۷۳۵۰۹۶
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

امروز طولانی‌ترین روز سال است

کارشناس نجوم با بیان اینکه امروز طولانی ترین روز سال است، گفت: امروز خورشید به حداکثر ارتفاع خود در آسمان می رسد که انقلاب تابستانی رخ می دهد.

خبرگزاری مهر: علی آزادگان در خصوص اعتدال و انقلابهای فصلی که بر اساس وضعیت خورشید در آسمان تعیین می شوند، گفت: در روز آغاز سال خورشیدی، اعتدال بهاری رخ می دهد؛ در این رویداد خورشید دقیقا در محل تقاطع استوای سماوی و دایره البروج، در میانه آسمان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه معمولا در سال دو اعتدال رخ می دهد، گفت: اعتدال بهاری و اعتدال پاییزی از رویدادهایی هستند که خورشید در میانه آسمان قرار می گیرد.

به گفته این کارشناس نجوم، یکی از این روزهای ویژه، روز اول تابستان یا انقلاب تابستانی است؛ در این روز خورشید به حداکثر ارتفاع خود در آسمان رسیده و ارتفاع سایه ها نیز به حداقل خود می رسند.

آزادگان خاطر نشان کرد: این روز از نظر طول شب و روز دقیقا در نقطه مقابل شب یلدا قرار دارد؛ یعنی روز به حداکثر و شب نیز به حداقل می رسد؛ البته روز ابتدای تابستان از روز قبل خود فقط چند ثانیه طولانی تر است ولی می توان آن را نقطه اوج روزهای طولانی دانست و از فردای آن هر روز کمی کوتاهتر و به طول شب اضافه می شود.

وی با بیان اینکه ایران در نیمکره شمالی قرار دارد، اظهار داشت: درست در همین زمان که انقلاب تابستانی در نیمکره شمالی رخ می دهد، اهالی نیمکره جنوبی در این روز سال با انقلاب زمستانی مواجه هستند و برای آنها اولین روز زمستان آغاز می شود.

وی با اشاره به زمان دقیق انقلاب تابستانی گفت: امروز ۳۱ خردادماه، انقلاب تابستانی، در ساعت ۱۴ و ۳۷ دقیقه خواهد بود؛ از این رو می توان امروز را بلندترین روز سال دانست که طول آن ۱۴ ساعت و ۴۵ دقیقه و ۳۵ ثانیه است.

وی تاکید کرد: این روز دو ثانیه از روز قبل و بعد خود (۳۰ خرداد و یک تیر) طولانی تر است.

آزادگان افزود: این روزهای طولانی برای آن دسته از ساکنان نیمکره شمالی که به قطب شمال زمین نزدیک هستند بسیار طولانی تر خواهد بود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روز یلدا مبارک ؛)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج