۷۳۵۳۷۴
۴ نظر
۵۰۱۴
۴ نظر
۵۰۱۴
پ

درخواست برای بازگرداندن ایران به لیست FATF

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته فرعی دائمی سنا درباره تحقیقات در نامه به وزیر خزانه‌داری این کشور خواستار بازگرداندن ایران به لیست سیاه «گروه ویژه اقدام مالی» شدند.

خبرگزاری فارس: دو عضو ارشد کنگره آمریکا از وزیر خزانه‌داری این کشور خواستند با استفاده از نفوذ واشنگتن، ایران را به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی برگرداند.

«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به همراه «راب پورتمن» رئیس کمیته فرعی دائمی مجلس سنای آمریکا در نامه به وزیر خزانه‌داری آمریکا بر لزوم قرار گرفتن و حفظ نام ایران در فهرست سیاه پولشویی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تاکید کردند.

آنها در این نامه از «استیون منوچین» خواستند با استفاده از نفوذ آمریکا، در جلسه هفته آینده گروه ویژه اقدام مالی اقدام به قرار گرفتن ایران در این فهرست سیاه کند.

این دو قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی با انتقاد از مواضع دولت سابق دموکرات این کشور و توافق هسته‌ای ایران، برجام را «توافقی به شدت معیوب» خواندند.

آنها همچنین از دولت باراک اوباما به دلیل کم کردن فشارهای اقتصادی و حمایت آن از تصمیم ژوئن ۲۰۱۶ گروه ویژه اقدام مالی برای تعلیق ایران از لیست سیاه کشورهای پرخطر در حوزه مالی و بانکی به شدت انتقاد کردند.

رویس و پورتمن در این نامه، ناخرسندی خودشان را از تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه مذکور طی دو سال گذشته ابراز داشته و مدعی شدند که ایران در این مدت به «اقدامات خطرناک خود ادامه داده است».

به ادعای این دو قانونگذار کنگره آمریکا، «به تامین مالی سازمان‌های تروریستی از قبیل حماس و حزب‌الله (لبنان) ادامه می‌دهد».

در پایان این نامه آمده است: «زمان آن فرا رسیده که بفهمین ایران به رغم قول‌هایش در دو سال گذشته، اقدامات ضروری بریا خارج شدن از فهرست سیاه کشورهای پرخطر گروه ویژه اقدام مالیناکام مانده است. آمریکا باید اکنون از نفوذ خود در داخل گروه ویژه اقدام مالی برای اعمال مجدد تدابیر تنبیهی علیه ایران و حفاظت از سیستم مالی بین‌المللی استفاده کند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شک نکنید هماهنگی هایی از داخل با خارج و از خارج با داخل وجود داره در پیشبرد اهدافی.حتی یک لحظه شک نکنید!

    • بدون نام

      با این همه دشمنی و اعلام آشکار مبنی بر نفوذ آمریکا و تعریف متفاوت از تروریست توسط آنها باز عده ای دنبال پیوستن و تصویب این لایحه استعماری برای تحت فشار قرار دادن ایران بصورت آگاهانه هستند

    • بدون نام

      چرا وقتی همه دنیا با ان موافقند ما مخالفیم،این ایجاد شبهه نمیکنه؟شاید حکمتی باشه که ما نمیدونیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج