۷۳۴۶۷۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دعوای اپل و کاخ سفید بالا گرفت

پیش از این در خبرها آمده بود که طبق ادعای «نیویورک تایمز»، از سوی کاخ سفید به مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک اطمینان داده شد که گوشی های آیفون ساخته شده در چین مشمول افزایش تعرفه های مالیات بر واردات حاصل جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین قرار نخواهد گرفت اما...

برترین ها - ترجمه از احمد محمدی: پیش از این در خبرها آمده بود که طبق ادعای «نیویورک تایمز»، از سوی کاخ سفید به مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک اطمینان داده شد که گوشی های آیفون ساخته شده در چین مشمول افزایش تعرفه های مالیات بر واردات حاصل جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین قرار نخواهد گرفت. همچنین در مورد چگونگی ارسال محموله های اپل به کارخانه های ساخت آیفون در چین مانند Foxconn و Wistron نیز سوال هایی وجود دارد.

دعوای اپل و کاخ سفید بالا گرفت

بعدازظهر روز 19 ژوئن (29 خرداد) پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید اظهار کرد که از هیچ گونه معافیت در نظر گرفته شده برای آیفون در مذاکرات تجاری با چین، آگاهی ندارد. در 6 ژوئیه (15 تیر)، ایالات متحده و چین به طور متقابل 25 درصد مالیات بر کالاهای وارداتی از یکدیگر (به ارزش تقریبی 34 میلیارد دلار) را اعمال خواهند کرد. اما در اواخر دوشنبه، رئیس جمهور ترامپ درخواست کرد که نماینده تجاری ایالات متحده لیستی به ارزش 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین را که بتوان تراز مالیاتی 10 درصدی را بر آن اعمال کرد، مشخص کند که چین از این حرکت به عنوان یک «باج خواهی» از سوی دولت ترامپ یاد کرده است.

در جلسه ای که ماه گذشته بین تیم کوک با رئیس جمهور ترامپ و رئیس مشاوران اقتصادی اش، لارنس کودلو، برگزار شد، مدیر عامل شرکت اپل توضیح داد که گذاشتن مالیات بر واردات چینی مشابه گذاشتن مالیات بر مصرف کننده های آمریکایی است.

به عنوان مثال، اگر 10 درصد مالیات بر آیفون (های ساخته شده در چین) قرار داده شود، اپل دو گزینه در پیش روی خود خواهد داشت: یا باید این 10 درصد را از جیب خود پرداخت کند و سود کمتری نصیبش شود یا آن که 10 درصد به قیمت آیفون ها بیفزاید که این گزینه نیز باعث کاهش تقاضای بازار برای گوشی های آیفون خواهد شد.

اپل امیدوار است که جنگ تجاری مابین چین و آمریکا به جایی نرسد که مجبور به اتخاذ یکی از این دو تصمیم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج