جاباما
۷۳۳۱۳۵
۴ نظر
۵۰۸۹
۴ نظر
۵۰۸۹
پ

سفر کردن چه فوایدی برای شما دارد؟

مزیت های سفر کردن تنها یک اتفاق لحظه ای نیست: سفر کردن شما را از نظر جسمی و روحی تغییر می دهد. نداشتن زمان یا پول کافی بهانه خوبی برای سفر نکردن نیست. راه های زیادی برای ارزان سفر کردن وجود دارد. اگر شغل تمام وقت دارید و ازدواج کرده اید، حتی با وجود داشتن فرزند هم می توانید روزهای آخر هفته یا در ایام تعطیلات سفر کنید.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: همه مدام می گویند که سفر کردن بسیار مهم است. ولی واقعاً این همه اهمیت به سفر برای چیست؟ مزیت های سفر کردن تنها یک اتفاق لحظه ای نیست: سفر کردن شما را از نظر جسمی و روحی تغییر می دهد. نداشتن زمان یا پول کافی بهانه خوبی برای سفر نکردن نیست. راه های زیادی برای ارزان سفر کردن وجود دارد. اگر شغل تمام وقت دارید و ازدواج کرده اید، حتی با وجود داشتن فرزند هم می توانید روزهای آخر هفته یا در ایام تعطیلات سفر کنید.

این ها برخی از فواید اصلی سفر کردن است. مطمئنیم که هر وقت سفر کردن را شروع کنید، خودتان نیز با فواید بیشتری آشنا خواهید شد.

سفر کردن چه فوایدی برای شما دارد؟

۱.سفر کردن سلامت شما را بهبود می دهد

از کاهش استرس گرفته تا پایین آوردن احتمال ابتلا به بیماری قلبی، فواید سلامتی سفر کردن بسیار زیاد است. در محل کار خود، ممکن است که تمام روز را روی صندلی بنشینید، به همین خاطر قرار دادن کمی پیاده روی در برنامه سفرتان احساس بهتری به بدن شما می دهد. برای برخی از افراد، گشت و گذار در یک کشور خارجی حتی می تواند درمانی برای افسردگی و اضطراب باشد. البته این درمانی کامل نیست، ولی می تواند هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی کمک کند که حس بهتری پیدا کنید.

سفر کردن به احتمال زیاد تأثیری شگرف روی سلامت ذهنی شما دارد، به ویژه اگر از آن دسته آدم ها باشید که عادت ندارید از کُنج راحتی خود خارج شوید.

۲.سفر کردن ارتباط شما با زندگی روزمره را قطع می کند

این مورد بسیار به مورد قبلی مرتبط است. ما معمولاً به قدری درگیر زندگی روزمره خود می شویم که باقی ماندن در شراط فعلی مان می تواند آسیب زیادی به ما بزند. رییستان زندگی شما را مال خود کرده است؟ بچه هایتان شما را دیوانه می کنند؟ والدینتان سعی می کنند شما را وادار کنند که به شیوه دلخواه آن ها زندگی کنید؟ فکر می کنید تا چه مدت می توانید این همه فشار را تحمل کنید پیش از اینکه منفجر شوید و همه چیز بهم بریزد؟

بعضی وقت ها بهترین کار این است که یک قدم به عقب بردارید، نفسی عمیق بکشید و در نقطه ای زیبا از خود سلفی بگیرید. در تمام جدیت های زندگی، مسافرت گزینه ای آرامش بخش است. مسافرت طبیعی ترین راه برای القای این حس است که دلتان برای کسی تنگ شده یا اینکه کسی دلش برای شما تنگ شده است. مهم این است که با کمی آمادگی از قبل سفر کنید تا از بروز اشتباهات در طول سفرتان جلوگیری کنید.

۳.سفر کردن شما را باهوش تر می کند

اگر هر دفعه که سفر می کنید لغاتی جدید به زبانی دیگر را یاد بگیرید، در قابلیت های مغز خود شاهد بهبود قابل توجهی خواهید بود.

حتی علاوه بر زبان جدید، سفر کردن به شما کمک می کند که در مورد خودتان یاد بگیرید. ممکن است در موقعیت های چالش برانگیزی قرار بگیرید که لازم است کاردان باشید و متفاوت فکر کنید. مطمئن باشید مجموعه مهارت های جدیدی در خود پرورش خواهید داد که حتی فکر نمی کردید در شما وجود داشته باشد.

۴.سفر کردن درک شما از فرهنگ های دیگر را بهبود می دهد

داشتن درک و شکیبایی بیشتر در مورد فرهنگ متفاوتی از فرهنگ خود ما بخشی از هوشمندتر بودن است. جمله ای از آگوستین قدیس نقل شده که می گوید، «دنیا یک کتاب است، و کسانی که سفر نمی کنند تنها یک صفحه از آن را می خوانند.» می توانید در مورد آن به این شیوه فکر کنید: اگر تنها چیزهایی که در اخبار نوشته شده را بخوانید یا فقط اخبار تلویزیون را تماشا کنید و در مورد آن ها سؤال نپرسید، انبوهی از اطلاعات را از دست می دهید. شاید فکر کنید که این چیزها شما را باهوش تر و در مورد جهان آگاه تر می کند، ولی دقیقاً برعکس است: ذهن شما را به دیدگاهی خاص و جانبدارانه محدود می کند. شما احتمالاً در همان جایی که هستید احساس راحتی می کنید، ولی این فقط بخش کوچکی از دنیاست!

۵.سفر کردن شما را جالب تر می کند

جای تردید وجود ندارد که شما اهل مکالمه و گفتگو با دیگران هستید. با در نظر گرفتن این موضوع، قرار دادن داستان هایی از سفرهای خارجی که داشتید توجه بیشتری را به شما معطوف می کند. آوردن اسم چیزی که بیشتر مردم آن را نمی شناسند یا مطرح کردن نقطه نظری جدید همیشه راهی عالی برای درخشیدن در موقعیت های اجتماعی است.

فکر می کنید که آدم ها می خواهند به حرف های چه کسی گوش دهند: کسی که تعطیلات خود را در خانه با انجام کمی باغبانی و خواندن روزنامه سپری کرده، یا کسی که یک هفته را در خارج با انجام فعالیت های مفرح و خوردن غذاهای خوشمزه سپری کرده است؟ مسلم است که مردم می خواهند در مورد کدام داستان بشنوند...

۶.سفر کردن شما را قادر می سازد که غذاهای فوق العاده ای را امتحان کنید

مطمئناً شما غذاهای بسیار خوشمزه ای در خانه خود می خورید، ولی هیچ چیزی جای امتحان کردن غذاهای خاص محلی از کشوری دیگر را نمی گیرد. خودتان را با رفتن به رستوران سوشی نزدیک خانه تان فریب ندهید: شما تا زمانی که به ژاپن نرفته باشید نمی دانید که سوشی واقعاً چه مزه ای می دهد. خوردن غذای محلی در کشوری جدید تجربه ای کاملاً نو است.

۷.سفر کردن باعث می شود که حس ماجراجویی پیدا کنید

با وجود اینکه جهان هرگز تا این حد به خوبی با هم در ارتباط نبوده، هنوز هم مکان هایی وجود دارد که برای اکثر گردشگران بسیار ناشناخته است. تهیه کردن فهرستی از جاهایی که دوست دارید بازدید کنید بسیار انگیزه بخش است. این گونه، شما چیزی قابل لمس در اختیار دارید که به دنبال آن بروید.

مزیت سفر کردن به مکانی جدید این است که شما را مجبور می کند با ناشناخته ها مواجه شوید و متفاوت فکر کنید. لازم نیست که یک ماه را در جنگل سپری کنید! اگر در شهری بزرگ زندگی می کنید، رفتن به کوهپیمایی در آخر هفته می تواند حس متفاوتی به شما دهد. ماجراجویی نیازمند تازگی است، پس از دایره راحتی خود خارج شوید. شاید در ابتدا ترسناک به نظر برسد، ولی بعداً متوجه خواهید شد که بهترین تصمیمی بود که در زندگی خود گرفتید!

۸.سفر کردن شبکه اجتماعی (واقعی) شما را گسترش می دهد

چه باور کنید یا نکنید، شبکه های اجتماعی زمانی چیزی واقعی در زندگی واقعی بودند. برقراری ارتباطات و ایجاد شبکه ای در خارج یکی از هوشمندانه ترین کارهایی است که در دنیای امروز می توانید انجام دهید. گاهی اوقات ایجاد رابطه دراز مدت با افرادی که در خارج ملاقات می کنید دشوار است، ولی به این معنی نیست که آشنایی با آدم های جدید ارزشش را ندارد.

۹.سفر کردن خاطرات مادام العمر به وجود می آورد

احتمالاً پدربزرگ شما هم داستان گوی ماهری بود که داستان هایی راجع به سفرهایی که در جوانی انجام داده بود برایتان تعریف می کرد. جالب است که بعد از گذشت این همه سال هنوز هم می تواند همه چیز را با جزئیات کامل به خاطر آورد: چون که سفر کردن تأثیری واقعی روی او به جای گذاشت. و احتمالاً در مورد شما هم همین طور خواهد بود.
هر چقدر هم این موضوع کم اهمیت به نظر برسد، همین که شما تجربه ای در خارج از کشور داشتید، چیزی که معمولی نبود، خاطره ای به وجود می آورد که شما برای مدت زمانی طولانی به یاد خواهید داشت.

10.سفر کردن باعث می شود که خانه خود را بیشتر دوست داشته باشید

نکته جادویی در مورد خانه این است که ترک کردن آن حس خوبی دارد، و بازگشت به آن حتی حس بهتری دارد. شما معنای این کلمات را وقتی که از سفرتان به خانه برگردید به بهترین شکل خواهید فهمید. از یک طرف، این طور به نظر می رسد که به جایی برگشتید که از آنجا شروع کرده بودید، همان محیط، همان مردم، همان مشکلات. با این حال شما دیگر همان آدم قدیمی نیستید، بلکه فردی جدید پر از دانش و ایده های جدید هستید.

نقل قول دیگری از مارک تواین وجود دارد که می گوید: «بیست سال دیگر شما به خاطر کارهایی که انجام ندادید بیشتر از کارهایی که انجام دادید احساس ناامیدی خواهید کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      بعضی وقت ها سفر کردن باعث آشنا شدن با سختی های زندگی دیگران و چرایی غیر عادلانه توزیع شدن بودجه در سطوح ملی و منطقه ای را به وفور می توان رویت کرد سفر برای کسانی خوب است که اتومبیل ایمن داشته باشند نه این جلادان آهنی تولید ملی!!!سفر برای جاهایی خوب هستش که راه های ارتباطی و انتقالی حداقلی داشته باشند نه تلمباری از جاده های پر از عیب و چاله چوله و بدون تابلوی هشدارهای جاده ای!!!سفر برای جاهایی خوبه که حداقل در فواصل چند ده کیلومتری اورژانس های زمینی و هوایی باشد در کل سفر برای جایی خوبه که گرانی محصولات خوراکی نباشد و بنزین بدون آلاینده و سرطان زا به خورد دیگران ندهند سفر باید در اولویت آن ایمنی و بازگشت از اصول اصلیش قرار گیرد نه در گروی ثنا و حمد گویانه ؟!!هر چند ثنا و حمد گفتن از بوجود آورنده پناه در الطاف الهی هستش

    • بدون نام

      اخه با این وضع اقتصادی!؟

    • سحر

      میدونیم سفر خوبه ولی خوب با کدوم پول؟ای کاش چشم باز می کردیم در جای دیگر به دنیا می آمدیم..ما همش خونه ایم همیشه خونه ایم...ان شاءالله میریم دور دنیا را می گردیم ولی خوب ان شاءالله اون دنیا..این دنیا با ما راه نیومد ببینیم اون دنیا خدا اجازه میده بریم این دنیا رو بگردیم..خوشی ها مساوی تقسیم نشد همونجوری از دنیا می ریم...ولی خدائیش آرزو بر جوانان عیب نیست من دوست دارم برم کره جنوبی رو ببینم..ولی حُب گفتم که ان شاءالله اون دنیا...

    • کربلایی سید جعفر

      باسلام و ادب ، سفر کردن فواید بسیار بسیار زیادی دارد و بهمین خاطر پارسال همسرم بجنگلی مسافرت کرد ، بومیان جنگل اورا به درخت بستند و ماتحتش را با روغن نارگیل چرب کردند و بصورت قبیله ای در ایشان فرو نمودند و همسرم پس از سالها هنوز بیاد آن روز عزیز، عصای بیبی را درخویشتن
      فرو میسازد و لذائذ میبرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج