۷۴۰۱۳۰
۷ نظر
۵۰۱۶
۷ نظر
۵۰۱۶
پ

مصرف آب در مشهد، ۲ برابر میانگین جهانی

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: متاسفانه با اینکه در شرایط خشکسالی قرار داریم اما دو برابر میانگین جهانی آب مصرف می کنیم.

خبرگزاری مهر: محمد علایی بعدازظهریکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در شرایط بحرانی کنونی و خشکسالی بی سابقه امسال۲ برابر میانگین جهانی آب مصرف کنیم و سال سختی پیش رو داریم که باید همه مردم در مدیریت بهینه آب نهایت همکاری را داشته باشند.

وی افزود: اگر بحران آب را مدیریت نکنیم به نابودی شهرها و روستاها منجر خواهد شد، سازگاری با کم آبی در طول تاریخ ایران به ما نشان می دهد تا چگونه همانند نیاکان خود از منابع محدود آب بهره بگیریم و کارگروه کم آبی استان در راستای سازگاری با کم آبی تا کنون برنامه هایی رامصوب کرده که از جمله آنها جداسازی آب شرب و بهداشت از فضای سبز شهری و کاهش هدررفت آب در شبکه های تولید، انتقال و توزیع آب است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش ۴۵ درصدی منابع آب سطحی در استان با یکی از کم سابقه ترین خشکسالی های اخیر روبرو هستیم ودر حال حاضر فقط ۲۲ درصد از ظرفیت سدها پر است.در این شرایط بحرانی به لحاظ دینی و انسانی قابل قبول نیست که ۲ برابر میانگین جهان آب مصرف کنیم.

علایی بیان کرد: سرانه مصرف آب استان در بخش کشاورزی ۸۶ درصد، بخش شرب و بهداشت ۷ درصد و بخش صنعت و خدمات نیز حدود ۷ درصد است که در هر سه بخش این میزان مصرف بالاست در عین آنکه سرانه مصرف آب شرب و بهداشت در شهر مشهد به طور میانگین ۱۸۰ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است در حالیکه متوسط سرانه مصرف جهان ۱۵۰ و گاه تا۱۰۰ لیتر نیز مدیریت شده است.

وی تصریح کرد: بارش امسال نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به میانگین دوره ای ۳۵ درصد کاهش یافته است و با این میزان بارش و شرایط کنونی، احتمال دارد سد دوستی سال آینده از مدار مصرف خارج شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزگار بدی شده هم دنیا تحریممون کرده هم خدا!؟

    • بدون نام

      از بس وضو میگیرن برای نماز

    • بدون نام

      اینکه همه باید کمک کنند ، صحیح ، اما شما چه طرحی برای مدیریت منابع موجود و جلوگیری از نابودی شهرها و روستا ها ، بر اساس مسئولیت و حقوقی که دریافت میکنید ، دارید ؟ ..... چه توانایی خاصی در حضرتعالی و بسیاری دیگر از مدیران این کشور وجود دارد که مسئولیتهای بزرگ به شما واگذار شده ؟؟؟ اینها که شما گفتید هر رهگذری در کوچه و بازار هم میداند و میتواند بگوید . هنرتان را عرضه کنید لطفا

    • بدون نام

      خوب معلومه که آب بیشتری استفاده میشه.. تصور کن تمام زائران و به خوص زائران عراقی که به مشهد میان خیلی زیاد حمام میکنند و به همین دلیل مصرف آب بالا میرود .. باید حمام کردنشون رو محدود کنیم

    • بدون نام

      بنظر من باید طرحی بیاد که همه مخزن بزارن تو خونشون، شده بصورت قسطی بدن به همه، هفته ای یک بار هم آب لوله کشی وصل بشه تا مخازن پر بشه، تا ایرانی ها طرز مصرف را یاد بگیرند، هرچند 90% آب در حوضه کشاورزی و صنعت هست. ولی یادگیری از اینجا به کشاورزی بهینه هم کمک می کنه
      یا کنتور های دیجیتالی و شارژی بزارن که شدنی نیست فعلا

    • عاصت

      چرادرست حرف نمیزنی.پس مصرف زائران راچرانمیگی؟آیا زائرآب مصرف نمیکنه؟

    • بدون نام

      بس كه تو مشهد استخر هست ، موجهاي ابي ! موجهاي شادي! پارك ساحلي افتاب ! استخر فلان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج