جاباما
۷۳۴۵۵۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی خبر داد

اعلام نتیجه پرونده کیارستمی تا دو هفته آینده

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه رأی قطعی پرونده مرحوم کیارستمی تا دو هفته دیگر صادر می‌شود، گفت: سال گذشته ۵۶۰۰ شکایت در دادسرا‌های انتظامی این سازمان از پزشکان ثبت شده است.

خبرگزاری فارس: معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه رأی قطعی پرونده مرحوم کیارستمی تا دو هفته دیگر صادر می‌شود، گفت: سال گذشته ۵۶۰۰ شکایت در دادسراهای انتظامی این سازمان از پزشکان ثبت شده است.

اعلام نتیجه پرونده کیارستمی تا دو هفته آینده

علی فتاحی در نشست خبری رئیس سازمان نظام پزشکی در ارتباط با پرونده مرحوم کیارستمی اظهارداشت: در پرونده‌های انتظامی عدالت ایجاب می‌کند که خیلی به این مسئله توجه نداشته باشیم که شاکی و نقطه مقابل آن چه کسی است.

وی افزود: ما کارها را تخصصی انجام می‌دهیم و به دنبال این شکایت کارگروه تخصصی تشکیل شد و موضوع در دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفت. بر همین اساس 4 مورد کیفرخواست برای پزشک معالج صادر شد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در دادگاه تجدید نظر رأی بررسی شد و شاکی نسبت به موضوع اعتراض داشت در نتیجه پرونده به هیأت عالی انتظامی سازمان منتقل شد که نتیجه و رأی قطعی 2 هفته دیگر صادر می‌شود که پزشکی قانونی نیز در جریان این مسئله قرار دارد.

فتاحی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر آمار شکایت از پزشکان عنوان کرد: درمان می‌تواند عارضه داشته باشد که عارضه شکایت ایجاد می‌کند. ما باید توجه داشته کوچکترین کار درمانی می‌تواند با عارضه باشد بدون اینکه قصوری رخ دهد.

وی با بیان اینکه 3 درصد کل اقدامات درمانی دنیا منجر به شکایت می‌شود، افزود: در ایران 198 دادسرای انتظامی داریم که نقطه شروع طرح شکایت است همچنین 203 هیأت بدوی که نقش دادگاه را دارد و شامل 13 نفر اعم از قاضی، نماینده پزشکی قانونی و پزشکان رشته‌های مختلف است، داریم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی افزود: همچنین در کشور 35 هیأت تجدید نظر وجود دارد و در صورتیکه پرونده به نتیجه نرسد هیأت عالی انتظامی تصمیم نهایی را می‌گیرد که در تهران این هیأت را فقط داریم.

فتاحی بیان داشت: در سال 96 هر ایرانی 10.6 بار به مراکز درمانی مراجعه داشته که شامل اقدامات سرپایی و بستری بوده است که 900 میلیون بار کار درمانی در سال 96 انجام گرفته که 0.1 بار آن (9 میلیون بار) مربوط به بستری و 890 میلیون بار مربوط به مراجعه سرپایی بوده است.

فتاحی خاطرنشان کرد: از 890 میلیون بار مراجعه سرپایی 1600 شکایت در دادسراهای انتظامی مطرح شده که 670 مورد منجر به محکومیت شده است همچنین از 9 میلیون بار بستری 3970 مورد شکایت مطرح شده و از این آمار 1670 مورد منجر به محکومیت شد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: سال گذشته به طور کلی 5 هزار و 600 شکایت در دادسراها ثبت شد که 42 درصد منجر به صدور کیفرخواست و 58 درصد منجر به برائت کادر درمان شد.

فتاحی اظهارداشت: در بخش خدمات سرپایی پزشکان عمومی و دندان‌پزشکان و در بخش خدمات بستری متخصص زنان، جراحان و بخش ارتوپدی بیشترین شکایت را داشتند البته باید توجه داشت که فراوانی پزشک اورژانس بودن اقدامات و سایر نکات را در این مسئله باید در نظر گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج