۷۳۲۹۶۳
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل (۲)

بسیاری از سفرهای تفریحی، سفرهایی است که زوج های جوان انجام می دهند و در قالب ماه عسل یا سفر عاشقانه، به مناطق جذاب و در عین حال دنج سفر می کنند تا عشق خود را عمیق تر کنند و فارغ از شلوغی ها و هیاهوی روزمره، روزها و شب هایی زیبا را با هم بگذرانند. در این مطلب سعی کرده ایم ۱۰ نقطه ای را معرفی کنیم تا با هم به یک ماه عسل خوش بروید.

ماهنامه همشهری سرزمین من - رضا یوسفی: بسیاری از سفرهای تفریحی، سفرهایی است که زوج های جوان انجام می دهند و در قالب ماه عسل یا سفر عاشقانه، به مناطق جذاب و در عین حال دنج سفر می کنند تا عشق خود را عمیق تر کنند و فارغ از شلوغی ها و هیاهوی روزمره، روزها و شب هایی زیبا را با هم بگذرانند. در این مطلب سعی کرده ایم ۱۰ نقطه ای را معرفی کنیم تا با هم به یک ماه عسل خوش بروید.

ساحل دریاچه

6. دریاچه گَهَر - لرستان

دریاچه گهر با آن که مساحتش کمتر از ۱۰۰ هکتار است اما به دلیل محصور بودنش در میان کوهستان ها، چنان زیبا و چشم نواز است که سالانه ده ها هزار گردشگر را به خود جذب می کند و لقب «نگین اشترانکوه» به راستی برازنده این دریاچه زیباست. بهترین فصل سفر به دریاچه گهر که در ارتفاع ۲۳۵۰ متری از سطح آب های آزاد قرار دارد، از اواخر اردیبهشت تا فصل تابستان است. اگر همت کنید و دو سه روز را برای این سفر وقت بگذارید و مجهز به آنجا بروید، حتما از انتخاب مقصدتان راضی خواهید بود. فروشگاه و سرویس بهداشتی در ضلع غربی دریاچه وجود دارد اما ضلع شرقی خلوت تر و بکرتر است. طول دریاچه دو کیلومتر است و یک مسیر باریک کوهستانی در شمال دریاچه، دو طرف آن را به هم ارتباط می دهد. در نزدیکی دریاچه از چادر زدن در جاهای خیس پرهیز کنید.

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل (۲)

چطور برسیم: در جنوب شرقی شهر دورود، امتداد خیابان چمران را به طرف جاده سراوند ادامه دهید. کل جاده تا پارکینگ دریاچه گهر، آسفالته است. وقتی از دورود به طرف سراوند حرکت کردید، کمی مانده به سراوند یک سه راهی می بینید که مسیر سمت راستش به سراوند می رود ولی شما باید مسیر مستقیم را ادامه دهید تا بعد از پرداخت ورودیه به کیوسک محیط بانی، به پارکینگ دریاچه گهر برسید. در آنجا می توانید خریدهای خود را تکمیل کنید و اگر بارها و وسایل تان زیاد است، قاطر کرایه کنید. وارد مسیر پاکوب که شدید، ابتدا ارتفاع می گیرید و سپس از یک سراشیبی تند پایین می آیید و دوباره بالا می روید.

ارتفاع تاریخی

۷. مجموعه گنجنامه - همدان

منطقه کوهستانی «گنجنامه» در نزدیکی شهر همدان، به واسطه آبشار و سنگ نوشته های تاریخی اش معروف است و در سال های اخیر هم یک دهکده توریستی و تفریحی در آنجا احداث شده که علاوه بر تاسیسات اقامتی و رستوران و ... امکانات تفریحی دیگری مانند تله کابین و سورتمه و غار آکواریوم هم دارد. سوییت های اقامتی آن شامل ویلاهای کوهستانی همراه با پارکینگ اختصاصی است و در رستوران ها هم علاوه بر غذاهای ارگانیک، از موسیقی زنده هم بهره مند خواهید شد.

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل (۲)

تله کابین هم از «گنجنامه» تا «دشت میشان» می رود و بر می گردد (مجموعا ۳۴۰۰ متر) و زوج های جوان بسیاری طالب آن هستند. تماشای گونه های نادر و زیبای ماهی ها و خزندگان و دوزیستان را هم در غار آکواریوم از دست ندهید. برای رزرو ویلا و آشنایی بیشتر با مجموعه، به سایت www.ganjname.com سر بزنید یا با شماره تلفن ۰۹۱۸۲۲۲۳۳۱۵ تماس بگیرید.

چطور برسیم: از آزاد راه تهران - ساوه - همدان که به همدان برسید، مجموعه گنجنامه در جنوب غربی همدان است و از میدان پژوهش (در کمربندی همدان) می توان وارد مسیر شد و سپس میدان قائم را به راست پیچید.

صدای پای آب

8. آبشار شیرآباد - گلستان

در فاصله میان جنگل های هیرکانی مازندران و جنگل گلستان، چندین آبشار در استان گلستان وجود دارد که «آبشارهای پلکانی شیرآباد» یکی از معروف ترین آنهاست. این آبشارها در نزدیکی روستای شیرآباد از توابع بخش فندرسک (خان ببین) واقع شده اند و برای دیدن شان باید مسافتی کوتاه را در دل جنگل پیمود و قدم زنی در جنگلی بکر و دور از هیاهوی شهر، خودش بخشی از لذت آبشارگردی عاشقانه است.

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل (۲)

رسیدن به اولین آبشار راحت است اما دیدن آبشارهای بعدی و همچنین «غار شیرآباد»، نیازمند کوهپیمایی است. علاوه بر اتراق و کمپینگ در نقاط ابتدایی جنگل (نزدیک پارکینگ)، می توانید از خانه های محلی هم برای اقامت دو نفره تان استفاده کنید. گرچه اقامت در این سفر به صورت کمپ است، اما نمی شود زوج هایی را که می خواهند ماه عسل متفاوتی داشته باشند، بدون پیشنهاد رها کنیم.

چطور برسیم: از گرگان به علی آباد بروید و همچنان مسیر را به شرق ادامه دهید. بعد از علی آباد به شهر کوچک «خان ببین» (فندرسک) خواهید رسید و آنجا باید در میدان اصلی شهر وارد خیابان سمت راست تان (به طرف جنوب) شوید تا به روستای شیرباد برسید و کمی بعد از روستا هم به پارکینگ آبشار خواهید رسید و با کمتر از یک ساعت پیاده روی به اولین آبشار خواهید رسید. در روستای شیرآباد، چندین خانه و سوییت برای گردشگرانی که قصد اقامت در این منطقه زیبا را دارند، موجود است.

رویایی در کنار دریاچه

۹. مجتمع گردشگری ریتون - لرستان

استان لرستان را بهشت طبیعت و خاستگاه آبشارهای ایران می نامند. این استان کوهستانی که در قسمت شمالی رشته کوه زاگرس واقع شده، دارای مناطق بکر و در عین حال جذابی است که تاکنون کمتر موردتوجه گردشگران واقع شده است. مجتمع اقامتی و تفریحی «ریتون» با فضایی دلنشین و معماری سنتی، در نزدیکی شهر الیگودرز و در مجاورت سد خان آباد و دریاچه زیبایش قرار دارد و با توجه به امکانات تفریحی همچون قایق سواری در دریاچه و نیز امکانات اقامتی که با طبخ غذاهای محلی همراه است، گزینه مناسبی است برای گردشگرانی که علاقه مند به کشف تجربیات جدید در مناطق بکر و خوش آب و هوا هستند.

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل (۲)

از طرفی دیگر، نزدیک بودن به آبشار زیبای آب - سفید، انگیزه مضاعف برای سفر به آن منطقه ایجاد می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد امکانات و همچنین رزرو اتاق در اقامتگاه، به وبسایت مجموعه (www.reytontourism.com) سر بزنید یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۰۰۰۰۷۴ (آقای کاردان) تماس بگیرید و اگر برای تعطیلات به آنجا می روید حتما اتاق خود را از قبل رزرو کنید.

چطور برسیم: الیگودرز در شرق استان لرستان است و تهرانی ها از مسیر دلیجان و خمین و اصفهانی ها از جاده نجف آباد و فریدن به آن می رسند. در دو کیلومتری شرق الیگودرز (ابتدای جاده اصفهان) مسیر فرعی سد خان آباد از کنار پمپ بنزین شروع می شود و همین که دریاچه سد را رد کردید باید وارد جاده خاکی کوتاه سمت چپ تان شوید تا به مجموعه برسید.

غروب دل انگیز

10. پارک جنگلی جوارم - مازندران

پارک جنگلی جوارم در منطقه سوادکوه مازندران، یکی از زیباترین جنگل های هیرکانی است که می توان راحت و ایمن به آن سفر کرد و شبی را در هوای فرحبخش پارک جنگلی گذراند و از امکانات توریستی آن استفاده کرد. این جنگل ۳۶۰ هکتاری، محلی مناسب برای عشق گردی است. پارک جنگلی جوارم دارای رستوران و سفره خانه سنتی است. البته می توانید با خود غذا ببرید یا در آنجا غذا بپزید.

پیشنهاد ویژه عشق گردی برای گذراندن ماه عسل (۲)

برای اقامت می توانید از سکوها یا آلاچیق های اجاره ای موجود استفاده کنید و چادر خود را در آنها برپا کنید. علاوه بر چادر، باید وسایل خواب نیز همراه داشته باشید. برای دریافت آلاچیق به نگهبان یمراجعه کنید. آلاچیق ها مجهز به پریز برق هستند و می توانید موبایل و دیگر تجهیزات خود را شارژ کنید. همچنین یک مجموعه اقامتی مسقف هم در این پارک جنگلی وجود دارد که زوج ها می توانند آنجا را برای شب مانی انتخاب کنند.

چطور برسیم: اگر از تهران عازم هستید، وارد جاده فیروزکوه شوید و بعد از شهر فیروزکوه، شهرهای پل سفید و زیرآب را هم رد کنید. پنج شش کیلومتر بعد از اتمام محدوده شهر زیرآب، یک فرعی آسفالته در سمت راست جاده خواهید دید که به سمت پارک جنگلی جوارم می رود. در واقع یک کیلومتر بعد از این که خروجی سد لفور (یا همان سد البرز) را در سمت چپ خود دیدید، خروجی جنگل جوارم را در سمت راست خود خواهید دید. موقعیت این سه راهی E52.9133 و N36.2322 است. البته مسافرانی که از سمت ساری و قائمشهر می آیند این خروجی را تقریبا 9 کیلومتر بعد از اتمام شهرشیرگاه و در سمت چپ جاده خواهند دید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسي برترين ها:)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج