جاباما
۷۳۹۸۳۷
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

اقرار آرژانتینی‌ها به قضاوت خوب فغانی

رسانه‌های آرژانتینی با وجود شکست تیم‌شان مقابل تیم ملی فوتبال فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، قضاوت داور ایرانی را درست و خوب عنوان کردند.

ایسنا: علیرضا فغانی، قضاوت دیدار حساس آرژانتین و فرانسه را در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر عهده داشت. این دیدار با پیروزی چهار بر سه خروس‌ها به پایان رسید و آرژانتین از صعود به دور بعد باز ماند. با این حال رسانه‌های این کشور قضاوت داور ایرانی را خیلی خوب عنوان کردند و حتی آن را به عنوان یکی از داوران فینال دانستند.

سایت آرژانتینی اینفوبائه نوشت: در یک بازی فیزیکی داور ۴۰ ساله ایرانی قضاوت خیلی خوبی داشت. او به نحوی در بازی تسلط داشت که در هیچ یک از صحنه‌ها نیازی به VAR نداشت و هرگز دچار اشتباه نشد.

در ‌دقیقه ۱۰ کیلیان ام‌باپه توسط مارکوس روخو در محوطه جریمه متوقف شد. داور یک پنالتی‌ به نفع فرانسه گرفت و به روخو کارت زرد نشان داد چون مهاجم فرانسوی در موقعیت گل قرار داشت. قضاوت فغانی در این صحنه کاملا درست بود.

در ‌دقیقه ۱۲ صحنه مشابهی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه به وجود آمد. تاگلیافیکو دوباره در نزدیکی محوطه جریمه خطا کرد. فغانی به او کارت زرد نشان داد. این دو صحنه از بازی برجسته‌ترین لحظه‌های داوری بودند که در هر دو فغانی به خوبی عمل کرد. در ‌دقیقه ۱۰ نیمه دوم فرانسوی‌ها به گل سوم خود دست یافتند و جو بازی کاملا عوض شد. در این لحظات نگرانی برای داور به وجود آمد چون ممکن بود نتیجه‌ باعث شود بازیکنان نتوانند احساسات خود را کنترل کنند و صحنه‌های خشن و یا تنش به وجود آید. این اتفاقات در دقایق پایانی کاملا آشکار بود.

در جریان بازی‌های دیروز (شنبه) ۳۶ خطا انجام شد، هشت کارت زرد به بازیکنان حریف داده شد و تنها یک آفساید اتفاق افتاد.

این آمار در حالی در دیدار شنبه به ثبت رسید که داور بازی از همه لحاظ فوق‌العاده‌ بود و در صحنه‌های مهم همیشه حضور داشت. ‌فغانی بهترین داور برای بازی پاک است و بهترین گزینه برای رقابت‌های حساس دیگر جام جهانی محسوب می‌شود. این‌ در حالی است که عملکردش در جام جهانی باعث شده است از کاندیداهای اصلی دیدار نهایی جام جهانی باشد.

یک وب سایت آرژانتینی نیز به عملکرد فغانی در دیدار آرژانتین و فرانسه اشاره کرد و نوشت: قضاوت فغانی هیچ جنجالی را باقی نگذاشت. او عملکرد خیلی خوبی در این دیدار داشت. داور ایرانی نه تنها در صحنه‌های حساس بازی قضاوت درستی داشت،‌ بلکه به درستی بازیکنان حریف را جریمه کرد.

فغانی سعی داشت بهترین قضاوت را به اجرا بگذارد که در این کار نیز موفق بود. این عملکرد باعث شد شانس حضور داور ایرانی در نیمه نهایی و حتی فینال زیاد شود. همه چیز بستگی دارد چه تیم‌هایی به مراحل بالایی صعود کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داور بازی ایران و پرتغال یاد بگیره

    • بدون نام

      واقعی آقای فغانی و تیم داوریش به آدم احساس غرور میدن.امیدوارم موفق باشن

    • پورسنایی

      حیف که فغانی بیش از حد مغرور است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج