جاباما
۷۳۴۱۴۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

همکاری سپاه با تیم حفاظت شخصیت‌های خارجی

فرمانده حفاظت سپاه گفت: الان افرادی داریم که موافق داشتن محافظ نیستند. البته این جنبه باید مورد توجه قرار بگیرد و نباید حفاظت از شخصیت به یک کار تشریفاتی تبدیل شود.

تسنیم نوشت: فرمانده حفاظت سپاه گفت: الان افرادی داریم که موافق داشتن محافظ نیستند. البته این جنبه باید مورد توجه قرار بگیرد و نباید حفاظت از شخصیت به یک کار تشریفاتی تبدیل شود.

سردار علی نصیری گفت: سپاه در آغاز امر در حالی مأموریت حفاظت از شخصیت‌ها را پذیرفت که قبلا تجربه‌ چنین کاری را نداشت و می‌بایست متناسب با تهدیدات خود را به روز می‌کرد و برنامه آموزشی ‌می‌داشت و برای ارتقا توان نیروهایش کار می‌کرد. هر قدر که زمان جلو می‌رود نوع تهدیدات هم تغییر می‌کند. در گذشته در موضوع بمب گذاری و انفجارات با مسائل ابتدایی مواجه بودیم ولی امروز بمب‌گذاری‌ها و نوع اقدامات تروریستی بسیار پیشرفته شده است. پس نیاز اصلی ما در این حوزه هم شناخت و هم آموزش است.

اهم اظهارات فرمانده حفاظت سپاه به شرح زیر است:

*درحوزه حفاظت از شخصیت‌ها و امنیت پرواز مجموعه‌های آموزشی مجزا داریم که در آنها متناسب با تهدیدات روز آموزش‌های لازم به نیروها ارائه می‌شود.

*اقدام خوبی هم که در حوزه پژوهشی انجام شده و موجبات آمیختگی خوبی بین ما و صنعت به وجود آید، در این حوزه تعامل دوطرفه‌ای را ایجاد کردیم که الحمدلله امروز بخش زیادی از تجهیزات و سلاح‌های مورد استفاده در حفاظت بومی است و در داخل کشور تولید می‌شود و در اختیار ما قرار می‌گیرد.

*{درباره همکاری با تیم حفاظت شخصیت‌های خارجی}: در این مورد پروتکل‌های مشخصی وجود دارد و آنها هم این را می‌دانند. تعدادی از محافظان شخصیت‌های خارجی هم همراه شخصیت هستند اما کار اصلی بر عهده ما است.

*تمام شخصیت‌هایی که ما مسئولیت حفاظت از آنها را برعهده داریم حفاظت‌شان ویژه است. از زمانی که شاهد تهدیدات تروریستی بودیم این عزیزان را در چتر حفاظتی خودمان قرار دادیم. چتر حفاظتی همان اشراف اطلاعاتی و همان اقداماتی است که باید در حوزه حفاظت از شخصیت‌ها انجام می‌دادیم که انجام دادیم و این امر نشان داده شده که نیروهای ما به خوبی توانسته‌اند کار خود را انجام دهند.

*یکی از اقداماتی که ما در حوزه حفاظت از شخصیت‌های خارجی و حتی سفرهای استانی انجام می‌دهیم، رصد فضای آن منطقه و آن کشور است. بالاخره بعضی از شخصیت‌های خارجی با تهدیداتی در داخل کشور خودشان مواجه هستند که سعی می‌کنند در زمان سفر آن شخصیت به دیگر کشورها وی را مورد هدف قرار دهند.

*اگر احساس کنیم شخصیتی تهدیداتی خاص خودش را دارد، پیش‌بینی‌های خاص آن را انجام می‌دهیم و اقدامات سنگین‌تر اطلاعاتی برای آن انجام می‌دهیم. تهدیداتی که متوجه شخصیت‌های خارجی است را قبل از ورود شخصیت‌ها به داخل کشور مورد توجه قرار می‌دهیم و پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا هیچ گونه اتفاقی صورت نگیرد.

*یکی از تهدیداتی که امروز در حوزه تروریسم مطرح است، بیوتروریسم است. این یک تهدید نوین است.در حوزه بیوتروریسم هم امکانات و آموزش‌های لازم را فراهم کرده‌ایم و بسیاری از این امکانات را در این حوزه بومی کرده‌ایم. آموزش‌های لازم به نیروها ارائه شده و افراد متخصص در این حوزه را جذب کرده‌ایم.

*{درباره عدم تمایل برخی شخصیت‌ها برای داشتن محافظ}: این موضوع در گذشته بسیار حاد بود. الان هم افرادی را داریم که موافق داشتن محافظ نیستند. البته این جنبه باید مورد توجه قرار بگیرد و نباید حفاظت از شخصیت به یک کار تشریفاتی تبدیل شود. ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم نسبت به این موضوع ذهنیت منفی پیدا کنند. ما موظف هستیم برابر مسئولیت قانونی‌مان این کار را انجام دهیم. به‌خصوص در مجموعه سپاه به دنبال آن هستیم تا حفاظت تبدیل به یک کار تشریفاتی نشود. یعنی حفاظت از شخصیت‌ها به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد اما در عین حال تبدیل به یک کار تشریفاتی هم نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خارجی!؟!؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج