۷۴۱۵۴۷
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

سفیر فرانسه در تهران احضار شد

پس از آن که چند روز پیش دستگاه اطلاعاتی بلژیک مدعی شد که یک دیپلمات در رابطه با بمب‌گذاری در گردهمایی منافقین بازداشت شده . موج اظهار نظرها در این رابطه ادامه داشت، تا این که عاقبت سفیر فرانسه ، بلژیک و کاردار آلمان(در غیاب سفیر) در تهران احضار شدند.

برترین ها: شنبه ۹ تیر دادستان بلژیک اعلام کرد که یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار به نام‌های امیر. س ۳۸ ساله و نسیمه. ن ۳۳ ساله (به این اتهام که نقشه داشتند به گردهمایی منافقین در فرانسه حمله کنند)، توسط پلیس بلژیک بازداشت شدند. آن طور که خبرگزاری «رویترز» گزارش داده بود، این دو که از آنها به عنوان عاملان اصلی این عملیات نام برده می شود، ۵۰۰ گرم ماده منفجره استون پروکسید و چاشنی انفجاری در خودروی خود داشتند.

بعدتر برخی رسانه ها مدعی شدند که یک دیپلمات ایرانی ساکن اتریش که ادعا شده با این زوج در ارتباط بوده نیز توسط مقامات آلمان بازداشت و یک نفر دیگر نیز در همین رابطه در فرانسه دستگیر شده است.

دوشنبه بود که سفیر ایران به وزارت خارجه اتریش فراخوانده شد و مسئولان وزارت خارجه اتریش درخواست خود را برای برداشتن مصونیت این دیپلمات به سفیر ایران در وین ابلاغ کرده اند.

اولین واکنش را محمدجواد ظریف با توییت نشان داد، او نوشت: «چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی، افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و آماده همکاری با همه مقامات ذی‌ربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، می‌باشد»

بعد از توئیت ظریف، بهرام قاسمی (سخنگوی وزارت امور خارجه) هم واکنش نشان داد و به «ایرنا» گفت: گروهک ترویستی منافقین پس از ناکامی در نشست سالانه خود و برای جبران شکست در کسب حمایت سیاسی در جهت اهداف ضد انسانی و ضد ایرانی خود و نیز با توجه به سفر موفق ریاست جمهوری اسلامی ایران به دو کشور اروپایی همانند گذشته مبادرت به برنامه ریزی و اجرای سناریوی دیگری کردند تا بتوانند ضمن تاثیر گذاری بر این سفر اروپایی نسبت به تخریب جایگاه و موقعیت ایران و ایرانیان نزد افکار عمومی اروپا در این مقطع حساس کنونی تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: طبق اطلاعات موجود افراد بازداشت شده در کشور بلژیک از اعضای شناخته شده و عملیاتی آن سازمان تروریستی محسوب می شوند و مقامات ذی صلاح ایران آمادگی دارند تا با ارایه اسناد و مدارک لازم در جهت روشن ساختن ابعاد واقعی این سناریوی از پیش طراحی شده گروه مزبور همکاری های لازم را به عمل آورد.

اما وقایع مربوط به بمب گذاری ناکام در همایش سالانه منافقین همچنان ادامه دار شد و امروز نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به موضوع بازداشت دیپلمات ایرانی در آلمان واکنش نشان داد. وی گفت: آمریکا از نزدیک گزارش‌های مربوط به این ماجرا را زیر نظر دارد.

پس از واکنش امروز صبح آمریکایی ها ساعاتی پیش سفیر فرانسه، بلژیک و کاردار آلمان(در غیاب سفیر) به وزارت خارجه احضار شدند. در این احضار به سفیر تاکید شد نباید اجازه داد تا برخی جریان های افراطی که دارای ماهیت تروریستی هستند - اگرچه کوچک و بی ارزش - در پناه اصل آزادی بیان به ترویج افراط گرایی و تروریسم بپردازند.

سفرای فرانسه، بلژیک و کاردار آلمان در این دیدار تاکید کردند که این موضوع را سریعا به اطلاع مقامات کشورهای متبوع خود خواهند رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر هوشنگ توو ه ای

      ایران بشدت باید با حمایت فرانسه از منافقین برخورد کند اینکه قاتلان فرزندان ایران عزیز در کشورهای اروپایی مورد پذیرایی قرار بگیرند نیازمند دیپلماسی فعال تری هست نه دیپلماسی اینچنینی و در حد یک تذکر مرسوم و معمول ایران باید از طریق اینترپول ( پلیس بین الملل) اینهارا دستگیر و مخاکمه و به جزای اعمالشان برساند ۰ کشورهای اروپایی را بخصوص فرانسه که سابقه خوبی در ایران ندارد باید ملزم به پاسخگویی و بیرون راندن منافقین ا ز انجا بکند این همه سال گذشته چرا مسولین ما در عرصه بین االمللی کار در خور شان ی بابت استرداد این جانیان ملت انجام ندادند فرزندان ایران زمین جنایات این گروهک تروریستی و خیانت کارانی که به دامن صدام جنایتکار پناه بردند و باعث شهادت رزمندگان مین دوست ما شدند فراموش نمیکنند و هرزمانی که بتوانند انهارا مجازات میکنند

      پاسخ ها

      • محمد

        یه جوری میگه باید ایران این کار بکنه و اون کار رو بکنه که انگار ایران کدخدای جهانه!!! خخخ
        بابا چشاتو بازکن و واقعییات رو ببین!
        عزیزم امروزه در روابط بین الملل کسی برای ایران تره هم خورد نمی کنه. همین که جواب سلام تو را هم بدن باید خدارو شکر کنی و کاهتو بندازی هوا!!!

      • عشق علی ولی الله

        فراموش نکن که همان فرانسه سالیان سال هم از روح اله خمینی که رهبر کبیر انقلاب است محافظت کرد،زود قضاوت نکن

    • امیر هوشنگ توو ه ای

      نظر دادیم ثبت نکردین ظاهرا تا الان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا این دونفر دختر وپسر دایی صدامند

    • Hiissss

      مرگ بر منافقین
      به جرات میتونم بگم هیچ کدوم از مردم ایران دل خوشی از منافقین ندارن حتی ی صدم درصد

    • بدون نام

      امیرهوشنگ این مدیربرترینهاسلیقه ای نظرات روچاپ میکنه میدونی چرا؟؟؟؟....

      پاسخ ها

      • امیر هوشنگ توو ه ای

        دوست عزیز بعید میدونم سلیقه ای نطرات رو ثبت کنه گاهی وقت نمیکنند و دیر ثبت میکنند اولین نظر نظر مارو هم ثبت کرد

    • بدون نام

      بعید نیست این مجاهدین وامونده دست به عملیات تروریستی واقعی هم بزنند تا تقصیر رو بیاندازند گردن ایزان.بهرحال با سر کار اومدن ترامپ بهترین فرصت براشون پیش اومده.کی فکرشو می کرد این مرده ها دوباره زنده بشن؟!

    • مجازات

      آقای دکتر،دهه‌ی شصت کافی نبود اینها به رفسنجانی هم رحم نکردند،شما که دیگه هیچ،

    • بدون نام

      مرگ بر منافقین مسعود و مریم رجوی جنایتکار اشغال حروم زاده

    • بدون نام

      ترسید.آخ آخ

    • همتی

      مرگ بر فرانسه

    • مازیار

      معمولا چیزی رو که تکذیب میکنید حقیقت داره

    • بدون نام

      دیپلماسی خیلی ضیعف عمل می کند

    • بدون نام

      نمیدونم چرا حرف منافقینم باور میکنم ولی مسئولان خودمو نه

    • عبدالله

      امام روح الله زمان کوتاهی در فرانسه حضور داشتند.
      فرانسه و ایتالیا ترور این مرد بزرگ را در برنامه داشتند ولی امام علیرغم توصیه اطرافیان و تهدید زدن هواپیما یشان از فرانسه به ایران آمدند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج