جاباما
۷۳۴۹۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اوباما: همه ما زمانی مهاجر بوده ایم

رئیس جمهوری پییشین آمریکا به مناسبت روز جهانی پناهجویان با بیان اینکه همه ما روزی مهاجر بوده ایم گفت: آیا ما ملتی هستیم که بی رحمانه کودکان را از آغوش والدین خود جدا می کند؟

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری پییشین آمریکا به مناسبت روز جهانی پناهجویان با بیان اینکه همه ما روزی مهاجر بوده ایم گفت: آیا ما ملتی هستیم که بی رحمانه کودکان را از آغوش والدین خود جدا می کند؟

باراک اوباما روز چهارشنبه در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود نوشت: اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که در آمریکا متولد شده اید، برای لحظه ای تصور کنید که شرایط، شما را در جای دیگری قرار می داد. تصور کنید در کشوری متولد می شدید و رشد می یافتید که برای زندگی خود و فرزندانتان ترس داشتید.

وی افزود: جایی که سرانجام شما را بسیار ناامید می کرد و تصمیم می گرفتید که برای رهایی از رنج، آزار، اذیت و خشونت و با این انگیزه بسیار انسانی برای ایجاد زندگی بهتر برای بچه های خود، هزاران مایل را در تاریکی و شرایط خطرناک پشت سر بگذارید.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا ادامه داد: این واقعیت برای بسیاری از خانواده هایی است که ما می بینیم و چهره هایی است که می گویند و می شنویم و تماشای خانواده هایی که واقعا شکسته شده اند تا یک سوال بسیار ساده را مطرح کنند: آیا ما ملتی هستیم که بی رحمانه کودکان را از آغوش والدین خود جدا می کنند یا ما ملتی هستیم که خانواده ها را ارزشمند می داند و تلاش می کند تا آنها را با هم نگهدارد؟ آیا ما به اطراف هم نگاه می کنیم یا فقط خود و فرزندانمان را می بینیم؟

اوباما تاکید کرد: توانایی ما برای تصور کردن خودمان در جای دیگران برای گفتن زیبایی های خدا ، بخشی از آن چیزی است که ما را انسان می سازد و یافتن راهی برای پذیرایی از پناهنده و مهاجر - با این فرض که به اندازه کافی بزرگ و خرد داریم تا همزمان از قوانین و ارزش های افتخارآفرینمان حمایت کنیم- بخشی از آن چیزی است که ما را آمریکایی می سازد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا تصریح کرد: پس، تقریبا همه ما یکبار بیگانه بوده ایم و خانواده های ما از ورای اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و یا ریو گراند عبور کردند، ما فقط در اینجا هستیم زیرا این کشور از آنها استقبال کرد و به آنها آموخت که آمریکایی ها فراتر از آن هستند که به نظر ما می رسند. یک آمریکایی بودن، یک تعهد مشترک برای یک ایده آل دارد و آن هم این است که همه با هم برابرند و همه شایستگی بهتر شدن را دارند.

اوباما خاطرنشان کرد: این میراث را پدران و مادران و اجداد ما در نسل قبل ایجاد کرده اند و ما باید برای نسل های آینده محفاظت کنیم اما باید بیش از آنچه می گوئیم «این چیزی نیست که ما هستیم»، عمل کنیم. ما باید آن را از طریق سیاست ها، قوانین، اقدامات و آرایمان ثابت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج