۷۳۵۴۹۳
۹۲ نظر
۵۰۰۶
۹۲ نظر
۵۰۰۶
پ

وضعیت بحرانی آب شُرب در خوزستان

طی روزهای گذشته، در پی افزایش شوری آب در چند شهر خوزستان و به خصوص شهرستان آبادان و رسیدن ناخالصی آن به بالای ۸ هزار میکروموس، مردم این شهر مقابل اداره آب و فاضلاب این شهر تجمع کرده و خواستار رسیدگی فوری به حل مشکل شورای آب شدند.

برترین ها: طی روزهای گذشته، در پی افزایش شوری آب در چند شهر خوزستان و به خصوص شهرستان آبادان و رسیدن ناخالصی آن به بالای ۸ هزار میکروموس، مردم این شهر مقابل اداره آب و فاضلاب این شهر تجمع کرده و خواستار رسیدگی فوری به حل مشکل شورای آب شدند.

مردم برخی شهرهای خوزستان در حالی دست به اعتراضات زدند که طی روزهای اخیر آب شرب برخی شهرستان های این استان شور شده است و مردم برای دریافت آب شرب سالم در صف خرید آب ایستاده‌اند. معضل شور , گل‌آلود بودن و غیربهداشتی بودن آب شرب مردم خوزستان، بحث امروز و دیروز نیست، گویی به یک امر طبیعی تبدیل شده است!

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در گفتگو با «ایلنا» با اشاره به مشکل کم‌آبی گفت: خشک‌سالی یک پدیده موقتی است و باید با آن مقابله کرد اما کم آبی یک پدیده مستمر است که باید با آن زندگی کرد و سازگار بود. وی افزود: تا این لحظه واردات آب نداشته‌ایم.

انتخاب به نقل از اندیشکده «شورای آتلانتیک» آمریکا درباره بحران آب در ایران نوشت: ایران در طی این سالها با چندین بحران در مورد آب روبرو بوده است که اهمیت این مسئله بسیار زیاد است. تقریبا هر دور در ایران شاهد اعتراضاتی از سوی کشاورزان در مورد کمبود آب هستیم. اگرچه اثرات گرم شدن هوای کره زمین و کاهش باران در طی سال های گذشته می تواند نقش مهمی در این مشکلات داشته باشد اما نمی توان به عامل سوءمدیریت که مهم ترین دلیل آن است اشاره ای نکرد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شوری آب در این شهرستان به «ایسنا» گفت: پیش روی آب دریا از خلیج فارس به رودخانه اروند و کارون و برداشت بی رویه طرح‌های توسعه نیشکر از آب رودخانه کارون در مسیر اهواز به خرمشهر باعث شوری آب خرمشهر شده است. وی افزود: اظهار کرد: امسال نزولات آسمانی کم بود و شاهد خشکسالی در کشور و استان خوزستان بودیم و این مساله باعث شد تا آب‌های کمی پشت سدهای استان ذخیره شود.

نماینده آبادان با انتقاد از وضعیت آب، فروش آب در این شهر را تکذیب کرد و گفت: آب آنقدر شور است که حتی نمی‌توان آن را به چشمان زد. به دلیل شور بودن آب، تصفیه‌خانه‌ها با مشکل مواجه شدند. ناتوانی مسئولین منجر به فشار به مردم شده است.

همچنین «ایلنا» به نقل از مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عمل وزارت نیرو نوشت: در تلاش هستیم با همکاری مردم و مدیریت مصرف میزان برداشت از کانال مارد را محدود و بیشتر از منابع طرح غدیر و آب شیرین کن ها آب مورد نیاز تامین شود. میثم جعفرزداه درباره اقدامات انجام گرفته برای برطرف کردن شوری آب آبادان و خرمشهر اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته سازمان آب و برق خوزستان قرار است تا ماه آینده خط دوم طرح غدیر وارد مدار شود که می تواند مشکل آب خرمشهر و آبادان را کاهش دهد.

غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین وضعیت آب شرب آبادان و اعتراضات گسترده مردم این شهر نسبت به این موضوع، گفت: مردم شهر آبادان در تجمعات شعارهای بسیاربسیار بدی را سر می‌دهند و این موضوع را متوجه مسئولان شهر از جمله استاندار و علی‌الخصوص فرماندار شهر می‌دانند.وی افزود: بحران آب شرب در خرمشهر و سایر شهرهای خوزستان به مراتب کمتر از آبادان است.

«برنا» هم در ایران باره نوشت: با دستور استاندار خوزستان، آب مصرفی دو ماه شهرهای آبادان و خرمشهر برای خرداد و تیر به علت شوری بالا رایگان اعلام شد. بنا به دستور غلامرضا شریعتی، آب بهای خرداد و تیر (قبوض آب) از شهروندان آبادان و خرمشهر دریافت نخواهد شد. این دستور به علت شوری بیش از حد آب در شهرهای آبادان و خرمشهر در ماه های اخیر صورت گرفته است.

نماینده مردم ماهشهر،بندر امام خمینی ، امیدیه و هندیجان با بیان اینکه رود کارون وضعیت اسفناکی دارد و در برخی نقاط فاضلاب وارد آن می‌شود به «ایلنا» گفت: ما در تابستان امسال حتما قطعی آب خواهیم داشت، حتی اکنون نیز در برخی نقاط آب جیره بندی شده است. وی با بیان اینکه آب موجود هم به لحاظ بهداشتی قابل استفاده نیست، افزود: در خیلی نقاط استان حتی آب لوله‌ها برای شست‌وشوی البسه و ظروف هم استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به خاطر سدهای بالادستی و کمبود آب مخازن سدها در منطقه بحران حاکم است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر کشاورزی استان به دلیل عدم امکان رهاسازی آب از بالادست رو به تعطیلی بوده و به مخاطره افتاده است. او گفت: در حال حاضر رود کارون وضعیت اسفناکی دارد و در برخی نقاط فاضلاب وارد آن می‌شود تصفیه‌خانه‌ها فرسوده شده و استاندارد نیستند، توسعه جمعیت هم به گونه‌ای است که تاسیسات قدیمی پاسخگوی جمعیت امروزی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهمان

      معلومه وقتی تمام آب کارون رو ببرن همین میشه

    • آیه

      فقط آبادان نیست خرمشهر هم اب شوره هم کلا اب چند روزه فشارش کم شد گاهی کامل قطع میشه دردمون رو به کی بگیم

    • mosafr

      چه جالب
      الان مسئولین متوجه بحران اب شرب خوزستان شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      یه عمره داریم‌میزنیم توسرخودمون که اب برا خوردن نداریم کسی توجه نمیکنه و فقط بلدن اب کارون رو ببرن شهرهای دیگه
      ما اب شرب را با بشکه های ۲۰ لیتری از بیرون میخریم

    • محمد

      آبمونو میفرستن اصفهان در حال که آب آشامیدنی خودمونو رو باید از تصفیه خانه خریداری کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ده سال پیش خط لوله آب را از شوشتر به اهواز انتقال دادن بعد گفتند باید مقداری از این آب راببریم اهواز ولی نه سهم اهواز بود ونه خرمشهرآبادان حالا سراز بصره وال اماره درآب وناگفته نماند شوشتر هم یک ماه است که مشکلآب دارد.
        وهمین آب که از شوشتر به عراق میرود باعث خشک شدنآب چاهای شوشتر شده

        فقط خدا به این ملت رحم کند.

    • rohola.m

      خوزستانِ در حال نابودی ، یعنی کشور در حال نابودیست

    • بدون نام

      مسئولین که نه رسیدگی میکنند و نه استعفا، لطفا سر مبارک رو بذارن بمیرن، مردم خلاص بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمین

      • حسین

        دوست عزیز اینها ژن خوب دارند بعد هم امکانات خوب حداقل عمرشان کم کم یکصد ساله است خیلی امیدوار به مردنشان نبا ش

    • اشکان

      ... بابا یه سه تا اب شیرین کن خلیج فارس بزارید 5 تا استان بی اب ایران رو جواب میده و اباد میشه کمتر از سه میلیارد دلار هم هزینه اش میشه اگر بفکر مردم هستید اینکارو بکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا خودشون تشنه نشن از این کارا نمی کنن.تازه وقتی تشنه شدن میرن آمریکا و آب لس آنجلس رو می خورن.

      • آرش

        اب شیرین کن های ایرانی که به درد نمیخوره یه دوست دارم قشم کار میکنه میگه اب شیرین کنی که مپنا گذاشته به درد آشامیدن نمیخوره دوست دیگه ای هم دارم چابهار سرباز بوده میگفت ابش کدر هست اب شیرین کن های کشورهای عربی معمولا ساخت اسپانیا و فرانسه هست که متاسفانه مسئولین ما خرج نمیکنن

      • مســـــــعود

        فقط فکر خودشون هستن دوست عزیز

    • بدون نام

      تمام آب سد بهبهانه برای خرمشهر شادگان می فرستن به خودمون آب نمی دن چطور میگین آب ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اب شادگان از رودخانه کارون می یات چرا علکی حرف می زنی

      • بدون نام

        اب شادگان از رودخانه کارون می یات چرا علکی حرف می زنی

      • آرش

        می یات؟ علکی؟

      • بدون نام

        بخش بزرگی ازآب شادگان از رودخانه جراحی الان کانالی دارن حفرمیکنندکهآب کارون را برای نجات نخلهای شادگان

    • بدون نام

      گفتن فایده نداره بدادمان برسید ترو‌خدا لعنت به این. مسئولا ک هیچ بفر مردم. نیستند لعنت

    • بی نام

      اگه کشور های عربی. بود حالاخودتون شخصا اب. براشون. میبردید لعنتی ها ی بی انصاف

      پاسخ ها

      • .

        واقاباید یه فکری کرد خودمون جای اونا بذاریم

    • خوزستان

      اگه آب خوزستان رو نبرند استهانهایی دیگه نیازی نیست اب وارد کنیم.خدا شاهده من و خانوادم شب عیدی اب گرم کردیم.اب شرب نداریم.اب فقط جهت استفاده سرویس بهداشتی اونم روزی یک ساعت

    • شاهد

      صرفاجهت اختلاس گران مقداری پول کمک کنید اب خوردن درست کنند؟؟؟؟،؟؟؟.دولت مابوجه برای اینکارهانداره......الابرکت اله

    • بی سرزمین

      آب را گل نکنی انگار اون .بالا دست مسولین نشستن دست رودست ،تاکی باید خوریم به جای آب غصه غم ..الهی تو به فریاد مردم من برس .

    • ایرانی

      آقای وزیر راه حل مبارزه با کم آبی خیلی ساده است؛ چرا دنبال وارد کردن آب هستید؛ شکر واردکنید( طرحهای توسعه نیشکر باعث این بلا در خوزستان شده ؛ پس تعطیلش کنید؛ آب واجبتر از شکره؛ ارادتمند شما یا روستایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم شاید اون مزارع نیشکر مال آقای مکارم باشن که از این راه ایشون خرج فقرا رو میدن برا همین آب مزارع از آب شرب مردم مهمتره

    • m سراج

      خدا یا به دادمان برس .تو را به عظمتت قسم میدهم

    • m سراج

      خدا یا به دادمان برس .تو را به عظمتت قسم میدهم

    • بی نام

      بابا آبمون رو دادن به اصفهانیا اونجا باش برنج میکارن


      بعد اینجا آب نداریم بجاش آب دریا میاد واسمون .زمینامون شور شدن

      پاسخ ها

      • حسین

        خیار شور بکارید بفرستید خارج ،صادرات داشته باشید ارز آوری کنید وکار آفرینی

      • بلینک

        آقای حسین، ظاهراً شما از آب شرب ما نمکدون ترین !!!!

    • رضا ماندگار

      مشکل شوری والودگی اب شهرهای ابادان وخرمشهر ازسال ۱۳۷۹ با ایجاد کشت صنعت کشاورزی درمسیر ابادان واهواز شروع شد ومردم درهمان زمان مقابل فرمانداری تجمع کردنند وقرار شد این مشکل حل شود اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته ومردم مجبور به خرید تصفیه خانگی که بسیار خطرناک است شدند وبعضی ها بدلیل وضعیت مالی از فروشندگان سیار ۲۰لیتر ۱۰۰۰تومان می خرند که انهم اکنون وجود ندارد وجود احداث سدهای متعدد برروی کارون یکی دیگر ازمشکلات اب شده است

    • خانه بدوش

      من باچشمای خودم دیدم اب کارون تصفیه
      وبالوله ششصدبه بصره منقل شده ومردم
      خوزستان یا ایران هیچ بهره ای از نمی بریم
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهترین آب که از چاهای فلمن توسط شرکتهای آلمانی حفاری ومجهز کردن زمان خاتمی برای اهواز احمدی نزاد فرستاد برای برادران عراقی

    • بدون نام

      کمتر آب و به عراق صادر کنن تا این بندگان خدا بی آب نمونن بعدشم مگه این آب شور و می تونن استفاده کنن که بخوان پول آب هم بدن به نظر من این آقای مثلا دکتر اردکانیان بهتر به خاطر این فضاحتی که به بار آورده استعفا بده چون تنها چیزی که براش مهم نیست این وضعیت بی آبی برای اینکه خانواده ایشون کانادا تشریف دارن خودش هم خیلی بهش فشار بیاد می ره پیش اونا براش مهم نیست مردم خوزستان و خرمشهر و آبادان یا هر جای دیگه آب ندارن بخورن

    • بدون نام

      مدیریت احمقانه نتیجه ای جز این نداره.

    • بدون نام

      بهترین کاراینه ک اون ابهایی ک کشیدن برااصفهان وبقیه جاهای دیگه مسدودبشه بازم ببینیم اب خوزستان اینجورمیشه حالااون مسولی ک گفت خوزستان کمبوداب نداره کجاس ک بیادجواب گوباشه وفکری کنه واسه مردم زجرکشیده خوزستان همه سختیهاروخوزستانیهابایدبکشن جنگ خوزستان. بی ابی خوزستان. گرماخوزستان. پول برق زیادخوزستان مسولین فکری کنیدبرامردم خوزستان ک اون دنیاراحت بخوابن

    • بدون نام

      در چهل سال اخیر حدود چهل درصد جنگل ها را نابود کردن!!! فقط همین این دلیل کافی نیست؟؟

    • بدون نام

      الان درموردآب نظر بدیم میگن این ازعوامل اسرائیله چون نتانیهو درمورد بی آبی نظرداده پس سکوت کنیم بهتره

    • بهنام

      اینم نتیجه زدن سد نا مربوط بر روی کوه نمک و انتقال آب به اصفهان و قم و بقیه شهرها"
      کشاورزی خوزستان را مختل کردن و بجاش کشاورزی اصفهان رو راه انداختن،
      خدا لعنت کند مسببینش رو و عوامل بی تدبیرش رو...

    • بدون نام

      خیلی ناراحت نباشید انشالله برادران عراقی سوری وفلسطینی به فکرمون هستند وابمونو فراهم میکنن

    • ابودان

      واقعا خودشونو مسخره کردن . به عمد مردم در تنگنا قرار میدن تا شورش کنن

    • محمدرضا

      آب خرمشهر طوری شده که نمیتونی صبح از خواب بلند شدی دست او صورت بشوری
      بعدا آب ضعیف شده و بعضی اوقات قطع
      کارون مون کجابردید به قران بد بخت شدیم
      چندسال قبل کارون بزرگترین رود جهان بود
      الان به خط فاضلاب تبدیل شد
      مسئولین جون مادراتون قسم .پیگیر خوزستان باشید
      خوزستان اگه با این مسائلش بمون چند سال دیگه نابود میشود

    • بدون نام

      میبرن کربلا

    • بدون نام

      میبرن کربلا

    • بدون نام

      ما شوشتر هستیم یکماه آب فشارش خیلی کم بود دوساعت آب اندازه ی تشت پر میکردیم که بتونیم حمام بریم اینقدر آب کم بود آبگرمکن روشن نمیشد. بچه کوچیک دارم نمیتونستم بشورمش. مجبور شدیم پمپ اب بگیریم.

    • بدون نام

      بخدا ما آب نداریم هیچ کس به فکر نیست آب قطع یا فشارش کمه نابود کردن خوزستانمون رو ... خدا لعنت کنه مسوولین رو خدا ازتون نگذره....

    • بدون نام

      روزی ۸۰۰هزار صلوات بفرستی اب از شیرهای خانه جاری میشه احتمالا لیستی که تعداد صلوات برا هر کاری را معلوم کرده منتشر کنید..

    • محسن ذبیحی

      هی خداونداااا چی بودیم و چی شدیم همچیمون نابود شده

    • بدون نام

      مگر ما که در شهرهای دیگه زندگی میکنیم وضعمان از مردم خوزستان بهتره ۰۰۰۰

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما فقط یکماه بیا ببین خوزستان چه خبر . فقط بحث آب نیست . خوزستان داره نابود میشه..

    • بدون نام

      مگر ما که در شهرهای دیگه زندگی میکنیم وضعمان از مردم خوزستان بهتره ۰۰

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بجز اندیمشک شوش ودزفول تمام خوزستان مشکل بی آبی دارند.

    • جوان بی کار افسرده

      گه مامردم زیاد داریم میسازیم با این همه مشگلاتی که این برامون درست کرده

    • جوان بی کار افسرده

      واقعا خجالت داره،تمام این مشگلات همش به خاطر سومدیریت مسولین ریز ودرشت مملکت هستش،یه زمانی اهواز وخوزستان بهتر منطقه از نظر آب وخاک برای کشاورزی وآبادی بود،این مسئولین که ماشالا کم هم نیستن نه تنها ما مردم رو به هزارمشگلات وبدبختی گرفتار کردن بلکه به محیط زیست وآب هم زیان وضرر زدن با این نوع مدیریت

    • بدون نام

      چشم مسئولین روشن مخصوصا مسئولین بیفکر وبی مسئولیت خوزستان

    • بدون نام

      متأسفانه دولت تدبیر و امید که توانست با وعده های فریب و تخلفات انتخاباتی زیاد رأی مردم را بدست آورد چون دیگر نیازی به رأی مردم ندارد پس برای مردم کار چندانی انجام نمی دهد.

    • بدون نام

      آب خوزستان رو دادند اصفهان هندوانه وبرنج کاشتند حالا فقط شکایت میکنیم بخدا شاید خداوند جواب مسئولین رو بدهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سرچشمه های کارون ودز را بردن اصفهان.یزد کرمان وقم وساوه
        جهت اطلاع خوزستانیهای عزیزوبی دفاع کنارگذاشتن استاندار قبلی باعث این همه بدبختی شده

    • سید

      همجای خوزستان اب نداره..باغملک..رامهرمز...خرمشهر ..ابادان..اهواز...و..اکثر شهرستانها..اما مدیریت اگر وجود داشته باشه..درست میشه..که متاسفانه نمیخان کاری کنن..اشتباه بزرگی میکنن اب استانی را به استان دیگه میدن..درصورتی که خود استان خوزستان نیاز به اب داره....چن ساله.اب خوزستان همینطور داره پخش میشه ومیبرنش...اما برا خودش چیزی نمیزارن..از سد کرخه در اندیمشک که فاصلش تا اهواز نهایت 150 کیلومتره..لوله زدن تا قم به فاصله 2000 کیلومتر. اب بردن.....بعد برا خود شهرهای خوزستان که کل فاصله شهرهاش به 100 کیلومتر نمیرسه..اب نمیدن...و شهرهای دیگه مثل اصفهان ..یزد..و غیره...عدالت مرده...

      پاسخ ها

      • کشاورز بی کار

        ما کشاورزا باید کجا بریم آب ما میدن برا زمین های کشاورزی اصفهان وقم وما خوزستانی ها موندیم بدون زراعت این مردم چه گناهی کردن

    • بدون نام

      وقتی مسئولین در ویلاهای آن چنانی زندگی میکنند درد خوزستان رو نمی فهمند

    • کریم

      من دزفول زندگی میکنم ، اما ۱۸ سال از عمرم رو در خرمشهر زندگی کردم و میدونم زندگی توی اون شرایط سخت چه حسی داره ، الان آب دزفول رو دارن به تمام استان های کشور انتقال میدن اما آبادان و خرمشهر که از شهرهای خود خوزستان هستن و تنها ۲۰۰ کیلومتر با دزفول فاصله دارن از این نعمت بی بهره اند ، واقعا بی خیالی مسئولین حد و مرز نداره ، آفرین به مردم خرمشهر و آبادان به خاطر درخواست حقشون و ای کاش این اعتراض ها زودتر صورت میگرفت.

    • علي

      حالا چاوشی رو ممنوع الصدا کنين
      ای مردم ای مردم ای مردم کارون کو کارون کو کارون کو

    • بدون نام

      وقتی آبشو غارت کردن ی مقدارشو به بصره فرستادن و ما بقیشو برا خودشون تو قم و تهران بردن دیگه آبی نمونده برا خوزستان

    • هوشنگ نیوشا

      سالهاست که اجرای پروژه ایران رودموردبحث محافل سیاسی دولت ومجلس وکشورهای همسایه دریای مازندران است.لیکن مورداجرای پروژه درایران بوده ودولت ایران زمینه اجرای پروژه رادرمحافل بین المللی علیرغم سدسازیهای بزرگ ترکیه بروی رودخانه فرات سداتاترک وسدایلیسو بروی رودخانه دجله راکه موجب کاهش اب وخشکسالی درمنطقه شده است! تاکنون اهمیت حیاتی اجرای پروزه رابثبوت نرسانده است؟ وهمواره موارداقتصادی وسودبازرگانی وگسترش صنایع کشتیرانی وماهیگیری وشیلات وتوسعه کشاورزی وتغییرات اب وهوای منطقه وتوسعه محیط زیست وتوریستی کردن محدوده بزرگ پروژه وشادزیستن مردم درمیزمذاکره مطرح شده است.

    • بدون نام

      همه منابع انرژی از نفت و گاز و ....در جنوب کشور واقع شده که باید درصدی از این منابع به همین مناطق جهت ساماندهی مشکلات و معضلات شهری و عمومی اختصاص داده شود که متاسفانه دراین زمینه مسوولان این خطه و نمایندگان این شهرستانها هم هیچگونه ادعای سهم خواهی و زدودن مشکلات برای این منطقه نمیکنند
      وگرنه جنوب کشور با این سرمایه های خدادادی باید بهترین امکانات و مجهزترین بیمارستانها داشته باشه
      تمام ثروت این منطقه خرج پایتخت نشینان میشود و مردم این منطقه با کمترین امکانات دارند زندگی سپری میکنند
      چرا باید اینچنین باشد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق گرفتنيست.

      • ترسو

        تفرقه نينداز و از آب گل آلود ماهي نگير ! همه كشور به نوعي درگير مشكلات عديده هستند و پايتخت و روستا نداره ! مگر اينكه منظورت پايتختهاي عراق و سوريه و فلسطين و يمن و لبنان و ...... باشه ؟!

    • بدون نام

      با این حال ما باید حتما آب آشامیدنی به مردم مظلوم سوریه بدهیم و لوله کشی کنیم تا سوریه و عراق خودمون آب نداشتیم اصلا مهم نیست مردم با روزی یک لیوان آب خوردن نمی میرن
      حموم هم اصلا مهم نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید بحال مردم سیستان وبلوچستان گریست اگر برویدآنجا خوزستان را فراموش میکنید
        سد هامون را ایران بعداز جنگ برای افغانستان زد حالا حقهآب هامون را خشک کردند

      • بدون نام

        باید بحال مردم سیستان وبلوچستان گریست اگر برویدآنجا خوزستان را فراموش میکنید
        سد هامون را ایران بعداز جنگ برای افغانستان زد حالا حقهآب هامون را خشک کردند

    • بدون نام

      فقط با زور مسئولین از خواب بیدار می شوند

    • اهوازی

      سر مسئولين سلامت آب براي چی چرا مزاحم أوقات خوش بیش مسئو لين میشین زنده باد مسئولين مرگ بر من و هفجد آبادم

    • بدون نام

      اگه جمعیت 400 میلیون شد چه باید کرد.

    • سعید

      اوی کجا اب رو میفرستن اصفهان،اصفهان خودش بی اب هست

    • بی نام

      یکی از علتهای بزرگ شوری اب سد کاوند بوده.....مستندش ببینید متوجه میشوید.......بزرگترین اشتباه مهندسی جهان.

    • بدون نام

      يارو ميره دزدي وقتي جرم دزدي را انجام داد وصدا ميزنه اهاي دزد اهاي دزد حالا شده قضيه خوزستان اب را به جاهاي ديگری منتقل کردند و حتی کشورهای هم جوار وما متاسفانه که فرزندان این انقلاب هستیم باید از کمبودی آب و ناسالم بودن آب که هم سقط جنین را افزایش داده و بیماریهای سرطانی را صد درصد%

    • parnazerahimi

      آب آبادان شوره تمام پوست و مو مردم خراب شده. خدا به دادمون برس. چقدر سبزی و میوه با آب معدنی بشوریم.آب خوردن و غذا درست کردن و چایی همش آب معدنی استفاده میکنیم .چقدر آب معدنی تمام حقوق رفت برای خرید آب .

    • بدون نام

      سر فلات مرکزی سلامت ، اونحا رو آباد کنن ، خوزستان به جهنم، تا اصفهان و یزد و کرمان داریم خوزستان رو میخوایم چی کار،جلگه خوزستان رو نابود کردن تا فلات مرکزی آباد بشه، جالبه اصفهان می ناله، اگه دقت کردین یه دعوای جدی سده مشکل آب برای استانهه، سرشاخه های کارون همش تونل می شه برای فلات مرکزی، خوزستان ثروت ایرانه، باید ازش جدا شه تا درک کنن چه منبع عظیمیه

    • بدون نام

      خداشاهده به عنوان ی خوزستانی اصلاااا راضی نیستم ابمونو بدن اصفهان.الهی از گلوشون پایین نره.داریم تلف میشیم

    • صدای ابادان مظلوم

      نفت ،اب،گاز،بردن و بیکاری بیداد می کنه با اینکه پالایشگاه داریم مجبوریم اینور و اونور کار کنیم تا امرار معاش کنیم
      ....

    • مســـــــعود

      گـردوخاک کم بود که این هم اضاف شد خدا به ملت خوزستان رحم کنه

    • سید

      نظر من کو؟

    • عمر از نیکشهر

      ما که آب نداریم صبح از خواب بلند شیم باید شبا که میخوابیم ظرف زیر کولر میزاریم تا آب داشته باشه که صبح صورت خود را بشویم مسولین به فکر ما باشن .استان سیستان وبلوچستان شهرستان نیکشهر بخش بنت دهستان توتان و مهمدان روستای بابدوی. لطفا اگه خیره کسی پیدا شد که برای روستای ما چاه یا کاری کند به این شماره زنگ بزند چون که منطقه ما اینترنت نیست و ما به بخش مراجعه کردیم با تشکر.عمر بلوچی درخانی

    • hamed

      چقدر شهیدا خون دادن که این شهر آزاد بشه از خون اونها بترسن مسولین

    • بدون نام

      آب خوزستان از چهارمحال و بختیاریه همچین میگن آبمونو میبرن
      قدیمیا میگفتن آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا میخونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب نباید سر بالا بره باید سر پایین بره به سمت خوزستان الان دارن به زور سربالا میبرنش به سمت اصفهان و قم و غیره

    • بدون نام

      سلام برخوزستانی های عزیز دولت بیاید ویک اب شیرین کن بزرگ بذاره ابادان وشیرین کنه ولوله کشی کنه به تمام خوزستان شهیدپرور خاک خوزستان راباید باگلاب بشورنداینهادارندومیتونن عربستان با ابشیرین کن دوبی کویت ابوظبی قطر عمان عجمان فجیره وووویک اختلاس نکنند یک ابشیرین کن ساخته میشود

    • هادی

      اقا من الان خودم ابادانم .توی هر کوچه پی کو چه ای ک بری دارن اب می فروشن هر ۲۰لیتر ۱۰۰۰تمن اینکه بگن اینطور نیست واقعا الکی میگن .....

    • بدون نام

      حالافردامسئولین میگن مردم هوشیارباشن وفریب استکباروعومل نفوذی رونخورن

    • بدون نام

      ما سه هفته اس آب نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج