۷۴۲۴۲۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

حسگر اثر انگشتی که زنده بودن شما را تشخیص می‌دهد

دانشمندان شاغل در انستیتو علوم و تکنولوژی اولسان در کره جنوبی، دو روز پیش مقاله‌ای منتشر کردند که در آن در مورد حسگر اثر انگشت حساس به گرمای پوست توضیحاتی ارائه شده است. آن‌ها برای توسعه‌ی این فناوری، با استفاده از نانوفیبر‌ها و نانوسیم‌ها موفق به ساخت الکترود‌های تقریبا نامرئی شده‌اند که می‌تواند جریان الکتریسیته موجود در انگشت انسان را اندازه‌گیری کند.

مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: با توجه به حرکت شرکت‌ها به سمت کاهش حاشیه‌ی نمایشگرها، در همین راستا فناوری‌های و نوآوری‌های جدیدی ظهور کرده است. یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، فناوری حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر است. دانشمندان شاغل در انستیتو علوم و تکنولوژی اولسان در کره جنوبی، دو روز پیش مقاله‌ای منتشر کردند که در آن در مورد حسگر اثر انگشت حساس به گرمای پوست توضیحاتی ارائه شده است.

حسگر اثر انگشتی که زنده بودن شما را تشخیص می‌دهد

آن‌ها برای توسعه‌ی این فناوری، با استفاده از نانوفیبرها و نانوسیم‌ها موفق به ساخت الکترودهای تقریبا نامرئی شده‌اند که می‌تواند جریان الکتریسیته موجود در انگشت انسان را اندازه‌گیری کند. به همین خاطر، این حسگر اثر انگشت می‌تواند تفاوت انگشت واقعی انسان با انگشت مصنوعی را تشخیص دهد. آستانه‌ی تشخیص دمای این سیستم بین ۳۰ تا ۴۵ درجه‌ی سانتیگراد است.

هرچند در حال حاضر هم برخی از گوشی‌ها از حسگر اثر انگشت بکپارچه با نمایشگر بهره می‌برند، اما این سیستم‌ها شامل سنسورهای اپتیکال است که از طریق نور انداختن و تصویربرداری از اثرانگشت کار خود را انجام می‌دهند و به همین خاطر نسبت به سنسورهای خازنی امنیت کمتری دارند. اما این سیستم جدید که محققان توسعه داده‌اند، به غیر از سنسورهای اپتیکال، برای تشخیص اثر انگشت از فناوری‌های دیگر هم بهره می‌برد و به گفته‌ی آن‌ها امنیت این سیستم در حد استانداردهای FBI است.

با توجه به اینکه چنین سیستمی هنوز در آزمایشگاه به سر می‌برد، پس نباید انتظار راهیابی سریع آن به گجت‌های مصرفی را داشته باشیم. اما با توجه به عطش سازندگان برای بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، احتمالا لازم نیست مدت زیادی را برای استفاده از این فناوری در انتظار بمانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج