۷۳۶۳۲۳
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

تغییر نام «کولبری» به «پیله وری»

مسئولان با جایگزینی کلمه پیله‌ور (که به معنای فروشنده خرده‌پا و دوره‌گرد است) به‌جای کولبر درصدد هستند تا جایگاهی به این افراد بدهند و از حمل‌کننده‌های بار تجار به واسطه‌ای بین تجار و بازاریان تبدیل شوند که امیدواریم این مهم در واقعیت تحقق پیدا کند و نه اینکه تنها در ظاهر کلمات را جابه‌جا کنند.

خبرگزاری مهر: مسئولان با جایگزینی کلمه پیله‌ور (که به معنای فروشنده خرده‌پا و دوره‌گرد است) به‌جای کولبر درصدد هستند تا جایگاهی به این افراد بدهند و از حمل‌کننده‌های بار تجار به واسطه‌ای بین تجار و بازاریان تبدیل شوند که امیدواریم این مهم در واقعیت تحقق پیدا کند و نه اینکه تنها در ظاهر کلمات را جابه‌جا کنند.

ناگفته نماند در این میان عده‌ای هم در ابتدا مخالف این طرح بودند و آن را غیر کارشناسی می‌دانستند و نمونه این افراد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج است که در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: طرح اولیه ساماندهی مبادلات مرزی به دلیل خام بودن و غیر کارشناسی بودن آن نه به نفع تجار و نه کولبران بود.

سید کمال حسینی ادامه داد: در طرح قبلی کالاهای تولیدی که نمایندگی آن‌ها در داخل کشور بود اجازه واردات آن‌ها وجود نداشت که خوشبختانه این محدودیت‌ها در اصلاحیه برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این گونه طرح‌ها باید صرفه اقتصادی تمامی ذینفعان مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: علاوه بر تجار و بازرگانان و کولبران، ضلع سوم مصرف‌کننده‌ها هستند که باید قیمت کالا در این پروسه به‌خوبی تعریف شود که موجب جذب و رضایت مصرف‌کنندگان شود.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما در این طرح کولبر به پیله‌ور تبدیل می‌شود، اظهار داشت: ویژگی بارز این طرح این است که دیگر نیازی نیست کولبران برای جابه‌جایی کالا به کوه‌ها و مناطق صعب‌العبور بروند و جان خود را به خطر بیندازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آنها کولبر ونیستند آنها تاجرانی هستند که میلیاردها دولار کالا به صورت کولبری وارد حاشیه مرز کرده وبه سایر نقاط ایران قاچاق میکنند در واقع تاجران قاچاق چی هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انها بارشون بخچال وبخاری نیست بارشون ظلم وتیعیضهاییه که سالهاست روی شانه های نحیفشون گذاشته شده ............سانسور نشود !!!!!!!

    • یعقوب

      درقاعده کارکردن درنوارمرزی دو قاعده بود یکی پیله ور دوم حمال بود کبیاییدازگارشون به همارتباطمستقیم بودپس کلمه کولبری شایسته این عزیزان نیست پسبیایید به همنوع خوداحترام بگذاریم پیله وربنامیم خودش میره انطرف مرز کالا میاره ومیفروشه دلال دیگه کارهای نیست دهه سی یا چهل دراستان هرمزگان میرفتند پیله وری کسی مزاحمشان نمیشد

    • کاردوک

      اسم خوب گذاشتن قشنگه به شرطی که شرایط کار و کاسبیشونم درست شه مگرنه اسمشو هر چی میخوای بذار ،وقتی درامدی نباشه به درد هیچی نمیخوره. تازه فردا حسن میاد میگه از کارای مثبت دولتش بوده.در ضمن این مسأله یه چیز جدید نیست،ما تو مرز هم کولبر داریم و هم پیله ور.که پیله ورا یه کارت شبیه کارت بازرگانی دارند بنام کارت پیله وری.

    • مهران

      برای این قشر زحمتکش هم نان شد هم آب گندتان بزنه با این سیاست تان

    • بدون نام

      چه فرقی دارد همان حمالی وبدبختی برای نون زن بچه است

    • بدون نام

      قاچاقچی

    • بدون نام

      با تغییر اسم نان برای این افراد زحمت کش ایجاد میشود؟

    • بدون نام

      سران و صاحبان قدرت اگر بدانند . توفیق خدمت برای هر کسی وجود ندارد . ملاک آن دنیا خدمت است . چه سودی بدست خواهند آورد برای رضای خدا که هم دنیا تامین و هم آخرت .
      ولی دریغا این دنیا بگذر و خسارت را برای خود ذخیره کنیم .

    • بدون نام

      دستشون درد نکنه واقعا، دیگه همه مشکلات کولبرها رفع شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج