جاباما
۷۳۸۸۳۷
۱۱ نظر
۵۰۱۷
۱۱ نظر
۵۰۱۷
پ

چگونه از پیچ تحریم‌ها به سلامت عبور کنیم؟

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش نرخ ارز گفت: بخش معدن ضربه‌پذیری کمتری از افزایش نرخ ارز نسبت به بخش‌های دیگر داشت، زیرا واردات ما نسبت به بخش‌های دیگر صنعتی وابسته به ارز نبوده است.

خبرآنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش نرخ ارز گفت: بخش معدن ضربه‌پذیری کمتری از افزایش نرخ ارز نسبت به بخش‌های دیگر داشت، زیرا واردات ما نسبت به بخش‌های دیگر صنعتی وابسته به ارز نبوده است.

مهدی کرباسیان اظهار داشت: من امیدوارم در مذاکراتی که ایران با اتحادیه اروپا دارد، اتحادیه اروپا بتواند اقتدار خود را حفظ کند و فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیفتد، مشکل وسیعی پیدا نمی‌کنیم.

کرباسیان افزود: شرکت‌های بزرگ که منافع مشترک با آمریکا دارند، احتمالا با ایران کار نخواهند کرد، اما شرکت‌هایی که اروپایی هستند و منافع مشترک با آمریکا ندارند، به طور قطع می‌توانند با ایران ادامه دهند و مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی درباره چشم‌انداز آتی اقتصاد ایران عنوان کرد: ما امیدواریم اروپا براساس مصاحبه‌هایی که روسای جمهور آنها دارند، کار خود را انجام دهند. روسیه و چین نیز که ادعای اقتدار و استقلال دارند، روی مواضع خود بایستند. با این شرایط من فکر می‌کنم از پیچ تحریم‌ها بگذریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: من معتقدم جو وحدت داخل کشور باید بیشتر شود که در مقطع فعلی جو مناسبی نمی‌بینم. امیدوارم در آینده وحدت و همدلی بیشتر شود و موجب شود یک‌جا و یکپارچه جلوی تحریم‌ها بایستیم.

ضربه‌پذیری معدن از طلا

کرباسیان در خصوص افزایش نرخ ارز نیز گفت: به نظر می‌رسد که بخش معدن ضربه‌پذیری از ارز نسبت به بخش‌های دیگر کمتر داشت، زیرا واردات ما نسبت به بخش‌های دیگر صنعتی وابسته به ارز نبوده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با تدابیری که در حوزه ارزی به کار رفته، مشکلاتی که در ابتدا وجود داشت و هنوز هم کم‌وبیش وجود دارد، کم‌کم برطرف می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: نیازهای ارزی شرکت‌ها باید تامین شود که در مقابل آن ثبات ارزی در کشور وجود داشته باشد. باید بپذیریم ارز بعضی از نیازهای خدماتی کشور باید تامین شود.

میزان ذخایر معدنی طلا

کرباسیان با اشاره به ذخایر معدنی طلا تصریح کرد: در ظرف سه سال گذشته به ذخایر طلای کشور بیش از ۴۰ تن اضافه شده است. ذخایر فعلی طلای ما به طور قطعی ۲۹۴ تن است.

وی ادامه داد: تولید طلای ما در سال گذشته رشد خوبی داشت و پیش‌بینی می‌کنیم اگر کار وسیعی صورت گیرد و با توجه به ذخایری که کشور دارد و ذخایر جدیدی که در سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی و کردستان به دست آورده‌ایم، می‌توانیم جزو کشورهای خوب در این حوزه باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: عملیات اجرایی فاز ۲ کارخانه زرشوران تا پایان تابستان شروع می‌شود. در کنار آن، فکر می‌کنم ظرفیت‌های خوبی در حوزه اکتشاف کشور وجود دارد و ایران یکی از کشورهای دارای پتانسیل بالا در حوزه طلا است.

کرباسیان در پاسخ به این پرسش که آیا بهره‌بردار خصوصی برای معادن طلا دارید؟ گفت: بله، دو شرکت برای دولت است که یکی کارخانه طلای موته و یکی کارخانه طلای زرشوران است. بقیه کارخانه‌های طلا متعلق به بخش خصوصی است.

آخرین وضعیت اکتشاف سنگ‌های قیمتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سنگ‌های قیمتی و تزیینی نیز عنوان کرد: سنگ‌های قیمتی و تزیینی جزو بخش‌هایی است که ظرف چند سال گذشته به آن توجه ویژه نشده است. در این حوزه صددرصد بخش خصوصی وارد شده و دولت فقط پشتیبانی‌کننده و حامی است.

کرباسیان افزود: اخیرا چند جلسه با انجمن سنگ داشتیم و خوشبختانه در آخرین جلسه که هفته گذشته بود، آمادگی پیدا کردیم که در دو حوزه به آنها کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی در حوزه آمار بود، چون متاسفانه آمار دقیقی در این حوزه در کشور وجود ندارد و مشکل دیگر در حوزه آموزش است. قرار شد حمایت‌های مالی داشته باشیم و در رابطه با آموزش در حوزه سنگ‌های تزیینی و قیمتی اقداماتی صورت گیرد که باعث می‌شود ارزش افزوده بیشتری ایجاد شود و این ارزش افزوده باعث می‌شود سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دنده سنگین در سرازیری ها
      راننده کاربلد
      ماشین سرحال و سرویس شده

    • بدون نام

      هیچی خیلی ساده است با هزینه صد برابری میتوانید از پیچ تحریم ها عبور کنید

    • کارشناس

      دولت راننده ناشی مقصدی که روسیه داده اشتباه است رانندگی یاد بگیر و ادرس را از آمریکا بپرس .روایت شده دشمن دانا بهتر است تا دوست نادان.

    • کامبیر

      با این دولت محال است خود دولت بد از ترامپ وسیاست هاش است.

    • دیکتاتوری آخوندی

      تحریم ها پیچ نیستند، دره هستند. اعماق جهنم هستند. اگه واسه شما حرومزاده ها اتوبان هست، واسه ما بیچاره ها دهانه آتشفشان هست.

    • نجیب زاده

      عمر ما گذشت و هنوز دارن راه میدن چطور از پیچ تحریم رد بشیم

    • بدون نام

      جناب معاون
      پیچهای این تحریم خیلی تند و تیز است بنابرین عبور از آن بمراتب سخت تر و شایدم غیر ممکن باشد

    • بدون نام

      با فشار و فقر به ملت

    • علی

      مستقیم با سر میریم تو دره سر پیچ نمیشه پیچید خودتون رو گول نزنید

    • کارمند

      آقای مرفه بیدرد گیریم از این هزار پیچ هم عبور کردیم چه چشم اندازی منتظر ماست؟فقط بیابانی خشک وسوزان و بدتر از امروز در انتظار امثال من است اما برای کاسبان تحریم سودها ورانت های میلیاردی در انتظار است

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      بچها بش بگین چطور عبور کنه ازتحریمها امریکا من که نمیدانم چطور عبورکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج