جاباما
۷۳۵۵۳۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

مداخله نظامی امارات در مصر با پشتیبانی اسرائیل

یک مجله آمریکایی از عملیات نظامی امارات با پشتیبانی رژیم صهیونیستی در سینای مصر پرده برداشت.

خبرگزاری ایسنا: یک مجله آمریکایی از عملیات نظامی امارات با پشتیبانی رژیم صهیونیستی در سینای مصر پرده برداشت.

مجله آمریکایی "نیویورکر" در گزارشی نوشت: همکاری بین اسرائیل و امارات و کشورهای عرب زبان دیگر حوزه خلیج فارس در برهه اخیر به صحرای سینای مصر کشیده شده است.

این مجله افزود که امارات با حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی اسرائیل به ادعای شرکت در جنگ علیه داعش در صحرای سینای مصر دخالت نظامی می‌کند.

نیویورکر نوشت: محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی نیروهای اماراتی را در صحرای سینای مصر برای آموزش و حمایت از نیروهای مصری با کمک جنگنده‌های اسرائیلی و هماهنگی با دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل مستقر کرده است.

این مجله تاکید کرد: نیروهای اماراتی گاهی اوقات آنچه آن را "مأموریت‌های مبارزه با تروریسم در سینا توصیف می‌کنند"، ترتیب می‌دهند.

نیویورکر افزود: با وجود تمایل بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) برای اعلام روابطش با محمد بن زاید و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، اما نمی‌خواهد که آنها را به مخاطره بیندازد اما در بلندمدت، نتانیاهو از بن زاید و بن سلمان می‌خواهد که گام‌هایی را برای به رسمیت شناختن اسرائیل بردارند که باعث تنفر فلسطینی‌ها خواهد شد.

این اولین بار نیست که دخالت رژیم صهیونیستی در جنگ ارتش مصر علیه گروه‌های مسلح در سینا به تصویر کشیده می‌شود. پیشتر نیز نیویورک تایمز گزارش داده بود که جنگنده‌های اسرائیلی طی دو سال اخیر با هماهنگی عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر حملات هوایی زیادی را به سینا انجام داده‌اند.

این مجله ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های قاهره برای از بین بردن تروریست‌ها، این کشور به طرز چشمگیری در این راستا شکست خورده است و این امر اسرائیل را که از تهدیدهای مرزهای خود می‌ترسد، بر آن داشته تا در این حملات شرکت کند.

در این گزارش آمده: طی دو سال اخیر و با هماهنگی ریاست جمهوری مصر هواپیماهای بدون سرنشین و بالگردهای اسرائیل بیش از ۱۰۰ بار مواضعی را در داخل مصر هدف قرار داده‌اند. همکاری قابل توجه بین اسرائیل و مصر وارد مرحله جدیدی در توسعه روابط آنها شده است و پس از خصومت در سه جنگ و سپس مخالفت در یک صلح ناپایدار، مصر و اسرائیل اکنون متحدان سری در یک جنگ سری علیه دشمن مشترک هستند.

گفتنی است که ارتش مصر در نهم فوریه عملیات گسترده‌ای را تحت عنوان "سینا ۲۰۱۸" برای پاکسازی صحرای سینا از گروه‌های تروریستی آغاز کرد و پس از انجام هر عملیات با انتشار یک بیانیه از کشته شدن چند تن از این عناصر تروریستی خبر می‌دهد.

ارتش مصر در آخرین بیانیه خود که پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که در پی عملیات ارتش ۳۲ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

در این بیانیه آمده است که ارتش همچنان به عملیات خود برای پاکسازی شمال و مرکز سینا از تروریسم و افزایش توان نیروهای امنیتی در امتداد مرزهای زمینی و ساحلی در تمامی مناطق استراتژیک ادامه می‌دهد.

ارتش مصر در این بیانیه درباره عملیات خود در مرز مصر و لیبی نیز گفت: مرزبانان در همکاری با سازمان تضمین امنیت مرزهای کشور موفق به دستگیری ۱۰۹۹ فرد از ملیت‌های مختلف، کشف مقداری مواد مخدر، اسلحه، دارو و تجهیزات پزشکی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب خر تو خری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج