۷۳۹۲۳۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

روستا‌های ری آب دارند، اما آشامیدنی نیست

آب لوله کشی روستاهای بخش قلعه نو شهرستان ری از طریق چاه های عمیق منطقه تامین می شود که به علت وجود مواد معدنی مناسب آشامیدن نیست.

خبرگزاری ایرنا: آب لوله کشی روستاهای بخش قلعه نو شهرستان ری از طریق چاه های عمیق منطقه تامین می شود که به علت وجود مواد معدنی مناسب آشامیدن نیست.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری در جنوب شهر تهران اکنون ۴۰ هزار جمعیت دارد که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری، در مسیر جاده ورامین قرار گرفته و یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو به شمار می رود.

علی گودرزی یکی از ساکنان روستای ده خیر بخش قلعه نو شهرستان ری می گوید: آب شرب این روستا از چاهی که حدود ۵۰ سال پیش توسط مردم محلی زده شده است تامین می شود و اداره آب روستایی فقط یک تصفیه خانه ایجاد کرده که آن هم نمی تواند مزه شور آب را از بین ببرد.

وی ادامه می دهد: آب لوله کشی روستای ده خیر فقط با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی آن هم برای افراد غیرحساس مناسب است و بیشتر ساکنان روستا آب آشامیدنی خود را با گالن از تهران می آورند یا از طریق نیسان وانت هایی که دهیاری برای پخش آب شیرین در روستا تهیه کرده، تامین می کنند.

آب فیروزآباد مناسب چای و غذا هم نیست

فاطمه علی آبادی یکی از ساکنان روستای فیروز آباد بخش قلعه نو شهرستان ری نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: اکثر ساکنان این روستا در خانه های خود دستگاه تصفیه آب دارند ولی با وجود این دستگاه نیز نمی توان آب لوله کشی را در غذا و برای تهیه چای استفاده کرد چراکه املاح و مزه بدی دارد.

وی به ته نشین سنگین املاح داخل کتری ها و خراب شدن دستگاه های تصفیه آب اهالی روستا اشاره می کند و می گوید: آب شرب روستای فیروزآباد به دلیل وجود نمک و گچ فراوان به هیچ عنوان مناسب شرب نیست، املاح موجود در آب لوله کشی به قدری زیاد است که دستگاه های تصفیه آب خیلی زود خراب می شود.

علی آبادی یادآور می شود: اهالی روستاهای شهرستان ری از توان مالی بالایی برخوردار نیستند و نمی توانند دستگاه تصفیه آب استاندارد تهیه و هزینه های نگهداری آن را تامین کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جاها آب ندارند
      و آنهایی هم که دارند قابل مصرف نیست
      خلاصه گاو مان دوقلو زاییده است ببم جان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج