جاباما
۷۳۳۶۲۵
۲۷ نظر
۵۰۰۹
۲۷ نظر
۵۰۰۹
پ

قاسمی: نگاه ایران به دولت آمریکا تغییر کرده است

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد این جمله رییس‌جمهور آمریکا که «من معتقدم آنها- ایرانی‌ها- یک روز برمی‌گردند و می‌گویند قصد دارند برای یک توافق دیگر مذاکره کنند»، گفت: قطعاً ایران و ایرانی در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود و در این نقطه استراتژیک از جغرافیای جهان، هیچ گاه در برابر قلدری، سلطه‌طلبی و زورگویی سر تسلیم فرود نیاورده است.

شفقنا: پس از خروج آمریکا از برجام، کم‌تر گفت‌وگو یا اظهاراتی از ترامپ شنیده می‎‌شود که در گوشه‌ای از آن نامی از ایران نباشد یا خط و نشانی برای ایران کشیده نشود. رییس‌جمهور آمریکا به تازگی در گفت‌گویی که با فاکس نیوز داشت، بیان کرد که اعتقاد دارد ایرانی‌ها یک روز برمی‌گردند و می‌گویند قصد دارند برای یک توافق دیگر مذاکره کنند.

همچنین وی در بخشی دیگر از سخنانش برای چندمین بار طی هفته‌های گذشته، تأکید کرد که «رفتار ایرانی‌ها پس از خارج شدن من از توافق هسته‌ای به وضوح تغییر کرده است». سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز ضمن تأیید نسبی این سخن ترامپ مبنی بر تغییر رفتار ایرانی‌ها دقیقاً پس از خروج وی از برجام، تاکید کرد که نگاه ایران به دولت آمریکا بیش از گذشته تغییر کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد این جمله رییس‌جمهور آمریکا که «من معتقدم آنها- ایرانی‌ها- یک روز برمی‌گردند و می‌گویند قصد دارند برای یک توافق دیگر مذاکره کنند»، گفت: قطعاً ایران و ایرانی در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود و در این نقطه استراتژیک از جغرافیای جهان، هیچ گاه در برابر قلدری، سلطه‌طلبی و زورگویی سر تسلیم فرود نیاورده است. ایرانیان در برابر تهدید، تحریم و رفتار زورمدارانه بیگانه مقاوم‌تر می‌شوند و با صلابت و وحدت هر چه بیشتری بر اصول اساسی ملهم از فرهنگ غنی، آموزه‌های اخلاقی و تجارب تاریخی خود ایستادگی می‌کنند. همچنین استوارتر پایمردی کرده و تن به هیچ‌گونه گفت‌وگویی با کسانی که بخواهند از سر زور، فشار و این گونه روش‌های قرون وسطایی استفاده کنند، نخواهد داد. هوش، درایت و ذکاوت ایرانی در طول تاریخ و در بزنگاه‌های تاریخی همواره آنان را به سر منزل مقصود هدایت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: امروز، ایران مصمم‌تر، مقتدرتر و آماده‌تر برای دفاع از کیان کشور و منافع مردم خود و با بی‌اعتمادی بسیار بیشتر نسبت به ایالات متحده آمریکا سعی می‌کند با اتکا به توانمندی‌های خویش در جهت توسعه و بالندگی بیشتر برای ارتقای میهن خود تلاش کند. باید باز تأکید نمایم؛ آن‌هایی که با تاریخ ملل و ایران آشنایی دارند و از دانش و بینش کافی برخوردار هستند، می‌دانند که مردم ایران تحت هیچ‌گونه فشار و تهدید و توهین سیاست‌های خود را تغییر نخواهند داد. به تعبیر دکتر ظریف (نقل به مضمون): «تنها با زبان تکریم می‌توان با ایرانی سخن گفت». دانستن،خواندن و فهم تاریخ ملل همواره آموزه‌های بسیاری داشته و دارد.

او همچنین درباره اظهارات اخیر ترامپ در گفت‌وگویش با فاکس‌نیوز مبنی بر این که «رفتار ایرانی‌ها پس از خارج شدن من از توافق هسته‌ای به وضوح تغییر کرده است» اظهار کرد: احتمالاً این بار آقای ترامپ، حرف نادرستی نزده است؛ چرا که طی هفته‌های اخیر دید و نگاه ایران نسبت به دولت آمریکا بیش از گذشته تغییر کرده است. این تغییر دقیقاً پس از خطای فاحش و استراتژیک آقای ترامپ در خروج غیر قانونی از برجام، رخ داده است و نه تنها ایران و ایرانیان بلکه بسیاری از مردم جهان و حتی مردم مغرب زمین، امروز نگاه متفاوت‌تری را نسبت به هیات حاکمه آمریکا دارند.

او ادامه داد: آقای ترامپ با خروج غیر قانونی خود از برجام یک بار دیگر نشان داد که به هیچ یک از اصول و موازین بین‌المللی معتقد نیست، به هیچ اصلی جز آنچه خود می‌پسندد، پای‌بند نیست و نیز نمی‌توان به سیاست‌های خودخواهانه و خودکامانه رییس دولت آمریکا اعتماد کرد. آمریکا بدون توجه به یک معاهده چندجانبه و قطعنامه سازمان ملل و حتی با بی‌توجهی به بخش گسترده‌ای از افکار نخبگان ایالات متحده به صورت یک‌جانبه و با تصمیمی یک سویه و از سر خودشیفتگی تمام، یک تفاهم بین‌المللی را زیر پا گذاشت. از این نظر می‌توان گفت که صحبت آقای ترامپ در این مورد که از زمان خروج وی از برجام، ایران دچار تغییرات جدی شده، امری درست است.

قاسمی با اشاره به بی‌اعتمادی ایرانیان نسبت به سیاست‌های آمریکا از دهه‌ها قبل بیان کرد: آقای ترامپ با این اقدام خود باعث شد دیوار بی‌اعتمادی میان دو کشور، باز هم بیش از پیش بلند و بلندتر شود. البته من این را هرگز ناشی از هنر و توانمندی یک سیاستمدار مدعی قدرت نمی‌دانم؛ امروز نه تنها ایران که بسیاری از نخبگان و اندیشمندان و مردم جهان هم دچار تغییر نگاه نسبت به رفتار آقای ترامپ شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      شما تا کی از قول ایرانی ها باید صحبت کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا بخدا ما مدیریت داخلی داعونمون کرد نه فشار خارج .
        باور کنید که هیچ افاقه ای برای برون رفت از این وصع وجود ندارد تا زمانی منافع طلبی در اولویته..
        و مردم گروگان هر دو سو درگیر

    • شهرام

      قطعاً ایران و ایرانی در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود و در این نقطه استراتژیک از جغرافیای جهان، هیچ گاه در برابر قلدری، سلطه‌طلبی و زورگویی سر تسلیم فرود نیاورده است.
      داداش این جمله تو میزارم بعد اینکه با خواری و خفت رفتین مذاکره با ارباب

      پاسخ ها

      • حسین

        امیدوارم ملت در برابر زورگویی وقلدری عده ای در داخل هم چنین رویه ای داشته باشند

      • امیدی

        حتماسیری وخبر ازوضعیت معیشتی مردم نداری ریا کاری ودروغ بس چندماه دیگر معلوم می شود البته سیراز گرسنه خبر ندارد

      • رضا ط

        آقای امیدی ، راهی که شما برای سیر شدن شکم های گشنه در نظر دارید رو حسن روحانی رفت منتها وقتی آخرش ترامپ مثل حیوون ۴پا رم کرد و زد زیر کاسه کوزه همه چیز شما احتمالا متوجه نشدی، تا وقتی راه حل مشکلات رو در التماس کردن و نوکری و وطن فروشی به یه حیوون وحشی ببینید وضعمون هر روز بدتر از دیروز میشه ، همین طرز فکر که باعث میشه ترامپ بیشتر رم کنه ، هرچی به ظالم التماس بیشتری بکنید حقارت بیشتری میکشید ، چند بار باید اینو تجربه کنید تا متوجه بشید؟ یارو میگه قدرت دفاعیتون رو بذارید کنار اونم تو نا امن ترین منطقه دنیا که فقط ایران توش امنیت داره آخه کدوم احمقی با این کار موافقت میکنه ؟ اونم با وجود اسراییل و امریکا که هواپیماهاشون دایما در حال بمب بارون کردن آدمای بی گناهه؟؟؟؟

    • بدون نام

      میرید مثه کره شمالی پای میز مذاکره بالاخره مجبورین

    • هادی

      چرا اجازه دادید دلار افزایش یابد آنهم با این شدت و افسارگسیخته که اولن دودش به چشم ملت بره و دومان ترامپ امیدوار به اثرات تحریم ها شود از ماست که بر ماست.

    • بدون نام

      لعنت برترامپ

      پاسخ ها

      • امیدی

        لعنتبراختلاس گران که ترامپ راشیر کردند

    • بدون نام

      تحمل به چه قیمتی !!! تا کی ؟؟؟! مگه مردم مقصرن که باید بسوزن و بسازن !!!؟؟؟

      پاسخ ها

      • ایرانی

        اقای بینام ونشان مرگ رابرای کسی نخوا محبت بفرست تا محبت ببنی

      • رضا ط

        آقای با نام و نشان ، حسن جان شما ( که با کلی ذوق و افتخااار بهش رای دادید) محبت که چه عرض کنم خیلی خیلی بیشتر از این حرفا فرستاد ولی هیچی جز ذلت و عهد شکنی ندید فقط موندم شما ها چرا نمیخواید واقعیت رو قبول کنید و در مقابل پذیرش حقیقت مقاومت میکنید ، مرگ بر ترامپ خون خوار که روزانه هواپیماهای تحت امرش صدها کودک و بیگناه بی دفاع رو به خاک و خون میکشند و خاک بر سر مدافعان ترامپ.

    • هوشیار

      بعدا خواهیم دید.گوشمان از این شعارهای مردم فریب پر است.

    • بدون نام

      تاحالا که یک حرفی که درست از کار دربیاد از شما ها نشنیدیم ا

    • عنقا

      تجمل هم حدی داره شمااز پارسال ساختار اقتصادی به دست گرفتین ولی هر روز داره بوی بدی میاد مدا کره بشود بعدا ماجرای تحریم چی میشه برداشته میشه

    • بدون نام

      توسعه و بالندگی بیشتر؟؟؟!!!!!والا من که هر چقدر به افق و دوردستها نگاه میکنم توسعه ای نمی بینم جناب قاسمی،چیزی که میبینم فقط رکود و تورم و گرانی و بیکاری و فقر و فحشا و فاصله طبقاتی و پارتی بازی و رشوه و رانت خواری و اختلاسهای (شما بخونیددزدیهای)هزار میلیاردیه!!!!!پس بیخود میکنی از جیب لااقل من یکی بعنوان یک نفر از هشتاد میلیون ایرانی مایه میذاری!!!!!فهمیدی یا باز هم تکرار کنم؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      و باز هم مایه گذاری از جیب مردم بدبخت ایران!!!!من نمیدونم اینا چه جوری از دل هشتاد میلیون ایرانی خبر دارن!!!!نکنه علم غیب دارن و ما نمیدونیم؟؟؟!!!!!!!

    • بزرگمنش

      امیدوارم سریعتر کشورمون رو نجات بده

    • بدون نام

      رفتم از برج میلاد نگاه کردم و اومدم پائین چیزی ازآینده وسربلندی وسرافکندگی ندیدم راحت باشید.مردم وایرانی ورد زبان همه هست و ماهم ........

    • بدون نام

      کره شمالی بعد از 60 سال به خاطر مردمش که بیش از این اذیت و آزار نبینند با امریکا مذاکره کرد،امریکا از کره شمالی خواست آزمایش موشکی نداشته باشد و کره شمالی هم از امریکا خواست با کره جنوبی مانور مشترک سالیانه برگزار نکند ،هر دو قبول کردند،از طریق مذاکره مشکلات بین دو نفر ،و دو کشور به راحتی حل می شود نه با کینه و دشمنی با یکدیگر.

    • بدون نام

      ببینیدمردم چی میگن . شمامسئولین که دردو غمی ندارید این ماهستیم که زیرفشاراقتصادی داریم له میشیم . مرگ بردزدان واختلاسگران و حامیانشان .

    • بدون نام

      قدر اوباما رو ندونستین حالا با ترامپ... خوک صفت باید مذاکره کنید.

    • مهدی

      اون چیزی که مردم ایران رو از پا در آورده تحریم و امریکا نیست اون چیزها اختلاس دزدی پارتی بازی دلال ها که می گن دلال هستن احتکار جنس بی کیفیت اینهاست

    • احمد اقا

      ایران وایرانی فقط مایه افتخار و عزت و شهامت است هم برای خود و هم برای دیگران
      باید فهمید از همان اول هم نیازی ب اجنبی و کودک کش نبود ما میتوانیم و توانسته ایم اقای ریس جمهور ....

      پاسخ ها

      • مسعودحیات داودی

        بفرمااگه میتونی...بسم الله..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج