۷۳۵۳۹۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

روابط چین و آمریکا شکننده شده است؟

تازه ترین نتایج یک تحقیق که توسط گروه رادیوم درباره سرمایه گذاری چین در آمریکا صورت گرفته است نشان می دهد مناسبات دو کشور بسیار شکننده است.

خبرگزاری ایرنا: تازه ترین نتایج یک تحقیق که توسط گروه رادیوم درباره سرمایه گذاری چین در آمریکا صورت گرفته است نشان می دهد مناسبات دو کشور بسیار شکننده است.

چین و آمریکا در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی از دریای جنوبی و تایوان گرفته تا بحث کره شمالی و روابط تجاری دچار اختلافات زیادی هستند که مناسبات آنها را شکننده کرده است.

آمار ارایه شده این گروه که تارنمای 'یی سی' چین به آن اشاره کرده است نشان می دهد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون چین در آمریکا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است که در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی ۹۲ درصد کاهش یافته است.

اتاق بازرگانی چین با آمریکا هم تحقیقات و نظرخواهی جداگانه ای انجام داده است که نشان می دهد ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان تیرگی فزاینده روابط دو کشور را جدی تر از هر زمانی توصیف کرده اند.

این نهادهای پژوهشی خاطر نشان کرده اند که در سال گذشته میلادی ۳۰ درصد از سرمایه گذاری مستقیم چین در آمریکا بوده است اما روابط دو کشور روز به روز بدتر شده است.

'شوچن' رییس اتاق بازرگانی چین و آمریکا می گوید که روابط بسیار بدتر از گذشته است از آن بدتر اینکه آینده درخشانی هم در مناسبات دیده نمی شود و طرفین وارد یک درگیری تجاری شده اند.

گزارش ها نشان می دهدکه تاثیرات منفی در روابط تجاری دو کشور هنوز به طور جدی مشاهده نشده است و در روزها و ماه های آینده تبعات تنش های تجاری مشخص خواهد شد.

وزارت بازرگانی چین و وزارت خارجه این کشور در بیانیه هایی به آمریکا هشدار داده اند که شدت گرفتن تنش ها باعث خواهد شد تا به هر دو کشور بخصوص در عرصه اقتصادی آسیب های زیادی وارد شود و افزوده اند که پکن در برابر واشنگتن کوتاه نخواهد آمد و در برابر تعرفه های اعمالی آن کشور، تعرفه های متقابل وضع خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج