۷۴۰۴۰۴
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

سالانه ۱۱۲ هزار ایرانی به سرطان مبتلا می‌شوند

رئیس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید: سالانه ۱۱۲ هزار نفر در کشور به انواع سرطان مبتلا می شوند و این بیماری تا ۱۵ سال آینده علت ۸۰ درصد مرگ و میرها را در ایران خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: رئیس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید: سالانه ۱۱۲ هزار نفر در کشور به انواع سرطان مبتلا می شوند و این بیماری تا ۱۵ سال آینده علت ۸۰ درصد مرگ و میرها را در ایران خواهد بود.

علی مطلق با بیان اینکه سرطان بعد از بیماریهای قلبی و عروقی دومین علت مرگ و میر را در جهان شامل می شود، افزود: سرطان در ایران رو به افزایش است به طوری که به ازای هر ۱۰ هزار نفر در مردان ۱۷۷ نفر و در زنان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۰نفر به این بیماری مبتلا هستند.

وی، سرطانهای سینه، روده بزرگ، معده و تیروئید را شایعترین سرطان در زنان ایرانی دانست و اظهار کرد: سرطان های معده،پوست و پروستات از سرطان های شایع در مردان کشور است.

جمعیت سالمندی از علل افزایش بروز سرطان

مطلق با اشاره به اینکه افزایش امید به زندگی و بالا رفتن سن جمعیت به سمت سالمندی از علل رشد انواع سرطان است، ادامه داد: در حال حاضر امید به زندگی در ایران بیش از ۷۴ سال است در حالی که متوسط سن امید به زندگی در جهان ۷۱ سال است و این مسئله می تواند میزان بروز سرطان را در ایران بالاتر از میانگین جهانی ببرد.

رئیس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: شیوه زندگی نامناسب، فعالیت بدنی ناکافی، مصرف کم میوه ها و سبزیجات و افزایش مصرف سیگار، الکل و غذاهایی که حاوی چربی هستند، از دیگر علل بروز سرطان هاست.

60درصد ایرانی ها فعالیت بدنی ندارند

مطلق، میزان مصرف میوه و سبزیجات را در بین ایرانی ها ۱۵ تا ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: حدود ۶۰ درصد افراد در کشور فعالیت بدنی کافی ندارند و بیش از ۶۰ درصد دچار اضافه وزن و چاقی هستند و ۲۵ درصد نیز کلسترول بالا دارند.
وی، شرایط محیطی نامناسب مانند آلودگی هوا، وجود ذرات معلق در شهرها با جمعیت 100 هزار نفر که بیش از 115 میکروگرم است و وجود سوخت های فسیلی را از دیگر علل بروز سرطان ها بیان کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چشمتون روشن مسئولین

    • بدون نام

      طبق اطلاعاتی سازمان بهداشت جهانی تعداد بیشتر از این رقم هست

      و در واقع ما با سونامی سرطان روبه رو هستیم

    • پاکدل احمدی

      این یعنی بی کفایتی مسئولان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج