جاباما
۷۳۶۲۴۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

تجهیز کرمان به خدمات ارتباطات ۳ اپراتور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به جرات می‌توانم بگویم امروز هیچ منطقه‌ای از استان کرمان را نداریم که پوشش یکی از اپراتورهای اول، دوم یا سوم در آن برقرار نباشد. بنابراین در طی مدت ۶ ماه اولین اقدامی که انجام شد ایجاد پوشش متوازن در سراسر استان بود و اکنون در تمام روستاهای استان خدمات ارتباطات همراه هر سه اپراتور در دسترس است.

خبرگزاری ایسنا: محمدجواد آذری‌جهرمی در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی روستایی استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف از سفر خود به استان کرمان گفت: در این سفر قصد داریم گزارشی از خدماتی که در ۶ ماه گذشته توسط این وزارتخانه در استان کرمان صورت گرفته را به مردم این منطقه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه یک معضلاتی که شهروندان استان کرمان داشتند، عدم توازن پوشش تلفن همراه در سراسر استان بود، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته شاهد بودیم که قسمتی از استان کرمان از پوشش اپراتور اول برخوردار بودند و اپراتور دوم خدمات مناسبی ارایه نمی کرد و افرادی که سیم کارت اپراتور دوم داشتند در طی طول مسیر و یا مسافت هایی جاده و حتی در برخی از روستاهای استان کرمان از خدمات این اپراتور برخوردار نبوده و در این زمینه گلایه مند بودند.

آذری جهرمی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان کرمان دچار چنین معضلی بودند اذعان کرد: به جرات می توانم بگویم امروز هیچ منطقه ای از استان کرمان را نداریم که پوشش یکی از اپراتورهای اول، دوم یا سوم در آن برقرار نباشد. بنابراین در طی مدت ۶ ماه اولین اقدامی که انجام شد ایجاد پوشش متوازن در سراسر استان بود و اکنون در تمام روستاهای استان خدمات ارتباطات همراه هر سه اپراتور در دسترس است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عدم توسعه تلفن ثابت در سطح استان را از دیگر گلایه‌های مردم دیار کریمان برشمرد و عنوان کرد: خیلی از مناطق کم برخوردار استان و برخی از مناطق در درون خود شهرها، از این پوشش تلفن ثابت گلایه مند بودند به طوری که حتی شاهد بودیم در صف انتظار برای دریافت خطوط ارتباطات ثابت بودند که این مشکل نیز به بعد از آنکه مخابرات به بخش خصوصی واگذار و سرمایه گذاری از سوی مخابرات برای مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار صورت نگرفته و با یک عقب افتادگی در این حوزه مواجه شدیم، بر می گشت.

آذری جهرمی ادامه داد: طبیعتا دولت از محل ارتباطات توسعه روستایی در این زمینه سرمایه گذاری کرد و از امروز به مدت، ۶ ماه ثبت نام تلفن ثابت در یک هزار و ۳۰۰ روستای استان کرمان صورت می گیرد و مردم این روستاها برای تلفن ثابت می توانند ثبت نام کرده و تلفن ثابت برای منازل خود دریافت کنند.

وی با بیان اینکه از مجموع بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی، ۷۰۰ کیلومتر از نقاط روستایی استان کرمان پوشش نامناسب ارتباطی یا در نقاط کور ارتباطی به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی استان، بودند اظهار کرد: متاسفانه شاهد بودیم که اگر وسایل نقلیه در مسیر جاده‌ای شمال و جنوب استان دچار مشکل می‌شدند، امکان برقراری ارتباط وجود نداشت و این موضوع جزء مسایلی بود که در ایام زلزله سال گذشته کرمان، خودنمایی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عدم دسترسی ۲۶۲ روستای استان کرمان به هیچ‌گونه ارتباطی تصریح کرد: بر این اساس سرمایه‌گذاری هایی در سطح استان صورت گرفت و با طراحی دقیق ۸۸ نقطه استراتژیک در استان کرمان شناسایی کردیم که یکی از این نقاط امروز افتتاح شد و مقرر شد که ۸۸ دکل ارتباطی و برج مخابراتی در این مناطق دایر شود که پوشش ۷۰۰ کیلومتر جاده های استان کرمان که فاقد هیچگونه پوششی بودند را تامین کرده و همچنین ارتباطات این ۲۶۲ روستا را برقرار کنیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه تا امروز بخش اعظمی از زیرساخت‌های تامین برج‌‌های مخابراتی دایر شده افزود: جاده و برق یکی از ضروریات ایجاد سایت‌های مخابراتی است. این نقاط نقاطی هستند که نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارند و طبیعتا بیش از ۵۰ درصد این سایت‌ها آماده شده است و از امروز زیر بار قرار می گیرند و مناطق روستایی و بخش اعظم جاده ای از امروز تحت پوشش ارتباطات هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اینترنت نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه اینترنت مردم دو در خواست از ما دارند. نخست اینکه، اینترنت در مناطق روستایی کمتر برخوردار بویژه در مناطق جنوب و شرق استان برقرار شود و دیگر آنکه در مناطق شهری نیاز به پهنای باند سرعت بالاتری دارند که در این راستا، اپراتورها در ۶ ماه گذشته بنا بر گزارشاتی که ارایه کرده و ارزیابی های انجام شده، ۱۴۲ سایت در مناطق شهری برقرار کرده اند که باعث افزایش خدمات پهنای باند به مناطق شهری شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان کرمان هم اکنون خدمات اینترنت پرسرعت روستایی دایر شده است تصریح کرد: امروز شهروندان کرمانی به‌ویژه در مناطق جنوب استان کرمان با استفاده از سیم کارت‌های اپراتورهای اول، دوم و سوم و با استفاده از سرویس رومینگ می توانند از خدمات پهن باند موبایل، بهره مند شوند و این مهم یکی دیگر از اقداماتی است که در ۶ ماه گذشته توسط همکاران بنده در استان کرمان صورت گرفته، قابل توجه است که در اپراتور دوم این موضوع به راحتی قابل انجام است، تست‌هایی که در دورترین نقاط استان گرفته شده نقاطی که تلفن ثابت و همراه نیز نداشتیم اولین سرویسی که دایر شد سرویس اینترنت بود.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه برای ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان خدمات موبایل در دست سرویس دهی است افزود: اپراتور همراه اول در حال برطرف کردن مشکلات خود است و سرمایه گذاری هایی از طرف اپراتور روستایی نیز در این مناطف انجام شده و طبیعتا سرویس رومینگ آنها اصلاح می شود و مشکلات آنها نیز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقداماتی که انجام شده شاخص های ارتباطی استان را به صورت قابل توجهی رشد داده است ادامه داد: به اعتقاد بنده ما همچنان در زیرساخت های ارتباطی و شبکه فیبر نوری استان در شبکه انتقال استان نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستیم تا بتوانیم ارتباطات پایداری را تامین کنیم و تکمیل ۸۸ پروژه ارتباطی از موضوعات حائز اهمیت بود و آن را به صورت جد پیگیری می‌کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه اقدامات برای تحول دیجیتال استان انجام شده است تصریح کرد: استان کرمان یک استان دارای استعداد است. کرمان از هر نگاه که به آن بپردازیم همواره استعدادهای درخشانی در عرصه علم، ریاضیات، سیاست، فرهنگ و هنر، مقاومت دارد و باید به این موضوع نگاه ویژه ای شود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که با همکاری بخش دانشگاهی کرمان موضوع تحول دیجیتال کرمان را کلید بزنیم اظهار کرد: بیش از ۵۰ کسب و کار برتری که توانسته بوده بودند کارهای خود را ارتقا دهند و در کنار مراکز دانشگاهی قرار بگیرند، مورد حمایت قرار گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وزیر بی کفایت

    • ALI

      شما اینترنت شهرها را حل کن روستاها پیشکش.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج