۷۳۵۳۶۳
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

عراقچی: برجام در «آی سی یو» است

عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، از اعضای تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۵+۱ در موضوع هسته‌ای در بروکسل با یورونیوز گفتگو کرد.

یورونیوز: عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، از اعضای تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۵+۱ در موضوع هسته‌ای در بروکسل گفتگویی کرد.

آقای عراقچی درباره چگونگی حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق هسته ای گفت: «امروز در کنفرانس مربوط به ایران گفتم برجام در آی سی یو است چرا که مهم ترین نقطه تعادل خود را از دست داده است. نقطه تعادل آن خروج آمریکا از برجام است. حال اگر اروپا و دیگر امضاکنندگان برجام می خواهند این توافق هسته ای را حفظ کنند باید فداکاری بیشتر کنند و خصوصا عدم حضور آمریکا و تحریم های دوباره این کشور علیه ایران را جبران کنند.»

عباس عراقچی می گوید برجام و تحریم ها هیچ گاه نمی توانند در کنار هم بنشینند. وی گفت: «اغلب مردم ایران امروز به اروپا هم اطمینانی ندارند و اروپا برای کسب اطمینان این مردم باید تلاش کنند. ایرانیها می گویند خروج امریکا‌ از برجام تنها بازی پلیس بد و پلیس خوب است. نقش پلیس خوب‌ را اروپا بازی می کند.»

وی درباره خواسته های ایران از اروپا گفت: «آنچه که برای ما اهمیت دارد اجرای کامل و تمام عیار برجام است. برای ما اهمیتی ندارد چگونه اروپا قصد دارد برجام را حفظ و تحریم های آمریکا را دوربزند. آنچه که برای ما اهمیت دارد حضور و ماندگاری شرکت های اروپایی در ایران است. آنچه که برای ما اهمیت دارد فروش نفت خام است. ما می خواهیم که پول ها براحتی به حساب ما واریز شود. باید یک ارتباط بین بانکی بین ما و اروپا باشد. این موضوع با اروپایی هاست تا راه اصلی را پیدا کنند.»

عضو تیم مذاکره کننده توافق هسته ای ایران گفت که چشم انداز روشن و مثبتی برای ادامه مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام وجود ندارد اما او منتظر است همانگونه که ایران فداکاری های زیادی برای حفظ برجام کرده است اروپا نیز دست به فداکاری بزند.

حسن روحانی پس از خروج آمریکا از برجام مهلتی زمانی به اروپا داد تا با حمایت از برجام این توافق را زنده نگه دارد. عباس عراقچی می گوید انتظار ایران بسر آمده است و احتمال خروج ایران از برجام در هفته های آینده وجود دارد.

وی گفت: «نمی توانم بگویم چشم انداز ادامه مذاکرات با اروپا روشن و مشخص است و می تواند ما را به دستیابی یک بسته مشترک برای حفظ برجام رهنمون کند. ما همچنان منتظریم و امیدوار تا بسته پیشنهادی اروپایی ها مورد رضایت ایران باشد تا ایران از برجام خارج نشود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر در دفاع از برجام صحبت کردی اقای عراقچی الان فهمیدی سودی ندارد.اگر توصیه های رهبری را مو به مو اجرا می کردید و تضمینهای بهتر و محکمتری از امریکا می گرفتید و ضعیت بهتر بود . ولی افسوس

    • بدون نام

      سید جان اخه دیگه برجام تمام شده است حالا شما میگی برجام توای سی یو حالا تحریم وبرجام بهانه هست چه این موضوع چه چه اقتصاد در مریضی به سر میبره که هیچ کسی جلو دارش نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مخالفن برجان کاس باجای حرف مفت جایگزینی برای برجام داشتن اگر برجام نبود کشور نابود میشد انصاف داشته باشید

    • کارمند

      برجام دفن شده حلواش هم خوردید هفته وچهلم هم گرفتید.واقعا دنبال چی هستید؟

    • مهدی

      آقای دکتر ...ورقه اهدا اعضا بدن را ببرید انگشت بزند ...الان امثال بابک زنجانی در کما نیازبه عضو دارند

    • بدون نام

      آقای عراقچی اگر برجام در آسی یو است وامیدی به آن نیست ! دستگاههایی که بهش وصل است قطع کنید !مردم از این بلا تکلیفی در ییان!!!

    • بدون نام

      لابد سطح هوشیاری شم خیلی اومده پایین؟

    • کاوشگر فضایی

      این همه مذاکره کردید ، اخرش هم نوزاد برجام رفت ICU ...

    • بدون نام

      هر کشوری دنبال منافع خودش هست . پس این اصل مهم را رعایت کنید. تا پیروز میدان باشید. و لاغیر

    • بدون نام

      آنقدر در سیاست خارجی ضعیف هستیم که از کشور های دیگر تقاضای فداکاری داریم . آخر برادر عزیز اگر ما برجام پذیرفتیم بخاطر مسائل اخلاقی و با فداکاری نبود بلکه از روی اجبار و ترس از بروز جنگ بود . حالا هم بهتر است بجای داشتن توهم قدرت مندی در عرصه بین الملل برویم با آمریکا مذاکره هوشمندانه انجام دهیم و خودمان را از این بن بست خارج کنیم .

    • بدون نام

      برجام کارش از مرگ هم گذشته شما نمیخواهید دست از سر جنازه اش بردارید و به فکر کار و رفع مشکلات اساسی با توجه به توان و ظرفیت داخلی باشید .فکر نان کن که خربزه آب است

    • بدون نام

      خودت کجایی عباس؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج