۷۳۲۹۵۳
۳۰ نظر
۵۰۰۹
۳۰ نظر
۵۰۰۹
پ

مسئول گرانی خودرو چه کسی است؟

عرضه محدود خودرو توسط شرکت های نمایندگی به علت عدم تامین موجودی کالا موجب فراهم آمدن فضای سوء استفاده دلالان از وضعیت کنونی شده است.

خبرگزاری مهر: عرضه محدود خودرو توسط شرکت های نمایندگی به علت عدم تامین موجودی کالا موجب فراهم آمدن فضای سوء استفاده دلالان از وضعیت کنونی شده است.

انجمن واردکنندگان خودرو با انتشار بیانیه‌ای در خصوص اتفاقات اخیر بازار خودرو اعلام کرد: انجمن واردکنندگان خودرو از جمله تشکل های مردم نهاد و برخاسته از هم اندیشی و هم افزایی در بخش خصوصی با رسالت دفاع از حقوق مشروع و قانونی واردکنندگان خودرو است که ضمن جلوگیری از تضییع حقوق مشتریان و ارایه مشورت به مسوولان در موضوع تخصصی واردات خودرو با حفظ مصالح نظام و اقتدار ملی تشکیل شده است.

متاسفانه در روزهای اخیر افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو و از جمله خودروهای وارداتی موجب کدورت خاطر هم میهنان عزیزرا فراهم آورده و هجمه سازمان یافته ای علیه فعالان این حوزه اقتصادی را رقم زده است و مسوولیت این نابسامانی و گرانی را متوجه همکاران و اعضاء این انجمن دانسته است. این در حالی است که اتفاقات اخیر نه به سود شرکت های واردکننده خودرو و حتی خودروسازان بوده و نه به سود مصرف کنندگانی که این روزها گرفتار این نابسامانی شده اند .

بنا بر مستندات و شواهد موجود اتخاذ تصمیم های غیر کارشناسی بدون استفاده از مشورت و نظر این انجمن طی ماههای پایانی سال ۱۳۹۵ مشکلات متعددی را در پی داشته که تبعات آن امروز دامنگیر بازار خودرو کشور شده است. حذف شرکت های غیر نمایندگی از گردونه واردات خودرو از یک سو و بستن سایت ثبت سفارش در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ برای شرکت های نمایندگی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدت هفت ماه از مهمترین تصمیمات خلق الساعه ای بود که ضربه مهلکی بر پیکره بازار خودرو وارد کرد.

در ادامه افزایش تعداد اسقاط خودرو برای خودرو وارداتی از چهار دستگاه به هشت دستگاه، افزایش استانداردهای خودرویی از ۵۱ مورد به ۸۵ مورد و جلوگیری از واردات خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار باعث تشدید فشارها بر بازار خودروهای وارداتی شد. به این تصمیمات غیرکارشناسانه می توان جلوگیری از واردات خودروهای دارای حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی ، افزایش نرخ ارز، عدم تخصیص ارز به خودرو وارداتی ، افزایش نرخ تعرفه های واردات خودرو به طور متوسط ۴۰ درصد، ایجاد موانع گمرکی در ترخیص کالا اعم از پیش پرداخت، عدم پذیرش ضمانت نامه بانکی و اخذ نقدی وجوه جهت خروج خودرو از گمرکات، افزایش ارز مبنا برای محاسبه حقوق و عوارض دولتی از ۳۷۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان به معنی افزایش ۱۴ درصدی تعرفه، اضافه شدن شدید هزینه های واردات بر اساس بودجه سال ۱۳۹۷ دولت را نیز می توان اضافه کرد که عملاً واردات خودرو به کشور را طی دو ماهه اول سال ۱۳۹۷ به کمتر از ۳۰۰۰ دستگاه تقلیل داده که خود عامل موثری برای افزایش قیمت خودروهای وارداتی و کاهش هفتاد درصدی واردات نسبت به ماههای مشابه در سال قبل است.

بدیهی است که تصمیم های اتخاذ شده نتیجه ای جز کاهش شدید عرضه و افزایش هزینه های شرکتهای نمایندگی خودرو و متعاقباً مصرف کننده نهایی را در بر نداشته است. بنابر تحقیقات علمی بین المللی صرفاً افزایش ۲۰ درصدی تعرفه ها کافی است تا افزایش ۷۰ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده را شاهد باشیم. حال اوضاع فراهم شده از سوی دست اندرکاران امر نه تنها شرکتهای عضو این انجمن را رو به سقوط کشانیده بلکه موجبات نارضایتی مشتریان را فراهم کرده است.

این در حالی است که عرضه محدود خودرو توسط شرکت های نمایندگی به علت عدم تامین موجودی کالا موجب فراهم آمدن فضای سوء استفاده دلالان از وضعیت کنونی شده است. به نحوی که با هجمه به فروش های محدود شرکتهای نمایندگی ضمن خرید محصول با قیمت مصوب نسبت به عرضه مجدد در بازار با قیمت های بیش از دوبرابر قیمت نمایندگی اقدام می کنند. از آنجا که شرکت های نمایندگی به جهت حفظ اعتبار برند جهانی خود عرضه محصولات خود را (هرچند محدود) صرفاً بر اساس قیمت های مصوب و تثبیت شده انجام می دهند، به هیچ وجه اتفاقات اخیر و فضای حاکم بر بازار خودرو را برنمی تابند و آن را به مثابه آفت بازار خودرو ایران و از بین بردن اعتبار جهانی برندهای خودرویی در کشور به علت بی توجهی و بی تدبیری دست اندرکاران امرمی دانند.

لذا ضمن تقبیح عمل افراد سودجو از شرایط به وجود آمده از هموطنان عزیز تقاضا می شود ضمن تامل در خرید غیر ضرور خودرو تا تثبیت و شفافیت بازار، صرفاً خودرو مورد نیاز خود را از طریق شرکتهای نمایندگی و شبکه رسمی توزیع آنها تهیه نمایند تا با توجه به قول مساعد دولت مبنی بر بررسی فوری مشکلات این حوزه از بازار که از نظر این انجمن به راحتی قابل حل است مجدداً عرضه متناسب با تقاضای بازار کما فی السابق صوت گرفته و ضمن حذف بازار سیاه پدید آمده امکان خدمت رسانی به مردم ایران که شایسته و لایق بهترینها در داشتن خودرویی ایمن، روزآمد و کم مصرف هستند را برای شرکتهای نمایندگی واردات خودرو فراهم آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسئول تمام گرانی ها دولت تدبیر و نا امید است

    • بدون نام

      مسئول گرانی خودرو مافیای خودرو هست که تشکیل شده از آقا زاده ها و دولتی ها و دلالها، سالها که خون ملت رو تو شیشه کردن دو نهاد فاسد که سالهاست دست به دست هم دادان و جیب این ملت بدبخت رو خالی می کنن شک نکنید دست دولت ها و آقا زادها تو کار هست چون به هیچ نهادی پاسخگو نیستن .

    • بدون نام

      گور پدر همشون

    • امیر

      ملت مسئول هستند، که هرچه گران میشود بهتر و بیشتر می خرند ، اگه مردم متحد شوند و چیزی را که گران میشود نخرند قطع چیزی گران نمیشود.

    • بهزاد

      باز هم مسول گرانی آمریکا هست.خدا کنه آمریکا نابود بشه و ببینیم اون وقت مسولین کمکاریها و بی عرضه گی خودشون را متوجه کدام دشمن خواهند کرد

    • همدان

      در یک کلام
      مسئول مستقیم گرانی
      والا بلا به پیر و پیغمبر خود دولته
      گرانی رو دولت درست میکنه وگرنه کاری نداره که با دستور قطعی رییس جمهور و وزیر سریع قیمتها رو کم کنند و بریزین تو بازار

    • همدان

      در یک کلام
      مسئول مستقیم گرانی
      والا بلا به پیر و پیغمبر خود دولته
      گرانی رو دولت درست میکنه وگرنه کاری نداره که با دستور قطعی رییس جمهور و وزیر سریع قیمتها رو کم کنند و بریزین تو بازار

    • بی نام

      خود ملت .

    • یا علی

      دمه علی کریمی گرم کمپین نه راه انداخته
      نه بگیم به خریدن ماشین ایرانی
      حالا ببینید دولت چجور زود ارزونش کنه

      نه نمیخریم نمیخریم .....تولید کنید و احتکار کنید
      برا خودتون کسی نمیخره

    • بدون نام

      اقا امیر کاربر 11:37
      منم با شما موافقم
      نه میگیم به خریدن خودرو

      پاسخ ها

      • سراج

        به خدا همه چیز دست مردمه نخرن آقا نخرن وسلام

    • بدون نام

      همش مقصر احمدینژاد همش احمدینژاد
      خخخخخخخخ

    • بدون نام

      تا اطلاع ثانوی کسی ماشین نخره
      تا ببینیم چه میشه
      فعلا الاغ سوار میشیم

    • بدون نام

      اون نمایندگی ها جنساشون از بازار گرونتره

    • بدون نام

      شما دستتان با خودردسازان وواردکنندگان دریک کاسه هست بیخود اسمان ریسمان نبافید.روزی باید جوابگوی مردم وکشور باشید .واقعا خیلی پررو هستید که میایید توضیح هم میدهید شما خائن بمردم هستید

    • خدا

      معلومه مسئولش مردم اند و تقصیر مردمه،چون مسئولین کاره ای نیستن

    • بدون نام

      مسول همه گرانی ها دولته ازطلا وارز بگیر تا بالا بالا

    • بدون نام

      مسول گرانی خودرو و کلا هر چیز دیگه مردم هستن


      اگه همین مردم جنس گران نخرن حالا خودرو باشه یا رب گوجه فرنگی فرق نمیکنه هیچ جنسی گران نخواهد شد


      فقط مردم باید با هم متحد باشن همین

    • بدون نام

      شرکتهای ایران خودرو و سایپا ..آمریکایی که نیستن.. مدیر عامل این شرکتها هم آمریکایی نیستن...نکنه هستن مردم نمی دونند.پس نتیجه میگیریم دارن خوب توی این آشفته بازاری که برای مردم دولت بی تدبیر و کاسب درست کرده .مردم را می چاپن .برای راز بقای خودشان...تمام..

      پاسخ ها

      • حجیه

        احتمالا داماد صدامه

    • بدون نام

      ♨️ کمپین نخریدن خودرو و مسکن

    • بدون نام

      خود دولت وعواملش

    • چراغی

      انصافا اینجا دیگه مردم بی تقصیر نیستند . عزیز من غیر منتظره و نا معقول گران شده مدتی نخر ولله که ساده ترین راه مبارزه با اینگونه گرانیهای بی مورد است .

    • بدون نام

      دلالان که وابسطه یه ایران خودرو وسایپا پخودشون دستشون تو کاره نخ ید وتحرم کنید این آهن پاره ها را

    • بدون نام

      نه فقط ماشین کلیه چیزهای روزمره که استفاده میشود ۱۰۰۰ برابر گران شده کسی هم جوابگو نیست ...

    • بدون نام

      دولت تدبیر برای ناامیدی دولت ....

    • بدون نام

      سو مدیریت تمام مشکلات رو پیش میاره
      تمام مواد اولیه تولید یگ ماشین رو کره جنوبی وارد میکنه از فولاد بگیره تا لاستیک ماشین .با حقوق بالای کارگر تو کره اون وقت یگ سانتافه میفروشه به قیمت ۱۵هزار دلار که با دلار ۴۲۰۰میشه ۶۵ میلیون اون وقت با داشتن تمام مواد اولیه گارگر ارزون یگ ساندرو تولید میکنیم ۶۴ میلیون .سو مدیریت که ربطی جو روانی وتحریم نداره

    • سرباز گمنام

      بنا دارم برای یکبار عامل گرانی را اعلام کنم.
      وقتی در کشور دولتمردان سهام شرکتهای خودروسازی انحصاری را در اختیار داشته و تملک کنند به نفع چه کسی تصمیم خواهند گرفت؟خود یا مردم؟
      حال چه دلیلی دارد اتاق فکر خودرو سازی اقدام به پیش فروش خودروهای پرطرفدار نموده و بر اساس فاصله ثبت نام تا تحویل چندین ماهه خودرو؛در کشور اسلامی موجب گردد تا اختلاف قیمت فاحشی میان بازار و کارخانه بوجود آید؟
      آنوقت افراد دولتی دارای سهام به ازای هریک خودرو،صد خودرو را از طریق رانت خود به بازار آزاد آورده و سود هنگفت از جیب مردم بیگناه به جیب بزنند؟
      اینهمه گفته شد؛ولی هیچ مسئول دارای انتی از حق (ناحق)خود نگذشت.

    • ایثارگر

      آقا والا تلا حقمون این زندگی نیست تا گرون میشه میدوئیم بخریم ولی وقتی ارزون میشه میگیم بزار بیاد پایینتر خدایا یه عقل باین مردم بده یه پول قلمبه بمن رزمنده جنگ ۸ ساله کجایی خدا چرا خون شهدا دامن مسئولای بیوجدانو نمیگیره خدایا تورو بخون جوانان وطنم مارواز دست این نامردا خلاص کن.آمین آخه اینم شد مملکت که درست کردین بخدا آه اون بچه یتیم شمارو بد میگیره (نزدیکه.)

    • خجسته

      خدایا یه روزی بیاد که مسوولین به درد مردم گرفتار بشن آمین خدایا پس کجایی که مارو نابود کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج