جاباما
۷۳۶۰۲۷
۳ نظر
۵۰۱۹
۳ نظر
۵۰۱۹
پ

استفاده از کتاب و کتابخانه برای دکوراسیون اتاق‌ها

با وجود آنکه این روز‌ها کتاب‌های الکترونیکی یا صوتی خیلی رواج پیدا کرده اند، اما هنوز هم کتاب و کتابخانه‌ها نقش زیادی در زندگی بسیاری از ما دارند. البته در نظر گرفتن محلی برای قرار دادن کتاب‌ها و حتی به نمایش گذاشتن آن‌ها برای استفاده افراد، نیز به خودی خود مسئله‌ای چالش برانگیز است.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: با وجود آنکه این روزها کتاب های الکترونیکی یا صوتی خیلی رواج پیدا کرده اند، اما هنوز هم کتاب و کتابخانه ها نقش زیادی در زندگی بسیاری از ما دارند. البته در نظر گرفتن محلی برای قرار دادن کتاب ها و حتی به نمایش گذاشتن آنها برای استفاده افراد، نیز به خودی خود مسئله ای چالش برانگیز است. بهترین راه حلی که می توان ارائه کرد، استفاده از قفسه های مخصوص کتاب، کتابخانه های دیواری، یا طاقچه های کوچک است. البته تهیه و خرید این نوع قفسه ها، تنها کاری نیست که می توانید انجام دهید. مطمئنا انتخاب های دیگری هم در اختیار دارید و می توانید انواعی از سبد ها یا جعبه های مخصوص نگهداری از کتاب، یا قفسه های قابل تغییر را برای جای دادن کتاب هایتان به کار ببرید.

اگر اهل کتاب و کتابخانه های خانگی هستید، چرا علاوه بر خواندنشان، لذت بیشتری از آنها نبرید؟ می توانید از کتاب هایتان به عنوان عنصری برای دکوراسیون اتاق نیز استفاده کنید. در ادامه به برخی ایده ها و نکاتی اشاره می کنیم که می توانید با استفاده از آنها کتابخانه خود را به بهترین شکل برای دکوراسیون اتاق آماده کنید.

تنوع رنگ

مرتب کردن کتاب ها بر اساس رنگ آنها، یکی از محبوب ترین روش های استفاده از کتاب ها برای دکوراسیون اتاق است. می توان با کنار هم قرار دادن کتاب هایی که رنگ یکسانی دارند، یک طیف رنگین کمانی جذاب ایجاد کرد و با این روش توجه بیشتری را به سوی ظاهر کتابخانه جلب نمود. به این ترتیب کنتراست تصویری مناسبی هم در دکوراسیون فضا ایجاد خواهد شد.

استفاده از کتاب و کتابخانه برای دکوراسیون اتاق‌ها

این روش از چیدمان کتاب ها در کتابخانه می تواند در قفسه هایی با بخش های مجزا و یا ردیف های پیوسته با قرار دادن کتاب ها در کنار یکدیگر به وجود بیاید. مطمئنا علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا که با مرتب کردن کتاب ها به دست می آید، لذت زیادی هم با تماشای آنها عایدتان می شود.

استفاده از عناصر دکوراتیو

اگر می خواهید کتابخانه خودتان را کمی شخصی تر کنید، می توانید از برخی آثار هنری، گلدان های کوچک، مجسمه و یا هر نوع المان تزئینی دیگری که در طی سال ها جمع آوری کرده اید، در کنار کتاب هایتان بهره ببرید. این کار یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش هایی است که می توان با استفاده از آن عناصر بصری دکوراسیون را تقویت کرد و ظاهر فضا را بهبود بخشید.

استفاده از کتاب و کتابخانه برای دکوراسیون اتاق‌ها

هرچه برای انتخاب کارهای هنری در کنار کتاب هایتان خلاقیت بیشتری به خرج دهید، جذابیت بصری کتابخانه خودتان را افزایش خواهید داد. مطمئنا این تصور که باید حتما تمام کتاب ها درون قفسه باهم در یک ردیف و یک راستا قرار بگیرند و هیچ فاصله ای میانشان وجود نداشته باشد، درست نیست. می توانید یک گلدان کریستالی در بین دو ردیف از کتاب ها قرار دهید، یا از یک اثر هنری کوچک در کنارشان بهره ببرید، و با این کار جذابیت کتابخانه خودتان را چندین برابر کنید.

روش چیدمان تصادفی کتاب ها

کنار هم قرار دادن نامرتب کتاب ها، به تنهایی می تواند تبدیل به یک المان خاص در طراحی دکوراسیون شود. می توانید ستونی از کتاب ها را با روی هم قرار دادن آنها ایجاد کنید و سپس یک گلدان کوچک و یا یک قاب عکس را روی آنها بگذارید. فقط توجه کنید که سطح زیرین کتاب ها که به عنوان پایه اصلی در نظر گرفته می شود، بایستی کاملا محکم و مسطح و مناسب باشد تا از سقوط ستون کتاب ها روی زمین جلوگیری شود.

استفاده از کتاب و کتابخانه برای دکوراسیون اتاق‌ها

ایده دیگری که می توان برای چنین طراحی هایی ارائه کرد، استفاده از قفسه های دور از دسترس و غیر معمول در قسمت هایی از اتاق، همچون بالای پرده ها، بخش های فوقانی کمد دیواری و ... است. در این نوع از قفسه ها هم می توان کتاب ها را به صورت غیر معمول و تنها با قرار دادن آنها روی یکدیگر جای داد.

ایجاد خلاقیت در ساخت قفسه ها

ساخت قفسه ها و طراحی کتابخانه ها، به تنهایی می تواند برای علاقه مندان به کتاب، جذابیت داشته باشد. بهتر است کمی خلاقیت نیز در کار خود دخالت دهید. به عنوان مثال می توانید قفسه هایی را در بالای درب اتاق ها، یا در زیر پله های راهرو، و هر جای دیگری که فکر کنید مناسب است، نصب نمایید.

استفاده از کتاب و کتابخانه برای دکوراسیون اتاق‌ها

در صورتی که بتوانید قفسه های کتاب را به گونه ای طراحی کنید که فضایی از کف اتاق اشغال نشود، مطمئنا استفاده بهینه تری از محیط کرده اید. چنین کاری به ویژه در مساحت های کوچک بسیار ضروری به نظر می رسد. بنابراین مهم ترین کار این است که با توجه به ویژگی های اتاق و هندسه فضایی که در اختیار دارید، خلاقیت خود را به بهترین شکل به کار بگیرید و قفسه های کتاب را در مناسب ترین بخش های اتاق تعبیه نمایید.

قفسه بندی نامنظم

در صورتی که بخواهید برای طراحی دکوراسیون اتاق هایتان از قفسه های کتاب استفاده کنید، می توانید شکل متداول کتابخانه ها را از ذهنتان خارج کنید و اندکی به قفسه بندی نامنظم روی دیوارها فکر کنید. این کار می تواند جذابیت کتابخانه شما را بیشتر کند و ظاهر تزئینی و دکوراتیو فضا را تقویت کند.

استفاده از کتاب و کتابخانه برای دکوراسیون اتاق‌ها

از طرف دیگر بایستی توجه داشته باشید که قفسه بندی نامنظم برای جای دادن کتاب ها باعث می شود تا حد زیادی از ابعاد و اندازه های هندسی فضا خارج شوید و دست بازتری برای به کارگیری فضاهای بدون کاربرد خانه داشته باشید. به عنوان مثال از این روش می توانید برای دیوارهای کم پهنا، فضای زیر پله ها، راهروی خانه و ... استفاده نمود.

ایده هایی فراتر از قفسه های کتاب

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که برای نگهداری از کتاب ها و استفاده از آنها در طراحی دکوراسیون، بایستی حتما کتابخانه ای با طبقات مختلف و قفسه بندی های متنوع داشته باشد. می توانید با سلیقه خودتان و به کارگیری کمی خلاقیت، باکس هایی برای جای دادن کتاب ها طراحی کنید. به ویژه اگر قصد دارید ایده هایی برای اتاق کودکان داشته باشید و کتاب های آنها را در محلی متناسب با دکوراسیون کودکانه اتاقشان قرار دهید، می توانید طراحی های کودکانه را چاشنی کار کنید و محل نگهداری کتاب ها را هماهنگ با فضایی که در اختیار دارید تزئین نمایید.

استفاده از کتاب و کتابخانه برای دکوراسیون اتاق‌ها

استفاده از سبد های کم ارتفاع یا باکس های چوبی و فلزی هم می تواند از جمله گزینه هایی باشد که پیش رویتان دارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کتاب= دکور؟!؟!؟!
      چیدمان کتاب باتوجه به رنگ جلد؟!؟!؟!

    • چشمه

      تا اونجايي كه ما ميدونيم كتاب براي خوندنه نه دكور اونم از روي رنگ و قد و قامت

    • ایدا

      اتفاقا کتابخونه یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیونه, ایده های جالبی بود ممنون از شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج