، قبل از مراجعه حضوری، به سایت این مجموعه با نشانی زیر مراجعه کنید.
gonbademina.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج