جاباما
۷۳۴۳۴۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تن‌زاده: رضایت کریمی را گرفتیم

مالک باشگاه سپیدرود روزهای پرچالشی را سپری کرد و در نهایت با علی کریمی تسویه حساب کرده و به این همکاری رسما پایان داد.

ورزش سه: جواد تن‌زاده مالک باشگاه سپیدرود رشت پس از تسویه حساب با علی کریمی سکوتش را شکست و درباره اتفاقات چند ماه اخیر این تیم گفت: «طبق نامه باشگاه تمامی مبالغ قرارداد آقای کریمی و کادر فنی ایشان تسویه شده و رضایت ایشان به طور کامل گرفته شده است و دیگر فکر نمی‌کنم مشکل مالی‌ وجود داشته باشد. جالب است سپیدرود با وجود مشکلات عدیده فصل گذشته‌اش تاکنون ۱۰۰ درصد قرارداد کادرفنی خود را پرداخته کرده است که بعید می‌دانم کادرفنی‌ دیگر تیم‌های لیگ‌برتری چنین دریافتی‌ای داشته باشند و در خصوص بازیکنان نیز بطور متوسط ۵۵ درصد پرداختی داشته است.»

در ادامه از او ادامه کار دست‌نشان گفت: «ما با آقای دست‌نشان قراردادمان را بسته‌ایم، ایشان پیش از این بوده‌اند و بعد از این هم کنار تیم خواهند ماند و در روزهای آتی طبق برنامه‌ که به باشگاه ارائه کرده‌اند پیش خواهند رفت و به امید خدا از روز شنبه برنامه تمرین تیم شروع خواهد شد. اگر آقای دست‌نشان صحبتی انجام ندادند یا کنار کشیدن و سکوت کردند به دلیل رعایت اخلاق حرفه‌ای‌ بوده چون می‌خواستند اول تکلیف آقای کریمی مشخص شود و کار ایشان به طور صددرصدی انجام شود و نمی‌خواستند با حاشیه کارشان را در سپیدرود استارت بزنند. به زودی سپیدرود قرارداد جذب بازیکنش را انجام خواهد داد و بازیکنان مدنظر آقای دست‌نشان را جذب خواهد کرد.»

تن‌زاده درباره شرایط مالی باشگاه و بحران‌هایی که در این مدت با دست به گریبان بودند نیز گفت: «ابتدا بگذارید یک توضیح کوتاه در خصوص ۴ ماه حضورم در کنار این تیم بدهم تا برخی مسائل ابتدا برای هواداران و سپس برای کسانی که کنار تیم هستند روشن شود؛ از زمانی که من مالکیت این تیم را عهده‌‌دار شدم مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای احیای این تیم خرج کردم. مطمئنا زمانی که مالکیت این تیم را عهده‌دار شدیم پشت آن اهداف و برنامه‌های مدونی قرار داشت اما بالطبع همه این را می‌دانند که کار در بخش خصوصی آن هم در فوتبال نیاز به حمایت همه جانبه و آرامش دارد که این آرامش و حمایت وقتی دیده می‌شود که مسئولین یک شهر یا استان پشت آن مدیریت یا مالک تیم باشند.»

وی افزود: «حالا بماند که درواقع حامیان ‌ما، فقط همان هوادارانمان در سکوهای ورزشگاه بودند و مسئولین فوتبال استان گیلان پشت تیم را در مقاطعی با مصاحبه‌هایشان خالی کردند و با مصاحبه‌هایی جهت‌دار تصمیم به تغییر مالکیت داشتند، ولی ما با همان شور و شوق و با قدرت بیشتر به کارمان ادامه دادیم. نایب رئیس هیات فوتبال استان گیلان چطور می‌تواند مالکیت را تغییر دهند آن هم در شرایطی که تیم در شرایط مسابقات قرار داشته و با کوچکترین حاشیه‌ای دچار مشکل می شد؟ ایشان اعلام کرده بودند ۳ خریدار در صف انتظار هستند در صورتی که هیچ خریدار واجد شرایط و صلاحیتی تا به امروز پا پیش نگذاشته است. آنها فقط با این صحبت‌هایشان ۲ ماه وقت سپیدرود را در فصل نقل و انتقالات گرفتند، روزهایی که می‌توانستیم بهترین شرایط و امکانات را برای تیم و مقدمات آماده‌سازی‌اش در لیگ‌برتر فراهم آوریم.»

او ادامه داد: «از آنجایی که ما اعتقاد داریم برای هر مجموعه ورزشی هوادار مهمترین و بزرگترین سرمایه است و ورزشگاه پرتماشاگر را پایگاه بسیار مهمی برای پیشرفت یک تیم می دانیم، به نظرم یکی از عوامل بسیار مهم ماندگاری سپیدرود در لیگ‌برتر همین هواداران پرشور بودند. در بگیریم چه کصورتی که آقایان منافع خودشان را بیشتر از تیم سپیدرود و عاشقان واقعی این تیم در نظر گرفته‌اند، سوالم این است شماهایی که فرصت سوزی کردید، حال اگر در لیگ نتوانیم نتیجه مناسبی پاسخگو خواهد بود؟ اینکه پرداخت بدهکاری مربوط به دوسال پیش باشگاه در اولویت بوده یا پرداخت هزینه های جاری تیمی که در لبه تیغ قرارداشت. چرا شما به محض اینکه دیدی تیم در لیگ ماندگار شد بصورت خودجوش مصاحبه کردید و به فکر پرداختهای دو سه سال پیش افتادید و از این اهرم خواستید مالک را تحت فشار قرار دهید چون با خودتان فکر کردید که در دو هفته باقیمانده تا پایان فصل دیگر این مالک شاید که توان پرداخت آن هزینه های گذشته را ندارد و بنابراین فرصت را غنیمت شمردید تا سناریوی تغییر مالکیت را آغاز کنید»

تن‌زاده اضافه کرد: «ما تاکنون سکوت کردیم تا جامعه هواداری که خود بیش از هر زمان دیگر با سیاستهای شما آشنایی دارند نتیجه گیری کنند. آنها گفته‌اند سه خریدار دست به نقد وجود دارد که همگی کذب محض است. جالب است بدانید این خریداران گاها در حساب هایشان ۷۰ هزار تومان بیشتر پول نبود ولی در برگه های دستی ۷ میلیارد تومان به هیات فوتبال استان گزارش شده است و هیات فوتبال بدون توجه به این اعداد و ارقام به صورت هدفمند اعلام می کنند که چنین خریدارانی برای تیم وجود دارد. صحبت آنها باعث شد که فضای جذب اسپانسر و تقویت مالی از تیم گرفته شود و به عبارت دیگر با نا امن کردن فضا ریسک سرمایه گذاری را افزایش دادند و از طرفی اینطور وانمود کردند که من به هیچ وجه قصد کنار رفتن را ندارم و قوی ترین سرمایه گذاران پشت در اتاق هیات فوتبال در صف انتظارند ، لذا من حتی به دوستان فرصت دادم تا اگر خریدار واقعی وجود دارد این فرصت را در اختیارش قرار میدهم که پس از تایید صلاحیت اداره ورزش با او توافق کنیم. در نهایت به نوعی مشخص گردید که دوستان فقط بدون تحقیق حرف زدند و ایجاد شائبه کردند و ادعایی بیش نبوده ولی متاسفانه همین حرف‌ها باعث شد که تیم به حاشیه برود و حتی در بیرون از استان نیز همین فضای تغییر مالکیت برای جذب هر بازیکن جدیدی نیز شک و شبهه ایجاد کرده بود. هیات فوتبال و شخص آقای مومنی در بیانات خودشان از انجام شدن یا نشدن تعهداتی که در قرارداد بوده گفته اند. می‌خواهم به آنها یادآور شویم که قراردادی که با بنده منعقد شده در ۷ بند بوده و من هر ۷ بند را اجرایی کردم حتی برای اولین بار شرکتی نام باشگاه سپیدرود رشت به ثبت رسید. »

مالک سپیدرود تصریح کرد: «اینکه باشگاه سپیدرود را در حالی تحویل گرفتم که بطور متوسط۵ درصد قراردادها تا دی ماه پرداخت شده بود و در مدت ۴ ماه به بالای ۵۵ درصد رساندم و این تزریق مالی که در حدود ۴.۲ میلیارد تومان انجام شد این همه برای شما سخت و غیر قابل قبول بود که به یکباره به یاد انجام تعهدات پرداخت پول دو سال پیش بازیکنان افتادید که آن هم باید انجام می شد؟ چرا در قرارداد شما عمدا حتی یک برگ پیوست نگذاشتید که به ریز این مبلغ تعهدات را اعلام کرده باشید؟ یعنی من باید علم غیب میداشتم که چه پولی را به چه کسی ازبابت بدهکاری دو سه سال پیش پرداخت کنم؟ شمایی که این همه دلسوزانه مدعی باشگاه هستید به نظر شما اگر این مبالغ که دو سال به تاخیر افتاده بود حالا اگر دو ماه دیگر پرداخت می شد ایرادی می داشت؟ متاسفانه و یاخوشبختانه کلیه اسناد ومکاتبات تهیه و ساخته شده توسط آقای مومنی بر علیه اینجانب در یک پاکت و بصورت کاملا اتفاقی به دست من رسیده است که نشان میدهد ایشان دقیقا از تاریخ ۲۴ فروردین شروع به سناریوی براندازی نموده است و جالب اینکه در آن تاریخ تقاضای تشکیل شورای تامین استان را از مدیر کل وقت اداره ورزش نموده و حتی در همان زمان با نماینده مجلس مکاتباتی داشته و بسیار مستندات دیگر . آیا همه این داستانها اتفاقی بوده است؟!! البته لازم به گفتن است که دریافت ۵درصد حق ثبت نیز شاید یک دغدغه برای هیات فوتبال است که از این طریق بخشی از هزینهای سالیانه جبران شود چرا که اینجانب از بابت حق ثبت و گرفتن سهمیه لیگ برتری مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان بلافاصله پرداخت کردم و البته در حدود ۱۷۵میلیون تومان دیگر نیز از طلب سالیانه هیات از سهم بلیط فروشی باشگاه به هیات فوتبال پرداخت شد و شاید شیرینی تغییر مالکیت همین مبالغ ناچیز می باشد!! نکته جالب داستان اینجاست که یکی از مهمترین کارهای هیات فوتبال در روز برگزاری مسابقات چیدمان و رزرو صندلی های vip هست که فقط یک ردیف صندلی به باشگاه تعلق داده شود و این در حالیست که در هیچ یک از استانهای دیگر چنین رویکردهایی تعریف نشده است زیرا یکی از روشهای جذب مدیران استانی جهت حمایت از باشگاه دعوت ایشان در جایگاه ویژه است که منافع آن به باشگاه برسد که ظاهرا این مُوضوع برای آقایان خوشایند نیست.»

تن‌زاده در پایان به صحبت مبالغ هزینه کردهای بدون مستندات در این باشگاه در دوره قبلی پرداخته و گفت: «موضوعی که آقای مومنی در خصوص پرداخت تعهدات به آن اشاره کرده‌اند را به نظرم خوب است اول خودشان بررسی کنند و بعد آن را عنوان کنند ایشان برای یکبار هم شده بفرمایند که مبلغ ۲ میلیارد تومان کمک مالی پرداختی توسط آقای دکتر نوبخت به این باشگاه چه شده است؟ در سال گذشته اسناد پرداختی که به ما داده شده ۱ میلیاردی و ۳۰۰ میلیون تومان است در صورتی که با مبلغ دریافتی ۷۰۰ میلیون تفاوت وجود دارد و جالب است که اسنادی مالی هم در این زمینه وجود ندارد و یا حداقل شفاف سازی نشده است که لازم است نهادهای بازرسی نگاه ویزه ای به این موضوع داشته باشند چون اگر شفافیت وجود میداشت آنگاه این تعهدات پیشین باشگاه ۳.۳ میلیارد نبوده و باید کمتر می شد.؛ من صحبتم این است اگر نمی توانید نقص خود را برطرف کنید آن را بر گردن شخص دیگری نیندازید همین حرف‌ها باعث می شود که تیم به حاشیه برود. این‌ها را گفتم تا هواداران بیشتر آگاه شوند و چون آنها از این پشت پرده ها خبر ندارند با تیم اینطور برخورد می کنند و مالک را مقصر می دانند. این مسیر انحرافی بود که آنها ایجاد کرده بودند ما مقابل این مسیر انحرافی ایستادیم و در آینده هم خواهیم ایستاد. حقایق را به مردم در آینده خواهم گفت تا بدانند ما با چه افرادی وارد معامله شدیم و چه‌ها بر سر ما آورده‌اند. بدانند که ناجوانمردانه به تیم ضربه زده‌اند و همه این‌ها نشان از این دارد که نیت خیری پشت این اهداف نبوده و نیست. من در حالی تعهدات پیشن باشگاه را تسویه کردم که خود ایشان نیز این روش را تایید کرده بودند و البته هیچ وقت باور نمی کردند که ما بتوانیم در مدت زمان دو هفته انتهایی فصل پیش همه کارها را انجام دهیم چون اطمینان داشتند که هیچ لیستی تحویل ما ندادند ولی خدا را شکر می کنم که بصورت غیر مستقیم این فهرست طلبکاران دو سه سال پیش باشگاه در اختیار ما قرار گرفت و با تشکیل کمیته تسویه کارها فوری انجام شد و از کل ۳.۳ میلیارد تومان در حدود ۲۰درصد باقیمانده بود که آن هم پس از مطلع شدن ایشان از موضوع و ایجاد فضای تغییر مالکیت باعث عدم مراجعه سایر بازیکنان به باشگاه شدند تا بتوانند از اهرم عدم تکمیل تعهدات برای تغییر مالکیت استفاده کنند.»

واین در حالیست که در قرارداد ایشان ماده قانونی فسخ قرارداد وجود نداشته و حتی حق واگذاری و انتقال به غیر نیز وجود دارد.

بنابراین متاسفانه آنچه که در این بین از دست رفت یک فرصت زمانی دو ماهه ای بود که برای باشگاه سپیدرود از دست رفت و حتی تاکنون هیچ یک از این دوستان اشتباه خود را مبنی بر عجله کردن در معرفی خریداران کاذب قبول نکردند و سعی در نا امن کردن فضای سرمایه گذاری و نیز فرار بخش خصوصی دارند. فقط امیدواریم که بتوانیم در این مدت زمانی محدود و با حمایت هواداران که بزرگترین سرمایه این تیم می باشند فصل بعدی را بدون استرس و دغدغه آغاز کنیم و به سرمنزل مقصود برسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج