جاباما
۷۳۶۱۳۸
۱۷ نظر
۵۰۰۲
۱۷ نظر
۵۰۰۲
پ

قیمت سکه آتی به ۳ میلیون تومان رسید

قیمت هر سکه آتی تحویل شهریور، آبان و دی در بورس کالای ایران بیش از ۳ میلیون تومان داد و ستد می شود در عین حال قیمت هر سکه در بازار نقد حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

خبرگزاری ایسنا: قیمت هر سکه آتی تحویل شهریور، آبان و دی در بورس کالای ایران بیش از ۳ میلیون تومان داد و ستد می شود در عین حال قیمت هر سکه در بازار نقد حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

با افزایش قیمت سکه در بازار نقد بازار آتی سکه نیز با افزایش قیمت مواجه شده به طوری که هر سکه آتی تحویل دی ماه به قیمت بیش از سه میلیون تومان رسیده است.

همچنین در حال حاضر قیمت تسویه روزانه قرارداد آتی سکه تحویل آبان ماه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را پشت سر گذاشته است و قیمت سکه تحویل شهریور ماه کمی بیش از ۳ میلیون تومان است.

لازم به ذکر است در هفته‌های گذشته با افزایش نوسانات صعودی در بازار طلا قیمت سکه به طور کم سابقه‌ای رشد کرد و در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار نقد حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

عده‌ای معتقدند یکی از عوامل گرانی طلا نوسانات نرخ ارز است، چرا که قیمت طلا و سکه وابستگی نزدیکی به قیمت دلار دارد. از طرفی در این روزها قیمت دلار در بازار غیر رسمی با افزایش رو به رو شده و این موضوع در افزایش قیمت سکه در بازارهای مختلف از جمله بازار آتی بورس کالا تاثیر داشته است.

عدم توازن عرضه و تقاضا نیز از دیگر دلایل گران شدن طلا و خصوصا سکه است چرا که بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول خود برای خرید سکه اقدام می کنند و با افزایش تقاضا با مقداری کمبود در بازار مواجه هستیم که این کمبود خود به بالا رفتن قیمت دامن می‌زند.

این موضوعات به افزایش قیمت ها در بازار آتی سکه طلا هم دامن زده به طوری که طی دو ماه گذشته با اینکه قیمت هر سکه طلا در بازار آتی کمتر از ۲ میلیون تومان بود امروز این مبلغ به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است. عده ای از کارشناسان معتقدند قیمت ها در بازار آتی در ادامه نیز احتمالا با نوسانات زیادی همراه خواهد بود.

کارشناسانی هستند که معتقدند قیمت سکه در بازار ایران با توجه به دیگر بازارها از جمله بازارهای غیر رسمی ارز با حباب مواجه است. در عین حال افزایش تقاضا که ناشی از التهاب در بازار و سرمایه گذاری بابت حفظ ارزش پول است به این حباب دامن زده است.

قرارداد آتی به طور کلی، قراردادی است که در آن خریدار و فروشنده توافق می کنند، مقدار معینی کالای مشخص را با کیفیت مشخص، قیمت معلوم و در زمان مشخص معامله کنند. در این قرارداد فروشنده متعهد تحویل کالا در تاریخ تعیین شده در زمان عقد قرارداد و همچنین خریدار متعهد به پرداخت وجه در تاریخ مذکور می باشد. سرمایه گذاران معمولاً از این نوع قرارداد برای پوشش ریسک خود استفاده می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نامممممم

      گرون کنیدهمه چیزو چوب خداصدانداره جایی که بخوره دوانداره خواهیم دید

    • ALI

      سیف که باشد ده میلیون هم میرسد کی به کیه.

    • بدون نام

      مردم عزیز واقعا سعی کنید نخرید و با دست خودتون باعث فقر بیشتر نشوید، این بازی یه بازی سیاسی پول داراست تا جیب ما رو خالی کنند

    • علیرضا

      لامصب عجب حبابی است!!!!

    • بدون نام

      خدایا یه معجزه ای بشه قیمت سکه وارز وطلا بیاد پایین اونایکه خریدن سکته کنن بمیرن اگه یه همچین چیزی بشه میگم خدا اون بالا نشسته به حق قضاوت میکنه

      پاسخ ها

      • مهدی

        واقعا چرا اون سرمابه گذار خرد که کلا ۱۰ یا ۲۰ تومن پول داشت از ترس اینکه ۲۰ تومنش نشه ۱۰ تومن رفته سرمایه گذاری کرده سکته کنه و بمیره... دوست عزیز مردم مستاصل شدن به خاطر سیاست ها غلط اقتصادی و افراد نالایق از جمله تصمیمات غلط بانک مرکزی و رییس بی سوادش به خاطر همینه که همچین کاری می کنن. خو منسرمایه ام تو چند ماه گذشته نزدیک ۴۰ درصد افت ارزش پیدا کرد و نتیجه چند سال تلاشم به فنا رفت با خودم می گم کاش سکه یا طلا خریده بودم تا ضرر نکنم. کی میخواد ضرر من رو جبران کن .شما یا این دولت نالایق

    • مهدی

      بادا بادا مبارک بادا ...ایشالا مبارکبادا....

    • بدون نام

      پول بپیش صاحبش بر میگرده

      خوش به حال زالوهای که دارن

      ماشین دلار مسکن زمین گوشی کالا از هر نوعی

      با دعا و فحش و مقصر دونستن یک نفر کاری از پیش نمی بریم؟
      باید از ریشه خشک بشه
      کی و کجا و توسط کی معلوم نیست

    • بدون نام

      این برترینها نظر واقعی مردم را درج نمی کنی ،تنها روش کاهش قیمت ها فقط ازبین بردن این حکومت اخوندی است چون از زمانی که اینها حکومت را بدست گرفتندجز جنگ وخونریزی،فقر وبدبختی ،ترویج فساد اخلاقی ،اجتماعی واقتصادی ،اختلاف ودرگیری،منزوی شدن در جوامع بین اللملی هیچ چیز دیگری رابا خود به همراه نداشتندو مطمئن باشید دراینده هم نخواهند داشت،

    • بدون نام

      ای مردم ایران
      ای سیاسیون
      ای اقتصاد دانان
      آب فعال های مدنی و........
      شما را بخدا از جوامع بین المللی درخواست کمک کنید
      بابا کارد نه تنها به استخوان رسید بلکه آن را هم برید و......

    • پویا

      خدا روحانی رو هزار بار لعنت کنه مرگ بر دروغ گوی بزرگ شیطان صفت

    • پویا

      منتظر انعکاس نظرم هستم هر چه سریعتر لطفا

    • بدون نام

      کی.دولت.دیگه..مخوان.به‌.فکر.مردم.باشه.روز.به.روزگرونی

    • بدون نام

      علت اصلی افزایش سکه و طلا و ارز ، خود دولت است، چرا در دور اول دولت همه قیمتها ثبات داشت ولی پس از انتخابات قیمتها روند سعودی پیدا کرد؟ چون روحانی دیگر نیاز به رأی مردم ندارد.

    • بینام

      خدا به دادمردا برسه که میخوان مهریه سکه بدن واقعا چکار باید بکنن

    • بدون نام

      واااای برما
      وایییی وای وای
      3 میلیون شده 3 قرون
      بابا من 2 میلیون حقوق میگیرم
      ارزشش شده 1 میلیون
      چکار کنم اخه رفتیم دیگه زیر خط مرگ
      راضیم به خط فقر
      شدم الان خط مرگ

    • بدون نام

      روحانی با دادن بسته ها ۵۰ و ۱۰۰ و ۲۰۰ تایی به اقشار پر درامد باعث افزایش قیمت سکه شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج