۷۴۱۶۲۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یک توصیه برای انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه

انتخاب رشته دانشگاه یکی از مراحل سرنوشت ساز برای داوطلبان تحصیل​​ در مراکز آموزش عالی است؛ انتخابی که به واسطه وسوسه برانگیز بودن و جاذبه برخی رشته های دانشگاهی، می تواند از روی هیجان صورت بگیرد و در آن، توجهی به سایر مولفه های مهم مانند شهر و یا محل تحصیل نشود.

خبرگزاری ایرنا: انتخاب رشته دانشگاه یکی از مراحل سرنوشت ساز برای داوطلبان تحصیل​​ در مراکز آموزش عالی است؛ انتخابی که به واسطه وسوسه برانگیز بودن و جاذبه برخی رشته های دانشگاهی، می تواند از روی هیجان صورت بگیرد و در آن، توجهی به سایر مولفه های مهم مانند شهر و یا محل تحصیل نشود.

به واقع عوامل مختلفی مانند علاقه، جایگاه علمی، استعداد، بازار کار، امکان ادامه تحصیل، شرایط خانوادگی، مراجعه به متخصصان و جنسیت در فرآیند انتخاب رشته موثر است که برخی از این عوامل اهمیت بیشتری دارند.

در این ارتباط، نایب رئیس اتحادیه‌ دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی توجه به دانشگاه و شهر یا مکان دانشگاه را در انتخاب رشته در اولویت می داند.

محمدحسین طیرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا به داوطلبان ورود به دانشگاه در مقاطع گوناگون به ویژه کارشناسی توصیه کرد که در انتخاب رشته به شهر و محل دانشگاه انتخابی توجه ویژه داشته باشند.

این استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: داوطلبان برای انتخاب رشته، لازم است که اطلاعات کافی نسبت به محل مورد نظر داشته باشند. حتی در صورت لزوم به شهر و محل مورد نظر مراجعه کرده و از نزدیک در جریان موقعیت آن قرار گیرند و سپس انتخاب رشته کنند تا دچار پشیمانی نشوند.

وی ادامه داد: در برخی موارد لازم است پیشتر به شهرستان مورد نظر سفر کنند تا پس از پذیرفته شدن، به مصائب و مشکلات تحصیل در شهر دیگر دچار نشوند.

به گفته طیرانی، البته بومی سازی رشته ها این امکان را به داوطلبان داده تا در شهر خود به همراه خانواده و در آرامش دوران تحصیل را سپری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج