۷۳۴۲۸۸
۲۵ نظر
۵۰۰۱
۲۵ نظر
۵۰۰۱
پ

وزیر قولی برای تنظیم بازار مسکن نداد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های عباس آخوندی درباره افزایش بی‌رویه اجاره خانه‌ها قانع نشدند.

خبرگزاری فارس: صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش که با دستور بررسی وضعیت مسکن با حضور وزیر راه تشکیل شد، اظهار داشت: در این جلسه که با حضور با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولانی از بانک مرکزی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و مسولان مربوطه برگزار شد، آخوندی گزارشی از وضعیت بازار مسکن ارائه کرد، افزود: برنامه های دولت در این حوزه توانمند سازی مردم با ارایه تسهیلات مسکن و همچنین حمیت در مسیر بازآفرینی شهری بوده است.

وی افزود: گزارش ارائه شده از سوی وزیر حاکی از این است عمده تولیدات مسکن در بخش اجتماعی صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت مدعی است طی ۴ ساله گذشته ١١٨ هزار واحد مسکن اجتماعی در کشور ایجاد کرده که این تعداد مسکن توسط بنیاد مستضعفان، بهزیستی و سازمان زمین و مسکن ایجاد شده و بر اساس توضیحات آخوندی نرخ رشد مسکن نیز بر اساس نرخ رشد تورم بوده است.

«به گفته وزیر راه و شهرسازی شرایط اقتصاد کلان در وضعیت مسکن دخیل بوده و نابسامانی بازار ارز و خروج آمریکا از برجام دو عامل مهم سلب آرامش در بازار مسکن بوده است».

وی با اعلام اینکه در طی ۵ سال گذشته نقدینگی در کشور چند برابر شده است ادامه داد: بعد از بررسی های تخصصی و اظهارنظر نمایندگان مشخص شد که بیشترین نقش در نابسامانی بازار مسکن مربوط به اقتصاد کلان است و متاسفانه دولت هم برنامه مشخص و مدونی در حوزه مسکن و کنترل عرضه و تقاضا ندارد.

بدری با اشاره به وجود ٢.۵ میلیون خانه خالی در کشور، تصریح کرد:وجود این نوع خانه در کشور نیز بر عدم تعادل عرضه و تقاضا دامن زده است؛ مقرر شد لذا کمیته ای با حضور برخی اعضای کمیسیون، معاونان وزارت راه، مسئولان سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری بحران و مشکلات موجود در حوزه مسکن تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نمایندگان نهایتا از توضیحات آخوندی قانع نشدند، گفت: وزیر راه مدعی است نابسامانی بازار ارز و خروج آمریکا از برجام دو عامل مهم سلب آرامش در بازار مسکن بوده است اما به عقیده ما اصلی این است که سوء مدیریت و عدم پیش بینی‌های لازم و همچنین عدم تامین و تنظیم بازار ارز عامل اصلی این نابسامانی‌ها است.

وی تصریح کرد: ما درباره وضعیت اجاره خانه‌ها و افزایش تصاعدی هزینه‌های این بخش از وزیر سوال کردیم اما در پاسخ هیچ برنامه،‌تصمیم و پاسخ قاطعی برای این بخش به ما ارائه نکرد و اصلا گویا وزرات راه و شهرسازی برنامه‌ای برای کنترل این بخش ندارد.

بدری یادآور شد: آخوندی درباره اجاره خانه‌ها عقیده دارد که بازار خود تعیین کننده این قیمت‌ها است و هیچ قولی مبنی بر تنظیم بازار مسکن به نمایندگان ارائه نکرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من به جای وزیر به شما قول میدهم به زودی زود روزی میرسه که خونه اینقدر ارزون بشه که در باور کسی نمیگنجه مثل قیمت خط موبایل که یه روزی دو میلیون خرید و فروش میشد اونم دومیلیون ده سال پیش اما الان شما با5000تومن میتونی دوتا خط بخری .اون موقع هم به هر کس میگفتی باورش نمیشد الان ما تو شیراز جایی زندگی میکنیم که از دوازده واحد اپارتمان هفت تاش خالیه و فروش نمیره..کم نیستند از این واحدها در شیراز و اقصی نقاط کشور و روز به روز بر تعداد انها اضافه میشند

    • بدون نام

      از این وزیر بی خیال و بی انگیزه انتظار بیشتری نمیشه داشت

    • بدون نام

      نماینده که برکنار نمیکنه وزیر بی لیاقت را همین میشه

    • عنقا

      به چی پاسخ میده دستی دستی از جانب خودشان میگن حباب من نمیدونم اگر برحام نبود بازم شما میگفتی که برجام بهانه شده متاسفم بافت فرسوده وغیره پیشکش

    • بدون نام

      این ها که بفکر مردم ایران نیستند سوریه عراق یمن حزب‌الله لبنان انصارالله

    • بدون نام

      وزیر و بانک مرکزی و ... خودشان با دروغ تبلیغاتی رونق مسکن و امار دروغ معاملاتی باعث تحریک فروشندگان به قیمت حبابی شدند و جوابی ندارند که بدهند.

    • بدون نام

      اینها را باید از کار برکنار و به زندان انداخت تا درس عبرت گردد، که باعث گرانی کاذب و حبابی مسکن نشوند که باعث بیکاری و طلاق و عدم ازدواج در جامعه شده و مملکت را بسوی فساد و جرم و جنایت و تباهی میکشانند.

    • بدون نام

      اقای اخوندی پس لطف کنید حال که مدیریت ندارید وهیچ اقدامی نمیتوانید برای گرانی بازار اجاره انجام دهید استعفا دهید چون مشخص شد اصلا صلاحیت اداره چنین پستی را ندارید وزیری که نتواند مشکلات جدیدی مردم وکشور را حل کند نباید در مقام ریاست باشد انقدر عصبانی هستم که شما لیاقت حل این معضل را ندارید وزیر فقط یدک مقام را میکشید چون این بازار اشفته به نفع شماست

    • بدون نام

      چون سال ۹۲ مانند الان قیمت مسکن کاذب و حبابی گران شد، باعث گردید تا چند سال بعد از ان خانه ها بفروش نروند و قیمت مسکن ثابت بماند، ولی متاسفانه بعضی از سود جویان کاذب جهت تحریک فروشندگان به افزایش قیمت حبابی به فروش نرفتنی، بر عکس توجیه میکنند که علت قیمت کاذب الان مربوط به سالهای قبل است که قیمت بالا نرفته، باز هم موجب ضرر فروشندگان‌ میگردند که تا چند سال دیگر هم مجددا خانه ها به فروش نرفته و قیمتها ثابت خواهد ماند.

    • بدون نام

      دروغ اخر و عاقبت ندارد، و نتیجه دروغ تبلیغاتی رونق مسکن و امار غلط معاملات مسکن بابت توهمی کردن فروشندگان مسکن به قیمت کاذب و حبابی نفروختنی همینها میشود که مستاجران و جوانان تازه به ازدواج رسیده نه تنها توان خرید ندارند بلکه توان اجاره دادن هم ندارند و باعث ضرر فروشندگان هم تا چند سال نفروختن میشوند که نا خود اگاه فساد و جرم و جنایت را در جامعه افزایش میدهند.

    • بدون نام

      ایا با این قیمتهای حبابی و نبود توان خرید میتوانند به اهدافشان برسند، مثلا بانکها میتوانند املاکشان را با قیمتهای نجومی که خریداری نیست بفروشند و مثلا ....

    • بدون نام

      خانه گران شده فقط در توهم فروشندگان ولی از نظر خریداران گران نشده، زیرا توان خریدی ندارند که تن به خرید بدهند و ضرر را بیشتر فروشندگان متوهم گشته میکنند، و وضعیت واقعی بازار، بدون دروغ به گونه ای است که امسال یک در صد خانه های مورد فروش هم به فروش نمیرود.

    • بدون نام

      اگر خریداران مسکن تن به خرید ندهند، فروشندگان مجبورند از توهم قیمت حبابی خارج شوند و قیمتها را حداقل ۵۰ در صد کاهش دهند.

    • بدون نام

      شما در نظر بگیرید در استخری که ۱۰۰۰ عدد ماهی باشد و ۱۰۰۰۰۰ نفر هم بالا سرشان ماهیگیر با قلاب باشد چه میشود، خب معلومه به ۹۹۰۰۰ ماهیگیر، ماهی نمیرسد، منضورم این است که بازار مسکن هم بدین شکل است که در مقابل ۱۰۰۰۰۰ فروشنده مسکن فقط ۱۰۰۰ مستاجر وجود دارد که توان خرید دارند و بقیه مستاجرها متقاضی هستند ولی توان خرید ندارند، در اصل باید قیمتها پایبن بیاید، اگر تن به قیمت کاذب ندهند. و به خاطر همین است که سود جویان جهت توهمی کردن فروشندگان به دروغ خبر رونق و امار دروغ خرید و فروش میدهند.

    • بدون نام

      این وزیر چه دردی می خوره

    • بدون نام

      چون خودش دست داره

    • بدون نام

      وقتی رئیسشون جوابگوی هیچ کسی نیست معلومه که این نور چشمی هاشم مثل اونن

    • ALI

      چه بهتر فعلا قول قبلی را عملی کنه جدید پیشکش....

    • کارمند

      وقتی نمیتونه کاری انجام بده وعملاً قدرتی نداره بهترین کار را کرده که قول بیخود نداده

    • بدون نام

      متاسفم

    • علی

      بخاطر اینه که هنوز توی همه قولهای قبلیش مونده.

    • براتی

      همه کسایی که میگن قیمت مسکن بخاطر ارز و برجامه و بازار تعیین میکنه قیمت رو. و نمی خوان کاری کنن چون خودشون کلی صاحب ملک و املاکن و به نفعشونه هر روز قیمت‌ها بره بالا. چرا ما باید توی ایران هر سال شاهد افزایش قیمت اجاره باشیم؟ الان اجاره بهای مسکن توی آمریکا و اروپا هم اینقدر گرون نیست امان از گر ایی که صاحب مال و اموال هستن و هر روزم دنبال کندن از مردمن

    • سالار

      پس این وزیر بدرد چه میخوره که جواب مردم نمیده؟
      باید برکنار کرد
      اینا که چسبیدن به کرسی ول کن هم نیستند
      نمیتونی بازار مسکن ساماندهی کنی برو کنار تا یه آدم درست وحسابی و کارکشته بیاد
      پدر مردم که در اومد با این هرج و مرج

    • بدون نام

      منافع اش در افزایش کاذب چند برابری مسکن بوده! چرا باید قیمتها رو کاهش بده وقتی به ضررشه؟!!!

    • بدون نام

      باید خدمت دوستانی که نظر میدن عرض کنم همین آقایونی که الان مهره خنثی شدن ملکاشونو که نجومی فروختن همرنگ مردم میشن رکود و بدبخت شدن ساده لوحایی که ملعبه دست این افراد شدن و با قیمتای پرت خرید کردن نزدیکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج