جاباما
۷۳۴۲۷۸
۱۶ نظر
۵۰۰۰
۱۶ نظر
۵۰۰۰
پ

کی‌روش: با نیت بُرد مقابل اسپانیا می‌ایستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید حضور در جام‌جهانی برای ایران یک افتخار است.

ایسنا: تیم ملی ایران فردا (چهارشنبه) در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام جهانی روسیه از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف اسپانیا می‌رود. ایران در دیدار نخستش در این رقابت‌ها موفق شد با یک گل مراکش را شکست دهد و اسپانیا مقابل پرتغال به تساوی ۳ بر ۳ رضایت داد. با این نتایج ایران با ۳ امتیاز صدرنشین گروه B رقابت‌های جام‌جهانی شد و اسپانیا با یک امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: اجازه دهید به مطبوعات خوش‌آمد بگویم. من ابراز احساسات خودم را بابت حضور ایران در جام‌جهانی ابراز می‌کنم. این یک افتخار است که ایران در این مسابقات حضور دارد.

او افزود: یک فرصت منحصر به فرد برای ماست که مقابل اسپانیا که یکی از کاندیداهای جدی قهرمانی است بازی کنیم. بازیکنان من روحیه بسیار بالایی دارند و مسعود شجاعی می‌تواند این مساله را تایید کند. بازیکنان بسیار هیجان زده و مشتاق هستند که این فرصت را دارند که مقابل یک تیم عالی با بازیکنان خوب بازی کنند. همه ما در این جا برنده‌ایم چون بازیکنان می‌توانند از بازیکنان اسپانیا بیاموزند و رشد کنند. ما اینجا نیامدیم که همه چیز برای ما ساده باشد. ما با این آرزو به روسیه آمدیم که بهتر شویم. همین که می‌توانیم که با اسپانیا بازی کنیم برای ما برد محسوب می‌شود.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به خبرنگار اسپانیایی که آیا می‌خواهند در دیدار فردا دنیا را متعجب کنند، گفت: فردا تلاش می‌کنیم که بازی خوبی انجام دهیم. با توجه به این که می‌دانیم لازم است بیشترین تلاشمان را به خرج دهیم،‌ باید به بهترین شکل ممکن باشیم. باید به فوتبال احترام بگذاریم. هرچه برای فوتبال خوب است برای زندگی هم خوب است. فردا ایران تلاش می‌کند که مقابل اسپانیا بازی خوبی به نمایش بگذارد. تیمی که سبک دشواری را پیاده می‌کند و این قدرت را دارد که توپ، سرعت و زمان را کنترل کند. نگرش ما به عنوان یک گروه این است که می‌خواهیم از هر فرصت استفاده کنیم. این مهم است که مثبت بیندیشیم.

کی‌روش ادامه داد: ما ابربازیکنانی مانند بازیکنان اسپانیا در اختیار نداریم. ممکن است که بازیکنان ما در حد آن‌ها نباشند اما بازیکنان ایران، عالی هستند که نیاز نیست اسم‌شان را بگویم چون آن‌ها خودشان این را می‌دانند. این فرصت را در اختیار داریم که بهتر شویم. ما باید سخت تلاش کنیم و متمرکز باشیم. با سخت‌تر شدن شرایط، بازیکنان ما فداکاری بیشتری می‌کنند. فکر می‌کنم باید با احترام بازی کنیم. ما باید به این نیت بازی کنیم که اسپانیا را شکست دهیم. این کاری است که باید انجام دهیم. البته باید منتظر بمانیم بعد از ۹۰ دقیقه چه اتفاقی می‌افتد. اسپانیا شهرت بالایی دارد.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که با مصدومیت روزبه چشمی برنامه خط دفاعی ایران برای تقابل با اسپانیا چیست، بیان کرد: همه می‌دانند که فوتبال پر از سورپرایز است. الان هیرو رقیب من شده که این خنده دار است. من دوست داشتم که هیرو شاگرد من باشد اما در حال حاضر او رقیب من است. او می‌تواند تیم اسپانیا را متحد کند بنابراین فکر می‌کنم انتخاب هیرو امری بود که نشان داد او چه فرد باارزشی است. به عنوان یک مربی نشان داد که اسپانیا مقابل پرتغال متحد است.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن اسپانیا او را بیشتر از همه نگران می‌کند توضیح داد: همه ۲۳ نام حاضر در اسپانیا من را نگران می‌کنند. همان طور که قبلا خدمت شما عرض کردم آن‌ها تیم قوی‌ای هستند. کوسه‌های قوی در مراحل پایانی جام جهانی بازی می‌کنند. برزیل، اسپانیا و پرتغال تمام مهارت‌های لازم را دارند که در مراحل پایانی جام جهانی بازی کنند. من می‌خواهم بازیکنانم قوی و متمرکز باشند و مثبت به این بازی نگاه کنند. من می‌توانم درباره آسنسیو، اینسیتا و بقیه بازیکنان اسپانیا صحبت کنم ولی باید بگویم که چه کسی بازیکن دشواری برای ما خواهد بود. بازی کردن مقابل همه بازیکنان اسپانیا برای ما سخت خواهد بود. ما باید توجه داشته باشیم که خودمان در بازی چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. همان طور که قبلا گفتم ما ابربازیکنانی که در اسپانیا هستند نداریم اما به عنوان یک تیم می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

کی‌روش افزود: روزبه پس از حادثه‌ای که در یکی از تمرین‌ها رخ داد نمی‌تواند مقابل اسپانیا بازی کند. راحت نیست که مقابل اسپانیا بازی کنیم. لازم نیست که روی نحوه بازی کردن اسپانیا تمرکز کنیم ما باید روی تیم خودمان متمرکز باشیم. ما باید چند اصل را همیشه رعایت کنیم. نخست این که همه می‌دانند ما پیشینه آمادگی مقابل تیمی مانند اسپانیا را نداریم که لازم باشد آن را تکرار کنیم. این وظیفه شماست که به بازیکنان ایران پاداش دهید. به این دلیل که شرایط بازیکنان تمام دنیا را نداشته‌ایم. آن‌ها فقط می‌خواهند فوتبال بازی کنند، چرا باید به طور غیر مستقیم به واسطه تحریم‌ها مجازات شوند؟ افرادی که عادی هستند، خواهر و برادر و بچه دارند و همه جا دیدیم که این تیپ آدم‌ها می‌خندند و بازی می‌کنند. ما چه ببریم و چه ببازیم انسان‌هایی هستند که برای ما می‌خندند و گریه می‌کنند. اصول من بر چند امر استوار است و آن صرف نظر از نتیجه‌ای است که رخ می‌دهد. ما بهانه و توضیحی را نمی‌پذیریم. ما فقط برای پیراهنی که بر تن کردیم بازی می‌کنیم.

او افزود:‌ تمام نگرانی من به عنوان مربی این بوده که یک بازی را تمام کنم و بازیکنی انگشتش به سمت فرد دیگری باشد. کسی نباید مشتی به دیگری بزند. من این را همیشه به بازیکنانم گفته‌ام و همواره آن را در تیم انجام داده‌ام. بسیار هم به بازیکنان خودم افتخار می‌کنم. مهم این است که وقتی بازی را تمام می‌کنیم، سربلند از زمین بازی خارج شویم و طرفداران خودمان را سربلند کرده‌ باشیم. باید کاری کنیم که پیراهن ایران در جایگاه بهتری قرار گیرد. این اصل اساسی ماست.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگار پرتغالی مبنی بر این که چه برنامه‌ای برای متوقف کردن بازیکنان اسپانیا دارد تا به نتیجه مورد نظرش برسد گفت: اگر یک معجون جادویی به قیمت یک میلیون دلار بود که به واسطه آن با اسپانیا مقابله کرد ما حاضر بودیم این پول را پرداخت کنیم و این معجون را بخریم. اگر می‌شد با یک میلیون دلار این مشکلات را حل کرد خیلی خوب بود. البته ما چنین رویکردی نداریم. رویکرد ما این است که ببینیم واقعا چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. هیچ تیمی عالی نیست. هیچ بازی‌ای نیست که پیشاپیش برده باشید. این جادوی فوتبال است. ممکن است در یک لحظه تیم قوی‌تر اشتباه کند که باید از آن استفاده کنیم. ما در این بازی چیزی برای از دست دادن نداریم.

کی‌روش افزود: تیم ملی ما در حال آماده شدن برای جام ملت‌های آسیاست. ما در این بازی یا می‌بریم یا می‌بازیم پس این بازی همواره برای ما برد محسوب می‌شود. تیم اسپانیا قهرمان اروپا است. ده‌ها برد داشتند. من درباره پول صحبت نمی‌کنم اما اسپانیا مجموعه‌ای از ارزش‌ها را در اختیار دارد که اندازه‌گیری آن در فوتبال خیلی سخت است. کاری که ما باید انجام دهیم این است که تمرکز خودمان حفظ کنیم و از فرصت‌هایمان استفاده کنیم. طبیعتا اسپانیا تلاش می‌کند که توپ را در اختیار داشته باشد و تیم ایران را کنترل کند ولی اصلا امکان ندارد که اسپانیا بتواند تیم ما را از نقطه نظر روانی کنترل کند. آن‌ها نمی‌توانند عشق بازیکنان را کم کنند و نگرش آن‌ها را تغییر دهند. این کار در قدرت اسپانیا نیست. با تمام احترام، رویکرد ما نمایشی است که واقع‌بینانه باشد. ا گر لازم باشد دفاع کنیم، حتما دفاع هم می‌کنیم. ما حتما مبارزه جمعی در این زمینه خواهیم داشت. ما با تمام شایستگی‌ها و ظرفیت‌های خودمان این کار را انجام می‌دهیم. دفاع به معنای تسلیم شدن نیست و ما نمی‌خواهیم تسلیم شویم. ما نگرش‌مان این است که بازی را ببریم و به روند کاری خودمان ادامه خواهیم داد چرا که در پایان خدایان فوتبال هستند که تصمیم‌گیری می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جارياني

      کی روش جنتلمن...عالی بود و باعث افتخار

    • خخخخخ

      اره ، یکی ی غلطی کرد ی گل بخودی زد ، فردوسی پور که خودش جر داد ،
      زرشک عمو زرشک

    • بدون نام

      به امید یه بازی خوب و صد البته نتیجه ی خوب... .
      همه چی ممکنه... !

    • بدون نام

      انشالله به یاری خداوند بزرگ و کمک ائمه اطهار و چهارده معصوم علیه اسلام تنها تیم شیعه مذهب در جام جهانی تیم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر تیم های اسپانیا و پرتقال غلبه خواهد کرد و به مراحل بالاتر صعود خواهد کرد تا ما در جبهه ورزشی فرهنگی هم با دشمنان اسلام و بخصوص شیعه مبارزه خواهیم کرد دشمن بداند ما با ایمان و دعای خیر مردم متدین و اسلامی پیروز خواهید شد مرگ بر استکبار جهانی آمریکای خوانخوار مرگ بر رژیم کودک کش اسراییل غاصب مرگ بر انگلیس مکار مرگ بر وهابیون مرگ بر دشمنان اسلام

      پاسخ ها

      • سید

        مثل اینکه اصلا حالت خوب نیست!!!!

      • سید

        دعا می کنم تا حالت خوب بشه!!!

    • بدون نام

      فردا به امید خدا حماسه ی دیگری می آفرینیم

    • بدون نام

      دوستان عزیزم لازمه در ادامه صبحت هام از شما مردم مومن بخام دعا خیریتون رو فراموش نکنید دعا میکنیم تیم جمهوری اسلامی ایران موفق شود تا دشمنان اسلام و این کشور اسلامی سرافکنده و خوار ذلیل شوند

      پاسخ ها

      • سید

        ما دعا می کنیم بچه ها سالم باشند و بازی خوب ارایه بدهند و نتیجه خوب بگیرند ولی فکر می کنم جنابعالی به دعای بیشتری نیاز داشته باشی؟

    • بدون نام

      من یکی از کسانی بودم که به کیروش فحش میدادم و واقعا ازش بدم میومد

      ولی با این حرف های بسیار قشنگی که زد فهمیدم واقعا انسان با شعور و فهمیده ای است و من نظرم راجع به این شخص عوض شد

      به هر حال امیدوارم اگر ایران می خواهد ببازد حداقل 10 تا گل بخورد و اگر می خواهد ببرد واقعا ببرد و یک شگفتی در تاریخ فوتبال جهان ایجاد کند

      من فکر می کنم فردا یه اتفاق خوبی خواهد افتاد

    • رضا

      این نتیجه رو بنویسید یادتون نره ایران 1 اسپانیا 5
      واقعیت فوتبال اینه تا همینجا هم خوب اومدیم بالا

    • بدون نام

      اقا بيايد با يه برد ديگه پر رو نشيم :))
      اخه اسپانيا؟!! برد؟!
      حتما پرتغالم له ميخوايم كنيم

    • بدون نام

      منم هر روز به نیت اینکه بیل گیتسم میرم بازار ولی وقتی دست توجیبم میکنم پول چیزی رو که خریدم بدم میفهمم الیور توییستم نیستم با للب و لوچه اویزون بر میگردم خونه شمام به نیت برد برو بباز

    • سید

      به نظر فرد بدون نام ساعت 20:17 دو تا پاسخ دادم که ثبت نشده. برات متاسفم برترینها؟

    • ناشناس

      ما اسانیا راشکست خواهیم داد خواهیم دید

    • بدون نام

      امشب شب بزرگی است قلب ما برای ایران می تپد امشب دعا میکنیم برای موفقیت خدا بزرگ است و انشاء الله امشب پیروز میدانیم و دل خسته مان شاد باید انتقام تمام ظلمهایی که به ایرانیان شده در فوتبال گرفته شود. کیروش عزیز با اینکه پاسپورت خارجی داری اما به غیرتت می نازیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج