۷۳۴۰۹۳
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

روحانی «سر دلبران» سیاسی بود یا اجتماعی؟

محمد حسین لطیفی، کارگردان مجموعه تلویزیونی «سر دلبران» درباره‌ی پرداختن به جامعه‌ی روحانیت در آثار هنری گفت: به عنوان کاراکتر اصلی در کشور ما وقتی صحبت از قشر روحانی می‌شود، بُعد سیاسی آن‌ها بیشتر از بعد از اجتماعی مطرح می‌شود که ما تلاش کردیم در این سریال بیشتر به این بعد اجتماعی بپردازیم.

خبرگزاری ایسنا: محمد حسین لطیفی، کارگردان مجموعه تلویزیونی «سر دلبران» درباره‌ی پرداختن به جامعه‌ی روحانیت در آثار هنری گفت: به عنوان کاراکتر اصلی در کشور ما وقتی صحبت از قشر روحانی می‌شود، بُعد سیاسی آن‌ها بیشتر از بعد از اجتماعی مطرح می‌شود که ما تلاش کردیم در این سریال بیشتر به این بعد اجتماعی بپردازیم.

نشست خبری سریال رمضانی «سر دلبران» با حضور برخی از بازیگران و عوامل این سریال تلویزیونی صبح امروز (۲۹ خرداد ماه) در سازمان اوج برگزار شد.

در ابتدا محمد حسین لطیفی ـ. کارگردان مجموعه تلویزیونی «سر دلبران» ـ. در سخنانی اظهار کرد: دوستان زحمت زیادی برای این سریال کشیدند و دوری از خانواده و گرمای زیاد یزد را تحمل کردند. اما این مساله هیچ ارتباطی به مردم ندارد. مردم دوست دارند سریال خوبی ببینند که با آن ارتباط برقرار کنند.

او با اشاره به انتخاب یک روحانی به عنوان کاراکتر اصلی ادامه داد: به شخصه همیشه دوست داشتم که روی این موضوع کار کنم و وقتی این پیشنهاد را گرفتم به سرعت قبول کردم. در کشور ما وقتی صحبت از قشر روحانی می‌شود، بعد سیاسی آن‌ها بیشتر از بعد از اجتماعی مطرح می‌شود که ما تلاش کردیم در این سریال بیشتر به این بعد اجتماعی بپردازیم.

لطیفی با اشاره به انتقاد‌هایی که مبنی بر عصبانی بودن کاراکتر روحانی سریال با بازی برزو ارجمند مطرح شده بود، گفت: این روحانی همیشه عصبانی نیست. شاید از این جهت این انتقادات مطرح شد که روحانیون برای لباسی که به تن می‌کنند ارزش قائل هستند و کمتر در جامعه عصبانی می‌شوند. به هر حال اغلب عصبانیت‌های کاراکتر روحانی در سریال با شوخی آمیخته بود و البته کاملا آگاهانه انجام شد.

برزو ارجمند نیز درباره تجربه ایفای نقش یک روحانی در سریال «سر دلبران» اظهار کرد: از اینکه دهمین کارم را با آقای لطیفی کار کردم بسیار خوشحالم. زمانی که در مشهد تحصیل می‌کردم، از آنجا که این شهر بسیار سرد بود، همیشه به حرم می‌رفتیم که گرم بود. همین به حرم رفتن‌ها باعث شد که دوستان روحانی زیادی داشته باشم و خوب می‌دانم که آن‌ها هم مثل هر انسان دیگری عصبانی می‌شوند.

او با طرح این پرسش که چطور انتظار دارید که یک روحانی در مواجهه با موضوعات ناخوشایندی عصبانی نشود، یادآور شد: در این میان ما سعی کردیم لحظاتی که کاراکتر سید سلیم عصبانی می‌شود به حق باشد. من آنچه دیدم و باور دارم را در این سریال اجرا کردم و مطلقا نمایش خوب بودن ندادم. به هر حال آنچه شما دیدید از فیلتر یک فرد آگاه و پیشکسوت مثل آقای لطیفی عبور کرده است. می‌دانم که او فردی معتقد است و اسلام و جامعه اسلامی را به خوبی می‌شناسد. اینکه یک روحانی بزرگوار به من دست‌مریزاد گفتند بسیار برایم افتخار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زری

      آقا یکی بگه قسمت اخرش چی شد
      من ندیدم
      لطفا بگید سید مرد یا به هوش اومد
      من خونه مامان بزرگم بودم شوهر خاله ... نزاش ببینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هوش امدنه بابا بی هوش شودای جوان گجايی يادشان بخير

    • akram

      اره.به هوش اومد سید سلیم .اما بهمن رواسی جوهر کشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج