جاباما
۷۳۳۶۳۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

جزئیات جدید از پرونده واگذاری املاک شهرداری

محمود میرلوحی (عضو شورای شهر تهران و معاون اجرایی شورای شهر) اطلاعات تازه‌ای از پرونده واگذاری غیرقانونی املاک توسط شهرداری به افراد خاص و نیز ابعاد جدیدی از پرونده قائم‌مقام سابق قالیباف را ارایه داد.

خبرگزاری ایلنا: محمود میرلوحی (عضو شورای شهر تهران و معاون اجرایی شورای شهر) اطلاعات تازه‌ای از پرونده واگذاری غیرقانونی املاک توسط شهرداری به افراد خاص و نیز ابعاد جدیدی از پرونده قائم‌مقام سابق قالیباف را ارایه داد.

آمار املاک واگذار شده به ۱۳۰۰ عدد رسیده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری در ادامه آمار جدیدی از املاکی که به صورت غیرقانونی واگذار شده است؛ ارائه داد و افزود: اعضای شورای سابق در حالی چنین عکس‌العمل‌هایی اتخاذ می‌کنند که امروز شاهدیم تعداد ۶۷۴ ملک واگذار شده که در گزارش تحویل و تحول آمده است، به ۱۳۰۰ عدد رسیده است. این فهرست هم‌اکنون روی میز من است اما اعضای شورای چهارم هنوز در مرحله انکار هستند.

وی در تشریح جزییات بیشتر این واگذاری‌ها گفت: ۱۳۰۰ ملک در اختیار کسانی قرار گرفته که قانونا نباید در اختیارشان باشد. براساس فهرستی که به دست ما رسیده، مشخص است از سال‌ها قبل املاک شهرداری بدون دلیل در اختیار افرادی خاص قرار گرفته است. بیشتر این املاک تحت عناوین خیریه و مذهبی به این افراد تعلق گرفته است اما وقتی داخل بنا می‌شویم می‌بینیم رنگ و بویی از خیریه و مسائل ارزشی ندارد.

پرونده قائم مقام قالیباف بر سر چندین هزار میلیارد است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه به پرونده قائم مقام قالیباف که با روی کار آمدن مدیریت شهری گذشته دستگیر و دوباره به قید وثیقه آزاد شد، اشاره کرد و گقت: ایشان آذر ماه سال گذشته به قید وثیقه آزاد و دوباره دستگیر شد اما هنوز ما نمی‌دانیم که چه اتفاقی برایش افتاده است. این پرونده مفصل است و موضوع بر سر یک یا دو میلیارد نیست بلکه پای هزاران میلیارد تومان در میان است. هزاران میلیارد تومانی که تحت عناوین مختلفی همچون همکاری و وساطت برای تامین منابع قرق شده است.

وی ادامه داد: آبان سال گذشته آقای نجفی (شهردار سابق) از ما خواستند که در این مسائل ورود نکنیم تا بتوانند آ‌ن را حل و فصل کنند اما تا امروز که بیش از ۶ ماه از آن تاریخ می‌گذرد؛ هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. آن‌هم در شرایطی که وضعیت مالی شهرداری بحرانی است و یک میلیون تومان هم برای شهرداری ارزش دارد. در چنین شرایطی مشخص نیست از طلب شهرداری چه مقدار از این حضرات دریافت شده است و هنوز ما را در جریان قرار نداده‌اند. هزاران میلیارد تومان از سرمایه شهرداری به خاطر این پرونده متوقف شده است گرچه سرانجام توافق شد که شهرداری ۳۸۰۰ میلیارد تومان طلب دارد.

میرلوحی با بیان این مطلب که "انتظار داریم قوه قضائیه نسبت به پرونده‌های این چنینی عنایت و توجه داشته باشد درباره جزئیات پرونده قائم مقام قالیباف گفت: من می‌دانم که شرکتی تحت عنوان (......) و مباحثی از این دست، ۳۸۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار هستند. این اسامی در زمان آقای نجفی و در جلسه هم‌اندیشی که با حضور ایشان و معاونانشان ازجمله آقای حسینعلی مکارم (معاون مالی و اقتصادی شهردار) داشتیم، به اطلاع ما رسیده است. این اطلاعات توسط افراد عادی به گوش ما نرسیده بلکه شخص شهردار سابق این اطلاعات را در اختیار شورای پنجم قرار داده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز تریبون‌های بسیاری در اختیار جریانی است که در انتخابات رای نیاورده است، البته انتظار اصلی از قوه قضائیه است، ادامه داد: ما از قوه قضائیه یک انتظار قانونی، منطقی و عرفی داریم. انتظار داریم که قانون و عدالت سرمشق رفتارش باشد. مدت‌هاست پرونده‌های قضائی مدیران گذشته به قوه قضائیه ارسال شده است. هر چند از نظر من، آقای نجفی (شهردار سابق) و تیمش می‌توانست بهتر از این نیز عمل کند و باید بیش از ۱۲ پرونده تشکیل می‌شد اما هنوز از تصمیم قوه قضائیه و نتیجه این ۱۲ پرونده هیچ گزارشی به دست ما نرسیده است.

میرلوحی گفت: افکار عمومی و شورای پنجم انتظار دارند که قوه قضائیه عملکرد مدیریت شهری گذشته که پرونده‌شان نیز مشخص است و نیز پرونده غیرقابل انکار املاک نجومی را بررسی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هوشیار

      من که دیگه رای نميدم.

    • ساغر

      بیچاره مردم، مسئولان پی سرمایه گذاری و خارج کردن همین پولهای باد آورده و تاوان پس دادن مردم در پی گرانی ارز و بازار آشفته، تمومی هم نداره جیب خود و فرزندانشون...

    • بدون نام

      حرومشون بشه خدا از گلوشون بیرون بکشه

    • بدون نام

      12 سال قالیباف شهردار بود کلی هم برای تهران کار کرده
      حالا شما می خواهید 4 سال فقط ببینید تو این 12 سال چقدر اختلاس کرده.
      برید یک کم کار کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعاً قالیباف مرد عمل بود ای کاش به این افراد با لیاقت بها می‌دادند وقدرشونو بیشتر میدونستند. قالیباف مرد کار و عمل بود خدا حافظ شون باشه ان شاالله

      • بدون نام

        حتما مردم خیابان هفده شهریور رو فراموش کردید

      • بدون نام

        بله البته قالیباف مرد کاروعمل بود! البته با پول مفت شهرداری ( پول مردم )!

    • ALI

      شما خوب میدانید که حریف آقازاده ها نمی شید فردا مجوزهای ساختگی میآورند خانه و زمینها را به من و شما که نداده به کسانی داده که هیچ کس حق اعتراض به آنها را ندارد مثل......

    • بدون نام

      ایران مثل دسته گل ما را ببینید چطور پر پر شد و رفت
      آنوقت یک پیرزن باید تا کمر در سطل آشغال فرو برود

    • بدون نام

      پس ننشنید وبگویید زمان پهلوی بردند وخوردند بابا صدرحمت به زمان شاه

    • حسین

      بعد روز عید فطر که شعر خوانی بود شهردار سابق طوری سر تکان می دادند که انگار خیلی عملکرد خوبی داشته وخطاب به دیگران است معلوم است که پرونده رسیدگی نخواهد شد برای چی شهردار سابق بنفع بعضی ها کنار کشید جالب است...

    • بدون نام

      یعنی چی که قالیباف مرد عمل بود ، شهردار پایتخت باید اهل عمل باشه ، صحبت ایبنه که چرا تخلف صورت گرفته ! چرا دزدی شده ؟ چرا سو استفاده شده ؟ چرا املاک نجومی و مرغوب بصورت نا عادلانه و خارج از ضوابط به افراد خاص واگذار شده ؟ افرادی که از ایشان حمایت میکنند مگه خبر ندارند که قسمتی از ابن تخلفات از جیب شما رفته

    • بدون نام

      چرا وبه چه دلیل قوه قضاییه ورود نمی کنه ما جواب مبخواهیم شبهه ناک است

    • بدون نام

      نمیدونم چطوریه که شخصی که مشکوکه به همچین اختلاسهایی کلانی از بیت المال با قید وثیقه براحتی آزاد میشه و چند روز بعد خبرش درز میکنه که به کشور دومش پناه اورده ولی دست ی گوسفند دزد قطع میششه....واقعا عدالت اینه؟؟؟...

    • بدون نام

      اونوقت من خونه 50 متريم و نميتونم تبديل به دوخوابه كنم بعد 25 سال كار!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      کیهان الان خفه خون گرفته ! اصلا هم از موضوع املاک نجومی اطلاع نداره !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج