جاباما
۷۳۳۰۰۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جایزه اول جشنواره انیمیشن انسی برای «فونان»

برندگان جشنواره «انسی» به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی دنیای انیمیشن معرفی شدند و دو فیلم «فونان» و «نان‌آور» جوایز اصلی را به خود اختصاص دادند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر: پنجاه‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «انسی» فرانسه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد و در نهایت انیمیشن «فونان» به کارگردانی «دنیس دو» محصول مشترک بلژیک، فرانسه، کامبوج و لوکزامبورگ جایزه اصلی این رویداد سینمایی را از آن خود کرد و جایزه هیات داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز به «نان‌آور» ساخته «نورا تومی» از اتریش رسید.

جایزه اول جشنواره انیمیشن انسی برای «فونان»

هیات داوران جشنواره اَنسی از انیمیشن «گرگ خانگی» ساخته «کریستوبال لئون» و «یواکین کوچینا» از کشور شیلی به صورت ویژه تقدیر کردند و در بخش آثار تلویزیونی، «اشعار سد بند» ساخته «اریک او» از ژاپن جایزه اول را دریافت کرد.

در این رویداد انیمیشنی چندین جایزه ویژه نیز اعطا شد که از آن جمله می‌توان به جایزه بهترین موسیقی متن انیمیشن بلند به «مایکل دِنا» و «جف دِنا» برای انیمیشن «نان‌آور» و اعطای جایزه «آندره مارتین» به «روباه بزرگ بد و دیگر داستان‌ها» ویژه بهترین انیمیشن بلند فرانسوی اشاره کرد.

همچنین «پاییز» به کارگردانی «بوریس لبا» موفق به کسب جایزه فیپرشی (انجمن بین‌المللی منتقدین) و جایزه «آندره مارتین» بهترین انیمیشن کوتاه فرانسوی شد.

امسال انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر و محصول استودیو «هورخش» به نمایندگی از ایران در بخش غیررقابتی آثار بلند جشنواره انسی حضور داشت، در بخش رقابتی آثار کوتاه «آقای گوزن» ساخته سیدمجتبی موسوی به روی پرده رفت، در بخش «انیمیشن‌های تلویزیونی» نیز «روبی و جوجه‌: مسافری از فضا» به کارگردانی بابک و بهنود نکوئی و در بخش «پرسپکتیو» «بدو رستم بدو» از حسین ملایمی نمایندگان ایران بودند.

جشنواره فیلم‌های انیمیشنی «انسی» فرانسه معتبرترین جشنواره در عرصه انیمیشن در سطح بین‌المللی است که پنجاه و هشتمین دوره آن امسال از ۱۱ تا ۱۶ ژوئن (۲۱ تا ۲۶ خرداد) برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج