۷۳۷۵۶۲
۷ نظر
۵۰۳۹
۷ نظر
۵۰۳۹
پ

حقایق جالبی که احتمالا در هیچ دایره‌المعارفی پیدا نمی‌کنید

دنیا جای شگفت انگیزی است و درست وقتی فکر می‌کنید همه چیز را دیده اید، شما را با چیز تازه‌ای شگفت‌زده می‌کند.

برترین‌ها : دنیا جای شگفت انگیزی است و درست وقتی فکر می‌کنید همه چیز را دیده اید، شما را با چیز تازه‌ای شگفت‌زده می‌کند. حتی عادی‌ترین چیز‌ها را هم وقتی از زاویه دیگری به آن‌ها نگاه کنیم تصورات ما را دگرگون می‌کنند. مثلا آیا می‌دانستید یک دهم ذخایر طلای جهان متعلق به زنان هندی است؟ در این مطلب حقایق باورنکردنی از گوشه و کنار دنیا را مشاهده می‌کنید که آنقدر عجیب هستند که دوست دارید برای خانواده یا دوستانتان تعریف کنید.

بچه فیل‌ها از خرطومشان مثل پستانک استفاده می‌کنند، درست مثل نوزاد انسان
حقایق جالبی که احتمالا در هیچ دایره‌المعارفی پیدا نمی‌کنید
یک دهم ذخایر طلای جهان متعلق به زنان هندی است. یعنی حتی بیشتر از مجموع طلاهای آلمان، سوئیس و آمریکا!
حقایق جالبی که احتمالا در هیچ دایره‌المعارفی پیدا نمی‌کنید
در سال ۱۹۸۲ مردی مخفیانه وارد کاخ باکینگهام شد. او نیم ساعت پنیر چدار خورد، در کاخ راه رفت، برتخت سلطنت نشست و بعد رفت.

در دوران ممنوعیت آمریکا، صاحبان باغ‌های انگور، آب انگور کنسانتره شده جامد به نام آجر انگور تولید می‌کردند. آن‌ها برای اینکه زندانی نشوند باید مطمئن می‌شدند از انگور برای تولید شراب استفاده نمی‌شود. به همین دلیل روی آجر‌ها می‌نوشتند که بعد از حل شدن آجر در آب، نمی‌توان محلول را ۲۱ روز در جای تاریک و خنک نگه داشت.


مردم روستای کالاچی در قزاقستان یک سندروم خواب عجیب دارند. آن‌ها احساس خستگی و خواب آلودگی می‌کنند و گاهی اوقات یک هفته کامل می‌خوابند. دانشمندان تحقیقات زیادی در این روستا انجام دادند اما دلیل این پدیده شگفت انگیز را نفهمیدند.

برخی سیب‌هایی که می‌خریم ۶ تا ۱۲ ماه پیش چیده شده اند. آن‌ها را در یخچال‌های مخصوصی با اکسیژن بسیار کم نگه می‌دارند تا ظاهرشان عوض نشود.
حقایق جالبی که احتمالا در هیچ دایره‌المعارفی پیدا نمی‌کنید

۹۹.۹۹۹۹۹۹۹% از فضای اتم خالی است. اگر همه مردم جهان را جمع کنید و همه فضای خالی آن‌ها را از حذف کنید، کل بشریت به اندازه یک پرتقال خواهد بود.
حقایق جالبی که احتمالا در هیچ دایره‌المعارفی پیدا نمی‌کنید

نیروی دریایی آمریکا سیستم کنترل زیردریایی قدیمی را با دسته‌های ایکس باکس ۳۶۰ جابجا کرد. سربازان جدید توانستند زیردریایی را سریعتر کنترل کنند.

سیر تحول بطری‌های کوکا کولا. اگر آن‌ها را از چپ به راست ببینید اولین بطری در سال ۱۸۹۹، دومی در سال ۱۹۰۰، سومی در سال ۱۹۱۵، چهارمی در سال ۱۹۱۶، پنجمی در سال ۱۹۵۷ و ششمی در سال ۱۹۸۶ رونمایی شدند.
حقایق جالبی که احتمالا در هیچ دایره‌المعارفی پیدا نمی‌کنید

نیمی از ۶۵ ساله‌ها هنوز زنده هستند. تا قبل از قرن بیستم میانگین امید به زندگی در سراسر جهان ۳۳-۳۹ سال بود. اکنون با پیشرفت پزشکی افراد طول عمربیشتری دارند.

جالب است بدانید باکتری‌های موجود در ناف انسان از باکتری‌های توالت بیشتر است. دانشمندان میکروب‌های ۱۰ ناف را با میکروب‌های توالت مقایسه کردند. علاوه بر این حدود ۱۵۰۰ نوع از باکتری‌ها برای دانشمندان ناشناخته بود.
حقایق جالبی که احتمالا در هیچ دایره‌المعارفی پیدا نمی‌کنید

در پایان جنگ ویتنام یک کشتی آمریکایی مجبور شد هلیکوپتر‌هایی به ارزش ۱۰ میلیون دلار را دور بیندازد تا یک خلبان با خانواده اش بتواند فرود بیاید.

افراد کمی می‌دانند که رنگ موی طبیعی الویس پریسلی روشن بوده است. او از جوانی موهایش را رنگ می‌کرده و همه او را با رنگ موی مشکی می‌شناسند.
حقایق جالبی که احتمالا در هیچ دایره‌المعارفی پیدا نمی‌کنید

یک راننده کامیون استرالیایی سکته قلبی کرد. او ۱۲ روز در کما بود و درست وقتی که پزشکان می‌خواستند تجهیزات مراقبتی را قطع کنند به هوش آمد. بعد در یک قرعه کشی برنده خودرو شد. ارزش خودرو ۱۷۰۰۰ دلار بود. یک شرکت تلویزیونی آنقدر تحت تاثیر خوش شانسی او قرار گرفته بود که تصمیم گرفت گزارشی درباره‌اش تهیه کند. ایده کارگران این بود که او بلیت بخت آزمایی را مقابل دوربین باز کند. او این بار ۱۷۰۰۰۰ دلار برنده شد.


در آغاز قرن نوزدهم، کچاپ به عنوان درمانی برای اسهال و زردی معرفی می‌شد. حتی به شکل قرص هم ساخته شد. اما بعد ثابت شد این اطلاعات غلط است و از آن زمان کچاپ فقط به عنوان سس فروخته می‌شود.
حقایق جالبی که احتمالا در هیچ دایره‌المعارفی پیدا نمی‌کنید

برخی افراد معتقدند می‌توان جنسیت فرزند را بر اساس شکل شکم زن باردار تعیین کرد. اگر شکم رو به جلو باشد بچه پسر است، اما اگر از اطراف بزرگ شده باشد بچه دختر است. اگرچه افراد زیادی اینطور فکر می‌کنند، اما تصور غلطی است، لااقل هیچ تحقیق علمی آن را ثابت نکرده است. اندازه و شکل شکم به قد زن و عوامل دیگر بستگی دارد.
حقایق جالبی که احتمالا در هیچ دایره‌المعارفی پیدا نمی‌کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خشم شب

      مورد اولی و میدونستم ولی جالب بود از برترینها هم ممنون بابت این مطلب علمی

    • PCY

      ممنون جالب بود

    • پری

      خدایا از این شانسا هم به ما بده.

    • بدون نام

      ممنون عالی بود

    • منصور

      واقعا اطلاعات جالبی بود.

    • امین

      عالی بود

    • بدون نام

      اخریو حالا من نمیدونم ولی یک داستانی بود ک یه خانواده ای پسر میخواست ولی زن دختر باردار میشه بعد از زایمان چند دختر در واقع،یکی از پرستارها اشنای اینا بوده و نوزاد دخترو با یه نوزاد پسر عوض میکنه و البته زن به کسی نگفته بوده ک دختر داره و اون نوزاد پسر از یه خونواده ی روستایی بود ک سونوگرافی و اینجور چیزا برای تعیین جنسیت نرفته بودن بعد خانواده ی نوزاد پسر مادربزرگش رفت شکایت کرد و میگف مطمئنم از حالت شکم عروسم و نمیدونم حالت صورتش مطمئن بوده بچه پسره بعد از یه سری تحقیقات متوجه ماجرا میشن پلیس ها، و نوزاد ها به خونواده ی اصلیشون برگردونده میشن هرچند خیلی دلم به حال اون دختر میسوزه ک ناجوانمردانه باید کلی حرف و حدیث میشنید من از واقعی بودنش مطمئنما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج