۷۳۵۸۳۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

دغدغه‌های رهبری نافی استدلال مجلسی‌ها نیست

جلال ميرزايي، نماينده مجلس شوراي اسلامي در مورد توصيه‌هاي رهبري به نمايندگان بيان مي‌كند كه «رهبري از مجلس شوراي اسلامي انتظار بيشتري دارند.

روزنامه اعتماد: جلال ميرزايي، نماينده مجلس شوراي اسلامي در مورد توصيه‌هاي رهبري به نمايندگان بيان مي‌كند كه «رهبري از مجلس شوراي اسلامي انتظار بيشتري دارند.

ارزيابي شما از صحبت‌ها و توصيه‌هايي كه رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس مطرح كردند، چيست؟

به نظر من رهبري از مجلس شوراي اسلامي انتظار بيشتري دارند. اين امر در صحبت‌ها و فرمايشات ايشان كاملا هويدا بود. نه اينكه از مجلس ناراضي باشند اما توقع‌شان بيشتر است.

در ارتباط با لوايح FATF رهبري صحبت‌هايي داشتند. ايشان اشاره كردند كه قراردادهاي بين‌المللي بايد مشروط پذيرفته شود كه البته در مورد اين لوايح اين حساسيت در مجلس شوراي اسلامي وجود داشته است. با اينكه در مورد بحث حقوق بشر نگرش ما با نگرش غربي‌ها متفاوت است و اختلافات مبنايي داريم اما تعامل مي‌كنيم.

رهبري گفتند مجلس در لوايح مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم به صورت مستقل قانون بگذارد. مجلس چه كاري در اين زمينه بايد انجام دهد؟

توصيه ايشان به معناي اين نيست كه تجربه ساير كشورها را در زمينه‌هاي مختلف ناديده بگيريم. اين تجربه بايد به گونه‌اي باشد كه مغايرتي با منافع ملي نداشته باشد. دغدغه رهبري حفظ استقلال كشور است.

اينكه عده‌اي امروز از اين موضوع سوءاستفاده كنند و بگويند كه ديديد رهبري با FATFمخالف است. اين نگاه درست نيست و همه اين مطالب را آقاي لاريجاني به نمايندگان منتقل كرده بود. به هر حال ما بايد لايحه تامين مالي تروريسم را با توجه به حساسيت‌هاي بين‌المللي طوري پيگيري كنيم كه متهم به حمايت از تروريسم نشويم و چهره جمهوري اسلامي در فضاي بين‌المللي تخريب نشود.

با توجه به وضعيت لوايح چهارگانه، مجلس براي اجرايي شدن صحبت‌هاي رهبري در چه مواردي بايد تجديدنظر كند؟

كليات لوايح تصويب شده است. آقاي لاريجاني در جلسه با نمايندگان همه دغدغه‌هاي رهبري را مطرح كرده بودند. از ابتدا هم بنا بود كه مجلس شروط و استقلالش را در تصويب آن حفظ كند. موارد لازم تا الان در نظر گرفته شده است. دغدغه‌هاي رهبري براي حفظ عزت و استقلال كشور دارد، بايد مبناي استدلال در مجلس باشد. به گونه‌اي نباشد كه برخي نمايندگان با برداشت نادرست از سخنان مقام معظم رهبري و بدون توجه به اصولي كه مدنظر رهبري است، مطالبي را دستاويز قرار دهند تا با كلي‌گويي همه‌چيز را به هم بزنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      این مجلس که نماینده هاش با چهارتا پیامک و دوتا تشعر
      یه تهدید جا خالی کنن
      این مجلس واقعا در خدمت(راس)همه امور است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید دید که در آ ینده مجلس چگونه استقلال ونفع اکثریت مردم را لحاظ می کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج