جاباما
۷۴۲۶۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

توزیع رفاه‌کارت یک میلیونی از شهریور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر‌های خوبی درباره وام ضروری بازنشستگان داشت و اعلام کرد: با همکاری بانک صادرات شمار وام گیرندگان از ۳۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار نفر و مبلغ آن از ۴ به ۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد و از شهریور ماه ۵ میلیون وام به ۴۰۰ هزار بازنشسته تعلق می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: جمشید تقی زاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه این صندوق دومین بنگاه بزرگ کشوری با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش است گفت: ۵۶ درصد بازنشستگان را فرهنگیان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: صندوق در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان خدمات مختلفی ارائه می‌دهد و در دوره جدید کاری برنامه‌های خوبی در حیطه‌های مختلف از وام، زیارت، رفاهیات، ورزش و... در دست انجام است.

افزایش ۱۹ درصدی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ۱۹ درصد به حقوق بازنشستگان در سال جاری اضافه شد گفت: کف حقوق از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

تقی زاده خبر‌های خوبی درباره وام ضروری داشت و گفت: با همکاری بانک صادرات شمار وام گیرندگان از ۳۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار نفر و مبلغ آن از ۴ به ۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد و از شهریور ماه ۵ میلیون وام به ۴۰۰ هزار بازنشسته تعلق می‌گیرد.

تلاش برای ایجاد فراکسیون بازنشستگان کشوری در مجلس شورای اسلامی

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار تلاش می‌کنیم فدراسیون ورزش‌های کارمندی و بازنشستگان کشوری را ایجاد کنیم گفت: کارگران فدراسیون دارند، اما کارمندان و بازنشستگان فدراسیون ندارند که امیدواریم این مهم را انجام دهیم.

وی افزود: همچنین جلساتی با نمایندگان از جمله دکتر پزشکیان داشتیم و در صددیم فراکسیون بازنشستگان کشوری را در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیم.

پیگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به فراهم شدن مقدماتی خوب برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با نمایندگان کمیسیون اجتماعی داشتیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم. پیگیر قوانین حمایتی برای بازنشستگان در مجلس هستیم.

وی همچنین از ایجاد خانه‌های امید در شهر‌های بالای ۵ هزار جمعیت خبر داد و گفت: نشاط افزایی و افزایش فعالیت و امید در بازنشستگان را از طریق توسعه خانه‌های امید دنبال می‌کنیم و اختیارات ویژه‌ای به کانون‌های بازنشستگی می‌دهیم و بخشی از امور را تفویض می‌کنیم.

ایجاد بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشستگان و درج تخصص و تحصیلات آن‌ها

تقی زاده افزود: سعی می‌کنیم سهمیه سفر‌ها را از ۱۰۰ به ۲۰۰ هزار مورد افزایش دهیم. کمک هزینه ۶۶۰ هزار تومان سفر به ۷۴۰ هزار تومان افزایش یافت و سعی می‌کنیم بسته سفر خوبی تعریف کنیم. همچنین در یک ماه آینده بسته حمایتی در درمان و بیمه تکمیلی ارائه می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشستگان را ایجاد می‌کنیم گفت: در این بانک تخصص و تحصیلات آن‌ها وارد شده و تلاش می‌کنیم در بکارگیری نیرو در شرکت‌ها و بخش‌های زیرمجموعه، فرزندان بازنشستگان در اولویت باشند.

جلوی رانت‌ها را گرفته‌ایم

تقی زاده به ایجاد ساختار ضد فساد در بخش اقتصادی اشاره کرد و گفت: جلوی رانت‌ها را گرفته‌ایم و نگاه ما مدیریت در ساختمان شیشه‌ای و شفافیت است. کاهش سفر‌های خارجی و کاهش هزینه‌ها را در برنامه‌های خود قرار دادهایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه از هیچ کاری برای افزایش امید به زندگی بازنشستگان کوتاهی نمی‌کنیم گفت: همچنین در تلاشیم تا بتوانیم دبیرخانه صندوق‌های بازنشستگی را تشکیل دهیم.

وی به رسانه ملی پیشنهاد کرد که برنامه‌ای هم، چون ۹۰ در حوزه اجتماعی تولید کند به عنوان ۹۰ اجتماعی.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دوم این نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد و درباره وام بازنشستگان گفت: پرداخت دوهزار میلیارد تومان وام به ۴۰۰ هزار بازنشسته از شهریور شروع می‌شود و آن‌ها که تا کنون وام نگرفته اند در اولویت هستند. وام ضروری اقساط ۳۶ ماهه دارد و سود آن حداکثر چهار درصد است.

وی افزود: بالغ بر ۸۵ درصد بازنشستگان تاکنون یک‌مرتبه وام گرفته اند و احتمالا ۱۵ درصد مابقی نیازی به دریافت وام نداشته اند، اما باز هم در اولویت اند.

به گفته تقی‌زاده، بالغ بر ۳۰ هزار بیمار صعب العلاج بازنشسته تحت پوشش هستند. تا کنون خدماتی در بخش بهداشت و دندان ارائه نشده و تلاش می‌کنیم در بسته‌های درمانی که قصد داریم تعریف کنیم این موارد را بگنجانیم.

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: تنها سه درصد بازنشستگان حداقل حقوق یک‌میلیون و دویست هزار تومان را دریافت می‌کنند. در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیر هستیم و تلاش می‌کنیم جایگاه معیشتی بازنشستگان را ارتقا داده و در قانون مدیریت خدمات کشوری فاصله حقوق‌ها کاهش یابد.

توزیع رفاه‌کارت یک میلیونی از شهریور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از ارائه رفاه کارت به بازنشستگان خبر داد و عنوان کرد: این بحث در دستور کار صندوق است و قصد داریم این کارت از شهریور ماه به مبلغ یک میلیون تومان برای هر بازنشسته تعلق بگیرد.

تقی زاده درباره اظهارات سال گذشته وزیر رفاه مبنی بر تخصیص اعتبار ۳۴۰۰ میلیاردی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: از این ۳۴۰۰ میلیارد تومان، حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به بازنشستگان لشکری و ۲۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به بازنشستگان کشوری بود که محقق و افزایش ۱۹ درصدی برای حقوق اعمال شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      همان بکارگیری جوانان بیکار ودر کنار آنان فرزندان بازنشستگان عالمی می ارزد . تا کی شود ؟ خانواده من سه جوان بیکار وبقیه ؟

      پاسخ ها

      • سیداحمد محمودزاده

        زمانیکه شاغل بودیم کارمند بودیم حال که بازنشسته شدیم بازنشیته کشوری محسوب نمی شویم برای همین هم به شما امید وار نیستم

    • satanicheel

      دروغ که هناق نیست.ما یک وهفتصد میگرفتیم الان شده یک ونهصد کجا کف حقوق شده دوتومن صد تومنش کجارفته خدامیدونه.حساب کن چند تا صدتومن اینجوری گم شد

    • بدون نام

      چه شیرین گفت واقعا رویا شیرین بود

    • بدون نام

      همسان سازی برای بازنشستگان لشکری انجام شده ولی برای بازنشستگان کشوری انجام نشده .فقط ده درصد اضافه شده..نوزده درصد کجاست .اضافه نوزده درصد نداریم.

      پاسخ ها

      • علی

        مابه التفاوت افزایش حقوق رو چرا نمیدین.

    • خسرو

      باسلام همش دروغه اینا همشون ضد بازنشسته ها هستن .خدا جوابشون بده پدر سوخته های دزد رو.

    • بدون نام

      شمابازنشسته رامرده حساب می کنیدقراراست این ماه احکام جدیدی برای کارمندان دولت صادر شود چرابرای مابازنشستگان که واجب ترهستیم صادرنمیشود

    • بدون نام

      منکه یک میلیون و سیصد هزار حقوق میگیرم،آقایون محترم،،با خونه اجاره ای و پول آب وبرق و گاز،با این حقوق فقط زنده هستیم،،یه ذره خجالت بکشید؟با اینهمه منابع نفتی و گازی؟؟،نکنین با ملت خودتون اینکارو،،،یه روزی پشیمون میشین

    • بدون نام

      بله و البته با سود سرم آموزش.من دیگه هیچی رو باور ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درموردوام هستندکسانی که یه بارگرفتند وتسویه هم شده ولی وقتی نیازضروری داره نباید واسه اوناهم الویتی درنظربگیرند ،بخدامابازنشسته ها به اخرخط رسیدیم ،واسه خودم ده درصدحقوق اضافه شد تادوروز توشوک بودم چون روش حساب کرده بودم باید قرضام رومیدادم که خیلی واسم کشنده بود همش باقرض واسترس روزگارمیگذرونیم،بانک اطلاعاتی تخصصی فرزتدان بهدردماهاکه نمیخوره این همه جون دادیم بچه هانون درس خوندن فقط غصه شون ومیخوریم وشاهد مشکلاتشون هستیم خواهشا مارادریابید

    • رمضان علی شیرازی

      برای وام چقدر توی صف میاسایم یک یا دو رور وقت میگذاریم بعد میگویند به شما تعلق نگرفت بالای بیست سال هست باز نشسته شدم یک بار هم وام نگرفتم شما که مشخصات همه را دارید چرا باید بریم اسم بنویسیم به هر کس تعلق گرفت به او خبر بدهید بروو کارهای ان را آنجا م بدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج