۷۳۸۵۱۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ناصری: زبان وزرا به عذرخواهی آشنا نیست

عبدالله ناصری عضو بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به آخرین واکنش‌ها به سخنان اخیر حسن‌روحانی و محول کردن مشکلات کشور به سایر نهادها، گفت: شاید ضعف دیگری را که بتوان در این دولت مشخص کرد، این است که هم رییس‌جمهور و هم بخش قابل توجهی از اعضای کابینه کمتر زبان عذرخواهی دارند. به معنای دیگر با واژه عذرخواهی و پوزش از مردم که طبیعتا تسکینی بر آلام و دردهایشان است، آشنا نیستند.

رویداد ۲۴ نوشت: عبدالله ناصری عضو بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به آخرین واکنش‌ها به سخنان اخیر حسن‌روحانی و محول کردن مشکلات کشور به سایر نهادها، گفت: این دولت در عین اینکه توفیقاتی را داشته، اما مشکلات و قصوری هم داشته است که این موضوع به تیمی برمی‌گردد که در این ۵ سال با او کار می‌کنند.

شاید ضعف دیگری را که بتوان در این دولت مشخص کرد، این است که هم رییس‌جمهور و هم بخش قابل توجهی از اعضای کابینه کمتر زبان عذرخواهی دارند. به معنای دیگر با واژه عذرخواهی و پوزش از مردم که طبیعتا تسکینی بر آلام و دردهایشان است، آشنا نیستند.

تغییر کابینه از اختیارات روحانی است

این فعال سیاسی با بیان اینکه این مشکلات کم وبیش از دوران انقلاب تاکنون و در هردوره‌ای وجود داشته است، تصریح کرد: دولت توانسته از بخشی از این مشکلات عبور کند، عبور از این مشکلات نیازمند یک تیم قوی و حرفه‌ای است که مردم هم به آن‌ها اعتماد داشته باشند. دولت اما به گونه‌ای رفتار کرد که نصیحت‌های خیرخواهان و بزرگان و حتی مرحوم هاشمی را نپذیرد و آن‌ها را در تیم مدیریتی و اجرایی خود به کار نگیرد. همانطور که می‌دانید خیلی نمی‌توان بر روی عوامل خارجی خورده گرفت، بالاخره اراده ترامپ و تحریم‌ها خارج از اراده رییس‌جمهور است، اما تغییر کابینه و آوردن یک تیم کاردان اقتصادی حتما از اختیارات رییس‌جمهوری است.

رییس‌جمهور هنوز به عمق مسائل اقتصادی کشور پی نبرده است

ناصری با اشاره به اینکه معتقدم رییس‌جمهوری هنوز به عمق مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه پی نبرده است،خاطرنشان کرد: درست است که برخی از قیمت‌ها آنچنان تغییری نداشته باشد، اما اعتماد مردم نسبت به کارآمدی نظام و دولت پایین آمده است. زمانی که برخی حتی با سرمایه‌های اندک در بازار سکه و ارز خریداری می‌کردند، زمانی که سود سپرده‌ها را به یکباره‌ کاهش دادند و تمام کارشناسان می‌گفتند که باید اجازه داد تا این مسائل روند طبیعی خود را طی کند و ... همه و همه سیاست‌های غلط و ناکارآمدی بود که بارها و بارها در کشورهای مختلف و در دوران‌های مختلف تجربه شد، اما آقای روحانی بار دیگر این رویه را به کار گرفت.

در آینده نزدیک بزرگان اصلاحات صریحا با مردم سخن خواهند گفت

عضو بنیاد باران با تاکید بر اینکه دولت باید سریعا یک جراحی اورژانسی در تیم اقتصادی و سیاسی خود انجام دهد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی علاوه بر ریشه اقتصادی، ریشه سیاسی هم دارند و به نظر می‌رسد دولت باید در این حوزه سریعا اقدامات لازم را صورت دهد. دومین کار هم این است که دولت و به طور کلی کابینه وزرا، فرافکنی را از دستور کار خود خارج کنند، هر چند که حامیان دولت کماکان حامی دولت هستند اما با دریافت سخنان ناامیدکننده از سوی دولت به جمع‌بندی‌های جدیدی می‌رسند. حتی بعید نیست که در آینده‌ای نه‌چندان دور برخی از این مسائل از ناحیه بزرگان اصلاح‌طلب با مردم در میان گذاشته شود.

ناصری ادامه داد: روحانی از کیسه اصلاح‌طلبان هزینه کرده است و این اصلاح‌طلبان بودند که برای او ساز و کار انتخاباتی تعریف کردند و کارزار انتخاباتی را در سال ۹۲ با کنار گذاشتن نامزد اصلاح طلب خود و در سال ۹۶ با حمایت مجدد از او، به راه انداحتند. اصلاح طلبان نیز فقط برای مردم و مصالح جامعه دست به چنین کاری زدند و اگر روزی ببینید و به روشنی دریابند که با سو تدبیر در دولت و قوه مجریه، بخشی قابل توجهی از پایگاه اجتماعی و اعتماد جامعه مدنی به دلیل همین سو‌مدیریت‌ها نسبت به جریان اصلاحات زایل شده است، کنش‌گران اصلاح‌طلب حتما حسب وظیفه خودشان به صورت صریح‌تر با مردم صحبت ‌خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      وزرا شهامتش را ندارند که بگویند اشتباه کردیم مردم ما را ببخشید که با سیاستهای غلط شما را به خاک ذلت نشاندیم وپول ملی را فاتحه اش را خواندیم

    • بدون نام

      استعفا چرا؟؟؟ محاکمه باید بشن بخاطر از بین بردن سرمایه مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج