۷۴۰۲۹۰
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

فریدون مجلسی: می‌شود به اروپا امیدوار بود

فریدون مجلسی در روزنامه شرق نوشت: در ایران آنهایی که به ‌کلید رفع تحریم و بحران و بازگشت به ‌عقلانیت و اعتدال روحانی رأی داده بودند، امیدوار و خوشحال بودند، اما آنهایی که صرفا به‌ رفاه و توسعه اقتصادی نمی‌اندیشیدند و برای انسان مأموریت مهم‌تری قائل بودند و در دوران مذاکرات نیز بی‌میلی و مخالفت خود را به‌ شیوه‌های بازدارنده گوناگون ابراز می‌کردند، اتفاقا از همین استقبال جهانی برآشفتند و نگران شدند.

فریدون مجلسی، تحلیلگر روابط بین‌الملل در روزنامه شرق نوشت:

‌ترامپ با به‌کارگرفتن وزیران و کارگزارانی که از خودش تندروتر هستند و با به ‌راه‌انداختن تبلیغات وسیع، درحالی‌که ایران به ‌همه تعهدات هسته‌ای خود طبق برجام عمل کرده است، با حمایت از نتانیاهو که در جهان دوره افتاده و علیه ایران تبلیغ می‌کند، به بهانه اینکه اکنون ایران به‌جای تهدید اتمی موجودیت اسرائیل را با تولید و آزمایش و تبلیغات موشکی تهدید می‌کند و این کار با «روح برجام» منافات دارد، بدون توجه به ‌اینکه اسرائیل عملا ده‌ها بمب اتمی و تهدیدهای بالقوه آن را در اختیار دارد، خروج غیرمسئولانه خود را از برجام اعلام کرده است.

در سوی مقابل، اکنون که با چرخش باورنکردنی رهبر کره‌ شمالی، برای خود احساس اعتبار بیشتری می‌کند، برای ایران ۱۲ پیش‌شرط برای مذاکره قائل شده است و در ایران هم دعوت به مذاکره با آمریکا، پذیرفته نشده است.

در چنین شرایطی که دیگر از هجوم شتابان شرکت‌های غربی و شرقی خبری نیست و در شرایطی که اصولگرایان مجلس رسیدگی به ‌لایحه پیوستن به ‌کنوانسیون منع مبادلات بانکی به ‌قصد پول‌شویی یا کمک به ‌تروریسم (FATF) را معلق کرده‌اند، فرانسوی‌ها خروج شرکت‌های جاافتاده و سودآور خودشان را به بهانه اینکه سود آنها قابلیت انتقال بانکی ندارد، اعلام می‌کنند.

با اینکه اروپاییان با خروج آمریکا از برجام مخالفت کرده‌اند و رقابت‌ها و مشکلاتی با آمریکا دارند، اما در رابطه با ایران گویی مایل هستند بدون آنکه امتیازی داده شود، ایران را به ‌تعهدات برجامی پایبند کنند. نخست‌وزیران انگلیس و آلمان و رئیس‌جمهوری فرانسه قبلا هم با انتقاد از برنامه موشکی ایران، رابطه و مبادلات جدی را به ‌رفع تهدید نسبت به ‌موجودیت اسرائیل اعلام کرده بودند. اکنون که جنگ در یمن شدت یافته و در سوریه هم عملیاتی از سوی نیروهای آمریکا یا اسرائیل انجام شده است، باید دید در صورت تداوم اين روند دولت چه سياستي را در پيش خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      اخه با شعور با سواد ، اروپا بیاد تجارت چند ده برابریشو با امریکا ول کنه ما و بچسبه؟ یا نمیفهمید یا ....

    • بدون نام

      به همین چیزا دلت رو خوش کن آدم ساده

      پاسخ ها

      • نوری

        اروپا چندین برابر ومیلیاردها دلار مبادله اقتصادی باامریکا دارن ولی باایران حدود یک میلیارد دلار که خیلی ناچیزه پس به ایران پشت خواهد کرد .بعدش.اگرهم باایران مراوده داشته باشن بازهم ازترس امریکا جرات معامله باایران رانخواهند داشت حتی اگربه سودشان هم باشد...نه تنها اروپا بلکه تمام دنیا جیره خوار امریکا هستن واین راتمام مردم دنیا میدانن..امریکا ابرقدرت دنیاست وهروسیله ای که درسایرکشورها درست میشود مثلا هواپیماهای جنگی ومسافربری که شرکت های مهمی دردنیا هستن چند قطعه حساس انها مال امریکاست پس باید نظر امریکا جلب شود .باید قبول کنیم اگرتحریم های جدید شروع شوند اقتصاد کشورفلج خواهد شد وملت بدبخت ایران شدیدا درمضیقه قرارخواهند گرفت ..من دوستخواه امریکا نیستم ولی بخدا قسم باید قبول کنیم که امریکا برتمام دنیا حکمرانی میکند وهمه هم داریم میبینیم عینا ..پس مسعولین ما مردم راگول نزنن

    • سعیدموحدی

      بنظرم تیتراین مطلب خوب ودرست انتخاب نشده ویابهتراست تصحیح شود:آیامیتوان به اروپا امیدواربود؟؟

    • سعیدموحدی

      بنظرم تیتراین مطلب خوب ودرست انتخاب نشده ویابهتراست تصحیح شود:آیامیتوان به اروپا امیدواربود؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج