جاباما
۷۳۸۹۵۵
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش ۱۸ هزار تومانی تیشرت ۳۰ هزار تومانی!

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: به دلیل کمبود و گرانی نخ، پارچه و کاغذ پلاتر، شاهد افزایش قیمت یک تیشرت ۳۰ هزار تومانی به ۴۸ هزار تومان در بازار هستیم.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: به دلیل کمبود و گرانی نخ، پارچه و کاغذ پلاتر، شاهد افزایش قیمت یک تیشرت ۳۰ هزار تومانی به ۴۸ هزار تومان در بازار هستیم.

مجید نامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان نساجی و پوشاک برای تهیه پارچه و نخ با مشکل کمبود و گرانی روبرو هستند، اظهار کرد: هر کیلوگرم نخ به مرز ۳۰ هزار تومان و هر کیلوگرم پارچه به مرز ۴۰ هزار تومان رسیده است درحالیکه نخ‌های هندی تا چندی پیش تنها ۱۴ هزار تومان قیمت داشت. این در حالی است که نخ دوخت نیز تا چندی پیش ۲۵۰۰ تومان قیمت داشت که در حال حاضر به مرز ۷۰۰۰ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل گرانی در بازار این است که بسیاری از فعالان حوزه پوشاک واحدهای صنفی هستند که پروانه بهره‌برداری ندارند و بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند ارز جهت تامین مواد اولیه دریافت کنند.

نامی با اشاره به اینکه برخی معتقدند که در شرایط فعلی باید قیمت‌ها افزایش یابد گفت: ما معتقدیم که حتی اگر قیمت‌ها هم بالا برود امکان خرید وجود ندارد. مساله دیگر این است که تولید کنندگان نمی‌توانند واحدهای خود را تعطیل کنند چرا که مرخص شدن کارگرانی که چند سال آموزش دیده‌اند اصلا منطقی نیست و بنابراین در شرایط فعلی علی‌رغم هزینه‌کرد بالا با چنگ و دندان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی افزود: مشکل دیگر این است که امکان توقف برهه‌ای تولیدکنندگان نساجی و پوشاک نیز وجود ندارد چرا که با توجه به تامین پارچه زمستانی و تابستانی، هر کدام از آن‌ها باید در موعد مناسب تولید شود و به بازار برسد. علاوه بر این بحث مد نیز وجود دارد و تاخیر در تولید می‌تواند به بازار تولید کنندگان لطمه بزند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه ماه آتی ماهی سرنوشت‌ساز برای تولید کنندگان نساجی و پوشاک است گفت: در حال حاضر نمی‌دانیم که بازار تحمل افزایش قیمت‌ها را دارد یا خیر و باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش مصرف کنندگان به افزایش قیمت‌ها چگونه خواهد بود.

هر چند از ابتدای سال جاری افزایش قیمت پوشاک توسط فعالان این بخش رد می‌شد اما در نهایت مسائل پیش آمده طی مدت زمانی اخیر شرایط متفاوتی را برای تولید کنندگان نساجی و پوشاک رقم خورده است و به دلیل مسائل ارزی، کاهش قدرت خرید مردم و واردات غیر رسمی پوشاک به کشور شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت پوشاک در بازار هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیا این گرانی ها از تحریم است ؟ نه چون تحریم هنوز شروع نشده . این خود دولت و مردم مریض ایران هستند که گران کردن قبل از تحریم را آعاز کردند .

    • ثریا

      شما که گفتید حبابه. لعنت بد چه دروغگوست.

    • سعید

      گرانی بیداد میکند تو کشور

    • علی

      این ر باید علم الهدی بخونه که میگه بحران اقتصادی نداریم...

      پاسخ ها

      • امان ازمردم عوام وساده لوح

        تقصیرخودمونه

    • بدون نام

      بحران اقتصادی نداریم ما امروز تو نماز جمعه گفتن

    • بدون نام

      ما زمانی می توانیم در صنعت پوشاک بگویم تولید ایرانی است..که نخ و پارچه.و رنگ پارچه و دکمه ..آنرا خودمان در ایران تولید کنیم.. پارچه و نخ و بقیه لوازم تولید یک پیراهن یا یک تی شرت یا یک کت و شلوار و پوشاک دیگر داره از چین و ترکیه با دلار آزاد وارد کشور میشود.. لباسی که پارچه آن چینی .وبقیه لوازمش خارجی است. چطور یک تولید کنند ه.با افتخار در رسانه میاید و میگوید این کاملأ تولید داخل است. تولید پوشاک در ایران مثل تولید خودرو های ایرانی است هر تیکه اش مال یک کشور است. در خودرو هم میگوئیم خودروی ملی...مسئولین محترم تا کی میخواهیم خودمان را گول بزنیم.

    • بدون نام

      آقایان مسئول صددرصد مشکل اقتصادی ندارند .چون از ژن برتر هستن...آقای علم والهدی به قرآن قسم در محله ما درجنوب شهر تهران خانواده ای هست. نان را نسیه میخرد.و آخر ماه پول نان را می دهد. مسئولین باید خجالت بکشن و شرم آور است.در کشوری که این همه سرمایه ملی داریم ...مردمش نان را نسیه بخرند...آقای روحانی در شعارهاش می گفت .من نان را بر سر سفره های مردم خواهم آورد. من عزت ایرانی ها را به آنها برمی گردانم...خدا ازتون نگذره مردم را به بدبختی انداختید. انشااله به روز سیاه بیوفتید.

    • بدون نام

      مبارکه این هم حمایت از تولید داخلی آقایان اقتصاد ما در گرو دلار است هر چه بگوئید دلار حرف اول است مگر ما پتروشیمی نداریم چرا هنوز محتاج هستیم چون سیاست و مدیریت ضعیف و باند بازی کارخانه ولی اکریل اصفهان را به خاک سیاه نشاند رانت آقازاده ها و واردات بی رویه

    • بدون نام

      علت گرانی ها تحریم نیست چون در دولتهای قبلی هم تحریم وجود داشته است و این دولت با برجام مدعی شده که تحریمها را کم کرده است پس مقصر گرانی عملکرد بد دولت است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج