۷۴۱۴۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

زنگ خطر برای آمریکای جنوبی؛ اینجا برزیل نیست!

در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، دو تیم از قاره آمریکای جنوبی حضور خواهند داشت.

ورزش سه: رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مراحل آخر خود نزدیک می شود. تا کنون ۵۶ بازی از این تورنمنت برگزار شده و تنها هشت بازی دیگر باقی مانده که مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی، رده بندی و فینال را شامل می شود.

مانند همیشه، امسال هم جنگ قهرمانی مهم ترین آوردگاه فوتبالی جهان بین غول های اروپایی و آمریکای لاتین است. در رقابت های امسال، قاره آمریکای جنوبی ۲ نماینده در یک چهارم نهایی دارد و سایر تیم های این مرحله اروپایی هستند. تنها تیمی که فرصت داشت این انحصار را بشکند، ژاپن بود که با شکست لحظات پایانی برابر بلژیک از رسیدن به جمع هشت تیم برتر بازماند.

اما در مقایسه با دوره قبلی این رقابت ها مشاهده می شود که یکی از نمایندگان آمریکای لاتین در یک چهارم نهایی کاسته شده و در مقابل ۲ تیم به اروپایی ها اضافه شده است. در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، تیم های میزبان به همراه آرژانتین و کلمبیا از آمریکای جنوبی و کاستاریکا از منطقه کونکاکاف حضور داشتند و ۴ تیم اروپایی حاضران این مرحله را تکمیل می کردند. امسال اما تیم ها فقط از دو قاره هستند و ۶ تیم اروپایی به همراه برزیل و اروگوئه راه به این مرحله پیدا کرده اند.

این کاهش تعداد تیم های آمریکای جنوبی در حالی رخ داده که در دوره قبل به خاطر قرعه، یکی از تیم های «اروگوئه - کلمبیا» و «برزیل - شیلی» به ناچار باید در یک هشتم حذف می شدند وگرنه امکان داشت حتی چهار تیم از این قاره به یک چهارم نهایی برسند؛ اما امسال با اینکه قرعه ها چنین حالتی را برای تیم های آمریکای لاتین به وجود نیاورده، فقط دو تیم توانستند حریفان خود را در یک هشتم شکست دهند و کلمبیا و آرژانتین در اولین گام از بازی های حذفی، با جام جهانی وداع کردند.

همچنین در دوره گذشته بازی رو در روی برزیل و کلمبیا در یک چهارم باعث شد آمریکای جنوبی حتما یک نماینده در نیمه نهایی داشته باشد. از طرفی پیروزی آرژانتین برابر بلژیک سهم این قاره در نیمه نهایی را به ۲ رساند که اتفاقی بسیار جالب بود. امسال البته حریفان قدرتمندی مثل بلژیک و فرانسه سد راه تیم های آمریکایی هستند و کار آنها را برای رسیدن به نیمه نهایی سخت کرده اند.

باید دید آیا این قاره که تا کنون ۹ قهرمانی جهان سهم تیم هایش بوده، می تواند مثل ۲۰۱۴، امسال هم سهمی در فینال رقابت های جام جهانی داشته باشد یا اروپایی ها این امر را غیرممکن خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج