۷۳۴۶۴۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خسرویار: کی‌روش چهره فوتبال ایران را تغییر داد

سرمربی تیم بانوان زیر ۱۹ سال ایران نسبت به شگفتی‌سازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ امیدوار است.

خبرگزاری تسنیم: کتایون خسرویار که سال‌ها از ایران دور بوده و شهروند اوکلاهامای آمریکا است، در گفت‌وگو با نشریه «گاردین» انگلیس گفت: من به زبان فارسی صحبت نمی‌کردم و چیزی از فرهنگ ایران نمی‌دانسنم و تنها چیز که می‌دانستم این بود که غذای ایرانی واقعاً خوب بود. ۱۲ سال پیش که برای بازی به ایران رفتم، محدودیت‌های زیادی وجود داشت و مردم از من می‌پرسیدند که «چرا می‌خواهی فوتبال بازی کنی؟ در خانه بمان و یاد بگیر همسر خوبی باشی»، اما افرادی که در مورد حمایت از فوتبال بانوان صحبت می‌کردند، اکنون کمک زیادی به ما می‌کنند.

وی ادامه داد: از آن سال‌ها چیزهای زیادی یاد گرفتیم چون مردان اجازه نداشتند به صورت فیزیکی دخالتی در فوتبال بانوان داشته باشند، حتی اگر تمامی آموزش‌های لازم را دیده بودند. ما این اجازه را پیدا کردیم تا در دوره‌های آموزشی حضور پیدا کنیم، اما در این‌ سال‌ها اوضاع تغییر کرده است.

خسرویار که پس از هشت سال حضور در تیم فوتبال بانوان ایران در سال ۲۰۱۳ اعلام بازنشستگی کرد و کمک‌ شایانی به ایران برای جدایی از قعر جدول رده‌بندی فیفا و قرار گرفتن در جمع ۵۰ تیم برتر جهان کرد، اولین مربی زن در خاورمیانه است که موفق شده مدرک مربیگری درجه A فیفا را بگیرد.

سرمربی تیم بانوان زیر ۱۹ سال ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: ما به سختی بودجه لازم را دریافت کردیم. فدراسیون هم تمام تلاش خود را می‌کند که بتواند برای ما اسپانسر بگیرد. وظیفه من هم این است تا مسیری را برای جوانان شکل دهم تا توانایی رقابت در رویدادهای جهانی را پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایران لیگ جوانان بانوان وجود ندارد و با ترفند پخش کردن بازیکنان زیر ۱۶ سال در تیم‌های حاضر در لیگ بزرگسالان بانوان سعی در آماده نگه داشتن بازیکنان‌شان داشته است، گفت: این به ما کمک ‌کند تا بازیکنان را برای بازی‌های آسیایی آماده کنیم چون حداقل با این روش آنها تجربه حضور در کمپ‌ها و مسابقات را پیدا می‌کنند. قطعاً این تغییرات چند ماهی زمان خواهد برد، اما ما به هدف‌مان خواهیم رسید. بازیکنان را هم به طور تصادفی انتخاب می‌کنم و برای مثال گاهی اوقات دارم در خیابان قدم می‌زنم که می‌بینم دختری با حرکات پا به توپ خود پسران را شکست می‌دهد و بازیکنی که من دنبالش هستم همان است.

خسرویار در پایان با اشاره به کار سخت تیم ملی فوتبال ایران برای صعود از گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با وجود پیروزی در بازی اول مقابل مراکش تأکید کرد: واقعاً به کارلوس کی‌روش و روش‌های مربیگری‌اش باور دارم. امیدوارم سورپرایز بزرگی در جام جهانی داشته باشیم. کی‌روش واقعاً چهره فوتبال ایران را تغییر داد. زمانی هم که من سرمربی تیم بانوان زیر ۱۹ سال ایران شدم، کارلوس به من گفت که اگر کمکی لازم داشتی، همیشه اینجا هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج