جاباما
۷۴۲۴۸۸
۵ نظر
۵۸۷۶
۵ نظر
۵۸۷۶
پ

۴ روش برای عایق کردن آپارتمان در برابر صدا

یکی از بزرگترین چالش های اجاره نشینی، عدم توانایی جهت ایجاد تغییرات دائمی در فضا (آپارتمان شما) است. محدودیت های رنگ آمیزی حمام ها و یا کاشی کاری مجدد دیوارهای آشپزخانه ممکن است آزار دهنده باشد؛ اما سوال مهمتری هم وجود دارد: آیا همسایه های پر سر و صدا شما را عصبی می کنند؟

برترین ها - ساناز مطلبی: یکی از بزرگترین چالش های اجاره نشینی، عدم توانایی جهت ایجاد تغییرات دائمی در فضا ( آپارتمان شما) است. محدودیت های رنگ آمیزی حمام ها و یا کاشی کاری مجدد دیوارهای آشپزخانه ممکن است آزار دهنده باشد؛ آیا همسایه های پر سر و صدا شما را عصبی می کنند؟ شما لازم نیست که در نبود سکوت رنج بکشید و مجبور نیستید اجاره خود را بعلت اینکه آپارتمانتان عایق صدا ندارد لغو کنید. برخی از روشهایی که می توانید برای عایق صدا کردن آپارتمان خود استفاده کنید وجود دارند.

۴ روش برای عایق کردن آپارتمان در برابر صدا

عایق صدا کردن آپارتمانتان باعث کاهش سر وصدا و وضوح صدا می شود. سطوح نرم و ناهموار، امواج صوتی را جذب می کنند، در حالی که آنهایی که صاف هستند، سر و صدا را به سمت شما باز می گردند. این چهار راهنمایی ساده زیر به شما ابزارهایی برای جذب صدا را ارائه می دهد، بنابراین شما می توانید از زندگی خود در آرامش لذت ببرید.

۱. یک قفسه کتاب را پر کنید

۴ روش برای عایق کردن آپارتمان در برابر صدا

مدرک دانشگاهی هنوز هم مفید است: قفسه های بزرگ کتاب های درسی بیشتر برای جمع آوری گرد و غبار استفاده می شود. اگر شما و همسایه پر سر و صدای خود یک دیوار مشترک داشته باشید، یک قفسه کتاب را جلوی آن قرار دهید. هر چه قفسه ی کتاب بزرگتر باشد، صدا کمتر از آن عبور می کند.

البته، برای موثر واقع شدن، شما باید مواد جذب کننده ی صدا را در آن قفسه کتاب به حداکثر برسانید. چه چیزی بهتر از شکل نامنظم یک قفسه ی کتاب است؟ تمام کتابهایتان را جمع آوری کرده و آنها را در یک قفسه ی کشویی قراردهید. صفحات فشرده برای متوقف کردن صدا ایده آل هستند.

با اینکه فضای باز قفسه ی کتاب را دوست دارید اما آن را برای دیوارهای غیر مشترک نگه دارید. فضای باز مانند یک درب عمل می کند و امواج صوتی را بصورت قیفی به آپارتمان شما وارد می کند.

2. پرده ی طرح دار و سر تاسری آویزان کنید

۴ روش برای عایق کردن آپارتمان در برابر صدا

شما مجبور نیستید برای اینکه جلوی سر و صدای همسایه تان را بگیرید آپارتمان خود را پر از مبلمان سنگین کنید. اضافه کردن پارچه های نرم و ضخیم به دیوارهایتان به طور مشابه به کاهش سرو صدا کمک می کند. پرده های سر تا سری ایده آل هستند.

اگر آپارتمانتان زیاد پنجره ندارد، قالیچه های دست باف به دیوار آویزان کنید. شما می توانید خودتان آن را ببافید و یا یکی بخرید. در هر صورت، بافت نرم و غیر یکنواخت دیوار آویز فیبر، صدای خارج را مسدود می کند و فضای بیشتری را ایجاد می کند.

۳. چند فرش پهن کنید

۴ روش برای عایق کردن آپارتمان در برابر صدا

فرش ها برای آرام کردن یک آپارتمان ایده آل اند، حتی در جایی که همه سر و صداها برای شما است. یک فرش بزرگ، بطرز شگفت آوری صداها را محدود می کند . هنگامی که یک همسایه پر سر و صدا دارید، استفاده از پتو احتمالا سر وصدا را قطع نمی کند. خوشبختانه، شما می توانید به یک روش دیگر،استفاده از قالی های چند لایه که به شما کمک کند آپارتمان خود را عایق صدا کنید.

4. بازچینی کردن

۴ روش برای عایق کردن آپارتمان در برابر صدا

ناتوانی در جلوگیری از سر و صدای خارج ممکن است بسیار ناخوشایند باشد که شما آن را نادیده می گیرید . آیا شما برای اینکه سر و صدای همسایه خود به حداقل برسانید بازچینی انجام می دهید؟

اگر شما یک تلویزیون داشته باشید، راهی برای اینکه آن را جلوی دیوار مشترکتان قرار دهید بیابید ، بنابراین می توانید با برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود صدایی تولید کنید که باعث شود سر وصدای همسایه را نشنوید. اگر سر و صدا شما سبب شود نتوانید بخوابید ، اتاق خواب خود را بازچینی کنید تا تخت شما تا آنجا که ممکن است از دیواری که صدای همسایه را منعکس می کند دور شود. می توانید اتاق کار و اتاق خواب خود را جا بجا کنید؟ این ممکن است به عنوان یک تغییر عمده تلقی شود، اما شب ها خواب خوبی خواهید داشت.

عایق صدا کردن آپارتمان شیوه ی دوستانه ی کرایه کردن

لازم نیست شما رابطه خود را با صاحبخانه یا همسایه خود خراب کنید تا صلح و آرامش پیدا کنید. این چهار راهنمایی به شما کمک می کند تا لایه های صدا را کاهش دهید و کنترل سطوح سر و صدا در آپارتمان خود را دوباره بدست آورید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همسایه پایینی ما مثل خر خرناس میکشه و مثل سگ خروپف میکنه
      حالم ازشون بهم میخوره

      پاسخ ها

      • محمد

        چطور تحمل میکنید؟

    • بدون نام

      همسایه بالایی ما هم مثل اسب میدوان:-)

    • بدون نام

      اینو نگفته اگه یه گاوی همسایه بالاییت باشه که هر شب از ساعت ۱ تا ۴ صبح چهارنعل میدوه اونو چیکار کنی؟

    • من

      خخخخخخخخخخخ همه همسایه ها خر و سگ و گاو اسبو دیگه چی همسایه ما شبیه گله فیل میمونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج