۷۳۵۴۵۱
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا نتانیاهو پای «بحران آب» ایران را وسط کشید؟

انتخاب به نقل از روزانا رمّال در البناء نوشت: جان بولتون، باز جمهوری خواه آمریکا در سال ۲۰۱۷ در جمع بزرگی از مخالفان ایرانی نظام جمهوری اسلامی که در پاریس برگزار شد حضور یافت و طی سخنانی این دیدار را اتفاق مهمی دانست که می‌تواند پیام‌های مستقیمی را به معارضان ایرانی برساند مبنی بر اینکه می‌توانند به ایران باز گردند و نباید امید خود به هم پیمانان آمریکایی شان را از دست بدهند!

انتخاب به نقل از روزانا رمّال در البناء نوشت: جان بولتون، باز جمهوری خواه آمریکا در سال ۲۰۱۷ در جمع بزرگی از مخالفان ایرانی نظام جمهوری اسلامی که در پاریس برگزار شد حضور یافت و طی سخنانی این دیدار را اتفاق مهمی دانست که می‌تواند پیام‌های مستقیمی را به معارضان ایرانی برساند مبنی بر اینکه می‌توانند به ایران باز گردند و نباید امید خود به هم پیمانان آمریکایی شان را از دست بدهند!

این رسانه عرب زبان ادامه داد: بر این اساس، سخن مستقیم بولتون امروز با توجه به تقاطع آن با نظر اسرائیل در این باره و خطاب قرار دادن ملت ایران، به اضافه فشار‌های بی سابقه بر تهران، امروز بار دیگر مطرح شده است.

با توجه به اینکه بولتون امروز مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ شده است، گفتمان سیاسی وی زبان حال دولت آمریکاست و بر این اساس، دولتمردان آمریکایی به دنبال انسجام کاملی برای تامین امنیت هم پیمان اسرائیلی خود هستند.

پس از تعیین بولتون بعنوان مشاور امنیت ملی، نگرانی‌ها در خاورمیانه در خصوص افزایش فشار‌ها بر ایران افزایش یافت؛ همانطور که پس از آن، ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، تحریم‌ها علیه ایران و حزب الله را به بالاترین سطح خود رساند و به همراه ریاض و اسرائیل در صدد فشار بر ایران در مورد پرونده سوریه برآمد.

در این میان، ریاض سعی دارد ایران را به لحاظ سیاسی و رسانه‌ای محاصره کند و دولت آمریکا هم به دنبال تحریک افکار عمومی بین المللی علیه نقش ایران در پیشروی حوثی‌ها در یمن و به خطر انداختن منافع سعودی‌ها در این کشور است. این تحریکات به نظر منحصر به دایره افکار عمومی بین المللی در مورد ایران نمی‌شود و در پی آن است که نظر مردم داخل این کشور را نیز تغییر دهد. البته در این میدان، ریاض تنها نیست و صحبت‌های نتانیاهو خطاب به مردم ایران در مورد بحران آبی که این کشور با آن مواجه است نیز تلاشی در جهت تحریک مردم ایران محسوب می‌شود.

کاملا مشخص است که آمریکا، اسرائیل و عربستان به سمت برانگیختن ملت ایران گرایش دارند، چرا که می‌دانند امکان دستیابی به این هدف از طریق جنگ نظامی وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی

      نکته در اینجاست که مسئولین ایران باید حواسشان به ملت ایران یعنی تنها پشتبانان این نظام قرار گیرد و قدر ملت را بدانند وسعی کنند تا آنجا که میتوانند در جهت خدمت بی منت به این ملت صبور کوتاهی نکنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خواب ببینی

    • پرشین گلف

      تادیرنشده ضعف کم آبی رابرطرف کنند چون بیگانه سوءاستفاده میکند

    • بدون نام

      چون ایران به زودی بیابان بزرگ میشه و همه نگرانند

      پاسخ ها

      • علی کرمانشاه

        ایران به اندازه کافی منابع آبی دارد که اگر با دزدان غارتگر برخورد قاطه بشود خروجی آن رضایت مردم و داشتن منابع مالی کافی برای احیاء و نهایتا انتقال آب از مناطق پر آب کشور به مناطق بحرانی کشور را در دستور کار قرار دهد

    • بدون نام

      شیمون پرز نخست وزیر وقت اسرائیل چندین سال پیش جنگ داخلی ایران بر سر آب رو پیش بینی کرده بود به نظرتون از کجا مطمئن بود ؟ اونها مثل ما سرشون رو مثل کبک تو خاک خاک نکردن و چندین ساله در مورد تاریخ و جغرافیا و جامعه ما در حال تحقیق هستن و به نقطه ضعف های ما کاملا آگاه هستن شکی نیست در بزرگترین مجموعه های آب و فاضلاب ما نفوذ کرده اند تا مدیریت دقیق و عملی از دستان ما خارج بشه و کشور به این روز بیوفته و الان هم دارن برای ما ادای فرشته نجات رو درمیارن . برماست که برماست ، خود کرده را تدبیر نیست

    • بدون نام

      چون مدیران و مسئولان ما فقط تو
      مال اندوزی و اختلاص تبحر دارن
      ولاغیر

    • حامدنوشادیفرد

      هربلایی دلتون میخوادسراین ملت بدبخت میارین

    • بدون نام

      واقعا چرا

    • بدون نام

      کاش ایرانی نبودم و لبنانی بودم

      پاسخ ها

      • علی کرمانشاه

        تو چه حقیر و بدبختی که به ملت جنگ زده لبنان که هر دقیقه زیر آتش موشکهای صهیونیزمی جوانانشان تکه پاره میشوند واکثر زنان بیوه و فرزندانها یتیم برزگ میشوند حسادت میکنی.واقعا برای امثال تو با این تفکر خودخواهانه و بیمار متاسفم

      • بدون نام

        جناب متاسف، کاملا معلومه این بنده خدا کنایه زده و منظورش اینه که اگه لبنانی بود بیشتر از مردم ایران بهش توجه و رسیدگی میشد.

    • بدون نام

      بی لیاقتی مدیران وسران کشور باعث ورود امثال نتانیاهو شده فساد عاقبت بدی برایمان رقم خواهدزد ...

    • بدون نام

      آخرش میمیریم دیگه ...بالاترازسیاهی رنگی نیست

    • ن. ن

      بعید نیست که اسراییل داره ابهای زیر زمینی کشورهای مجاورش رو میکشه و بالطبع ابهای زیر زمینی ایران رو هم میکشه
      ازین صهیونیست ها هیچ کار بعید نیست تمام علوم دنیا رو با دقت یاد گرفته اند
      تمام امریکا در اختیار یک در صد کم جمعیت امریکا یعنی صهیونیست هاست
      پشتیبان هم هستند مثل ما ایرانی ها نیستند که فقط بفکر خودمون هستیم و تا به جایی میرسیم دیگران رو فراموش میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج