۷۳۵۷۶۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نیویورک‌تایمز:

سفیر امارات، ۳ ماه زودتر از عزل تیلرسون خبر داشت

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشته سفیر امارات در واشنگتن سه ماه قبل از تصمیم ترامپ برای عزل وزیر خارجه سابق آمریکا از آن خبر داشته است.

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی روز پنجشنبه ضمن اشاره به روابط گرم «یوسف العتیبه»، سفیر امارات در واشنگتن با دولت فعلی آمریکا نوشته او از عزل «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا و انتصاب «مایک پامپئو»، وزیر خارجه فعلی به جای او با خبر بوده است.

نیویورک‌تایمز نوشته است: «العتیبه اکنون روابط گرمی با دولت ترامپ از جمله "جارد کوشنر"، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا دارد؛ روابط آنها آنچنان گرم است که العتیبه سه ماه قبل از عزل رکس تیلرسون و جایگزینی او با مایک پامپئو، از آن با خبر بود.»

یک سفیر اروپایی به این روزنامه آمریکا که ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذرماه سال ۱۳۹۶) در یک ضیافت شام در واشنگتن پیش کوشنر گلایه می‌کرده که قصد ترتیب دادن ملاقاتی بین رکس تیلرسون و وزیر خارجه کشور متبوعش دارد، اما انجام این کار را دشوار می‌داند. طبق گفته این سفیر، العتیبه حرف او را بریده و گفته است: «وقتی مایک [پامپئو] این سمت را در اختیار بگیرد، اوضاع خیلی رو به راه‌تر خواهد شد.»

ترامپ ماه مارس سال جاری میلادی (اسفندماه ۱۳۹۶) رکس تیلرسون را از سمت وزیر خارجه آمریکا عزل و مایک پامپئو که قبلاً رئیس سیا بود را به جای وی منصوب کرد. رسانه‌های آمریکایی پیشتر از لابی‌گری‌های عربستان و امارات با واسطه یک تاجر لبنانی-آمریکایی به نام «جورج نادر» برای این تصمیم خبر داده‌اند.

نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از گزارش روز پنجشنبه خود به لابی‌گری‌های امارات متحده عربی همراه با عربستان سعودی در سال ۲۰۱۲ برای حمایت از عزل «محمد مرسی» از سمت ریاست‌جمهوری مصر و نشاندن «عبدالفتاح السیسی» به جای وی پرداخته است.

«یوسف العتبیه» در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفته که کشورش با عربستان ده‌ها میلیارد دلار برای جنبش عزل محمد مرسی و نشاندن السیسی به جای وی هزینه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج