جاباما
۷۴۱۹۸۹
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

۴ دیپلمات ایرانی همچنان در اسارت هستند

کمیسیون امنیت ملی مجلس طی پیامی نوشت: بر اساس شواهد و قراین محکم دیپلمات های ایرانی در داخل خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی ربوده و همچنان در اسارت بسر می برند.

خبرگزاری مهر: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت سی و ششمین سالگرد ربودن دیپلمات های ایرانی تاکید کرد که بر اساس شواهد و قراین محکم دیپلمات های ایرانی در داخل خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی ربوده و به داخل سرزمین های اشغالی انتقال داده شده اند و همچنان در اسارت بسر می برند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سی و ششمین سالگرد ربودن چهار دیپلمات ایرانی آقایان سید محسن موسوی و تقی رستگار و احمد متوسلیان و کاظم اخوان توسط رژیم اشغالگر قدس را در حالی گرامی می داریم که به علت بی تفاوتی ، چشم پوشی و عدم جدیت در پیگیری این مسئله انسانی توسط نهادهای بین المللی همچنان خانواده های این عزیزان و ملت بررگ ایران در انتظار آزادی آنها می باشند.

بر اساس شواهد و قراین محکم دیپلمات های ایرانی بر خلاف تمامی کنوانسیون های بین المللی از جمله کنوانسیون ژنو درخصوص مصونیت سیاسی و قضایی دیپلمات ها در داخل خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی ربوده و به داخل سرزمین های اشغالی انتقال داده شده اند و همچنان در اسارت بسر می برند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، بر مسئولیت قانونی و اخلاقی نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل متحد، صلیب سرخ جهانی و نهادهای حقوق بشری برای آزادی دیپلمات های به اسارت رفته تاکید دارد .

نمایندگان ملت ایران ضمن تجلیل از سی و شش سال صبر و استقامت خانواده های این عزیزان ، خود را ملزم و متهعد به پیگیری این مسئله انسانی و تلاش برای آزادی دیپلمات های ایرانی می دانند و در این راستا از تمامی فرصت ها و ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی در مجامع جهانی و منطقه ای برای آزادی آنها بهره خواهند گرفت.

کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      بما چه ......

    • بدون نام

      خوش ب حالشون الان جزو مردم اروپان

    • موسی

      متاسفم واسه مسئولین کشور تا حالا این چهار دیپلمات رونتونستن آزادش کنن.....

    • سرباز ۴۰۲سومار

      ۳۶سال از اسارت بهترین فرزندان ایران زمین میگذره دراین مدت دولت مردان ایران هیچ کاری انجام نداده اند فقط وفقط حرف زده اند و بس .چه اسراری از جانب بعضی از آقایان و مدیران کشور وجود دارد که اینجور دارند مخفی کاری انجام میدهند و از آزادی آن عزیزان وحشت دارند چرا بطور جدی پیگیر نبوده اند و دوست دارند به فراموشی سپرده شوند و یکی از آقایان جای هم اعتراف کرده است وگفته: که لازم بوده است بعضی ها رو از کشتی انقلاب اسلامی پیاده کنیم که اصابت گلوله مستقیم به شهید چمران و اسارت بهترین فرمانده سپاه پاسداران(متوسلیان )میشود اشاره کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج