۷۳۹۵۳۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

ادارات دولتی، قربانی اول مدیریت مصرف برق

با نزدیک شدن به روزهای گرم سال تدابیر دولت برای گذر از خاموشی و بحران آب بیشتر می‌شود تا جایی که وزیر کشور، استانداران سراسر کشور به خصوص استاندار تهران را مکلف به پیگیری صرفه‌جویی و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاه‌های اجرایی کرده؛ همچنین وزیر نیرو نیز هفته گذشته اعلام کرد که براساس مصوبه هیات وزیران، تعرفه برق سازمان‌های دولتی در سراسر کشور در ساعت‌های اوج بار ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

خبرگزاری ایسنا: با نزدیک شدن به روزهای گرم سال تدابیر دولت برای گذر از خاموشی و بحران آب بیشتر می‌شود تا جایی که وزیر کشور، استانداران سراسر کشور به خصوص استاندار تهران را مکلف به پیگیری صرفه‌جویی و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاه‌های اجرایی کرده؛ همچنین وزیر نیرو نیز هفته گذشته اعلام کرد که براساس مصوبه هیات وزیران، تعرفه برق سازمان‌های دولتی در سراسر کشور در ساعت‌های اوج بار ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

بر اساس ابلاغیه وزارت کشور استانداران سراسر کشور به خصوص استاندار تهران مکلف به کاهش ۲۰ درصدی در مصرف آب و ۱۰ درصدی در مصرف برق، نسبت به مدت مشابه سال قبل شدند؛ صراحتا نیز اعلام شد که در صورت نیاز به اختیارات بیشتر کلیه اختیارات لازم جهت اجرایی کردن این امر به استانداران محول می‌شود و مقرر شد در صورت عدم رعایت صرفه جویی در دستگاه‌ها ، استانداران نسبت به قطع آب و برق آن‌ها اقدام کنند.

علاوه بر این نیز قرار شد تا برنامه‌ای در راستای تنظیم ساعت کار کارکنان دستگاه‌ها در تهران به منظور کمک به صرفه‌جویی و بهره‌وری هر چه بیشتر و طرح آن در هیئت دولت تنظیم شود. چندی پیش نیز رضا اردکانیان در این راستا اعلام کرد که ساعت کار اداره‌ها و سازمان‌های دولتی در برخی از استان‌ها تغییر کرده و ستادی متمرکز در صنعت برق کشور، هر روز این عملکرد را پایش می‌کند و به نظر می‌رسد که پیشرفت خوبی در این زمینه صورت گرفته به عنوان مثال، در استان خوزستان از ۱۵ خرداد که این طرح اجرایی شده، به طور میانگین حدود یک هزار مگاوات پیک برق کاهش پیدا کرده است.

علاوه بر این نیز شرکت توانیر طی دو هفته چندین اطلاعیه در خصوص صرفه جویی مشترکان منتشر و اعلام کرده که با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم درکشور، مصرف برق به گونه‌ای چشمگیر و کم‌سابقه طی روزهای اخیر افزایش یافته است بی‌تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

بر اساس این اطلاعیه، از آحاد مردم کشور در بخش های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع های تولیدی و صنعتی و کشاورزان تقاضا دارد تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) به میزان تنها ۱۰ درصد، کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق این است که درساعت های اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده و در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنیم. همچنین هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نشود.

علاوه بر این استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیک منتقل کنیم. علاوه بر این خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیر

      وقتی تصمیم گیرنده هستند مثلا توآپارتمان مادرخواست کنتورجداگانه اب دادیم(برق گاز تلفن)ولی اب موافقت نکرده وازاب مشترک استفاده می کنندوهرکس چقدرمی تونه میریزه میگه پول آب دیگران راحساب کنم بگذار منم بریزم این بک نمونه ساده ازتصمیم گیری توسازمان آب است پول کنتور راهم که خودمان می دهیم!!؟؟

    • ارباب رجوع

      اخه ای کیو مگه اداره ملک شخصی مدیرکل هست که اب وبرقش قطع می کنید..همانطور که از اسمش پیداست اداره یعنی مکانی که متعلق به مردم است که به امور مراجعه کننده رسیدگی واداره می شود ودرصورت قطع اب وبرق امور مردم متوقف وفشار برارباب ارباب رجوع صدچندان ومدیران وکار مندان با فراق بال به امور شخصی وفضای مجازی می پردازند..دراین موارد باید مدیرکل ومسببین را جریمه نقدی..شخصی ودرج در پرونده لحاظ شودونه اینکه کار ارباب رجوع لنگ شود..سم هرجامعه ندانم کاری تصمیم گیرندگان ان جامعه است وبس

    • بدون نام

      تو فصل تابستون که دانشجوها تو دانشکده دندونپزشکی میرن تعطیلات تابستونی ما پرسنل طبق روال گذشته صبح میریم اداره اسپیلت رو روشن میکنیم و بعد از صبحونه تا ظهر میخوابیم چون بیکاریم اصلا به نفع دولت نیست که ما تابستون بیایم اداره و برق و آب مصرف کنیم و اضافه کار و کارانه هم بگیریم بهتر بود دولت مثل آموزش پرورش تابستون ما رو تعطیل میکرد و هزینه بیخودی رو دستش نمیذاشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج