۷۳۷۳۱۷
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

اظهارات ضدایرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل

نماینده آمریکا در سازمان ملل ساعاتی پس از اغتشاش عده‌ای معدود در بازار تهران، علناً جمهوری اسلامی ایران را به کشتار کسانی که حقوق خود را مطالبه می کنند، متهم کرد.

خبرگزاری فارس: «جاناتان آر. کوهن» معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، امشب در نشستی که با محوریت درگیری‌های غرب آسیا در شورای امنیت برگزار شد، در خصوص ایران و نحوه مواجهه تهران با معترضین، ادعاهایی را مطرح کرد.

این نشست به ابتکار روسیه و برای بررسی «ریشه‌های درگیری در خاورمیانه» برگزار شد.

جان کوهن که در غیبت «نیکی هیلی» بر صندلی نماینده آمریکا در سازمان ملل تکیه زده بود، ابتدا گفت که عقب‌ماندگی اقتصادی، حماس و «رهبرانی که به سازش تن نمی‌دهند»، ریشه‌های اصلی درگیری در غرب آسیا هستند.

وی در تشریح مسئله رهبران سازش‌گریز گفت: «خاورمیانه امروز به رهبرانی همچون انور سادات نیاز دارد، رهبرانی که واقعا در پی صلح باشند، واقعیات سخت را قبول کنند و به مصالحه تن بدهند.»

این دیپلمات آمریکایی سپس به سراغ ریشه چهارم درگیری‌ها در خاورمیانه رفت و گفت که «ایران و متحد شبه‌نظامی‌اش حزب‌الله» در این رده جای می‌گیرند.

ویدر ادامه ادعاهای ضدایرانی‌اش افزود: «یکی پس از دیگری، در مناطق درگیری و حملات تروریستی، رد پای ایران و حزب‌الله را می‌بینیم؛ پیش از این در خصوص انبارهای تسلیحات انباشته شده در لبنان سخن گفته‌ایم، منبع پر شدن این انبارها، ایران و حزب‌الله است.»

نماینده آمریکا سپس ژست حمایت از مردم ایران و سوریه گرفت و گفت: «این ایران، حزب‌الله و روسیه بودند که پشت «بشار اسد» (رئیس جمهور سوریه) ایستادند و باعث شدند که او تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمش را سرکوب کند؛ وقتی مردم ایران و سوریه به پا خواستند و احترام به حقوقشان را از دولت‌هایشان مطالبه کردند، هدف بازداشت، شکنجه و قتل قرار گرفتند.»

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که عده‌ای از تجار و کسبه ایرانی امروز دست به اعتراضاتی نسبت به شرایط اقتصادی زدند. عده‌ای آشوب‌طلب از این اعتراضات سوءاستفاده کرده و اقدام به اغتشاش کرده‌اند.

کوهن سپس به گزارش شش ماهه جدید «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ پرداخت و با اتخاذ موضعی تهدیدآمیز که گویا از باخبر بودن آمریکا از متن گزارش گوترش حکایت داشت، گفت: «اواخر این هفته، شورا برای بررسی آخرین گزارش دبیرکل سازمان ملل از نحوه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ نشستی برگزار خواهد کرد؛ یافته‌های ایران، شواهدی جدید خواهد بود بر نقش ایران در دامن زدن به درگیری‌ها با ارسال تسلیحات ممنوعه.»

وی افزود: «در نشست‌های شورای امنیت بارها به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و دیگر قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی ایران اشاره کرده‌ایم. شورای امنیت به اجماع، ایران را از انتقال سلاح به دیگر کشورها منع کرد ولی با این حال، این هنوز منبع تأمین سلاح در درگیری‌های یمن، سوریه و لبنان است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب حالا چکار کنیم

    • بدون نام

      چرا متوجه نیستین که مردم واقعا تحت فشار هستن....چرا اغتشاشگر...کمی به داد مردم برسید...بابا اقتصاد ویران ویرانه

    • کاوشگر فضایی

      امریکایی دهنتو ببند ...

    • بدون نام

      راست میگه دیگه٬هر وقت مردم از حقشون دفاع میکنن صداو سیما میگه یه تعداد کمی که از بیرون شارژ شده بودن اومدن به اموال عمومی تجاوز کردن٬اصلا انگار فشار مردم رو نمیبینن.

    • بدون نام

      تو دیگه خفه...بزمچه

    • بدون نام

      ریشه اصلی درگیریها درکل جهان آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب است نه دیگران . هروقت این دو زالو نابود شدند جهان روی آرام خواهددید .مرگ بر آمریکا ...مرگ بر اسرائیل ....مرگ بر منافقین .

      پاسخ ها

      • رضا

        اگر‌امکانات‌مملکت‌بطور‌متوازن‌بین‌ملت‌تقصیم‌شود‌.ودست‌عده‌ای
        معلوم‌از‌بیت‌المال‌کوتاه‌شود.وامثال‌آقای‌فریدون‌‌اعدام‌شوند‌جلوی‌
        چشم‌مردم‌.وتمام‌اموالشان‌مصادره‌شود.وحتی‌در‌این‌باب‌هیچ‌
        مصلحتی‌در‌نظر‌ک‌گرفته‌‌نشود.همه‌چیز‌ختم‌به‌خیر‌میشود.

      • بدون نام

        الان‌منافق‌در‌مملکت‌بجز‌گروه‌فاصد‌مریم‌رجوی‌.به‌اشکال‌دیگری
        بوجود‌آمده‌مثل‌اختلاص‌گران‌ورانت‌خواران‌.مرگ‌بر‌چپاولگران
        اموال‌مملکت‌.

    • بدون نام

      این کاربر درست گفتی اگه تلویزیون ایران زنده و شفاف ...،هر نوع اعتراضی را پخش کنه کاملا هم نظر معترضین هم مردم را خود مردم پاسخ میدن و ملت خودشون میدونن کی دشمن هست کی نیست ! تلویزیون دایه دلسوز تر از مادر شده و دختری که حجاب خود را زیر پا میذاره و با لباس پسرانه .....تلویزیون حتی نصیحتی و بازبان عامیانه نمیگه اینکار خوب نیست و در شان دختران نیست و پر واضح است که با سکوت و سانسور تلویزیون پای خارجی ها و نظراتشون باز میشود.....! اعتراض رو نشان بده و سناریو سازی را بذار به عهده دشمن .برعکس داری میری سیمای میلی دومیلیون با شما موافق وبقیه مخالفند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج