۷۳۷۹۰۹
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

فرانسه برای دانشجویان ایران حساب بانکی باز نمی‌کند

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بانک‌های فرانسوی از ترس مجازات‌های آمریکا، از باز کردن حساب برای دانشجویان ایرانی خودداری می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه فیگارو می‌گوید دانشجویان ایرانی که در فرانسه در حال تحصیل هستند برای باز کردن حساب بانکی با مشکل مواجه شده‌اند. به نوشته این نشریه فرانسوی اغلب بانک‌های فرانسوی از بیم تهدید و تحریم‌های آمریکا از باز کردن حساب برای دانشجویان ایرانی امتناع می‌کنند. این مسئله سبب شده تا مقامات ایرانی از فرانسوی‌ها بخواهند برای مشکل یادشده راه حلی پیدا کند.

به نوشته فیگارو، حدود ۱۸۰۰ دانشجوی ایرانی تحصیلات خود را در فرانسه ادامه می‌دهند. اما وقتی دانشجویان ایرانی برای باز کردن حساب بانکی به سراغ یک مؤسسه مالی می‌روند با مشکل مواجه می‌شوند.

به گزارش یورونیوز، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران که برای بازدید از دانشگاه‌های فرانسوی به این کشور رفته است با ابراز تاسف از اینکه اغلب بانک‌های فرانسوی به طور کلی از باز کردن حساب برای این دسته از دانشجویان امتناع می‌ورزند، تاکید کرد که این مورد را با فردریک ویدال، همتای فرانسوی خود در میان گذاشته است. وزیر علوم ایران در ادامه ابراز امیدواری کرده است که «دولت فرانسه و به خصوص آقای ماکرون که رویکرد مثبتی در روابط با ایران دارد بتوانند به ما در حل این مشکل که یک مسئله انسانی است، کمک کند.»

در گزارش یورونیوز آمده است که دانشجویان بدون حساب بانکی مجبور می‌شوند برای ادامه تحصیل به ترفندهای خاص خود متوسل شوند، در حالی که برخی دیگر از آنها به کلی از این تصمیم منصرف می‌شوند و به کشور خودشان باز می‌گردند. این رسانه فرانسوی به نقل از یک دیپلمات ایرانی نوشته است که برخی از این دانشجویان حتی مجبور شده‌اند برای خلاص شدن از این مشکل به آمریکا بروند.

مؤسسات بانکی فرانسه که پیشتر شاهد مجازات‌های آمریکا بر ضد بانک «بی.ان.پی» BNP بودند حتی پس از امضای توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵ از حمایت مالی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی در ایران امتناع کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دانشجوی ایرانی که هیچی خیری برای ملت ایران نداشته باشد حسابش بسته باشد بهتر هست اون دانشجوها موقع برگشتن به ایران فقط کالاهای فرانسوی را تبلیغ میکنند آنان هیچ گاه نتونستند مانند فرانسوی ها در کشور خودشان دست به خلاقیت واختراع وتولید باکیفیت بزنند فقط کالاهای ساخت فرانسه را وارد ایران وتبلغ آن دست یافتند

    • بدون نام

      بابا برید با امریکا مزاکره کنید قبل از اینکه اوضاع بدترازاین بشه ک میشه

    • هادی

      سرافکندگی تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      سیاست خارجی اشتباه ما باعث شده تو دنیا تحقیر بشیم . متاسفم برای سران... که باعث شدن ایران و ایرانی در دنیا تحقیر بشه

    • بدون نام

      سیاست خارجی اشتباه ما باعث شده تو دنیا تحقیر بشیم .

    • بدون نام

      اینهم از فرانسه
      ما با کشورهای اروپایی برجام را ادامه میدهیم حتی درصورت خوار و ذلیل شدن

    • علی

      دمش گرم . منو تو که نمیتونیم بریم اگرم رفتن همین مختلس زاده ها و کوچک زاده ها و ژنهای کثیفن. همون بهتر که حساب باز نکنن براشون.همین بیسوادا هستن که با پول مدرک میگیرن برمیگردن میشن رئیس بانک مرکزی.بعد گند میزنن به همه چی.

      پاسخ ها

      • هدیه

        فقط یک جهانی سومی میتونه همچین نقطه نظری داشته باشه و همهی کسانی که موفق هاستند و شانس تحصیل تو کشور اروپایی رو دارند رو مختلس زاده و ... بدونه.مملکتی که الان داریم از سر همچین ملتی با چنین طرز فکری خیلی هم زیاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج